| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Samozaščita uporabnikov družbenih omrežij pred kibernetskim nadlegovanjem
Nika Peternel, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Družbena omrežja postajajo vedno bolj razširjena oblika komunikacije in interakcije z drugimi ljudmi, predvsem med mlajšo populacijo. Četudi imajo družbena omrežja za uporabnike številne koristi, pa lahko pri njihovi uporabi pride do viktimizacije z različnimi oblikami kibernetske kriminalitete, kot je kibernetsko nadlegovanje. Skladno s tem je pomembno, da se krepi preventivno ukrepanje, ki vključuje uporabo različnih samozaščitnih ukrepov ter zavedanje uporabnikov, katera dejanja so potencialno nevarna in lahko prispevajo k temu, da se znajdejo v položaju žrtve. V diplomskem delu smo raziskali kibernetsko nadlegovanje z vidika teorije rutinskih dejavnosti. Na tej osnovi smo oblikovali raziskavo in pri tem ugotavljali, kakšne navade imajo uporabniki družbenih omrežij na spletu ter njihovo samozaščito pred kibernetskim nadlegovanjem. Ugotavljali smo tudi, kako zaznavajo motivacijo storilcev, viktimizacijo s kibernetskim nadlegovanjem in kakšno vlogo imajo elementi teorije rutinskih dejavnosti z vidika samoporočane viktimizacije. Vlogo teorije rutinskih dejavnosti in njenih elementov smo preverjali s samonaznanjenim vedenjem na spletu in razlikah glede na to, ali so respondenti bili žrtve kibernetskega nadlegovanja ali ne. Raziskavo smo izvedli v obliki spletne ankete, ki jo je izpolnilo 150 respondentov, povezavo do ankete pa smo delili na družbenih omrežjih. Rezultati so pokazali dokaj pozitivne ugotovitve glede uporabe samozaščitnih ukrepov na družbenih omrežjih in da viktimizacija s kibernetskim nadlegovanjem ni pogosta. Najpomembnejša razlika med respondenti, ki so že bili žrtve kibernetskega nadlegovanja, in tistimi, ki niso bili, je ta, da žrtve delijo več osebnih podatkov na družbenih omrežjih. Na podlagi rezultatov lahko sklepamo, da se respondenti zavedajo nevarnosti kibernetskega nadlegovanja in skladno s tem pri uporabi družbenih omrežij delujejo preventivno.
Keywords: diplomske naloge, kibernetsko nadlegovanje, samozaščita, teorija rutinskih dejavnosti, družbeno omrežje
Published: 27.10.2021; Views: 88; Downloads: 12
.pdf Full text (778,48 KB)

2.
Dojemanje ciljnega oglaševanja s strani mladih uporabnikov družbenih omrežij
Veronika Jakopič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Ciljno oglaševanje je vrsta oglaševanja, ki omogoča boljše doseganje ciljne skupine, saj prikazani oglasi temeljijo na podatkih o uporabnikovih interesih in značilnostih. Tej vrsti oglaševanja je dandanes izpostavljen praktično vsak uporabnik svetovnega spleta, z množično uporabo družbenih omrežij pa so ciljnemu oglaševanju najbolj izpostavljeni mladi. V teoretičnem delu so predstavljeni ciljno oglaševanje na spletu, zbiranje podatkov in problematika zasebnosti v povezavi z zbiranjem podatkov. V empiričnem delu je bila s kvantitativno metodo izvedena raziskava mladih uporabnikov družbenih omrežij. Tako je bil pridobljen vpogled v dojemanje in mišljenje mladih o ciljnem oglaševanju, kar je bil tudi glavni namen diplomskega dela.
Keywords: ciljno oglaševanje, družbeno omrežje, dojemanje, mladi
Published: 18.10.2021; Views: 78; Downloads: 6
.pdf Full text (1,77 MB)

3.
Vloga neverbalne komunikacije na spletnem družbenem omrežju Facebook.
Pia Melanie Leitinger, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučili, kako poteka neverbalna komunikacija pri računalniško posredovani komunikaciji, kateri nadomestki neverbalne komunikacije se največkrat uporabljajo in s kakšnim namenom se ti uporabljajo na družbenem omrežju Facebook. V empiričnem delu smo s spletnim anketnim vprašalnikom ugotovili, kako pogosto in s kakšnim namenom (samoizražanje, golo dejstvo, odnos, poziv) se generacija X srečuje s tremi neverbalnimi nadomestki komunikacije (emotikoni, »GIF-i« in nalepkami). To smo ugotavljali za tri različne tipe prijateljstev (najboljši, naklonjeni in tesni prijatelj) na spletnem družbenem omrežju Facebook. Rezultati so pokazali, da se pri generaciji X v največji meri uporabljajo emotikoni, neverbalni nadomestki pa se najpogosteje uporabljajo za samoizražanje. Naši rezultati služijo vsem uporabnikom Facebooka, ki želijo uporabljati napredne načine neverbalne komunikacije na spletnem družbenem omrežju Facebook, in vsem raziskovalcem, ki bi želeli narediti podobne raziskave na drugih družbenih omrežjih ali na drugi populaciji.
Keywords: neverbalna komunikacija, družbeno omrežje, Facebook, računalniško posredovana komunikacija, emotikoni, »GIF«, nalepke
Published: 18.10.2021; Views: 40; Downloads: 5
.pdf Full text (1022,06 KB)

4.
Samorazkrivanje na družbenih omrežjih: dejavniki, povezani z deljenjem podatkov med uporabniki Facebooka
Lea Školaris, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Komunikacija in socializacija sta v današnjem času vse bolj odvisna od informacijsko-komunikacijskih tehnologij in internetnih storitev, med katere sodijo tudi družbena omrežja. Slednja omogočajo uporabnikom interakcijo z drugimi uporabniki in deljenje podatkov s prijatelji, znanci in javnostmi. Z uporabo družbenih omrežjih pa so povezana tudi številna tveganja (zloraba podatkov, oblike izsiljevanj in nadlegovanj, kraja identitete, vdori v uporabniški račun, prevare in goljufije), zato je pomembno krepiti ozaveščenost uporabnikov o nevarnostih in posledicah samorazkrivanja ter deljenja osebnih podatkov. V ta namen je treba razumeti katere okoliščine spodbujajo ali zavirajo odločitve uporabnikov glede deljenja informacij na tovrstnih omrežjih. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti kateri dejavniki iz teorije načrtovanega vedenja in modela izračuna zasebnosti, so povezani s samorazkrivanjem na družbenem omrežju Facebook med uporabniki v Sloveniji ter ali se zaznava teh dejavnikov razlikuje med uporabniki, ki delijo osebne podatke z drugimi ljudmi in uporabniki, ki osebnih podatkov ne delijo z drugimi. Izvedena je bila kvantitativna raziskava s pomočjo spletne ankete, v kateri je sodelovalo 195 respondentov. Ugotovili smo, da so vsi dejavniki, vključeni v raziskavo povezani s samorazkrivanjem na Facebooku. Najmočneje je s tem povezan odnos do deljenja informacij, najšibkeje pa zaznava nadzora nad deljenimi podatki. Dokazali smo tudi, da imajo uporabniki, ki na Facebooku delijo osebne podatke z drugimi drugačen odnos do deljenja podatkov ter drugače zaznavajo koristi in tveganja, kot tisti uporabniki, ki osebnih podatkov ne delijo z drugimi ljudmi. Gre za eno izmed redkih raziskav o samorazkrivanju in deljenju osebnih podatkov na družbenih omrežjih v slovenskem prostoru, ki je vključevala dejavnike iz različnih teoretičnih izhodišč. Rezultati so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je mogoče upoštevati pri ozaveščanju uporabnikov o varni rabi spleta ter izobraževanju o pomembnosti nastavitev zasebnosti in varnosti osebnih podatkov.
Keywords: diplomske naloge, družbeno omrežje, Facebook, samorazkrivanje, osebni podatki, uporabnik
Published: 03.08.2021; Views: 250; Downloads: 72
.pdf Full text (722,87 KB)

5.
Raba angleškega jezika medijsko izpostavljenih oseb v Sloveniji na družbenem mediju Instagram
Špela Roze, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Instagram je postal, zraven Facebooka in Twitterja, eden od treh najpomembnejših družbenih omrežij današnjega časa. Domnevamo, da se vse več medijsko izpostavljenih oseb odloči za ustvarjanje uporabniškega računa na Instagramu in rabo le-tega v promocijske in privatne namene. Ker Instagram omogoča tudi internacionalni doseg sledilcev, domnevamo, da je raba angleškega jezika vedno pogostejša med medijsko izpostavljenimi osebami tudi na območju Slovenije. Zato bomo v diplomskem delu na podlagi raziskovalnih vprašanj preučili in predstavili rabo angleškega jezika pri objavljanju vsebin medijsko izpostavljenih oseb na območju Slovenije, na družbenem mediju Instagram.
Keywords: Instagram, družbeno omrežje, angleški jezik, objavljanje vsebin
Published: 23.04.2021; Views: 238; Downloads: 32
.pdf Full text (1,21 MB)

6.
Družbena omrežja kot orodje mednarodnega marketinga
Maruška Padar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Raziskovali smo družbena omrežja kot orodje mednarodnega marketinga. Osredotočili smo se na družbena omrežja Facebook, Instagram in TikTok. Raziskali smo, če jih je smiselno uporabiti kot svoje marketinško orodje, katere starostne skupine jih največ uporabljajo, kakšen vpliv imajo na potencialne potrošnike, se zaradi družbenih omrežij pogosteje odločajo za nakup ter če zaradi njih lažje pridobivajo informacije. V prvem delu so predstavljene teoretične osnove izbranega področja in orodja, ki smo jih uporabljali za pridobitev rezultatov raziskave. Preizkus je obsegal pridobitev rezultatov anketnega vprašalnika, ki so ga reševali tako Slovenci kot tujci, kar nam je omogočalo vpogled na mednarodni trg. S statističnimi analizami smo potem rezultate preverili in prišli do glavnih ugotovitev. Ugotovili smo, da je družbena omrežja kot orodje mednarodnega marketinga brez dvoma potrebno uporabiti, s tem pa je potrebno biti pozoren na to, katera je naša ciljna publika. Pridobili smo starostne skupine, s tem pa smo lahko pravilno segmentirali trg in pridobili ciljne skupine, znotraj katerih imajo potencialni potrošniki podobne potrebe in želje.
Keywords: družbeno omrežje, marketing, mednarodno, orodje
Published: 11.11.2020; Views: 241; Downloads: 32
.pdf Full text (620,87 KB)

7.
Odzivi medijskih podjetij na izzive novih medijev in digitalne distribucije
Mitja Rupnik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo analizirali, kako so izbrana slovenska uveljavljena medijska podjetja, ki so v preteklosti distribuirala vsebino izključno preko klasičnega radia, klasične televizije ali tiskanih medijev, prilagodila distribucijo svojih vsebin glede na sposobnosti in priložnosti novih medijev, kot so družbena omrežja in spletni portali. Zaradi dinamičnosti medijskega področja smo v teoretičnem delu naloge izpostavili trenutno uporabo družbenih omrežij v Sloveniji, prednosti in slabosti novih medijev ter najbolj obiskane spletne strani v Sloveniji. Ugotovili smo, da sta med družbenimi omrežji bila najpogosteje uporabljena Facebook in Instagram, v kontekstu digitalne distribucije zvočnih in podkast vsebin pa družbeno omrežje SoundCloud.
Keywords: novi mediji, digitalna distribucija, družbeno omrežje, slovenski mediji
Published: 03.11.2020; Views: 215; Downloads: 24
.pdf Full text (728,24 KB)

8.
Uvedba družbenega omrežja instagram: študija primera v podjetju Kova d. o. o.
Elizabeta Bezenšek, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljeno družbeno omrežje Instagram kot potencialno učinkovit kanal za oglaševanje na spletu in s tem možnost povečanja uspešnosti in večanje prepoznavnosti podjetja. V teoretičnem delu smo preučili strokovno literaturo na področjih digitalnega marketinga, oglaševanja na spletu in družbenih omrežij. Na podlagi praktičnega primera uvedbe Instagrama v podjetje smo prikazali, kako lahko z ustrezno strategijo na družbenih omrežjih povečamo prepoznavnost podjetja. Magistrsko delo je izvedeno na študiji primera podjetja KOVA d. o. o., kjer smo merili samo uspešnost oziroma učinek uvedbe družbenega omrežja za podjetju. Gre za podjetje z dolgoletno tradicijo, ki pa do danes na družbenih omrežjih ni bilo posebej aktivno.
Keywords: Instagram, družbeno omrežje, KOVA d. o. o., digitalni marketing
Published: 03.07.2020; Views: 432; Downloads: 181
.pdf Full text (1,36 MB)

9.
Vloga in pomen družbenih omrežij na spletu pri komuniciranju posebnih tekstilnih izdelkov
Žiga Špile, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Z razvojem tehnologije in z njo družbe marketing nenehno išče in razvija nove načine, kako prepričati potencialne kupce za nakup njihovih izdelkov in storitev. Zato je skozi različna obdobja marketing uporabljal različne metode komuniciranja, da bi s svojimi sporočili čim bolj optimalno dosegel svojo ciljno skupino. Tako je z razvojem radia začel komunicirati z radiem, z razvojem televizije s televizijo, pred tem z oglasi v časopisih, oglasnimi panoji in drugimi komunikacijskimi kanali. Z uvedbo družabnih omrežij pa je marketing začel uporabljati tudi ta, ki še vedno obstaja relativno nov pojem v marketingu. Osnovna tema diplomskega projekta je marketinško komuniciranje, zato diplomski projekt razloži njegov pomen, razišče namene in vrste komunikacijskih kanalov, nato pa se osredotoča na družabna omrežja, njihov pomen, vpliv na družbo in njihovo vedenje, vrste družabnih omrežij in razišče napoved uporabe v prihodnje. Celotni diplomski projekt je podkrepljen s projektom creUNI, ki je del projekta Po kreativni poti do znanja 2017 in praktično prikazuje uporabo družabnega omrežja Facebook za marketinške namene.
Keywords: marketinško komuniciranje, družbeno omrežje, Facebook, blagovna znamka.
Published: 27.11.2018; Views: 778; Downloads: 116
.pdf Full text (724,35 KB)

10.
Promocija glasbe na družbenem omrežju YouTube
Fazira Džinić, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskovali spletno platformo YouTube in njene osnovne funkcije, ki se uporabljajo za promocijo glasbe. S komparativno in analitično metodo smo primerjali različne vrste glasbenih posnetkov za eno skladbo. Ugotovili smo, da so uradni glasbeni videospoti najbolj gledana vrsta glasbenih posnetkov.
Keywords: YouTube, promocija glasbe, družbeno omrežje, glasbeni posnetek
Published: 08.10.2018; Views: 561; Downloads: 66
.pdf Full text (798,18 KB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica