| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 47
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Plesna dramatizacija na glasbeno pravljico "Lunino kraljestvo"
Julijana Kološa, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesna dramatizacija na glasbeno pravljico »Lunino kraljestvo« obravnava pripravo in izvedbo plesne dramatizacije z izrednimi študentkami Predšolske vzgoje na Pedagoški fakulteti v Mariboru in s predšolskimi otroki. Teoretični del zajema opredelitev plesa v predšolskem obdobju, njegov vpliv na predšolskega otroka in umeščenost plesa v Kurikulumu za vrtce. Predstavljeni so različni pristopi izvajanja plesnih dejavnosti v vrtcu. Podrobneje je obravnavana plesna dramatizacija kot vrsta gibalno-plesne dejavnosti. Pri načrtovanju plesne dramatizacije izhodišče predstavljajo globalni cilji na področju umetnosti, izbor najprimernejših metod in oblik dela ter upoštevanje splošnih in specifičnih načel plesne vzgoje. Pomembno vlogo ima tudi glasba in njen vpliv na predšolskega otroka. Zato smo za pripravo plesne dramatizacije uporabili glasbeno pravljico, ki otroku omogoča, da skozi glasbo podoživi vsebino. V praktičnem delu je predstavljena in evalvirana plesna dramatizacija v izvedbi izrednih študentk 3. letnika predšolske vzgoje ter priprave z evalvacijami in izvedbo plesne dramatizacije s predšolskimi otroki v vrtcu. Ugotovljeno je, da je za uspešno izvedbo plesne dramatizacije ključno prepletanje različnih pristopov plesnega ustvarjanja. Poudarek je na procesu in končnem produktu (kakovost procesa se odraža na kakovosti končnega produkta). Plesna dramatizacija je dejavnost, s katero lahko otrok izraža svoja čustva in pogled na svet, saj se skozi glasbo in vsebino zgodbe gibalno-plesno izrazi na svojevrsten, ustvarjalen način.
Keywords: plesna dramatizacija, predšolski otrok, plesna vzgoja
Published: 22.09.2020; Views: 192; Downloads: 70
.pdf Full text (1,18 MB)

2.
Sodelovanje študentov in otrok pri pripravi plesne dramatizacije
Lea Kolmanič, Sergeja Debelak, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem smo najprej opredelili plesno vzgojo v vrtcu, kakšen je pomen in naloga vzgojitelja, vrste plesnih dejavnosti, katere spodbude uporabljamo, kaj sploh plesna dramatizacija je, ustvarjalnost otrok in na koncu skupinsko dinamiko, saj se večina plesnih dejavnosti izvaja v skupini. V empiričnem delu je bil naš namen spremljati ustvarjalni proces v dveh skupinah študentov pri pripravi plesnih dramatizacij z naslovoma Medved išče pestunjo in Bravo putka ter spremljati pripravo otrok na predstavo. V okviru diplomske naloge smo si zastavili dva cilja. Prvi cilj je bila izvedba plesne dramatizacije s strani dveh skupin študentov, drugi pa izvedba plesne dramatizacije skupaj z otroki dveh skupin. Pri pisanju diplomske naloge smo uporabili deskriptivno in primerjalno metodo pedagoškega raziskovanja. Raziskovalni vzorec je zajemal 26 študentov tretjega letnika predšolske vzgoje, ki so obiskovali izbirni predmet plesna dramatizacija v vrtcu, v šolskem letu 2018/19 ter skupini otrok iz vrtca Ivana Glinška Maribor in Borisa Pečeta. Oba cilja smo uspešno realizirali, saj smo študentje v obeh skupinah kljub vsem preprekam uspešno ustvarili in izvedli plesno dramatizacijo. Prav tako smo plesno dramatizacijo približali otrokom in jo skupaj zelo dobro in doživeto izvedli.
Keywords: plesna vzgoja, skupinska dinamika, ustvarjalnost, plesna dramatizacija
Published: 27.07.2020; Views: 200; Downloads: 52
.pdf Full text (1,44 MB)

3.
Uprizoritev plesne dramatizacije na predšolski stopnji
Maja Marinčič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučili plesno dramatizacijo na predšolski stopnji. V teoretičnem delu smo razčlenili plesno dramatizacijo in opisali vpliv na otrokov razvoj posameznih področij, ki jih plesna dramatizacija vključuje. Plesna dramatizacija vključuje ples, gibanje, glasbo, gledališko vzgojo in čustva. Ravno zaradi svoje dovršenosti in pestrosti pozitivno vpliva na celostni razvoj otrok na predšolski stopnji. Namen diplomskega dela je uprizoriti plesno dramatizacijo na predšolski stopnji, zato smo se v teoretičnem delu dotaknili tudi načrtovanja vzgojnega dela v vrtcu in vodenja vzgojitelja. Preučili smo vzgojno delo na predšolski stopnji, na področju umetnosti in plesa. Opisali smo, kako pomembno je vzgojiteljevo kvalitetno vodenje, empatičnost, strokovnost ter prilagodljivost glede na vzdušje v skupini, ki jo vodi. V praktičnem delu smo z enomesečnim načrtovanjem in izvedbo dali otrokom možnost, da so spoznali čarobnost plesnega gibanja, glasbe, pravljice in emocij – vsega združenega skupaj. Spraševali smo se o odzivu otrok na plesno dramatizacijo in učinku glasbe, ki smo jo predvajali ob izvajanju plesne dramatizacije. Zanimalo nas je tudi, če otroci prepoznajo vloge na osnovi plesnih gibov, če prepoznajo glasbene motive ter na kakšen način izražajo zanimanje za plesno dramatizacijo. Praktični del vsebuje pet priprav in evalvacij, kako smo otroke pripravili na plesno dramatizacijo ter štiri priprave in evalvacije, kako smo izvedli plesne dramatizacije po zgodbi Žabec se boji od avtorja Maxa Velthuijsa.
Keywords: plesna dramatizacija, predšolska stopnja, ples, vodenje vzgojitelja, načrtovanje, uprizoritev
Published: 18.09.2019; Views: 361; Downloads: 113
.pdf Full text (2,60 MB)

4.
Plesna dramatizacija po zgodbi Frana Levstika: "Kdo je napravil Vidku srajčico"
Marijana Grahek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesna dramatizacija po zgodbi Frana Levstika: "Kdo je napravil Vidku srajčico" posreduje preko projekta izvedeno plesno dramatizacijo predšolskih otrok. V projektno delo smo vključili pri plesni vzgoji tudi ljudsko izročilo (otroške igre in plese) in ob tem preučili samostojno ustvarjanje in improviziranje otrok. V teoretičnem delu smo se na kratko dotaknili ključnih poglavij o plesu, ljudskem izročilu, plesni dramatizaciji in projektu. V empiričnem delu je bilo preučeno plesno izražanje otrok pri ustvarjanju plesne dramatizacije. Predstavili smo plesne priprave posameznih prizorov in vzporedne dejavnosti po tednih, ki so bile obdelane s kvalitativno analizo posameznih načrtovanih srečanj. Projekt je potekal pri dveh najstarejših skupinah enote Čebelica Vrtca Ciciban Ljubljana. Poudarek je bil na plesnem ustvarjanju otrok z upoštevanjem medpodročnih povezav po Kurikulumu za vrtce. Pri otrocih smo želeli vzbuditi prijetno vzdušje in veselje do plesnega ustvarjanja. To nam je skozi načrtovano vzgojno delo tudi uspelo. Ugotovili smo, da so otroci, stari 5–6 let, sposobni izpeljati preko projekta zadano nalogo, v našem primeru plesno dramatizacijo, vendar ne brez pomoči vzgojitelja ali druge odrasle osebe.
Keywords: ples predšolskega otroka, ljudsko izročilo, plesna dramatizacija, ustvarjalnost predšolskega otroka, improvizacija predšolskega otroka
Published: 05.12.2018; Views: 765; Downloads: 77
.pdf Full text (4,04 MB)

5.
Plesna dramatizacija v vrtcu: Pujsa imamo za soseda!
Rebeka Ogris, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu so za potrebe projektnega dela predelana poglavja o plesu, kjer so opredeljene razlike med plesom in gibanjem, pojasnjene pa so tudi značilnosti plesa in ritma ter plesa in izražanja čustev. Predelano je tudi poglavje o vplivu plesa na otroke, našteli pa smo tudi primere plesnih dejavnosti od tretjega do šestega leta in s tem predstavili predšolsko plesno vzgojo ter njene značilnosti učenja plesa pri otrocih. Predstavljene so tudi oblike in naloge plesne vzgoje, načela plesne vzgoje ter vloga vzgojitelja, za uvod v empirični del pa smo pojasnili opredelitev in načrtovanje plesne dramatizacije. V empiričnem delu smo si zastavili cilj, da ugotovimo, v kakšni meri otroci uporabljajo svojo iznajdljivost in se tako podrobneje spoznajo s plesno dramatizacijo. Želimo se namreč prepričati, kako se otroci vživijo v gibalno improvizacijo in kako obvladujejo gibalno zaporedje.
Keywords: gibanje, ples, plesna dramatizacija, predšolska vzgoja, projektno delo
Published: 29.11.2018; Views: 847; Downloads: 116
.pdf Full text (2,83 MB)

6.
Odziv otrok v različnih starostnih skupinah glede na vrste plesnih dejavnosti
Janja Hrastnik, Mojca Hrastnik, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Ples je področje, ki je pomembno za otrokov celostni razvoj. Poznamo več vrst plesnih dejavnosti, s katerimi si otrok pridobi določene sposobnosti, spretnosti ter znanja. V teoretičnem delu diplomske naloge smo se osredotočili na plesno vzgojo in njene značilnosti ter vpliv plesa na razvoj otroka. Podrobneje smo predstavili načrtovanje plesnih dejavnosti, cilje, oblike in metode plesne vzgoje. Poglavje smo zaključili z načeli ter analizo vzgojnega dela. V zadnjem delu teoretičnega dela smo opisali vrste plesnih dejavnosti, ples in ponazarjanje, rajalno-gibalne plesne igre, plesno dramatizacijo in didaktične igre. V empiričnem delu govorimo predvsem o primerjavi v odzivu med mlajšimi in starejšimi otroki na različne vrste plesnih dejavnosti. Raziskava je potekala v dveh skupinah, starih od 3 do 4 let in od 5 do 6 let. V sklopu enega meseca smo izvajali različne plesne dejavnosti. Empirični del vključuje deset plesnih priprav, od tega pet rajalno-gibalnih plesnih iger, dve pripravi plesnega ponazarjanja, dve didaktični igri ter plesno dramatizacijo. Ugotovili smo, da obstajajo razlike v motiviranosti za izvajanje dejavnosti, v udeležbi ter uspešnosti pri doseganju ciljev.
Keywords: plesna vzgoja, ples in ponazarjanje, plesna dramatizacija in uprizarjanje, rajalno-gibalne plesne igre, didaktične igre.
Published: 13.12.2017; Views: 768; Downloads: 137
.pdf Full text (965,22 KB)

7.
Plesno izražanje predšolskih otrok in plesna dramatizacija
Urška Gorišek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Praktično zaključno delo z naslovom Plesno izražanje predšolskih otrok in plesna dramatizacija, temelji na projektnemu delu, ki smo ga izvedli v vrtcu Radovednež Škocjan, v skupini Cicibani, kjer so otroci stari od 3 do 4 leta. Otroci so se seznanili s pravljico Marjana Mančka: Piščanček Pik. Pravljica nam je bila motivacija za plesno ustvarjanje katerega končni rezultat je bila izvedba plesne dramatizacije. V teoretičnem delu so predstavljena področja, ki so se povezovala ves čas trajanja projektnega dela: ples, glasba, čustva in pravljica v povezavi s predšolskim otrokom. Opisali smo tudi projektno delo v vrtcu. V praktičnem delu je opisan potek projektnega dela. Tekom projekta, ki je temeljil na pripravi in izvedbi plesne dramatizacije, so se otroci seznanili z novo pravljico, spoznavali osnovna čustva (strah, jeza, žalost, veselje), poslušali glasbo za različna razpoloženja in se nanjo gibalno odzvali ter ustvarili plesno dramatizacijo Piščanček Pik, s katero so se na prireditvi ob materinskem dnevu, ki je potekala na ravni vrtca Radovednež Škocjan, predstavili otrokom vrtca, njihovim staršem in zaposlenim.
Keywords: predšolski otrok, plesna dramatizacija, čustva, glasba, pravljica, projektno delo.
Published: 25.08.2017; Views: 1096; Downloads: 186
.pdf Full text (1,13 MB)

8.
Dramatizacija kot pristop poučevanja tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole
Anja Padaršič, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu z naslovom Dramatizacija kot pristop poučevanja tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole smo opredelili in razjasnili pojem dramatizacije pri pouku ter njeno uporabo pri pouku tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole. V teoretičnem delu smo predstavili poučevanje tujega jezika mlajših otrok, dramatizacijo in njene najpogostejše oblike ter se osredotočili na dramatizacijo kot obliko poučevanja pri pouku tujega jezika v otroštvu. Podali smo nekaj konkretnih predlogov za tovrstno metodo poučevanja ter teorijo podkrepili z raziskavami. V empiričnem delu nas je zanimalo, v kolikšni meri in na kakšen način se učitelji pri poučevanju tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole poslužujejo dramatizacije ter stališče učiteljev tujega jezika glede uporabe dramatizacije pri poučevanju tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole. Zanimale so nas razlike med učitelji, ki poučujejo tuji jezik na razredni stopnji osnovne šole, glede na delovno dobo in razred, v katerem poučujejo tuji jezik na razredni stopnji osnovne šole. Rezultati so pokazali, da je uporaba dramatizacije pri pouku tujega jezika v otroštvu kar pogost pristop poučevanja, učitelji se zavedajo in so naklonjeni tovrstni obliki dela, zdi se jim primerna oblika za poučevanje tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole. Najpogostejši razlog za uporabo dramatizacije pri pouku tujega jezika na razredni stopnji osnovne šole je dejstvo, da je učencem to všeč, da v tem uživajo, najpogostejši razlog za neuporabo pa je pomanjkanje časa pri pouku (učitelje omejuje učna snov, potrebnih je preveč priprav). Najpogosteje uporabljena oblika dramatizacije, na splošno, je uporaba različnih pripomočkov oziroma rekvizitov, najpogostejša dejavnost pa tista, pri kateri učenci ob učiteljevem branju teksta v tujem jeziku s pomočjo gibanja in mimike odigrajo prizore. Učitelji najpogosteje uporabijo dramatizacijo v uvodnem delu učne ure. Analiza razlik je pokazala, da glede na delovno dobo in razred ni statistično značilnih razlik med učitelji, ki poučujejo tuji jezik na razredni stopnji osnovne šole.
Keywords: razredna stopnja, metoda poučevanja, tuji jezik, dramatizacija, dramatizacijske oblike
Published: 07.06.2017; Views: 614; Downloads: 189
.pdf Full text (1,27 MB)

9.
PLESNA DRAMATIZACIJA LITERARNEGA DELA MAČEK MURI - PROJEKTNO DELO
Barbara Šulc, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je preko projektnega dela seznaniti otroke z literarnim delom Maček Muri in to delo uporabiti kot izhodišče za plesno dramatizacijo. V teoretičnem delu so zajeta poglavja iz plesne vzgoje. Opisan je gibalni razvoj predšolskega otroka in razvoj plesnosti. Opisano je tudi, kako ples vpliva na razvoj predšolskega otroka. Prav tako so v teoretičnem delu predstavljene metode in oblike dela ter načela plesne vzgoje. Na koncu teoretičnega dela je predstavljena plesna dramatizacija in projektno delo. Empirični del zajema predstavitev izvedenega projekta v vrtcu. Predstavljena je razčlenitev vseh plesnih enot, ki so bile izvedene. Podrobno so opisane tudi analize vsakega dneva ter evalvacije enot plesa. Pri izvedbi projekta smo lahko ugotovili, da se takšna oblika dela v vrtcih ne pojavlja prav pogosto. Otrokom je tak način dela zelo všeč, zato so z velikim zanimanjem sodelovali. Ugotovili smo tudi, da je za otroke zelo pomembna motivacija iz okolja in pozitiven vpliv kostumov na celotno izvedbo projekta. Otroci so bili pripravljeni prispevati svoje ideje in niso imeli težav s prenosom literarne vsebine v plesno dramatizacijo.
Keywords: Ples, gibalni razvoj, plesnost, improvizacija, plesna dramatizacija, projektno delo, pravljica Maček Muri.
Published: 20.12.2016; Views: 938; Downloads: 132
.pdf Full text (850,73 KB)

10.
KAKO IZDELAMO SENČNE LUTKE IN LUTKOVNO DRAMATIZACIJO V VRTCU
Damjana Nestorović, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Kako izdelamo senčne lutke in lutkovno dramatizacijo v vrtcu predstavlja vzgojno delo v skupini otrok starih 5─6 let. Teoretični del diplomske naloge opisuje lutko, vrste lutk, senčne lutke ter njihove vrste, dramatizacijo zgodbe in praktično delo. V praktičnem delu diplomske naloge je bil namen otrokom predstaviti senčne lutke, senčno gledališče, otroke seznaniti z literarno predlogo Pod medvedovim dežnikom avtorice Svetlane Makarovič, izdelati lutke in otroke pripraviti na samostojno uprizoritev lutkovne dramatizacije z izdelanimi senčnimi lutkami. Otroci v tem starostnem obdobju senco že poznajo in z veseljem sodelujejo v načrtovanih igrah z njo. Znajo sodelovati, si med seboj pomagati, se opominjati in samostojno uprizoriti lutkovno dramatizacijo. Senčne lutke so zanje zelo zanimive, neobičajne.
Keywords: lutka, vrste lutk, senčne lutke, dramatizacija zgodbe.
Published: 08.11.2016; Views: 2667; Downloads: 487
.pdf Full text (2,21 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica