| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Samorazkrivanje na družbenih omrežjih: dejavniki, povezani z deljenjem podatkov med uporabniki Facebooka
Lea Školaris, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija in socializacija sta v današnjem času vse bolj odvisna od informacijsko-komunikacijskih tehnologij in internetnih storitev, med katere sodijo tudi družbena omrežja. Slednja omogočajo uporabnikom interakcijo z drugimi uporabniki in deljenje podatkov s prijatelji, znanci in javnostmi. Z uporabo družbenih omrežjih pa so povezana tudi številna tveganja (zloraba podatkov, oblike izsiljevanj in nadlegovanj, kraja identitete, vdori v uporabniški račun, prevare in goljufije), zato je pomembno krepiti ozaveščenost uporabnikov o nevarnostih in posledicah samorazkrivanja ter deljenja osebnih podatkov. V ta namen je treba razumeti katere okoliščine spodbujajo ali zavirajo odločitve uporabnikov glede deljenja informacij na tovrstnih omrežjih. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti kateri dejavniki iz teorije načrtovanega vedenja in modela izračuna zasebnosti, so povezani s samorazkrivanjem na družbenem omrežju Facebook med uporabniki v Sloveniji ter ali se zaznava teh dejavnikov razlikuje med uporabniki, ki delijo osebne podatke z drugimi ljudmi in uporabniki, ki osebnih podatkov ne delijo z drugimi. Izvedena je bila kvantitativna raziskava s pomočjo spletne ankete, v kateri je sodelovalo 195 respondentov. Ugotovili smo, da so vsi dejavniki, vključeni v raziskavo povezani s samorazkrivanjem na Facebooku. Najmočneje je s tem povezan odnos do deljenja informacij, najšibkeje pa zaznava nadzora nad deljenimi podatki. Dokazali smo tudi, da imajo uporabniki, ki na Facebooku delijo osebne podatke z drugimi drugačen odnos do deljenja podatkov ter drugače zaznavajo koristi in tveganja, kot tisti uporabniki, ki osebnih podatkov ne delijo z drugimi ljudmi. Gre za eno izmed redkih raziskav o samorazkrivanju in deljenju osebnih podatkov na družbenih omrežjih v slovenskem prostoru, ki je vključevala dejavnike iz različnih teoretičnih izhodišč. Rezultati so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je mogoče upoštevati pri ozaveščanju uporabnikov o varni rabi spleta ter izobraževanju o pomembnosti nastavitev zasebnosti in varnosti osebnih podatkov.
Keywords: diplomske naloge, družbeno omrežje, Facebook, samorazkrivanje, osebni podatki, uporabnik
Published: 03.08.2021; Views: 182; Downloads: 64
.pdf Full text (722,87 KB)

2.
Vloga in pomen družbenih omrežij na spletu pri komuniciranju posebnih tekstilnih izdelkov
Žiga Špile, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Z razvojem tehnologije in z njo družbe marketing nenehno išče in razvija nove načine, kako prepričati potencialne kupce za nakup njihovih izdelkov in storitev. Zato je skozi različna obdobja marketing uporabljal različne metode komuniciranja, da bi s svojimi sporočili čim bolj optimalno dosegel svojo ciljno skupino. Tako je z razvojem radia začel komunicirati z radiem, z razvojem televizije s televizijo, pred tem z oglasi v časopisih, oglasnimi panoji in drugimi komunikacijskimi kanali. Z uvedbo družabnih omrežij pa je marketing začel uporabljati tudi ta, ki še vedno obstaja relativno nov pojem v marketingu. Osnovna tema diplomskega projekta je marketinško komuniciranje, zato diplomski projekt razloži njegov pomen, razišče namene in vrste komunikacijskih kanalov, nato pa se osredotoča na družabna omrežja, njihov pomen, vpliv na družbo in njihovo vedenje, vrste družabnih omrežij in razišče napoved uporabe v prihodnje. Celotni diplomski projekt je podkrepljen s projektom creUNI, ki je del projekta Po kreativni poti do znanja 2017 in praktično prikazuje uporabo družabnega omrežja Facebook za marketinške namene.
Keywords: marketinško komuniciranje, družbeno omrežje, Facebook, blagovna znamka.
Published: 27.11.2018; Views: 694; Downloads: 114
.pdf Full text (724,35 KB)

3.
Jezik uporabnikov družbenega omrežja Facebook v Sloveniji
Nuša Robič, 2017, master's thesis

Abstract: Komunikacija je pomemben del našega življenja. Omogoča nam, da svobodno izražamo svoje mnenje in posledično tudi navezujemo stike z drugimi. Komuniciramo lahko besedno ali nebesedno, pisno ali ustno, zelo pomembno pa danes postaja tudi elektronsko komuniciranje. Danes si komuniciranja brez uporabe spleta in moderne tehnologije sploh ne moremo več predstavljati. A vendar je jezik, ki se uporablja na spletu, bistveno drugačen od knjižne norme. Ker menim, da se zelo oddaljuje od knjižne norme, sem se odločila to tudi podrobneje raziskati. V magistrskem delu se ugotavlja, kakšen jezik se dejansko rabi na družbenem omrežju Facebook, ki je eno izmed najpopularnejših družbenih omrežij predvsem med mladimi. Empirični del magistrskega dela pokaže, na katerih jezikovnih ravninah se kažejo največja odstopanja od knjižne norme, in ali jezik, ki ga uporabljamo na spletu, vpliva tudi izražanje v drugem okolju – šola, uradi … Analizirani so bili pogovori uporabnikov Facebooka, ki so starejši od trinajst let, saj je ta starost navedena kot pogoj za uporabo tega družbenega omrežja. Predvidevano je bilo, da se raba jezika spreminja glede na starost uporabnika, zato so bila analizirana besedila uporabnikov razdeljena v pet skupin glede na njihovo starost. Za ugotavljanje, ali se uporabniki zavedajo svojih napak, je bil uporabljen vprašalnik. Odgovori so bili natančno analizirani in na podlagi odgovorov se je pokazalo, da besedila uporabnikov odstopajo od knjižne norme na vseh jezikovnih ravninah in da se uporabniki napak, ki jih delajo pri pisanju, ne zavedajo. Raziskava je bila narejena na vzorcu posameznikov, ki so bili pripravljeni sodelovati. V raziskavi je sodelovalo 53 posameznikov.
Keywords: komunikacija, elektronska komunikacija, družbeno omrežje, Facebook, jezik
Published: 07.03.2018; Views: 676; Downloads: 172
.pdf Full text (2,02 MB)

4.
ANALIZA DRUŽBENEGA OMREŽJA SITETALK
Bojan Novaković, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o revoluciji družbenih medijev. V prvem delu smo se osredotočili na nekaj zanimivih dejstev in statističnih podatkov, s katerimi želimo bralcem prikazati razsežnosti družbenih medijev danes. Izpostavili smo tudi nekaj prednosti ter slabosti uporabe le-teh. Nato smo predstavili osrednjo tematiko, ki govori o predstavniku nove generacije družbenih omrežij – SiteTalk. Slednjega smo opisali z vidika uporabnika, podjetja in neodvisnega poslovnega predstavnika, ki je aktivno vključen v poslovni model in uporablja SiteTalk kot orodje za svoj neodvisen posel. To smo storili tako, da smo nadgradili članstvo tudi mi in raziskali različne možnosti uporabnika. SiteTalk uporablja in ustvarja osnovne funkcije, ki so podobne številnim družbenim skupnostim, a so med prvimi na tržišču družbenih medijev, v tako obsežni meri, združili kombinacijo družbene skupnosti, spletne trgovine in model mrežnega marketinga. Predstavili smo osnovni princip slednjega ter ga tudi kritično ovrednotili. V zadnjem delu smo opravili primerjalno analizo med SiteTalkom in Facebookom. Za to primerjavo smo se odločili predvsem zaradi tega, ker javnost dobro pozna Facebook, saj velja trenutno za najbolj priljubljeno družbeno omrežje. Na videz sta tudi podobni spletni skupnosti, a z drugače zastavljenim poslovnim modelom. Na koncu sledijo še rezultati raziskave in sprejetje oz. zavrnitev hipotez, postavljenih na začetku.
Keywords: SiteTalk, OPN, družbeno omrežje, mrežni marketing, Facebook, primerjalna analiza
Published: 03.10.2013; Views: 2636; Downloads: 382
.pdf Full text (2,20 MB)

5.
INTEGRACIJA MOBILNIH APLIKACIJ Z DRUŽBENIM OMREŽJEM FACEBOOK
Aleks Drevenšek, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali trg mobilnih aplikacij. Izpostavili smo tri glavne trgovine ponudnikov mobilnih operacijskih sistemov. Pregledali smo vsebino trgovin in njihovo ureditev ter preverili spletne strani namenjene razvijalcem. V nadaljevanju smo analizirali tri najpopularnejše športne aplikacije na trgu Google Play. Opisali smo njihovo delovanje in jih primerjali med seboj. V zadnjem delu smo nadgradili lastno Android aplikacijo s povezavo z družbenim omrežjem Facebook. Preučili smo izgradnjo spletne Facebook aplikacije ter integracijo z Android aplikacijo.
Keywords: trg mobilnih aplikacij, platforma Android, družbeno omrežje Facebook, mobilne aplikacije
Published: 19.09.2013; Views: 1155; Downloads: 85
.pdf Full text (2,19 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica