| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Zadovoljstvo zaposlenih s podporo podjetja pri usklajevanju dela in družine v družini prijaznem podjetju Telekom Slovenije d.d.
Tatjana Kepic, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako so zaposleni zadovoljni s podporo podjetja pri koriščenju ukrepov iz certifikata Družini prijazno podjetje. V teoretičnem delu smo predstavili pojme, ki so povezani z usklajevanjem dela in družine, in sicer: družina, delo ter usklajevanje med delom in družino. Zanimalo nas je tudi, v katerih situacijah se pojavi konflikt med delom in družino ter kakšno vlogo imajo pri tem država, podjetje in posameznik. V nadaljevanju smo na kratko opisali, kaj certifikat Družini prijazno podjetje pomeni, ter postopek pridobitve osnovnega in polnega certifikata. V empiričnem delu smo na kratko predstavili podjetje, v katerem smo opravili spletno anketo. Z njo smo ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih z ukrepi, ki se izvajajo v okviru certifikata Družini prijazno podjetje, katere ukrepe zaposleni najbolj koristijo ter ali sami menijo, da imajo usklajene delovne in družinske obveznosti. Rezultati analize so pokazali, da so zaposleni na Telekomu Slovenije v povprečju zadovoljni z družini prijaznimi ukrepi, ki jih podjetje izvaja v okviru certifikata. Ugotovili smo tudi, da obstaja razlika v uspešnosti usklajevanja dela in družine glede na spol. Zato podjetju predlagamo, da zaposlenim ženskam na različnih seminarjih in izobraževanjih podrobneje predstavi prednosti koriščenja ukrepov v okviru certifikata Družini prijazno podjetje.
Keywords: delo, družina, usklajevanja dela in družine, certifikat Družini prijazno podjetje
Published: 04.11.2020; Views: 190; Downloads: 41
.pdf Full text (1,61 MB)

2.
Vpliv certifikata družini prijazno podjetje na zaposlene v podjetju x
Tina Rotar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko usklajevanja dela in družine. Zanimal nas je predvsem vpliv vpeljave certifikata Družini prijazno podjetje na lažje usklajevanje tako delovnih kot družinskih obveznosti. V teoretičnem delu smo predstavili obe področji življenja, tako delo kot družino, konflikt kot predhodnik usklajevanja ter kaj in kdo pravzaprav vpliva na uspešno usklajevanje dela ter družine. Naprej smo se dotaknili opisa certifikata Družini prijazno podjetje, kako ga podjetje pridobi ter na kakšen način ga vpelje v podjetje oziroma preko katerih ukrepov podjetje lahko zaposlenim olajša situacijo. V empiričnem delu smo preko anketnega vprašalnika raziskovali, kakšni so odzivi zaposlenih na izvajanje ukrepov ter koliko in kateri ukrepi jim pravzaprav najbolj koristijo pri lažjem usklajevanju dela in družine.
Keywords: Delo in družina, družinsko življenje, delovno življenje, certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje dela in družine
Published: 15.01.2020; Views: 364; Downloads: 47
.pdf Full text (775,76 KB)

3.
Certifikat družini prijazno podjetje v turizmu
Maja Možic, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo podrobneje obravnava področje usklajevanja družinskega in poklicnega življenja in predstavitev certifikata Družini prijazno podjetje. V teoretičnem delu so pojasnjene tematike: usklajevanje poklicnega in družinskega življenja; zadovoljstvo zaposlenih; področje zaposlovanja; ureditev družinske politike in zakonodaje v Sloveniji; vloga in pomen, ki ga ima posamezna organizacija pri usklajevanju poklicnega in družinskega življenja; delo v turizmu; in predstavitev posebnosti ter certifikat Družini prijazno podjetje, ki je tudi osrednja tema diplomskega dela. Začetni del empiričnega dela zajema predstavitev Zavoda za turizem in kulturo Radovljica, na katerem smo izvedli raziskavo. Opravili smo intervjuje s sedmimi zaposlenimi in izvedeli, kako so zadovoljni s stanjem družini prijaznih ukrepov, ki se izvajajo znotraj zavoda. Podatke, pridobljene z intervjuji, smo analizirali s pomočjo postopka kodiranja in predstavili ključne ugotovitve in povezave. V zaključnem delu diplomskega dela smo v skladu z že obstoječim stanjem ukrepov pripravili nekaj novih predlogov, ki bi jih v zavodu lahko uvedli za dodatno ravnovesje in zadovoljstvo zaposlenih.
Keywords: certifikat družini prijazno podjetje, družini prijazna politika, zadovoljstvo zaposlenih, delo v turizmu, usklajevanje poklicnega in družinskega življenja.
Published: 25.10.2018; Views: 613; Downloads: 75
.pdf Full text (1,64 MB)

4.
Kako certifikat družini prijazno podjetje vpliva na organizacijo delovanja podjetja
Tjaša Gerečnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja postaja eden izmed zelo pomembnih dejavnikov iskalcev zaposlitve pri izbiri primernega delodajalca. Podjetja lahko za pozitivno podobo na trgu veliko naredijo tudi sama in zaposlenim omogočijo bonitete, ki zagotavljajo lažje usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Eden izmed načinov, ki omogoča doseganje zgoraj navedenega cilja, je vpeljava certifikata Družini prijazno podjetje v vsakdanje poslovanje podjetja. Z implementacijo certifikata podjetje izkazuje naklonjenost zaposlenim in jim omogoča večjo prilagodljivost pri delu in družini. Izvajanje družini prijaznih ukrepov pa lahko prinaša tudi druge pozitivne posledice: zmanjšanje stresa na delovnem mestu, manjša odsotnost z delovnega mesta, večji motivacija in ustvarjalnost, navsezadnje pa tudi večje zaupanje podjetju. Da je tema o usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja vedno pomembnejša, na letni ravni nakazuje tudi naraščajoče število podjetij, ki se odločajo za uvajanje certifikata Družini prijazno podjetje. V diplomskem delu smo se tako odločili predstaviti pojem certifikat Družini prijazno podjetje, postopek pridobitve in dve izmed slovenskih podjetij, ki uspešno izvajata ukrepe, navedene v omenjenem certifikatu, to sta Mlekarna Celeia in Slovenska turistična organizacija. Želja diplomske naloge je bila raziskati, ali prihaja do razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov v podjetjih s certifikatom Družini prijazno podjetje in med podjetji, ki se za implementacijo certifikata niso odločila. V ta namen smo v raziskavo vključili tudi dve slovenski podjetji, ki se za implementacijo nista odločili. Pivovarna Laško Union in Kompas certifikata uradno nista pridobila, a kljub temu izvajata številne družini prijazne ukrepe. Podjetja smo v raziskavi med seboj primerjali glede na tri kriterije – število vpeljanih ukrepov v posameznem podjetju, področja uvajanja ukrepov in primerjava uvedenih ukrepov med proizvodnimi in storitvenimi družini prijaznimi podjetji – in tako prišli do razultatov, ki zajemajo več vidikov. Rezultati raziskave v diplomski nalogi so pokazali, da število podjetij, ki so se odločila za vpeljavo certifikata Družini prijazno podjetje, v Sloveniji narašča. Prav tako smo ugotovili, da izvajanje družini prijaznih ukrepov prinaša številne pozitivne posledice, ki se odražajo na pozitivni klimi v podjetju in zadovoljstvu zaposlenih. Zanimivo dejstvo pa predstavlja tudi ugotovitev, da ne prihaja do večjih razlik pri izvajanju družini prijaznih ukrepov med podjetji v diplomski nalogi, ki imajo certifikat Družini prijazno podjetje, in tistimi, ki se za implementacijo certifikata niso odločila.
Keywords: družini prijazno poslovanje, certifikat Družini prijazno podjetje, Mlekarna Celeia, Slovenska turistična organizacija, Pivovarna Laško Union, Kompas.
Published: 30.08.2018; Views: 451; Downloads: 74
.pdf Full text (464,73 KB)

5.
Vpliv pridobitve certifikata »Družini prijazno podjetje« na obremenjenost zaposlenih v socialnovarstvenih zavodih
Mateja Obreza, 2018, master's thesis

Abstract: Izhodišče: Zaposleni se vsakodnevno srečujemo s težavo, kako uskladiti poklicno in družinsko življenje. Veliko časa preživimo v službi, se srečujemo z nezadovoljstvom zaposlenih, povečano obremenitvijo, kar vodi do stresa, izgorelosti, psihične in fizične izčrpanosti. Namen: Raziskava je temeljila na raziskovalnih vprašanjih, ali se zaposleni v socialnovarstvenih zavodih srečujejo s pojavom izgorelosti in preobremenjenosti na delovnem mestu ter ali uvedba in izvajanje ukrepov v okviru certifikata »Družini prijazno podjetje« pripomore k lažjemu usklajevanju poklicnega in družinskega življenja, povečanju zadovoljstva zaposlenih, kakovosti delovnega okolja ter posledično zmanjšanju obremenjenosti. Metode: Raziskava je temeljila na kvantitativni metodologiji. Sodelovalo je 143 zaposlenih iz šestih zavodov. Podatki so bili pridobljeni z anketnim vprašalnikom. Analiza je bila narejena s SPSS: Mann-Whitney-ev in hi-kvadrat preizkus. Rezultati: Stopnja zadovoljstva zaposlenih je višja v zavodih, ki nimajo certifikata, kot v zavodih, ki imajo certifikat. Obremenjenost zaposlenih je statistično značilno večja v zavodih, ki imajo certifikat DPP z vidika utrujenosti zaposlenih, fizične, psihične in čustvene izčrpanosti (p < 0,05). Zaposleni v zavodih brez certifikata menijo, da izvajanje ukrepov vpliva na kakovost delovnega okolja v večji meri (47 %) kot v zavodih, kjer imajo certifikat (32 %). Diskusija in zaključek: Zaposlenim je delo s stanovalci v veselje in zadovoljstvo, vendar jim povzroča obremenjenost, stres in izčrpanost. Naloga managementa je skrb za dobro fizično in psihično stanje zaposlenih, k čemur pripomore tudi dobro informiranje, dopolnjevanje in izbira ustreznih ukrepov v okviru certifikata DPP.
Keywords: stres, izgorelost, ukrepi »Družini prijazno podjetje«, usklajevanje poklicnega in družinskega življenja, kakovost delovnega okolja, zadovoljstvo zaposlenih.
Published: 03.07.2018; Views: 635; Downloads: 77
.pdf Full text (915,86 KB)

6.
ŽENSKE MED DRUŽINO IN KARIERO
Neža Plestenjak, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Sodobni čas nenehnih in velikih sprememb prinaša tudi spremembe tradicionalne vloge, ki je v družbi pripadala ženski. Pomen žensk se sicer povečuje, zdi pa se, da se povečujejo tudi bremena, ki jim jih prinaša potreba po uskladitvi dela doma in v službi. Pričujoča diplomska naloga se ukvarja s problematiko zaposlovanja žensk in z usklajevanjem družinskih in službenih obveznosti. V teoretičnem delu smo predstavili zgodovino zaposlovanja žensk in kdaj se je začela njihova dvojna obremenjenost, kakšen vpliv ima materinstvo na kariero in na položaj žensk na trgu dela. V nadaljevanju smo se osredotočili še na različne oblike pomoči države in delodajalcev in predstavili, kako zaznavamo dvojno obremenjenost žensk v Sloveniji. Namen diplomskega dela je bil predstaviti dejavnike, ki vplivajo na odločitev za materinstvo in na kasnejše usklajevanje kariere in družine, in jih preveriti tudi v empiričnem delu naloge. V izhodišču smo postavili več raziskovalnih vprašanj, ki smo jih z analizo podatkov, zbranih z anketnim vprašalnikom, poskusili potrditi oziroma ovreči. Tako smo poskušali poiskati mogoče rešitve, ki bi prispevale k razbremenitvi žensk.
Keywords: Materinstvo, družinsko življenje, zaposlitev, usklajevanje, certifikat »družini prijazno podjetje«.
Published: 10.11.2016; Views: 671; Downloads: 106
.pdf Full text (1,33 MB)

7.
USKLAJEVANJE POKLICNEGA IN DRUŽINSKEGA ŽIVLJENJA ZAPOSLENIH V SPLOŠNI BOLNIŠNICI NOVO MESTO
Mateja Šimec, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Usklajevanje poklicnega in družinskega življenja zaposlenih v Splošni bolnišnici Novo mesto sestavljata dva dela. Prvi del je teoretični, v katerem smo predstavili družinsko in poklicno življenje, zadovoljstvo zaposlenih in usklajevanje družinskega in poklicnega življenja. V nadaljevanju smo predstavili projekt Družini prijazno podjetje, katerega del je tudi Splošna bolnišnica Novo mesto (SBNM) ter certifikat Družini prijazno podjetje (DPP). Drugi del naloge je empirični, kjer smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo opravili med zaposlenimi v SBNM, da bi ugotovili, kako zaposleni v SBNM usklajujejo družinsko in poklicno življenje, kakšni so odzivi zaposlenih na izvajanje ukrepov za lažje usklajevanje družinskega in poklicnega življenja v sklopu certifikata DPP in koliko ti ukrepi dejansko pripomorejo k lažjemu usklajevanju družinskega in poklicnega življenja zaposlenih v povezavi z zadovoljstvom zaposlenih. Ugotovili smo, da skoraj polovica anketiranih zaposlenih porabi za neplačano delo več kot 17 ur/teden, kar predstavlja zelo velik delež »prostega« časa glede na način dela v bolnišnici. Večino anketiranih zaposlenih usklajevanje delovnih in družinskih (zasebnih) obveznosti obremenjuje. Z usklajevanjem pa so najbolj obremenjene mame, stare do 40 let, z enim ali več otrokom, starim do 11 let. Rezultati so pokazali, da je »Izboljšati komuniciranje med podrejenimi in nadrejenimi o željah zaposlenih« tisti predlagani ukrep, ki bi po mnenju večine vprašanih najbolj pripomogel k lažjemu usklajevanju dela in družinskih (zasebnih) obveznosti. Z raziskavo smo tudi ugotovili, da je po mnenju anketiranih zaposlenih ukrep »Filozofija/načela vodenja (naklonjenost družini)« tisti od ponujenih ukrepov, ki se v bolnišnici izvajajo, ki je najbolj ustrezen in od katerega imajo zaposleni največ koristi pri usklajevanju dela in družine.
Keywords: družinsko življenje, poklicno življenje, zadovoljstvo zaposlenih, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, certifikat Družini prijazno podjetje
Published: 13.10.2016; Views: 1521; Downloads: 308
.pdf Full text (620,49 KB)

8.
Certifikat “Družini prijazno podjetje” v družbi Elektro Primorska d. d.
Tina Černe, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Družina in zaposlitev, pomembna dejavnika v življenju vsakega posameznika. Ustvariti si družino, to je nekaj, kar nas osrečuje. Imeti službo, to so verjetno sanje mnogih. Uskladitev zasebnega in poklicnega življenja sta odvisna predvsem od nas samih in od podjetij oz. organizacij, v katerih smo zaposleni. Podjetja in organizacije se v vedno večji meri zavedajo svoje družbene odgovornosti, vpliva ter informacij, ki jih s svojim poslovanjem sporočajo svojim zaposlenim ter ostalim partnerjem. Zavedajo se, da za njihovo uspešnostjo stojijo zaposleni, ki so vključeni v delovnem procesu. Za uspešen razvoj in rast podjetja je bistvenega pomena zadovoljstvo, motivacija in pripadnost zaposlenih. Med dejavniki za zadovoljstvo zaposlenih in pozitivne delovne klime je tudi pridobitev certifikata »Družini prijazno podjetje«. Pridobitev tega certifikata zagotavlja kratkoročne in dolgoročne pozitivne učinke usklajevanja poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih, ki koristijo tudi podjetju. V diplomski nalogi smo opisali certifikat Družini prijazno podjetje in predstavili družbo Elektro Primorska d.d., pridobitev tega certifikata v družbi ter opisali ukrepe in njihovo uporabo s strani zaposlenih. Zastavili smo dve hipotezi. Na podlagi anketiranja med zaposlenimi smo preverjali njihovo veljavnost ter proučili, kako so zaposleni sprejeli prednosti in priložnosti, ki jih ponuja pridobljeni certifikat.
Keywords: družina, družba Elektro Primorska d.d., certifikat »Družini prijazno podjetje«, zadovoljstvo zaposlenih, usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja
Published: 04.07.2016; Views: 952; Downloads: 103
.pdf Full text (1,21 MB)

9.
ŽENSKE IN RAZVOJ KARIERE
Nina Žižek, 2015, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu se bomo posvetili razvoju kariere žensk. Magistrsko delo je smiselno strukturirano na podajanje teoretičnih izhodišč in empiričnih ugotovitev pridobljenih na osnovi sekundarnih raziskav, ki so dostopne na svetovnem spletu. V drugem poglavju pričenjamo s podajanjem teoretičnih izhodišč, ki se navezujejo na razvoj kariere. V empiričnem delu pa podajamo ugotovitve uspešnih žensk iz podjetja IBM, ki so v okviru raziskave iz leta 2013 podale svoje mnenje o razvoju uspešne kariere pri tej multinacionalki. V tretjem poglavju pa se posvečamo pomembnosti usklajevanja kariernih in družinskih obveznosti. Najprej začenjamo s podajanjem empiričnih dejstev iz tujine, nato pa se osredotočamo še na pomembnost tovrstnega usklajevanja v slovenskih podjetij. V Sloveniji so se reševanja omenjenega problema lotili že leta 2007, ko je bila prvič izvedena pilotska raziskava za pridobitev certifikata "Družini prijazno podjetje", število sodelujočih podjetij pa iz leta v leto narašča. To poglavje smiselno zaključujemo s primerom usklajevanja družinskih in kariernih obveznosti pri podjetju IBM Slovenija. En del tega magistrskega dela pa smo posvetili tudi neučinkovitemu usklajevanju obeh področij. Kot posledica neučinkovitega usklajevanja se lahko pojabi stres, kasneje izgorelost, kar lahko vodi do zdravstvenega absentizma oz. pogostega koriščenja bolniškega staleža s strani zaposlenih. Če podjetje z ustreznimi ukrepi ne poskrbi za potrebe zaposlenih mater pa se lahko poveča tudi fluktuacija oz. odhodi iz podjetja. Svoje delo bomo sklenili s podajanjem sklepnih misli in potrjevanjem zastavljenih hipotez. Zaradi prostorske omejenosti smo določene vsebine vključili med priloge, saj smo mnenja, da le te bistveno pripomorejo k dvigu kakovosti le tega. Med prilogami se posvečamo spolnim kvotam in njihovi pomembnosti (in ali) nepomembnosti pri spodbujanju večje zastopanosti žensk na ključnih položajih odločanja. To poglavje zaključujemo s predstavitvijo slovenskih priznanj Artemida in Managerkam prijazno podjetje.
Keywords: Ključne besede: ženske, razvoj kariere, družini prijazno podjetje, IBM
Published: 24.08.2015; Views: 785; Downloads: 113
.pdf Full text (1,65 MB)

10.
PREPOZNAVNOST CERTIFIKATA DRUŽINI PRIJAZNO PODJETJE
Sanja Trstenjak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Delo in družina sta področji v življenju, ki jima vsak posameznik nameni največ časa in pozornosti. Čas, ki ga imamo na voljo je omejen in zato pogosto prihaja do nesorazmerij med časom, ki ga namenimo plačanemu delu in časom, ki ga preživimo z družino. Zaradi demografskih značilnosti delovne sile, ki se zelo hitro spreminjajo, in vse večje intenzifikacije dela, se zaposleni pogosto znajdejo v položaju, ko je usklajevanje poklicnega in družinskega življenja obremenjujoče. To prinese s seboj veliko negativnih posledic za zaposlene, ki se zaradi stresa ne morejo posvetiti delu, posledice pa občutijo tudi podjetja v obliki fluktuacije in zmanjšanja učinkovitosti in storilnosti zaposlenih. V diplomski nalogi smo se zato posvetili raziskovanju omenjene problematike in predstavitvi projekta Družini prijazno podjetje, ki ponuja rešitev, saj omogoča, da so zaposleni lahko ustvarjalni na delovnem mestu, hkrati pa so dejavni tudi v zasebnem življenju. Raziskava je pokazala, da delovnik pogosto presega osem ur na dan, usklajevanje obeh področij življenja pa večina anketirancev ocenjuje kot obremenjujoče. Kot razbremenilni element se je izkazal ukrep fleksibilen delovni čas, ki so ga najpogosteje označili za element družini prijaznega zaposlovanja. Zaposleni poznajo certifikat Družini prijazno podjetje, vendar smo bili presenečeni, ker večina ni prepoznala njegovih glavnih idej. Ugotovili smo, da je komuniciranje predvsem v notranjem okolju organizacije slabo, saj si večina anketiranih želi več informacij o certifikatu. Zaključili smo, da tržno komuniciranje organizacij igra pomembno vlogo pri prepoznavnosti certifikata in njegovih idej.
Keywords: certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, družini prijazna politika, družbena odgovornost podjetij, tržno komuniciranje.
Published: 03.07.2013; Views: 1502; Downloads: 340
.pdf Full text (1,55 MB)

Search done in 0.3 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica