1. Otrokova spontana igra, kot temelj gledališke predstave : magistrsko deloManja Gabrovec, 2021, undergraduate thesis Abstract: Dramske dejavnosti spadajo v kurikulumu pod področje umetnosti. Dramska umetnost je le redko vpeljana v sam pedagoški proces, zato je pomembno, da jo vzgojitelji čim več vpeljujejo. Otrok in gledališče sta lahko zelo dobra partnerja, če sta otrokom gledališče in gledališka umetnost dobro predstavljena. Vpeljevanje gledališke umetnosti v pedagoški proces kvalitetno vpliva na razvoj otroka. Otrok skozi svojo spontano igro že spoznava dele gledališča, ko se postavlja v različne vloge, uri svojo domišljijo ter podoživlja doživete trenutke. Namen diplomske naloge z naslovom Otrokova spontana igra kot temelj gledališke predstave je načrtovanje in izvedba gledališke predstave, katera temelji na spontani igri otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu je predstavljena otrokova igra s poudarkom na spontani igri otrok, sledi predstavitev gledališča kot ustanove in delo v njem, ter lutkovno in dramsko gledališče. Opisan je vpliv kulturno-gledališke vzgoje in pomen vključevanja v pedagoški proces ter projektno delo in njegov namen. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje zasnovo projekta in izvedbo le-tega s pripravami, v katerih so načrtovane in zasnovane dejavnosti za nastanek gledališke predstave.
S pomočjo diplomske naloge smo ugotovili, da se otroci zelo radi vključujejo v dramske dejavnosti, med seboj sodelujejo in se podpirajo. Prav tako lahko rečemo, da je spontana igra otrok lahko dovolj dober temelj, iz katerega lahko gradimo in oblikujemo gledališko predstavo. Keywords: spontana igra, gledališče, dramska vzgoja, otrok, gledališka predstava Published in DKUM: 09.11.2021; Views: 961; Downloads: 113 Full text (2,34 MB) |
2. Gibanje in nevrodidaktika pri pouku nemščine in angleščine v osnovni šoliNataša Korče, 2021, master's thesis Abstract: Nevrodidaktika je pomemben povezovalni člen med nevroznanostjo in didaktiko, je pa tudi prenosnik kompleksnih nevroznanstvenik dognanj v prakso poučevanja. Med sodobne nevrodidaktične pristope v didaktiki tujega jezika uvrščamo gibalno naravnane metode, ki jih učitelji skladno z učnimi načrti v določeni meri že vključujejo v prakso poučevanja. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej osvetlili možganom prilagojeno učenje z vidika nevrobiološkega delovanja možganov ter nevroznanstvenih in empiričnih študij, predstavili smo tudi gibanje v kontekstu uveljavljenih in sodobnih gibalnih metod. Teoretična izhodišča so v empiričnem delu podprta in primerjana s kvalitativno raziskavo z metodo vodenega intervjuja na vzorcu petih osnovnošolskih učiteljic tujega jezika. V zaključku je oblikovan nabor nevrodidaktično usmerjenih priporočil in strategij za gibalno naravnan in učinkovit pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika. Končni nabor kaže trenutno stanje rabe gibalno naravnanega pouka v osnovnih šolah, ki je še vedno pod vplivom tradicionalnega načina poučevanja tujih jezikov, to pa nakazuje potrebo po dodatni usposobljenosti učiteljev glede poznavanja dejstev o nevrobiološkem delovanju možganov in raznovrstnih gibalno usmerjenih metod, med katerimi kot najbolj celostno in gibalno razgibano ocenjujemo dramsko pedagogiko s scenskim uprizarjanjem. Keywords: nevrodidaktika, pouk nemščine in angleščine kot tujega jezika, gibanje, dramska pedagogika, scenska igra Published in DKUM: 11.10.2021; Views: 1036; Downloads: 98 Full text (2,13 MB) |
3. Dialoška dramska igra z lutkami v 1. razredu osnovne šoleBianca Kaučič Rajšp, 2021, undergraduate thesis Abstract: Praktična diplomska naloga je nastala z namenom opazovanja vpliva dialoške dramske igre z lutko na otroke. Namen naloge je bil otrokom predstaviti tri pravljice z metodo dialoške dramske igre ter opazovati reakcije otrok med samim pripovedovanjem zgodbe. Ključni cilj diplomskega dela je bilo opazovanje vpliva odigrane zgodbe na kasnejše vodene in ustvarjalne dejavnosti. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del je nastal z uporabo in obdelavo primarnih in sekundarnih virov. V njem je predstavljena metoda dialoške dramske igre z lutkami, pomen lutke kot sredstvo za komunikacijo, lutkovne tehnike in pomen lutkovnega gledališča. V teoriji je omenjena tudi pomembnost izbire in pripovedovanja ter poslušanja zgodb in pravljic ter dramatizacija le-teh. Sledi praktični del, kjer smo metodo dialoške dramske igre preizkusili. V prvem razredu osnovne šole smo izvedli dve od treh načrtovanih dialoških dramskih iger z lutko. Pri tem smo opazovali otroke med samo izvedbo dialoške dramske igre z lutko ter tudi reakcije, odzive in sodelovanje pri vodenih in ustvarjalnih dejavnostih. Z izvedbo praktičnega dela diplomske naloge smo zadovoljni, saj smo opazili, da lahko z metodo dialoške dramske igre z lutko pozitivno vplivamo na komunikacijske sposobnosti otrok in njihovo lastno izražanje ter oblikovanje osebnosti. Keywords: dialoška dramska igra z lutkami, komunikacija, pripovedovanje, lutke, pravljice Published in DKUM: 24.02.2021; Views: 1075; Downloads: 97 Full text (5,05 MB) |
4. Improvizirane dramske igrice v vrtcuKlara Letonja, 2020, undergraduate thesis Abstract: Področje umetnosti v vrtcu zajema dramske dejavnosti. Za vpeljevanje otrok v dramske dejavnosti je pomembno postopno razvijanje gledaliških spretnosti preko improviziranih dramskih igric. Improvizirane dramske igrice so pomembne tako v prvem kot tudi drugem starostnem obdobju. Namen diplomske naloge z naslovom Improvizirane dramske igrice v vrtcu je bil omenjene igrice vpeljati v okolje vrtca, natančneje v skupino otrok drugega starostnega obdobja, v starosti 56 let. Diplomsko delo Improvizirane dramske igrice v vrtcu vsebuje teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili igro otrok in raziskali vrste otroške igre. Opisali smo dramske dejavnosti v drugem starostnem obdobju in predstavili improvizacijo. Osredotočili smo se na prostorsko in časovno pripravo improviziranih dramskih igric, izbor materialov in predmetov ter predstavili vsebinsko zasnovo le-teh. Prav tako smo raziskali, kakšen vpliv imajo improvizirane dramske igrice in igra na sploh na otrokov razvoj. Teoretičnemu delu sledi praktični del, ki vsebuje predstavitev praktičnega dela ter izvedbo praktičnega dela, le-ta vsebuje osem priprav, v katerih so zasnovane in načrtovane improvizirane dramske igrice za izvedbo. Keywords: igra, improvizacija, dramske dejavnosti, predšolsko obdobje, dramska vzgoja Published in DKUM: 27.10.2020; Views: 1117; Downloads: 161 Full text (495,69 KB) |
5. Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnostiKatja Janžič, 2018, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Spoznavanje letnih časov in naravnih pojavov skozi gledališke dejavnosti je praktično diplomsko delo.
Namen diplomskega dela je vključiti in generirati spekter različnih gledaliških iger v drugem starostnem obdobju, izvesti, evalvirati in reflektirati dejavnosti. Opazovati vpliv gledaliških dejavnosti na otrokov kognitivni, motorični in socialno-čustveni razvoj.
Osnova dejavnosti je začrtana na segmentu igre. Nadgradnja tega so gledališke igre. Otroke usmerijo v izkustvo določene situacije in ob tem doživijo novo spoznanje. Ponujene vsebine otroku omogočajo možnost celostnega razvoja. Vplivajo na otrokove miselne procese, način mišljenja, spodbujajo otrokovo motorično odzivnost, kreativnost, domišljijo, doživljanje in socialno interakcijo. Spoznavajo pojem sodelovanje v interakciji z drugimi, ob vsem tem doživljajo občutek ugodja, sproščenosti in sprejetosti. To je ključ za otrokovo dobro počutje, delovanje in njegov konstruktiven, nadaljnji razvoj. Kot dodano vrednost h gledališkim dejavnostim smo vpeli tudi področje narave. Smotrno smo se odločili, da otrokom predamo znanje in vplivamo na razumevanje njene spremenljivosti ter pojavov, ki jih zasledimo. Vso to znanje smo preoblikovali in zapisali v skrbno načrtovane priprave.
Povzamemo, da smo z dejavnostmi uresničili zastavljene cilje, jih celostno spoznali, doživeli, izrazili, evalvirali in realizirali. Keywords: igra, gledališka igra, kreativna dramska vzgoja, otrok in njegov razvoj, naravoslovne vsebine, vzgojitelj Published in DKUM: 27.09.2018; Views: 643; Downloads: 37 Full text (3,00 MB) |
6. DIALOŠKO DRAMSKA IGRA Z LUTKAMI V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJUTanja Marko, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomska naloga z naslovom »Dialoško dramska igre z lutkami v drugem starostnem obdobju« je praktična diplomska naloga, ki temelji na teoretičnih spoznanjih v neposredni pedagoški praksi. Namen in cilj diplomskega dela je, predstaviti izbrano zgodbo s predstavo, ki zajema komponente metode dialoško dramske igre z lutkami. Končni cilj je opazovanje otrok med dejavnostjo in njihovo sodelovanje ter soustvarjanje. Ob izdelavi diplomskega dela, smo uporabili neeksperimentalno in deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja. Teoretični del diplomskega dela predstavlja obdelavo primarnih in sekundarnih virov, s pomočjo katerih smo predstavili omenjeno metodo dialoško dramske igre z lutkami, pomen pripovedovanja zgodb in komunikacije skozi lutko ter priprave na predstavo, katera zajema izdelavo lutk, izbiro zgodbe, glasbe, lastno pripravo ter pripravo otrok na ogled predstave. V nadaljevanju pa smo predstavili praktični del diplomske naloge, kjer smo metodo dialoško dramske igre z lutkami preizkusili v vrtcu. Dejavnost smo izvajali v drugem starostnem obdobju, in sicer, z otroki starimi od 5 do 6 let. Opazovali smo reakcije med samo predstavo in po njej, sodelovanje pri načrtovanih usmerjenih dejavnostih in navsezadnje tudi spontane dejavnosti otrok. Otroci so navdušeno sodelovali pri igri; upoštevali navodila ter se ob dejavnosti sprostili in odprli. Opazili smo navdušenje nad zgodbo predstavljeno z omenjeno metodo, ob tem pa tudi sodelovanje otrok, ki so po navadi bolj zadržani in sramežljivi, kar kaže na to, da metoda dialoško dramske igre z lutkami pozitivno vpliva na otrokovo komunikacijo, pripomore pa tudi pri gradnji otrokove samozavesti. Keywords: Dialoško dramska igra z lutkami, pripovedovanje, DDIL, pravljica, komunikacija, lutka, gledališče Published in DKUM: 03.02.2017; Views: 1894; Downloads: 264 Full text (1,81 MB) |
7. Elementi dramske pedagogike pri pouku nemščine kot tujeka jezikaJanja Majhenič, 2016, undergraduate thesis Abstract: Dramska pedagogika je celostno učenje, kjer se z vsemi čuti poučuje in uči tuj jezik. Je učna metoda, ki vsebuje igro vlog. Elementi teatra, literature, umetnosti in psihologije se pri tej metodi zavzemajo za pedagoške in socilnopedagoše namene. Pri tem učnem procesu igra pomembno vlogo telesno gibanje. Vedno znova sem v tem učnem procesu gibamo med dvema ravnema in sicer med vsakdanjikom, kjer se vedno nahajmo, ko pa se prične učna ura dramske pedagogike, se podamo na raven dramatike oz. domišljiske realnosti. Teater omogoči vzpostaviti vezo med govorjenjem, razmišlanjem in ukrepanjem, kot tudi med osebno in socialno identiteto.
Ta metoda je primerna za vse starosti, pri tem se mora samo upoštevati, da starejši učenci pri tem procesu ne bi izpadli otročje. Izbrati se morajo naloge, ki ustrezajo starosti učencev. Dramska pedagogika je zanimiva metoda učenja tujega jezika. Z njeno pomočjo je želja po učenju oz. znanju tujega jezika še večja. Večinoma se dela v skupinah z veliko gibanja in ne uči učencev samo tujega jezika, temveč tudi veliko življenskih modrosti. Kot na primer dela v skupini oz. sodelovanje z drugimi ljudmi, si upati govoriti in igrati različne vloge, brez zadržkov pred drugimi. Učenci postanejo skozi to metodo samozavestnejši, pogumnejši in odprti za različne kulture in drugačne stvari.
Znanje tujega jezika dandanes veliko pomeni in ta metoda vzpodbuja interes za učenje tujega jezika, poleg tega pa učencem omogoči, da se razvijejo na osebnosti ravni, da razvijejo kreativnost, domišljijo in se rešijo zadržkov. Keywords: Dramska pedagogika, elementi dramske pedagogike, nemščina kot tuji jezik, igra vlog Published in DKUM: 12.08.2016; Views: 1990; Downloads: 124 Full text (2,57 MB) |
8. Igrajmo se naravno - izvajanje dramskih iger z naravoslovnimi vsebinamiKlara Novinić, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Igrajmo se naravno – izvajanje dramskih iger z naravoslovnimi vsebinami je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature opredelili igro, simbolno igro in dramsko igro. Predstavili smo igre v naravnem okolju, igre v maternem jeziku in otroške gibalne igre. Podrobneje smo se dotaknili iger za razvijanje čutil – to so igre, ki spodbujajo razvoj vida, voha, sluha, tipa in dotika ter okušanja. V teoretičnem delu smo zbrali sklop dramskih iger, nekaj teh iger smo v praktičnem delu tudi izvedli. Praktični del diplomskega dela smo izvajali v dvojezičnem vrtcu Lendava: Vrtec Lendava – Lendvai Óvoda v heterogeni skupini otrok od tri do šest let. Dejavnosti smo izvajali vsak dan pri bivanju na prostem. Izvedli smo 6 nastopov. V vsaki pripravi smo podrobneje predstavili novo dramsko igro z naravoslovnimi vsebinami. Dnevne priprave smo evalvirali in jim priložili fotografije, ki prikazujejo postopek izvajanja dramskih iger. Ugotovili smo, da so dramske igre pri otrocih vzbudile veliko zanimanja, radi so sodelovali. Popestrile so jim bivanje na prostem. Keywords: igra, dramska igra, igrajmo se naravno, razvijanje čutil Published in DKUM: 13.06.2016; Views: 1383; Downloads: 176 Full text (15,52 MB) |
9. PRIPOVEDOVANJE Z LUTKAMI V DRUGEM STAROSTNEM OBDOBJUNatalija Zamuda, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Pripovedovanje z lutkami v drugem starostnem obdobju je praktično diplomsko delo. Namen diplomskega dela je bil opazovati vpliv pripovedovanja z lutkami na otroke, jim omogočiti sodelovanje pri pripovedovanju z lutkami ter z različnimi dejavnostmi ostalih področij kurikuluma spodbujati njihovo prosto igro. Pri izdelavi diplomskega dela smo uporabili deskriptivno in neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Diplomsko delo temelji na primarnih virih. Teoretični del diplomskega dela obravnava svet lutk, kjer smo predstavili pojem in animacijo lutke, vlogo in vpliv lutke na predšolskega otroka in vzgojitelja. Predstavili smo pojem komunikacije, kjer smo izpostavili verbalno in neverbalno komunikacijo ter lutko kot sredstvo komunikacije. V nadaljevanju smo predstavili pripovedovanje in elemente za uspešno pripovedovanje ter pojem in pomen pravljice. Nadalje smo opisali pripovedovanje z lutkami in dialoško dramsko igro z lutkami, kjer smo v okviru praktičnega dela načrtovali in izvedli sedem priprav. Praktični del diplomskega dela smo izvajali z otroki drugega starostnega obdobja, starimi od 2,5 do 4,5 let. Dejavnosti smo izvajali sedem dni in smo z njimi zelo zadovoljni, saj smo dosegli namen diplomskega dela. Otroci so aktivno in z navdušenjem sodelovali pri pripovedovanju z lutkami in v vseh načrtovanih dejavnostih. Elemente iz pripovedovanja z lutkami, zgodbe in vodenih dejavnosti so na ustvarjalen način vključili v svojo prosto igro. Zasledili smo izboljšavo verbalnega in neverbalnega izražanja. Prav tako smo opazili pozitiven vpliv na različna področja razvoja otrok, predvsem na socialni razvoj. Keywords: lutka, pripovedovanje, pravljica, pripovedovanje z lutkami, dialoška dramska igra z lutkami. Published in DKUM: 10.10.2014; Views: 2717; Downloads: 344 Full text (3,48 MB) |
10. DELOVANJE DRUŠTVA USTVARJALNIH LJUDI VIZAVIJ V SODELOVANJU Z ZPM MARIBORPetra Lopert, 2014, undergraduate thesis Abstract: Teoretični del sestavljata predstavitvena dela Društva ustvarjalnih ljudi Vizavij in Zveze prijateljev mladine Maribor, ki beležita letos že tretje leto uspešnega sodelovanja. ZPM Mb z vključevanjem mladega društva DUL Vizavij v različne programe, prireditve in projekte omogoča, da otrokom in mladostnikom na sproščen način podajamo nova znanja, spodbujamo ustvarjalnost in domišljijo. Izpostavili smo različne teorije ustvarjalnosti in njene dejavnike. Ukvarjali smo se tudi z gledališčem, lutkovnim gledališčem, gledališkimi igrami in predstavili elemente gledališko-pedagoške prakse.
Praktični del zajema pripravo, izpeljavo in analizo dveh avtorskih predstav Društva ustvarjalnih ljudi Vizavij. V drugem delu je opisano uvajanje gledališke vzgoje v starostno mešano skupino. Preko gledaliških iger smo otrokom želeli približati gledališče. Naš cilj je, da otroci aktivno ustvarjajo v sproščenem vzdušju, saj jim tako omogočamo možnosti izražanja z druge perspektive. Keywords: ustvarjalnost, gledališče, gledališka umetnost, dramska igra, lutka. Published in DKUM: 03.06.2014; Views: 1118; Downloads: 112 Full text (1,49 MB) |