| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
SIST ISO 26000:2010 KOT ORODJE ZA VPELJAVO DRUŽBENE ODGOVORNOSTI V PODJETJE
Anja Pibernik, 2019, master's thesis

Abstract: Podjetja se v današnjem času zavedajo, da sam dobiček ne pomeni tudi uspešnosti. Zaradi pritiska družbe, okoljskih problematik in fluktuacije zaposlenih so primorana začeti razmišljati o svojih vplivih znotraj in zunaj podjetja. Posledično se morajo obnašati odgovorno in etično. Družbena odgovornost podjetja je pojem, ki se ga danes veliko ljudi zaveda in skuša vpeljati v svoje poslovanje. Namen magistrskega dela je, spoznati omenjeni koncept in različne poglede znanstvenikov nanj. Na podlagi pereče tematike organizacija ISO v letu 2010 objavi mednarodni standard ISO 26000:2010, ki ponuja smernice za vpeljavo družbene odgovornosti. Standard skozi delo tudi podrobneje spoznamo. Za lažje razumevanje družbene odgovornosti in njeno vpeljavo v podjetje smo pripravili tudi analizo skladnosti s standardom SIST ISO 26000:2010, da ugotovimo, ali je primerno managersko orodje in kakšne so njegove omejitve. Družbeno odgovornost podjetja lahko uspešno uvedejo v podjetje, s pomočjo standarda SIST ISO 26000:2010. Standard ponuja smernice za področja, na katera je potrebno preusmeriti pozornost, da družbeno odgovornost integriramo v poslovanje. Zaradi svoje splošne sestave, pa je primeren za vse vrste in velikosti organizacij. Opozarja na pomembnost vključevanja zunanjih in notranjih deležnikov, ki so pomembni pri družbeno odgovornem ravnanju in podpori, ter spodbuja k rednem poročanju o napredku družbene odgovornosti podjetja.
Keywords: družbena odgovornost podjetij, SIST ISO 26000:2010, managersko orodje, socialno podjetje
Published in DKUM: 14.01.2020; Views: 1773; Downloads: 265
.pdf Full text (1,36 MB)

2.
Slovenska podjetja in družbena odgovornost : Slovenski podjetniški observatorij 2016
Dijana Močnik, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, 2017, scientific monograph

Abstract: V prvem poglavju smo najprej analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2015, nato pa smo za leto 2013 primerjali ključne podatke za podjetja EU-28 in Slovenije v nefinančnem sektorju gospodarstva (to so dejavnosti industrije, trgovine in storitev). V Sloveniji je bilo leta 2015 v celotnem gospodarstvu 127.373 podjetij, ki so zaposlovala 532.325 ljudi. Največ dodane vrednosti (7,4 milijarde evrov) in izvoza (16,6 milijarde evrov) so ustvarile predelovalne dejavnosti. V drugem poglavju proučujemo kontekst družbene odgovornosti na ravni podjetij in na nacionalni ravni v Sloveniji in EU, ki vključuje različne poslovne prakse, iniciative in ukrepe, s ciljem prispevanja k družbi in okolju, v katerem podjetja delujejo. Ugotavljamo, da je na tem področju podporno okolje v Sloveniji dobro razvito, vendar pa primanjkuje sodelovanja in povezovanja v skupen koncept družbene odgovornosti. Prikazujemo tudi stanje družbeno odgovornega angažiranja podjetij in, analiziramo prakse podjetij na tem področju.
Keywords: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, družbena odgovornost podjetij, implementacije družbeno odgovornega podjetništva
Published in DKUM: 10.03.2017; Views: 2703; Downloads: 317
.pdf Full text (1,29 MB)
This document has many files! More...

3.
KORPORATIVNO PROSTOVOLJSTVO - SODOBNI TREND ODGOVORNOSTI PODJETJA DO DRUŽBE
Andreja Novak, 2016, master's thesis

Abstract: Družbena odgovornost podjetij postaja vse pomembnejša. Pomembno za podjetja in menedžerje je, da se zavedajo tega pomena in pomagajo k dobrobiti širše družbe. Vse bolj se v ZDA in Evropi uveljavlja koncept korporativnega prostovoljstva, ki je hkrati tudi instrument korporativnega državljanstva. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, in sicer teoretičen in empirični del. V teoretičnem delu smo povzeli različne izsledke pridobljene literature v slovenskem in tujem jeziku. Podrobneje smo predstavili strategije podjetja, družbeno odgovornost podjetja, pojem korporativno prostovoljstvo in njegove oblike ter dodali dobre primere iz prakse. Navedli smo tudi, kakšni so interesni razlogi podjetja za vpeljavo in izvajanje koncepta korporativnega prostovoljstva. V empiričnem delu smo navedli namen raziskave, cilje, velikost vzorca raziskave, način preverjanja izbranih hipotez in rezultate raziskave. V raziskavi je sodelovalo 200 podjetij z najvišjimi prihodki v letu 2013. Rezultate raziskave smo statistično obdelali s programom SPSS in jih nato predstavili. Ključni rezultati so pokazali, da povprečno razumevanje pomena atributov družbene odgovornosti ni višje v multinacionalnih podjetjih in tako dokazujejo, da se pomena družbene odgovornosti zavedajo tudi v drugih podjetjih v Sloveniji. Do enakega rezultata smo prišli tudi pri povprečnem dojemanju pomena značilnosti korporativnega prostovoljstva. Hkrati smo raziskovali tudi motive za vpeljavo korporativnega prostovoljstva in kot glavni motiv so anketirani menedžerji izbrali dojemanje družbene odgovornosti podjetja. Magistrska naloga tako zajema opredelitev pojma korporativno prostovoljstvo, oblike korporativnega prostovoljstva, poznavanje tega pojma v podjetjih v Sloveniji in je lahko tako uporabljena za nadaljnje študije na področju korporativnega prostovoljstva v Sloveniji.
Keywords: strategija, družbena odgovornost podjetij, korporativno državljanstvo, korporativno prostovoljstvo
Published in DKUM: 08.07.2016; Views: 1550; Downloads: 264
.pdf Full text (1,70 MB)

4.
UVAJANJE DRUŽBENO ODGOVORNIH PODJETNIŠKIH PRAKS NA PRIMERU BANKE
Nuša Kanižaj Kokol, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava raziskovanje družbene odgovornosti podjetij na primeru Banke, ki že ima vzpostavljene podlage za vpeljavo novih družbeno odgovornih podjetniških aktivnosti. Banke, ki bodo pri svojem poslovanju zanemarile skrb za potrebe in pričakovanja deležnikov iz skupnosti v kateri delujejo, v 21. stoletju ne bodo konkurenčne. Zahteve družbe po prevzemanju odgovornosti in preglednosti, tako v javnem kot v zasebnem sektorju so postale ogromne. Zato predlagan strateški načrt Banki, podprt z ustrezno komunikacijsko strategijo, deluje kot podpora za doseganje trajnostno naravnanih strateških ciljev Banke. Hkrati pa se bo povečal tudi ugled Banke v družbi. Z novim načrtom za razvoj aktivnosti na področju družbene odgovornosti Banka lahko poseže po glavni Nagradi družbeno odgovornih podjetniških praks, ki je tudi eden izmed glavnih ciljev diplomske naloge. O tem, da so investiranja v aktivnosti, obarvane z družbeno odgovorno noto, donosna, pa dokazujejo izsledki iz medijske analize.
Keywords: Družbena odgovornost podjetij, nagrada družbeno odgovornih podjetniških praks, uvajanje družbeno odgovornih podjetniških aktivnosti, Horus, UniCredit Banka Slovenija d.d.
Published in DKUM: 02.06.2016; Views: 1689; Downloads: 151
.pdf Full text (14,04 MB)

5.
DRUŽBENA ODGOVORNOST IN TRAJNOSTNI RAZVOJ V MEDNARODNEM POSLOVANJU
Mateja Gračnar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V literaturi lahko zasledimo mnogo definicij družbene odgovornosti. Vsem definicijam je skupno, da družbeno odgovorno poslovanje pripomore k izboljšanju blaginje celotne družbe, pri čemer podjetja upoštevajo njegove notranje in zunanje deležnike ter lastne interese. Skozi zgodovino so se spreminjali ne samo definicije, temveč tudi koncepti in modeli družbene odgovornosti. Med najbolj znanimi so koncept trojnega izida, tridelni in štirifazni model družbene odgovornosti organizacij ter Carrollova piramida, ki smo jo v empiričnem delu diplomskega seminarja aplicirali na primeru multinacionalnega podjetja. Med modele družbene odgovornosti uvrščamo tudi sodobno piramido družbene odgovornosti, ki predstavlja nadgradnjo Carrollove piramide. Podjetja svojo družbeno odgovornost vključujejo na številna področja njihovega poslovanja. Področja družbeno odgovornih aktivnosti podjetja so odnos do zaposlenih, odnos do naravnega okolja, odnos do kupcev in dobaviteljev, odnos do lokalne skupnosti in t. i. pravična trgovina. Spoznali smo, da podjetja pri svojem družbeno odgovornem poslovanju sledijo dvem ključnim motivom, in sicer moralnemu motivu, kjer podjetja poleg ustvarjanja dobička ustvarjajo dodatno vrednost za družbo kot celoto in ekonomskemu motivu, ki za podjetje pomeni večji ugled, lojalnost in zaželenost. Koristi, ki jih podjetja omenjajo po uvedbi družbene odgovornosti v svoje poslovanje, so hitrejša pridobitev kakovostnih kadrov, zvestoba kupcev in poslovnih partnerjev, boljši ugled podjetja, krepitev blagovne znamke, dobri odnosi z lokalno skupnostjo in državo, prepoznavanje potreb strank, večja privlačnost za investitorje ter konkurenčna prednost. Za spodbujanje družbene odgovornosti v Sloveniji, Evropski uniji in v svetu delujejo številne organizacije. Cilj teh organizacij je spodbujati vključevanje družbene odgovornosti v poslovanje podjetij. Te organizacije se zavedajo, da družbeno odgovorno ravnanje in zagotavljanje trajnostnega razvoja pozitivno vpliva na celotno družbo. V nadaljevanju diplomskega seminarja smo opredelili termin trajnostnega razvoja, ki je tesno povezan z načeli družbene odgovornosti. Preprosta definicija trajnostnega razvoja pravi, da mora sedanja družba poskrbeti, da današnja rast ne bo ogrozila možnosti rasti bodočih generacij. V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili dve multinacionalni podjetji, in sicer domače multinacionalno podjetja Krka d.d. ter tuje multinacionalno podjetje Coca-Cola Hellenic. Ti podjetji smo si izbrali zato, ker sodelujeta v mednarodnem poslovanju, hkrati pa gre za zelo prepoznavni podjetji. Njuno družbeno odgovornost ter zavzemanje za trajnostni razvoj smo prikazali z notranjimi in zunanjimi dejavniki. Glavna ugotovitev našega diplomskega seminarja izhaja iz spoznanja, da vključevanje podjetja v mednarodno poslovanje prinaša mnogo prednosti, hkrati pa prinaša tudi mnogo obveznosti in zahteva čas. Med prednostmi lahko izpostavimo večjo rast in razvoj podjetja, višjo dobičkonosnost, doseganje ekonomije obsega in višjo produktivnost. Družbeno odgovorno poslovanje pa podjetjem prinaša še kako pomembno konkurenčno prednost, ki zagotavlja trajnostni razvoj družbe.
Keywords: družbena odgovornost podjetij, trajnostni razvoj, mednarodno poslovanje, Coca-Cola Hellenic, Krka d.d.
Published in DKUM: 29.10.2013; Views: 5519; Downloads: 788
.pdf Full text (609,95 KB)

6.
PREPOZNAVNOST CERTIFIKATA DRUŽINI PRIJAZNO PODJETJE
Sanja Trstenjak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Delo in družina sta področji v življenju, ki jima vsak posameznik nameni največ časa in pozornosti. Čas, ki ga imamo na voljo je omejen in zato pogosto prihaja do nesorazmerij med časom, ki ga namenimo plačanemu delu in časom, ki ga preživimo z družino. Zaradi demografskih značilnosti delovne sile, ki se zelo hitro spreminjajo, in vse večje intenzifikacije dela, se zaposleni pogosto znajdejo v položaju, ko je usklajevanje poklicnega in družinskega življenja obremenjujoče. To prinese s seboj veliko negativnih posledic za zaposlene, ki se zaradi stresa ne morejo posvetiti delu, posledice pa občutijo tudi podjetja v obliki fluktuacije in zmanjšanja učinkovitosti in storilnosti zaposlenih. V diplomski nalogi smo se zato posvetili raziskovanju omenjene problematike in predstavitvi projekta Družini prijazno podjetje, ki ponuja rešitev, saj omogoča, da so zaposleni lahko ustvarjalni na delovnem mestu, hkrati pa so dejavni tudi v zasebnem življenju. Raziskava je pokazala, da delovnik pogosto presega osem ur na dan, usklajevanje obeh področij življenja pa večina anketirancev ocenjuje kot obremenjujoče. Kot razbremenilni element se je izkazal ukrep fleksibilen delovni čas, ki so ga najpogosteje označili za element družini prijaznega zaposlovanja. Zaposleni poznajo certifikat Družini prijazno podjetje, vendar smo bili presenečeni, ker večina ni prepoznala njegovih glavnih idej. Ugotovili smo, da je komuniciranje predvsem v notranjem okolju organizacije slabo, saj si večina anketiranih želi več informacij o certifikatu. Zaključili smo, da tržno komuniciranje organizacij igra pomembno vlogo pri prepoznavnosti certifikata in njegovih idej.
Keywords: certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje družinskega in poklicnega življenja, družini prijazna politika, družbena odgovornost podjetij, tržno komuniciranje.
Published in DKUM: 03.07.2013; Views: 2064; Downloads: 381
.pdf Full text (1,55 MB)

7.
DRUŽBENA ODGOVORNOST PODJETIJ V OSKRBNI VERIGI KOT PODLAGA OKOLJSKIM INOVACIJAM
Sanja Predovič, 2012, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo družbeno odgovornost podjetij (DOP) v oskrbni verigi ter inovativnost, ki izhaja iz strategij podjetij da prestopijo okvire ustaljenega poslovanja in ustvarijo dodano (zeleno) vrednost svojim izdelkom in storitvam. Magistrsko delo je zastavljeno tako, da vključuje poglobljen strokovni in znanstveno-raziskovalni nivo in v ta namen uporabljamo pristop z raziskovanjem domače in tuje strokovne literature. Vsebinsko je naloga razdeljena na teoretičen del, kjer v drugem poglavju obravnavamo DOP, razloge vključevanja v norme, poslovno politiko in prakso ter dimenzije in področja, ki jih pokriva DOP. V tretjem poglavju govorimo o inovacijah, povezovanju DOP v inovacijski proces in iz tega izhajajočih družbenih inovacij. Četrto poglavje pa je posvečeno oskrbni verigi in vključevanju DOP v njo ter vzvodom in oviram za zeleno nabavo. Drugi del naloge zajema terensko raziskavo v podjetjih IMI plc, kjer smo izvajali anketo o družbeni odgovornosti podjetij in njeno izvajanje preko okoljskih inovacij, ki so odvisne od zakonskega okvirja, od pričakovanih koristi za kupce izdelkov in koristi podjetij samih, od splošne inovativnosti in od »zelene zrelosti« podjetja. V sklepu so povzete ključne misli in ugotovitve, ki smo jih pridobili skozi nastajanje magistrske naloge. Izsledki te raziskave bodo lahko služili vodstvu kot informacija, kako povečati konkurenčnost in hkrati prenoviti politiko podjetja v duhu DOP. Z razvojem strategije trajnostnega razvoja lahko podjetja namreč razumejo pomembnost svojega vpliva na družbo in okolje, kot rezultat tega pa spodbudijo sprejemanje ukrepov z merljivimi cilji.
Keywords: družbena odgovornost podjetij, inovacije, oskrbna veriga, zelena nabava
Published in DKUM: 10.06.2013; Views: 2479; Downloads: 215
.pdf Full text (2,59 MB)

8.
DRUŽBENA ODGOVORNOST V PODJETJU ENGROTUŠ D.D.
Iva Roj, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Obstoj in uspešnost vsakega podjetja pogojujejo njegove interakcije z okoljem. Bolj kot bo podjetje pri teh interakcijah uspešno, bolj bo tudi samo delovanje podjetja uspešno. Za proces svojega poslovanja podjetje potrebuje notranje in zunanje deležnike, način ravnanja z njimi pa določa kakovost medsebojnega odnosa. Torej bodo podjetja, ki s svojimi deležniki oz. z notranjimi in zunanjimi interesnimi skupinam ravnajo na družbeno odgovoren način, pri svojem poslovanju bolj uspešna od tistih, ki ta vidik zanemarjajo.
Keywords: Družbena odgovornost podjetij, zaposleni, kupci, dobavitelji, lokalna skupnost, naravno okolje, standard ISO 26000
Published in DKUM: 10.12.2012; Views: 2013; Downloads: 472
.pdf Full text (687,77 KB)

9.
PRIMERJAVA SPONZORIRANJA IN DONATORSTVA KOT OBLIKE DRUŽBENO ODGOVORNEGA DELOVANJA PODJETIJ
Katja Križan, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil primerjati donatorstvo in sponzorstvo kot družbeno odgovorni obliki podjetja. Ti dve sta res obliki, ki se navezujeta na družbeno odgovorno podjetništvo, vendar ne smemo prezreti, da nista edini obliki. Podjetja se vedno bolj zavedajo, da so tudi odnos s skupnostjo, odnos do zaposlenih in do okolja pomembne oblike družbene odgovornosti. To vse se kaže tudi v analizi, ki sem jo opravila. Veliko denarja, predvsem v velikih podjetij, se namenja donatorstvu in sponzorstvu. Podjetja namenjajo denar za boljšo podobo oz. imidž. Kateri obliki ga namenjajo, je predvsem odvisno od tega, kakšno politiko oz. strategijo poslovanja imajo. Gospodarska kriza je tako kot skoraj na vsa pomembnejša področja posegla tudi na področje družbene odgovornosti podjetij. To se je pokazalo pri naši raziskavi. Podjetja se soočajo s težavami in to vpliva tudi na obseg sredstev, ki so namenjena sponzorstvu in donacijam. Nekatera podjetja pa zaradi posledic gospodarske krize ne namenjajo več sredstev sponzorstvu niti donatorstvu. Družbena odgovornost mora biti prisotna, tako v majhnih kot v velikih podjetjih. Družbena odgovornost ima vedno večjo veljavo, tako v Sloveniji kot v svetu. Podjetja, ki vključujejo DO (družbeno odgovornost) v poslovanje podjetja, imajo večji ugled, ki pa je dragocen vir, s katerim mora podjetje pazljivo ravnati, posebno v današnjem času. Takšno poslovanje vpliva na celotno uspešnost podjetja. Podjetja, ki ne bodo uveljavljala DO v svojem poslovanju, bodo morala spremeniti svojo politiko poslovanja, sicer ne bodo mogla dolgo konkurirati na trgu, kaj še le prodirati na nove trge. Z raziskavo, ki sem jo opravila, sem ugotovila, da podjetja so družbeno odgovorna, da je zanje družbena odgovornost pomembna. Vendar je družbena odgovornost kot pojem še precejšnja neznanka za nekatera podjetja. Velika in srednja podjetja večinoma razumejo pojem družbene odgovornosti. Pri mikro in majhnih podjetij pa še ne vedo točno, kaj je DOP. Pod tem pojmom razumejo večinoma odnos do okolja, zaposlenih in skupnosti. Kar se tiče donacij in sponzorstev, pa slaba tretjina meni, da ti dve obliki tudi spadata pod pojem družbene odgovornosti podjetij.
Keywords: donatorstvo, družbena odgovornost, družbena odgovornost podjetij (DOP), gospodarstvo, podjetje, sponzorstvo
Published in DKUM: 15.02.2011; Views: 3179; Downloads: 308
.pdf Full text (827,93 KB)

10.
KONCEPT TRŽNEGA KOMUNICIRANJA DRUŽBENO ODGOVORNIH PODJETIJ
Petra Braček, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga predstavlja, da z naraščanjem ozaveščenosti javnosti in zaposlenih v podjetjih so podjetja vedno bolj začela prevzemati svojo odgovornost pri reševanju okoljskih problemov. Tako podjetja vključujejo okoljske zahteve v strategije poslovanja, kar je razvidno tudi iz vse večjega uveljavljanja sistemov ravnanja z okoljem in okoljskih poročil. Ugotavljajo da ni dovolj samo izpolnjevanje minimalnih zakonodajnih zahtev, ampak se vse več uveljavljajo novi pristopi izraženi v večji okoljski učinkovitosti, ki imajo cilj ustvarjanje večje vrednosti ob zmanjšanju učinkov na okolje. Podjetja sprejemajo okolje kot izziv, vlagajo v tehnološke posodobitve in varstvo okolja, razvijajo okolju prijazne izdelke, sodelujejo pa tudi pri izobraževalnih aktivnostih in ozaveščanju širše javnosti. Svoje vplive na okolje vrednotijo, spremljajo in jih tudi javno objavljajo s pomočjo orodij tržnega komuniciranja, ki so podrobneje predstavljena na konkretnem primeru podjetja Gorenje, d.d.
Keywords: družbena odgovornost podjetij, družbeno odgovoren koncept trženja, tržno komuniciranje družbeno odgovornih podjetij, orodja tržnega komuniciranja.
Published in DKUM: 02.02.2010; Views: 2879; Downloads: 417
.pdf Full text (1,32 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica