1. Vpliv TikTok vplivnežev na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikTokaSebastjan Zobec, 2024, undergraduate thesis Abstract: Vzpon digitalnih medijev in družbenih omrežij je omogočil prihod novih načinov komuniciranja za podjetja. TikTok je v zadnjem času eno izmed bolj priljubljenih družbenih omrežij. Ob nastanku družbenih omrežij je nastal tudi vplivnostni marketing, ki je del digitalnega marketinga in za svojo komuniciranje uporablja digitalne marketinške kanale. Pomemben vidik so vplivneži, ki s svojo avtentičnostjo in kreativnostjo vplivajo na nakupne odločitve uporabnikov družbenih omrežij. Ti imajo ključno vlogo pri promociji podjetja, saj imajo močan vpliv na zaupanje in percepcijo svojih sledilcev. Diplomsko delo se osredotoča na uporabo TikTok vplivnežev in njihov vpliv na nakupne odločitve slovenskih uporabnikov TikToka. Keywords: TikTok, vplivnež, nakupne odločitve, družbeno omrežje, vplivnostni marketing Published in DKUM: 19.09.2024; Views: 0; Downloads: 29 Full text (1,13 MB) |
2. Sovražni govor na družbenih omrežjih med mladimi v Sloveniji : magistrsko deloKlavdija Kuzkin, 2022, master's thesis Abstract: Sovražni govor je obstajal že pred spletom, vendar je s prihodom spleta postal bistveno bolj razširjen in težje obvladljiv. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti odnos med mladimi in sovražnim govorom na spletu, še posebej na družbenih omrežjih. Metodološko je bila naloga zasnovana na kombinaciji sedmih delno strukturiranih intervjujev in spletne ankete na vzorcu (N = 296) mladih. Iz rezultatov lahko sklepamo, da je skoraj 80 % vprašanih že bilo priča sovražnemu govoru na spletu, pri čemer je zaznava sovražnega govora bistveno bolj pogosta pri ženskah (ro = 0,205). Slednje lahko vsaj delno povežemo z ugotovitvijo, da ženske bistveno pogosteje uporabljajo družbena omrežja kot moški (ro = 0,354). Naša raziskava je nadalje pokazala, da je bilo dobrih 29 % vprašanih že izpostavljenih blatenju njihovega videza, skoraj 27 % vprašanih pa je tudi že doživelo, da so bile brez njihovega dovoljenja na spletu deljene njihove fotografije, ki so jih prikazovale v nerodnem položaju. Na splošni ravni skoraj četrtina mladih zase meni, da so že bili žrtve sovražnih komentarjev na spletu. Mladi se sicer dobro zavedajo nevarnosti takšnega spletnega delovanja, saj jih skoraj 94 % meni, da lahko sovražni govor na spletu pripelje do samomora. Pri tem je zaskrbljujoče, da se večina (56 %) mladih ne zaveda možnosti prijave sovražnega govora na spletu. Posebej so nas zanimali tudi dejavniki pisanja sovražnih komentarjev. Med demografskimi napovedniki izstopa spol, pri čemer ženske precej manj pogosto pišejo sovražne komentarje (ro = –0,291), kar je tudi skladno z že obstoječimi ugotovitvami raziskovalcev. Po naši oceni najzanimivejša ugotovitev celotne magistrske naloge pa se nanaša na vpliv družinskih odnosov. Izkazalo se je namreč, da sovražne komentarje bistveno pogosteje pišejo mladostniki iz družin z manj kakovostnimi odnosi (ro = –0,257). Gre za družine, kjer je po poročanju naših respondentov manj medsebojne pomoči in povezanosti ter več prepirov, poniževanj in nasilja. Keywords: sovražni govor, družbeno omrežje, splet, mladi, Slovenija Published in DKUM: 17.11.2022; Views: 1031; Downloads: 125 Full text (2,91 MB) |
3. Prepoznavnost podjetja Cer - Cvet na družbenem omrežju FacebookBarbara Cer, 2021, undergraduate thesis Abstract: Naša življenja se iz dneva v dan spreminjajo. Sledimo tehnološkim razvojem in posledično sledimo tudi novim in inovativnim marketinškim pristopom in strategijam. Tradicionalni marketinški pristopi se spreminjajo in le te vztrajno zamenjujejo avtomatizirane oblike sodobnega digitalnega marketinga. Tovrstna oblika marketinga podjetjem prinaša ne le prednosti iz stroškovnega vidika, temveč močno pripomore k prepoznavnosti blagovnih znamk, njihovem boljšem targetiranju, boljši konverziji in boljšem dosegu.
Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu je na enem mestu zbranih veliko uporabnih in koristnih informacij o digitalnem marketingu. Opredelili smo digitalni marketing, njegove prednosti in slabosti, strategije in predstavili oblike digitalnega marketinga. Podrobneje smo predstavili tudi družbeno omrežje Facebook in kako lahko podjetje le to uporabi v svoj prid ter boljše rezultate svojega poslovanja.
V praktičnem delu je podrobneje predstavljeno podjetje Cer – Cvet in njihova Facebook stran. Namen eksperimenta, ki je bil izveden v okviru diplomske naloge, je bilo dokazati, da lahko z doslednostjo in konsistentnimi objavami na Facebook strani, podjetje dosega pozitivne rezultate in učinke. Za obdobje enega meseca smo splanirali objave za dotično podjetje, jih redno objavljali na Facebook strani in analizirali dobljene rezultate. Na koncu smo na podlagi pridobljenih rezultatov tudi preverili zastavljeni hipotezi. Keywords: Facebook, družbeno omrežje, marketinško komuniciranje, digitalni marketing, Cer – Cvet, prepoznavnost podjetja Published in DKUM: 09.12.2021; Views: 1234; Downloads: 92 Full text (2,24 MB) |
4. Samozaščita uporabnikov družbenih omrežij pred kibernetskim nadlegovanjem : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloNika Peternel, 2021, undergraduate thesis Abstract: Družbena omrežja postajajo vedno bolj razširjena oblika komunikacije in interakcije z drugimi ljudmi, predvsem med mlajšo populacijo. Četudi imajo družbena omrežja za uporabnike številne koristi, pa lahko pri njihovi uporabi pride do viktimizacije z različnimi oblikami kibernetske kriminalitete, kot je kibernetsko nadlegovanje. Skladno s tem je pomembno, da se krepi preventivno ukrepanje, ki vključuje uporabo različnih samozaščitnih ukrepov ter zavedanje uporabnikov, katera dejanja so potencialno nevarna in lahko prispevajo k temu, da se znajdejo v položaju žrtve. V diplomskem delu smo raziskali kibernetsko nadlegovanje z vidika teorije rutinskih dejavnosti. Na tej osnovi smo oblikovali raziskavo in pri tem ugotavljali, kakšne navade imajo uporabniki družbenih omrežij na spletu ter njihovo samozaščito pred kibernetskim nadlegovanjem. Ugotavljali smo tudi, kako zaznavajo motivacijo storilcev, viktimizacijo s kibernetskim nadlegovanjem in kakšno vlogo imajo elementi teorije rutinskih dejavnosti z vidika samoporočane viktimizacije. Vlogo teorije rutinskih dejavnosti in njenih elementov smo preverjali s samonaznanjenim vedenjem na spletu in razlikah glede na to, ali so respondenti bili žrtve kibernetskega nadlegovanja ali ne. Raziskavo smo izvedli v obliki spletne ankete, ki jo je izpolnilo 150 respondentov, povezavo do ankete pa smo delili na družbenih omrežjih. Rezultati so pokazali dokaj pozitivne ugotovitve glede uporabe samozaščitnih ukrepov na družbenih omrežjih in da viktimizacija s kibernetskim nadlegovanjem ni pogosta. Najpomembnejša razlika med respondenti, ki so že bili žrtve kibernetskega nadlegovanja, in tistimi, ki niso bili, je ta, da žrtve delijo več osebnih podatkov na družbenih omrežjih. Na podlagi rezultatov lahko sklepamo, da se respondenti zavedajo nevarnosti kibernetskega nadlegovanja in skladno s tem pri uporabi družbenih omrežij delujejo preventivno. Keywords: diplomske naloge, kibernetsko nadlegovanje, samozaščita, teorija rutinskih dejavnosti, družbeno omrežje Published in DKUM: 27.10.2021; Views: 900; Downloads: 70 Full text (778,48 KB) |
5. Dojemanje ciljnega oglaševanja s strani mladih uporabnikov družbenih omrežij : diplomsko deloVeronika Jakopič, 2021, undergraduate thesis Abstract: Ciljno oglaševanje je vrsta oglaševanja, ki omogoča boljše doseganje ciljne skupine, saj prikazani oglasi temeljijo na podatkih o uporabnikovih interesih in značilnostih. Tej vrsti oglaševanja je dandanes izpostavljen praktično vsak uporabnik svetovnega spleta, z množično uporabo družbenih omrežij pa so ciljnemu oglaševanju najbolj izpostavljeni mladi. V teoretičnem delu so predstavljeni ciljno oglaševanje na spletu, zbiranje podatkov in problematika zasebnosti v povezavi z zbiranjem podatkov. V empiričnem delu je bila s kvantitativno metodo izvedena raziskava mladih uporabnikov družbenih omrežij. Tako je bil pridobljen vpogled v dojemanje in mišljenje mladih o ciljnem oglaševanju, kar je bil tudi glavni namen diplomskega dela. Keywords: ciljno oglaševanje, družbeno omrežje, dojemanje, mladi Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 967; Downloads: 135 Full text (1,77 MB) |
6. Vloga neverbalne komunikacije na spletnem družbenem omrežju Facebook. : diplomsko deloPia Melanie Leitinger, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo preučili, kako poteka neverbalna komunikacija pri računalniško posredovani komunikaciji, kateri nadomestki neverbalne komunikacije se največkrat uporabljajo in s kakšnim namenom se ti uporabljajo na družbenem omrežju Facebook. V empiričnem delu smo s spletnim anketnim vprašalnikom ugotovili, kako pogosto in s kakšnim namenom (samoizražanje, golo dejstvo, odnos, poziv) se generacija X srečuje s tremi neverbalnimi nadomestki komunikacije (emotikoni, »GIF-i« in nalepkami). To smo ugotavljali za tri različne tipe prijateljstev (najboljši, naklonjeni in tesni prijatelj) na spletnem družbenem omrežju Facebook. Rezultati so pokazali, da se pri generaciji X v največji meri uporabljajo emotikoni, neverbalni nadomestki pa se najpogosteje uporabljajo za samoizražanje. Naši rezultati služijo vsem uporabnikom Facebooka, ki želijo uporabljati napredne načine neverbalne komunikacije na spletnem družbenem omrežju Facebook, in vsem raziskovalcem, ki bi želeli narediti podobne raziskave na drugih družbenih omrežjih ali na drugi populaciji. Keywords: neverbalna komunikacija, družbeno omrežje, Facebook, računalniško posredovana komunikacija, emotikoni, »GIF«, nalepke Published in DKUM: 18.10.2021; Views: 1151; Downloads: 90 Full text (1022,06 KB) |
7. Samorazkrivanje na družbenih omrežjih: dejavniki, povezani z deljenjem podatkov med uporabniki Facebooka : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeLea Školaris, 2021, undergraduate thesis Abstract: Komunikacija in socializacija sta v današnjem času vse bolj odvisna od informacijsko-komunikacijskih tehnologij in internetnih storitev, med katere sodijo tudi družbena omrežja. Slednja omogočajo uporabnikom interakcijo z drugimi uporabniki in deljenje podatkov s prijatelji, znanci in javnostmi. Z uporabo družbenih omrežjih pa so povezana tudi številna tveganja (zloraba podatkov, oblike izsiljevanj in nadlegovanj, kraja identitete, vdori v uporabniški račun, prevare in goljufije), zato je pomembno krepiti ozaveščenost uporabnikov o nevarnostih in posledicah samorazkrivanja ter deljenja osebnih podatkov. V ta namen je treba razumeti katere okoliščine spodbujajo ali zavirajo odločitve uporabnikov glede deljenja informacij na tovrstnih omrežjih. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti kateri dejavniki iz teorije načrtovanega vedenja in modela izračuna zasebnosti, so povezani s samorazkrivanjem na družbenem omrežju Facebook med uporabniki v Sloveniji ter ali se zaznava teh dejavnikov razlikuje med uporabniki, ki delijo osebne podatke z drugimi ljudmi in uporabniki, ki osebnih podatkov ne delijo z drugimi. Izvedena je bila kvantitativna raziskava s pomočjo spletne ankete, v kateri je sodelovalo 195 respondentov. Ugotovili smo, da so vsi dejavniki, vključeni v raziskavo povezani s samorazkrivanjem na Facebooku. Najmočneje je s tem povezan odnos do deljenja informacij, najšibkeje pa zaznava nadzora nad deljenimi podatki. Dokazali smo tudi, da imajo uporabniki, ki na Facebooku delijo osebne podatke z drugimi drugačen odnos do deljenja podatkov ter drugače zaznavajo koristi in tveganja, kot tisti uporabniki, ki osebnih podatkov ne delijo z drugimi ljudmi. Gre za eno izmed redkih raziskav o samorazkrivanju in deljenju osebnih podatkov na družbenih omrežjih v slovenskem prostoru, ki je vključevala dejavnike iz različnih teoretičnih izhodišč. Rezultati so uporabni kot izhodišče za nadaljnje raziskave na tem področju, ugotovitve pa je mogoče upoštevati pri ozaveščanju uporabnikov o varni rabi spleta ter izobraževanju o pomembnosti nastavitev zasebnosti in varnosti osebnih podatkov. Keywords: diplomske naloge, družbeno omrežje, Facebook, samorazkrivanje, osebni podatki, uporabnik Published in DKUM: 03.08.2021; Views: 1203; Downloads: 191 Full text (722,87 KB) |
8. Raba angleškega jezika medijsko izpostavljenih oseb v Sloveniji na družbenem mediju Instagram : diplomsko deloŠpela Roze, 2021, undergraduate thesis Abstract: Instagram je postal, zraven Facebooka in Twitterja, eden od treh najpomembnejših družbenih omrežij današnjega časa. Domnevamo, da se vse več medijsko izpostavljenih oseb odloči za ustvarjanje uporabniškega računa na Instagramu in rabo le-tega v promocijske in privatne namene. Ker Instagram omogoča tudi internacionalni doseg sledilcev, domnevamo, da je raba angleškega jezika vedno pogostejša med medijsko izpostavljenimi osebami tudi na območju Slovenije. Zato bomo v diplomskem delu na podlagi raziskovalnih vprašanj preučili in predstavili rabo angleškega jezika pri objavljanju vsebin medijsko izpostavljenih oseb na območju Slovenije, na družbenem mediju Instagram. Keywords: Instagram, družbeno omrežje, angleški jezik, objavljanje vsebin Published in DKUM: 23.04.2021; Views: 1183; Downloads: 116 Full text (1,21 MB) |
9. Družbena omrežja kot orodje mednarodnega marketingaMaruška Padar, 2020, undergraduate thesis Abstract: Raziskovali smo družbena omrežja kot orodje mednarodnega marketinga. Osredotočili smo se na družbena omrežja Facebook, Instagram in TikTok. Raziskali smo, če jih je smiselno uporabiti kot svoje marketinško orodje, katere starostne skupine jih največ uporabljajo, kakšen vpliv imajo na potencialne potrošnike, se zaradi družbenih omrežij pogosteje odločajo za nakup ter če zaradi njih lažje pridobivajo informacije. V prvem delu so predstavljene teoretične osnove izbranega področja in orodja, ki smo jih uporabljali za pridobitev rezultatov raziskave. Preizkus je obsegal pridobitev rezultatov anketnega vprašalnika, ki so ga reševali tako Slovenci kot tujci, kar nam je omogočalo vpogled na mednarodni trg. S statističnimi analizami smo potem rezultate preverili in prišli do glavnih ugotovitev. Ugotovili smo, da je družbena omrežja kot orodje mednarodnega marketinga brez dvoma potrebno uporabiti, s tem pa je potrebno biti pozoren na to, katera je naša ciljna publika. Pridobili smo starostne skupine, s tem pa smo lahko pravilno segmentirali trg in pridobili ciljne skupine, znotraj katerih imajo potencialni potrošniki podobne potrebe in želje. Keywords: družbeno omrežje, marketing, mednarodno, orodje Published in DKUM: 11.11.2020; Views: 960; Downloads: 101 Full text (620,87 KB) |
10. Odzivi medijskih podjetij na izzive novih medijev in digitalne distribucije : diplomsko deloMitja Rupnik, 2020, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo analizirali, kako so izbrana slovenska uveljavljena medijska podjetja, ki so v preteklosti distribuirala vsebino izključno preko klasičnega radia, klasične televizije ali tiskanih medijev, prilagodila distribucijo svojih vsebin glede na sposobnosti in priložnosti novih medijev, kot so družbena omrežja in spletni portali. Zaradi dinamičnosti medijskega področja smo v teoretičnem delu naloge izpostavili trenutno uporabo družbenih omrežij v Sloveniji, prednosti in slabosti novih medijev ter najbolj obiskane spletne strani v Sloveniji. Ugotovili smo, da sta med družbenimi omrežji bila najpogosteje uporabljena Facebook in Instagram, v kontekstu digitalne distribucije zvočnih in podkast vsebin pa družbeno omrežje SoundCloud. Keywords: novi mediji, digitalna distribucija, družbeno omrežje, slovenski mediji Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 947; Downloads: 76 Full text (728,24 KB) |