| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 31
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Zavedanje o pomenu energijske učinkovitosti v podjetju Eurel d.o.o. in percepcija le-te pri odjemalcih
Jakob Korbar, 2024, master's thesis

Abstract: V današnjem poslovnem svetu, ki je vedno bolj dinamičen, se raznorazna proizvodna podjetja soočajo z vedno večjim pritiskom, da morajo delovati energijsko učinkovito, hkrati pa zmanjšati svoj vpliv na okolje. Pri tem ne gre le za stvar prihranka stroškov, temveč gre za strateški imperativ, ki se prepleta s širšim konceptom trajnosti. Z optimizacijo energijske porabe lahko podjetja dosežejo proizvodnjo z manj vložka, kar jim veča konkurenčnost na trgu. Sprejem energijsko učinkovitih tehnologij in praks podjetja velja tudi za odraz zavezanosti podjetja k inovativnosti in razmišljanju o prihodnosti. Odjemalci, lastniki in drugi regulativni organi od podjetij vse bolj zahtevajo, da ta izkazujejo odgovornost do okolja. Trajnostne prakse, kot je uporabljanje obnovljivih virov, postajajo sestavni del ugleda podjetja in njegovega dolgoročnega poslovanja. Trendi energetske učinkovitosti se bliskovito razvijajo, poganjajo pa jih tehnološki napredek, spremembe politike in pritiski globalne pobude. Zavedanje o energijski učinkovitosti in prizadevanje za trajnost nista le etična izbira, ampak tudi strateška poslovna odločitev, ki kroji prihodnost proizvodnih podjetij. V teoretičnem delu smo opredelili marketing na splošno ter tudi zeleni marketing oziroma marketing okoljsko sprejemljivih izdelkov. Predstavili smo tudi sedem ključnih področij zelenega marketinga. Opredelili smo splošno marketinško komuniciranje in percepcijo odjemalcev; v tem delu smo podrobno predstavili še družbeno odgovornost podjetij, dojemanje le-te, vedenje in zadovoljstvo odjemalcev. Analizirali smo še proces nakupne odločitve in njen proces pri okolju prijaznejših izdelkih. Opredelili smo tudi raziskovalne koncepte, kot so zaznan vpliv na okolje, skrb za okolje, »zeleno zavajanje«, znanje o okoljskih pobudah in okoljske vrednote odjemalcev. Na koncu smo predstavili še pojem ogljični odtis in energijsko učinkovitost ter predstavili standard ISO50001. V empiričnem delu smo raziskovali, kako odjemalci zaznavajo podjetje Eurel, d. o. o., in njegov vpliv na okolje v primerjavi s konkurenčnim podjetjem ter kako dojemajo verodostojnost njihove komunikacije glede okoljske politike v primerjavi z njihovim konkurentom. Raziskali smo še, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja ob nakupu upoštevali morebiten škodljiv vpliv, ki ga ima podjetje na okolje. Ugotavljali smo tudi, ali bodo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja imeli bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost. Rezultati raziskave kažejo, da se podjetje Eurel odjemalcem zdi bolj verodostojno in manj škodljivo do okolja kot njemu konkurenčno podjetje. Izkazalo se je tudi, da bodo odjemalci, ki imajo višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja, upoštevali morebiten škodljiv vpliv podjetja na okolje pri nakupu. Prav tako se je izkazalo, da imajo odjemalci z višjo stopnjo ozaveščenosti ohranjanja čistega okolja bolj pozitiven odnos do pobud podjetij za energijsko učinkovitost.
Keywords: energijska učinkovitost, percepcija odjemalcev, zeleni marketing, zeleno zavajanje, Eurel, korporativna trajnost, družbena odgovornost podjetja
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (1,91 MB)

2.
Pomen medkulturnih razlik in različnih gospodarskih sistemov pri družbeno odgovorni naravnanosti podjetij po svetu
Monika Rožanc, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali vpliv kulturnih razlik in različnih gospodarskih ureditev na družbeno odgovorno poslovanje podjetij po svetu. Glavni cilj raziskave je bil ugotoviti, v kolikšni meri medkulturne razlike in gospodarski sistemi vplivajo na družbeno odgovornost podjetij. Rezultati analiz treh geografskih področij – Severne Amerike, Evrope in Japonske – so pokazali, da so v poslovnem svetu opazne pomembne razlike v izražanju družbene odgovornosti podjetij glede na kulturno in gospodarsko okolje. Ugotovljeno je bilo, da podjetja, ki izražajo visoko stopnjo družbene odgovornosti, lažje obvladujejo krize, kot je bila koronakriza. Prav tako je bilo ugotovljeno, da je ustvarjanje dobička še vedno ena izmed prioritet podjetij, na katero ne gledajo z vidika družbene odgovornosti, temveč še vedno pretežno z gospodarskega in ekonomskega vidika. Raziskava poziva k nadaljnjim analizam in prizadevanju za povišanje stopnje družbene odgovornosti podjetij po svetu.
Keywords: medkulturne razlike, družbena odgovornost podjetja, trajnost, obvladovanje kriz, globalizacija.
Published in DKUM: 10.10.2024; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (1,05 MB)

3.
Analiza vplivov kritičnih dejavnikov uspeha in zrelosti podjetja na življenjski cikel upravljanja dokumentarnega sistema
Sandra Jordan, 2023, doctoral dissertation

Abstract: Če želijo podjetja ostati konkurenčna na trgu se morajo aktivno ukvarjati z digitalizacijo procesov in poiskati procese v podjetjih, ki so zamudni in jih nadomestiti z digitalnimi različicami, hkrati pa poskrbeti, da proces ustreza vsem potrebnim standardom in zakonom. Karna (2016) opredeljuje poslovni proces kot niz dejavnosti s specifičnim vložkom na začetku in rezultatom na koncu procesa. Nadalje digitalizacijo poslovnega procesa definira kot pretvorbo niza analognih vhodov in izhodov procesa v elektronske ali digitalne ter navaja, da sta za uspeh ključna jasna vizija in natančno opredeljen strateški načrt. V splošnem digitalizacija pomeni podporo poslovnemu procesu s pomočjo razpoložljivih informacijskih tehnologij (Toman, 2018). Ensiger s soavtorji (2016) vidijo digitalizacijo predvsem kot podporo za doseganje višje učinkovitosti, boljše dobičkonosnosti in produktivnosti ter kot pomoč pri zniževanju stroškov poslovanja. Koščak (2017) pravi, da je namen digitalizacije odpraviti ponavljajoče se naloge zaposlenih in jim tako omogočiti opravljanje nalog, ki so ključne za poslovanje podjetja. Organizacija Ernst & Young (2021) poudarja, da digitalizacija procesov ponuja nove načine in priložnosti za podjetja/banke in s tem konkurenčno prednost pred drugimi. Pomembno vlogo pri digitalni transformaciji imajo poslovne informacijske rešitve, s katerimi podjetja digitalizirajo svoje poslovne procese in delovne tokove. Najpomembnejše poslovne informacijske rešitve, ki se izvajajo v podjetjih, so (Sternad Zabukovšek idr., 2020): rešitve ERP (Enterprise Resource Planning), rešitve CRM (Customer Relationship Management), rešitve SCM (Supply Chain Management), DMS (Document Management System), rešitve BPM (Business Process Management), rešitve HRM (Human Resource Management), rešitve MES (Manufacturing Execution System) itd. Klasično upravljanje dokumentov ne more slediti potrebam trga, če želimo imeti agilno in sodobno podjetje. Zato morajo podjetja zaposlenim ponuditi rešitev, ki jim bo omogočala skrbno hranjenje in arhiviranje dokumentacije, hkrati pa jim dati dovolj časa za opravljanje glavnih dnevnih nalog. DMS ni le praktična programska aplikacija, ampak omogoča predvsem digitalizacijo poslovnih procesov. Podjetja, ki uporabljajo DMS imajo sledeče prednosti: implementirajo digitalne procese, avtomatizirajo poteke dela, omogočijo odločitve, ki temeljijo na podatkih, povečajo učinkovitost in prilagodljivost ter zagotovijo podatkovno in pravno varnost (Easy Software, 2020). Kot vsi vemo, upravljanje dokumentov ne vpliva le na delovne tokove v podjetjih, prihranke in prilagajanje potrebam trga, ampak vpliva tudi na okolje (Docxellent, 2019). Vpliv proizvodnje papirja in uporabe papirja v vsakdanjem poslovanju je v preteklih letih zelo obremenil okolje. Zato je uporaba DMS danes že skoraj obvezna programska oprema vsakega podjetja, če želi biti konkurenčno na trgu in je zagotovo dober korak v pravo smer. Dognanja iz teoretičnega dela in empirične raziskave bodo podjetjem omogočila boljšo pripravo na uvedbo DMS (upoštevajoč zrelost, KDU, stopnjo družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja), naprednejšo uporabo DMS ter s tem višjo učinkovitost in uspešnost podjetij, kakor tudi zaprla vrzel glede delno uspešnih oziroma neuspešnih uvedb DMS.
Keywords: DMS, KDU, zrelost podjetja, družbena odgovornost, trajnostni razvoj.
Published in DKUM: 29.11.2023; Views: 521; Downloads: 87
.pdf Full text (6,56 MB)

4.
Podpora razvoja malih in srednjih podjetij v Sloveniji s politiko inovativnosti glede nagrajevanja in lastništva : support for the development of small and medium-sized enterprises in Slovenia
Dejan Avsec, 2013, professional article

Abstract: V prispevku je ponujen model za podporo razvoja malih in srednjih podjetij v Sloveniji s politiko inovativnosti glede nagrajevanja in lastnine po metodah ESOP in USOP kot podpore za družbeno odgovornost. Njena razvitost je odvisna od lastnikov: če bi bili ti in njihovi sodelavci organizirani in lastniško stimulirani po metodah ESOP in USOP, bi jo lahko uresničili po načelih iz ISO 26000. V Sloveniji je tranzicija lastništva potekala po Zakonu o lastninskem preoblikovanju, vendar kaotično, brez plana, ESOP in USOP. Učinek ni bil optimalen, po naši oceni je manjkalo lastništvo. Organizacijsko bi ga podprlo združevanje sredstev sodelavcev z internimi kapitalskimi računi (IKR) in z internimi družbenimi kapitalskimi računi občanov (IDKR), kar bi omogočilo širitev kapitala. Po novem modelu bi bilo zagotovljeno nagrajevanje sodelavcev (plače plus variabilni prejemki), delitev inovacijskega dobička in delitev dividende lastnikom podjetja, kar so z ESOP in USOP praktično vsi ljudje. Svet se sooča z resnimi problemi zaradi propada gospodarstva in finančne krize, zato je nujna prenova podlage gospodarstva z razvojem družbene odgovornosti in njene podpore po metodah ESOP in USOP, ki krepita lastniški odnos in demokratizacijo. Družbena odgovornost je smer urejenega sveta.
Keywords: Slovenija, mala podjetja, srednja podjetja, inovacije, inovativnost, družbena odgovornost
Published in DKUM: 06.09.2023; Views: 555; Downloads: 0

5.
Primerjava družbenih odgovornosti med izbranimi slovenskimi, francoskimi in danskimi transportnimi podjetji
Tea Knez, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko družbene odgovornosti in ugotovili, da se začetki družbeno odgovornega vedenja kažejo že v starodavnih rimskih zakonih. Pri proučevanju tematike smo prišli do spoznanja, da ni enotne definicije družbene odgovornosti, saj si jo vsak avtor razlaga po svoje. Vsem definicijam je skupno prizadevanje za odgovorno družbeno, ekonomsko in okoljsko ravnanje. Teoretično spoznanje smo nato nadgradili z analizo kriterijev družbene odgovornosti v desetih slovenskih, francoskih in danskih transportnih podjetjih. Za vsako izbrano transportno podjetje smo pregledali tudi spletne medije in ugotovili, ali podjetje dejansko posluje družbeno odgovorno. Na osnovi dobljenih ugotovitev smo primerjali, kakšno je dojemanje družbene odgovornosti v posamezni državi. Spoznali smo, da transportna podjetja v Sloveniji, Franciji in na Danskem tej tematiki posvečajo veliko pozornosti. Vsa podjetja se zavedajo pomembnosti družbeno odgovornega vedenja do vseh, ki so neposredno ali posredno vključeni v poslovanje, saj pozitivno vpliva na dobičkonosnost in konkurenčnost podjetij.
Keywords: družbena odgovornost, transportna podjetja, ključni deležniki v podjetjih, notranja dimenzija, zunanja dimenzija
Published in DKUM: 26.11.2021; Views: 1209; Downloads: 89
.pdf Full text (2,71 MB)

6.
Skladnost izjave o nefinančnem poslovanju s politiko podjetja na primeru podjetja telekom slovenije, d.d.
Maša Škorjanc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Organizacijam je za uspešno poslovanje, doseganje zastavljenih ciljev ter rast ključnega pomena ustrezno zastavljena politika podjetja, ta opredeljuje splošne in temeljne dolgoročnejše značilnosti podjetja. Na njeno oblikovanje imajo vpliv interesi, etika, kultura in filozofija pomembnejših udeležencev. Politika podjetja vključuje oblikovano vizijo, poslanstvo, namen obstajanja ter vrednote organizacije, te sestavine so ključne za uspešno izvajanje procesa vodenja in upravljanja organizacije. Politika podjetja se uresničuje na ravni strateškega managementa njeno izvajanje je potrebno kontrolirati. Slovenska podjetja se zavedajo odvisnosti od svojih zaposlenih, okolja, skupnosti, poslovnih partnerjev in dobrega vodenja. To spoznanje je prisililo organizacije, da se zavedajo pomena družbene odgovornosti v obliki vplivov, ki jih imajo s svojim poslovanjem na družbo. Zaradi družbene odgovornosti organizacije upoštevajo soodvisnost z družbo ter z uravnoteženim poslovanjem na vseh ključnih področjih izkazujejo vložen trud. Organizacije so v zadnjih desetletjih pričele velik delež investicij namenjati trajnostnem razvoju. Po letu 2017 so zaradi prenosa Direktive 2014/95/EU z novelo Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1J) organizacije, ki kotirajo na borzi dolžne prikazovati informacije o okoljskih, družbenih, ekonomskih, upravljalskih učinkih ter o vplivih teh na samo delovanje organizacije. Poročanje o družbeni odgovornosti in trajnostnem razvoju služi organizacijam kot graditelj na zaupanju obstoječih in potencialnih udeležencev podjetja, naj bo to kupec, zaposleni ali poslovni partner. Za neuspeh organizacij je velikokrat krivo neskladje politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju, saj podjetja ne aplicirajo zadane vizije, poslanstva, smotra ter temeljnih ciljev v izvajanje družbene odgovornosti in trajnostnega razvoja. Nefinančna poročila pomagajo podjetjem s pomočjo merljivih učinkov spremljati uspešnost poslovanja organizacije in vplive na trajnostni razvoj. V diplomskem projektu zgoraj omenjene pojme bolje spoznamo na osnovi teorije, nato ugotovitve utemeljimo na primeru slovenskega podjetja Telekom Slovenije, d.d. V raziskovalnem delu spoznamo način poslovanja organizacije ter na podlagi letnega poročila za leto 2019 in 2020 ugotovimo načine izvajanja družbene odgovornosti na podlagi okoljske, družbene in kadrovske politike. Kot celovit zaključek diplomskega projekta podamo ugotovitve analizie skladnosti politike podjetja z izjavo o nefinančnem poslovanju organizacije.
Keywords: politika podjetja, nefinančno poročanje, trajnostni razvoj, politika raznolikosti, družbena odgovornost.
Published in DKUM: 04.11.2021; Views: 1019; Downloads: 94
.pdf Full text (832,10 KB)

7.
Generacije in družbena odgovornost
Ana Vilar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Družbena odgovornost v sodobnem času pridobiva vse večji pomen. Ljudje se moremo zavedati, da življenje na Zemlji ni prostor vsakega posameznika, temveč vseh ljudi, ki si ta prostor delimo. Za skupno življenje je pomembno, da se zavedamo negativnih posledic vpliva na okolje, ki ga lahko z neodgovornim ravnanjem ustvarijo tako velika podjetja kot sleherni posameznik. Do današnjega časa poznamo 5 različnih generacij, ki jih ločujemo glede na obdobje, v katerem smo rojeni. Te generacije so veterani, baby boom, X, Y in Z. Med naštetimi smo raziskali lastnosti oz. splošne osebnostne značilnosti, po katerih jih ločujemo. Pomen družbene odgovornosti smo v diplomskem delu raziskovali gledano skozi oči generacije X in Y, saj se je pojavilo vprašanje o poznavanju družbene odgovornosti med generacijami ter njihovem mnenju o tej. S pomočjo raziskave smo oblikovali smernice za podjetja, ki delodajalcem pripomorejo k boljšem razumevanju oz. sodelovanju z zaposlenimi. Pri raziskavi statističnih razlik kljub različnemu časovnemu obdobju rojstva med generacijama nismo opazili. Ugotovili smo, da sta generacijama X in Y najbolj pomembni dobri odnosi s poslovnimi partnerji, nakazilo plač zaposlenim ob predpisanem datumu, varovanje okolja in izobraževanje kadra. Največje razlike, čeprav statistično neznačilne med generacijama, se pojavijo pri naslednjih trditvah: podjetje skrbi le za doseganje dobička, ohranjanje pozitivnega ekonomskega stanja oz. seznaniti podrejene z uspešnostjo podjetja ter se izogibati kršenju zakonov zaradi doseganja poslovnih ciljev. Pri navedenih statistično neznačilnih razlikah so bolj pozitivno naravnani pripadniki generacije Y, v primerjavi z generacijo X, kar pomeni, da so bolj dovzetni k ravnanju v smeri družbene odgovornosti.
Keywords: Družbena odgovornost, generacije, podjetja.
Published in DKUM: 15.10.2021; Views: 1147; Downloads: 165
.pdf Full text (1,07 MB)

8.
Primerjalno pravni vidik družbene odgovornosti v javnih podjetjih
Sara Harinski, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo tematiko družbene odgovornosti podjetja. Najprej definiramo osnovni pojem družbene odgovornosti podjetja. Teoretičnim spoznanjem nudimo nadgradnjo s študijo primera, treh podjetij. Nadalje proučujemo družbeno odgovornost podjetja z vidika prava in jo primerjamo med podjetji, s katero želimo ugotoviti katero podjetje je bolj družbeno odgovorno in katero manj. Pri študiji primera se posvetimo podjetjem OKP, d. o. o., Snaga, d. o. o. in Remondis. Opišemo vsako podjetje, predstavimo ključne osebe v vsakem podjetju ter opišemo družbeno odgovornost. Poskušamo ugotoviti, katero podjetje je bolj družbeno odgovorno in katero manj. Zanima nas tudi, ali so odnosi med sodelavci, ki sodelujejo v podjetju ključnega pomena, za uspešno poslovanje podjetja
Keywords: družbena odgovornost podjetja, ključne osebe v podjetjih, pravni vidik družbene odgovornosti, primerjalno pravni vidik DOP, OKP, d. o. o., Snaga, d. o. o., Remondis
Published in DKUM: 04.03.2019; Views: 15654; Downloads: 111
.pdf Full text (742,26 KB)

9.
Primerjalna analiza implementacije koncepta trajnostnega razvoja v izbranih slovenskih in tujih podjetjih
Anže Lenovšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Trajnostni razvoj predstavlja vse bolj razširjen koncept delovanja držav, organizacij in posameznikov. Razloge za to najdemo v eksponentni rasti gospodarstva, grožnji podnebnih sprememb, povečanju revščine in naraščanju svetovnega prebivalstva. Trajnostni razvoj pomeni, da se države, organizacije in posamezniki ne osredotočajo le na doseganje gospodarske blaginje, temveč skušajo pozitivno vplivati tudi na okolje in družbo. Mnoga podjetja so že sprejela ta koncept, saj s tem ostajajo korak pred konkurenco, institucije na mednarodni ravni pa so s pobudami in konferencami predstavile smernice trajnostnega razvoja. Vendar pogosto institucije nimajo neposrednega vpliva na poslovanje podjetij, mnoga podjetja pa trajnostni razvoj še zmeraj zanemarjajo ali pa ga uporabljajo zgolj kot marketinško orodje. V diplomskem projektu preučujemo tri slovenska in tri tuja podjetja ter njihove pristope k zagotavljanju trajnostnega razvoja.
Keywords: trajnostni razvoj, varovanje okolja, družbena odgovornost, Agenda 2030, multinacionalna podjetja
Published in DKUM: 14.11.2018; Views: 1553; Downloads: 219
.pdf Full text (953,68 KB)

10.
Obravnava poslovne etike na podlagi sodobnih organizacij
Tomaž Podlesnik, 2017, master's thesis

Abstract: V poslovnem svetu se okolje in pogoji, nenehno spreminjajo. Zato je nujno za ljudi, ki so aktivni na področju poslovanja, da nenehno spremljajo spremembe, ter se jim prilagajajo. Predvsem je imela pomemben vpliv na načine poslovanja zadnja gospodarsko - finančna kriza, ki je izbruhnila leta 2008. Od začetka krize in vse do danes, smo lahko bili priča številnim nemoralnim in ne-etičnim dejanjem na področju poslovanja. Nekateri so izkoristili gospodarsko – finančno krizo v svoj prid, nekateri oz. veliko ljudi pa je občutilo njene negativne posledice. Ni samo gospodarsko - finančna kriza tista, ki je imela močan vpliv. Zraven nje, je bil nenehno prisoten tudi vpliv kapitalizma in globalizacije. Ker ljudje, po svoji naravi, v obdobjih stiske in neugodja hitro popustimo, smo se pripravljeni prepustiti »neizbežni usodi«. Ne glede na stanje v kakšnem se ljudje nahajamo ali nas obdaja, ne bi smeli izgubiti občutka za pravilne in etične odločitve. To je še predvsem pomembno v poslovnem svetu, kjer lahko etične odločitve zaposlenim zagotavljajo delovna mesto ali plače, ter poslovnim partnerjem poštene pogoje in uspešno sodelovanje. Torej govorimo o etiki, natančneje o poslovni etiki, ki je danes nujno potrebna v poslovnem svetu. Da bi si lahko zagotovili uspešno in zdravo okolje na področju poslovanja, je potrebna prisotnost poslovne etike. V magistrski nalogi smo se osredotočili na moderna podjetja, ter na njihovo poslovno etiko. Obravnavali smo osnovne pojme: globalizacija, kapitalizem, družbena odgovornost in etični kodeks. Da bi se lahko približali ciljem naše raziskave, smo preučili etične kodekse izbranih modernih podjetij. Ugotovili smo, da določena izbrana podjetja ne spoštujejo vseh določil lastnih etičnih kodeksov, ter, da poslovna etika lahko vpliva na poslovne rezultate podjetja. Zaradi določenih omejitev, kot sta npr. časovna in geografska omejitev, nekaterih področij poslovne etike nismo mogli podrobneje raziskati.
Keywords: poslovna etika, etični kodeks, moderna podjetja, globalizacija, kapitalizem, družbena odgovornost.
Published in DKUM: 13.07.2017; Views: 1348; Downloads: 327
.pdf Full text (1,16 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica