| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 45
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
OD IDEJE DO PREDSTAVE (PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE Z OTROKI V VRTCU)
Nadja Borak, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge sta na podlagi strokovne literature opredeljena lutkovno gledališče in lutka. V nadaljevanju je predstavljena lutka v vrtcu, kako jo lahko uporabimo, in med drugim je podrobno tudi opisano, kako pripraviti in izvajati lutkovno zaposlitev v vrtcu. Pri teoretičnem delu je dodano še poglavje o ustvarjalnosti, lutka kot sredstvo komunikacije in povezava lutk z drugimi področji v vrtcu. Namen praktičnega dela je bila priprava lutkovne predstave z otroki v vrtcu. Ta del diplomske naloge nazorno prikazuje potek priprave lutkovne predstave Palček Pohajalček. Predstavljene so tako priprave za izvajanje lutkovne dejavnosti z natančno zastavljenimi cilji, potekom dela, kakor tudi evalvacije. Dodan je tudi slikovni material, ki je nastal ob izvajanju dejavnosti v vrtcu Cirkulane, v starostni skupini 3–6 let. V projekt je bila vključena tudi mlajša skupina otrok, in sicer 1–3 let. Projekt je zajemal deset priprav, v katere so bila vključena vsa vzgojna področja iz Kurikuluma. Priprava predstave je trajala tri tedne. Ob tem je bil vzpodbujen interes do lutk in ustvarjanja z njimi. Otroci so z zanimanjem sodelovali prav v vseh vodenih dejavnostih, ki sem jim jih pripravila. Pri tem sem jih vzpodbujala, usmerjala in jim pomagala pri uresničitvi njihovih idej, predlogov, želja. S tem sem dosegla svoj namen in otrokom ponudila prijetno izkušnjo ob igri z lutko.
Keywords: predšolska vzgoja, otrok, lutka, lutkovna dramatizacija, projekt, ustvarjalnost, komunikacija, medpodročne povezave
Published: 18.03.2009; Views: 8066; Downloads: 1921
.pdf Full text (18,64 MB)

2.
PLESNA DRAMATIZACIJA IN VZGOJNO DELO V VRTCU
Katja Veber, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vzgojno delo v vrtcu na področju plesnih aktivnosti. Podrobnejše je obravnavana plesna dramatizacija kot ena izmed najbolj dovršenih oblik plesnih aktivnosti. Namen naloge je bil predstaviti vzgojno delu v vrtcu na plesnem področju in raziskati zastopanost plesne dramatizacije v vzgojnem procesu. V prvem delu so predstavljena teoretična izhodišča za vzgojno delo na področju plesne vzgoje. Plesna vzgoja s spodbujanjem otrokovega gibalnega ustvarjanja prispeva k razvoju celovite otrokove osebnosti. Vključuje tako gibanje kot tudi spodbujanje izvirnosti in ustvarjalnosti in tako povezuje več področij. V teoretičnem delu so predstavljeni pomen, cilji, naloge, metode, načela in načrtovanje plesne vzgoje. Posebni poglavji sta namenjeni ustvarjalnemu gibu in plesni dramatizaciji. V empiričnem delu je narejena raziskava o vlogi plesne dramatizacije v vzgojnem procesu. Narejena je bila s pomočjo anketnega vprašalnika za vzgojitelje. Raziskava je pokazala, da se plesna dramatizacija v vzgojnem procesu izvaja le nekajkrat letno. Zaradi njenega velikega pomena za razvoj otroka bi se ta aktivnost morala izvajati pogosteje. Raziskava je pokazala, da imajo otroci velik interes do te dejavnosti. Vzgojno-varstveni zavodi bi vzgojiteljem morali nuditi več materialne podpore in ustreznih izobraževanj s tega področja, da bi tako spodbudili pogostejše izvajanje v vzgojni praksi.
Keywords: predšolska vzgoja, plesna vzgoja, plesna dramatizacija, vzgojno delo, ustvarjalni gib
Published: 29.04.2009; Views: 6218; Downloads: 2069
.pdf Full text (487,70 KB)

3.
ZBIRKA PRIPRAV ZA PLESNO DRAMATIZACIJO OD LETA 1986 DO LETA 2006
Tanja Razgoršek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga je teoretična. S pomočjo strokovne literature je predstavljen zgodovinski razvoj, ki je pripeljal do sodobnega plesa. Opisana sta tudi ples in plesna vzgoja ter njene značilnosti. Ker se lahko v plesno dramatizacijo vključujejo že otroci v predšolskem obdobju, je opisan gibalni razvoj otrok od prvega do šestega leta starosti. Kot eden izmed uspešnih načinov vzgojnega dela v vrtcu je prav tako podrobneje predstavljeno projektno delo. Plesna dramatizacija omogoča integracijo z različnimi področji, med njimi sta tudi glasbena in gledališka vzgoja. Zaključni del diplomske naloge predstavljajo priprave za plesno dramatizacijo. Gradivo je zaradi boljše preglednosti urejeno in zapisano v obliki preglednic. Podrobneje je predstavljeno šest dramatizacij, ki so zapisane v obliki scenarija. Zgodbe so primerne razvojni stopnji predšolskega otroka.
Keywords: plesna dramatizacija, plesna vzgoja, ples, gledališka vzgoja, projektno delo.
Published: 28.04.2009; Views: 3775; Downloads: 1293
.pdf Full text (799,40 KB)

4.
PLESNA DRAMATIZACIJA PO LITERARNEM DELU MOJCA POKRAJCULJA - PROJEKTNO DELO
Petra Krašovic, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Ples oziroma gib je osnova vseh človekovih aktivnosti. Uporabljamo ga v vsakdanjem življenju in pri umetniškem ustvarjanju. Plesna dramatizacija v otroku sprošča domišljijo, ustvarjalnost in mu nudi veliko užitkov. V diplomskem delu je predstavljen projekt plesne dramatizacije z otroki, starimi od 3 do 4 leta. Diplomsko delo obsega teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljene naslednje teme: • ples, • gibalno-plesne dejavnosti, • ustvarjalnost, • pravljica in povedka ter • projektno delo. V empiričnem delu je opisan potek projekta.
Keywords: Plesna dramatizacija, ples, projektno delo, pravljica, povedka, ustvarjalnost.
Published: 06.05.2009; Views: 5500; Downloads: 1051
.pdf Full text (815,20 KB)

5.
PLESNO USTVARJANJE NA PODLAGI LITERARNEGA BESEDILA
Jožica Krajnc, Mojca Zaponšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesno ustvarjanje na podlagi literarnega besedila je zapisano v okviru plesnega ustvarjanja otrok ob slikanici Bravo, putka!. V teoretičnem delu je obravnavan ples v povezavi z njegovim izražanjem in vzgojo. Ob tem je posebej izpostavljena estetika v plesu, sodobni ples ter balet. Poudarek je tudi na improviziranju in oblikovanju ter na dihanju in ritmu. Ob tem sta izpostavljena glasba in književnost kot pomembna motivacijska dejavnika. Teoretični del je nadgrajen s praktičnim delom, v slednjem je predstavljena slikanica z naslovom Bravo, putka! in izvedena plesna dramatizacija širši javnosti. Predstavljene so plesne priprave posameznih prizorov, priprava celotnega projekta vključno z vsemi zastavljenimi cilji in dnevne analize vseh dejavnosti s slikami. V prilogi je priložen primer vabila, gledališkega lista in vstopnice. Projekt je potekal v dveh skupinah predšolskih otrok starih 1—3 in 4—6 let, vrtca Velenje, enota Sonček Šentilj. Poudarek je bil na plesnem ustvarjanju ob glasbi, pri tem pa so bile upoštevane medpodročne povezave.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: predšolska vzgoja, plesna vzgoja, plesna dramatizacija, ples, umetnost, ustvarjalnost, projektno delo.
Published: 13.08.2009; Views: 3860; Downloads: 859
.pdf Full text (15,45 MB)

6.
LUTKE V VRTCIH NA LEVEM IN DESNEM BREGU MURE
Katja Mavrin, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Skozi diplomsko delo je mogoče razbrati, kako pomembne so lutke za otrokov razvoj na vseh področjih in kako radi jih imajo. V teoretičnem delu diplomske naloge je opisana pomembna vloga igre z lutko, vloga lutke v otrokovem razvoju in lutka kot sredstvo pri delu z otroki. Predstavljeni so različni tipi lutk (prstne lutke, lutke na palici, ročne lutke, senčne lutke, ploske lutke, lutke na nitki in mimične lutke). V empiričnem delu diplomske naloge sem s pomočjo anketnih vprašalnikov želela ugotoviti ali obstajajo kakršnekoli razlike v uporabi lutk med levim (Prekmurjem) in desnim (Prlekijo) bregom reke Mure. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljene dejavnosti z lutkami in sicer izdelovanje ploskih lutk na palici ter postavitev scene za dramatizacijo "Piščanček Pik", dodan pa je tudi foto zapis izvedbe.
Keywords: otrok, lutka, vrtec, izdelava ploske lutke, dramatizacija zgodbice "Piščanček Pik"
Published: 23.07.2009; Views: 3360; Downloads: 758
.pdf Full text (1,21 MB)

7.
PLESNA DRAMATIZACIJA NA PODLAGI TOMAŽIČEVIH PRAVLJIC IN BAJK
Aleksandra Križanič, Tadeja Štuhec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo zapisali deset scenarijev za plesno dramatizacijo na podlagi Tomažičevih pravljic in bajk. Tako smo se ukvarjali z dvema področjema, in sicer z mladinsko književnostjo in metodiko plesne vzgoje. Namen oz. cilji našega teoretičnega diplomskega dela so: zapisati scenarije kot predloge za praktično izvajanje, izpostaviti korelacijo med mladinsko književnostjo in metodiko plesne vzgoje ter proučiti strokovno literaturo s teh dveh področij. Pri področju mladinske književnosti smo se osredotočili na Tomažičeve pohorske pravljice in bajke, v katerih so zajeta bajeslovna bitja, ki smo jih še posebej poudarili (identifikacija, doživljanje). S področja plesne vzgoje smo proučili naslednje teme: plesno dramatizacijo in izražanje, metode in oblike ter nastopanje predšolskih otrok. Zaradi celostne obravnave plesne dramatizacije smo proučili strokovno literaturo tudi z ostalih vzgojnih področij kurikuluma. Za uresničitev zadanih ciljev smo izbrali deskriptivno metodo, ki smo jo uporabili za opisovanje znanih dejstev, odnosov in procesov iz literature. Metodo analize smo uporabili pri analiziranju kratke proze Jožeta Tomažiča. Uporabili smo še metodo sinteze (v sklepu), metodo klasifikacije (literarne vrste, zvrsti Jožeta Tomažiča), zgodovinsko metodo (umeščanje avtorja v prostor in čas) ter metodo generalizacije in specializacije (v scenarijih).
Keywords: Jože Tomažič, pravljica, bajka, bajeslovna bitja, spodbude, plesna dramatizacija, scenariji.
Published: 11.09.2009; Views: 2825; Downloads: 395
.pdf Full text (2,88 MB)

8.
Drama v razredu - Dramatizacija besedil v njižjih razredih OŠ
Petra Hribernik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je s pomočjo literature predstaviti prednosti drame v razrednih aktivnostih pri pouku tujega jezika in podati primer učne priprave, v katero so vključene različne igre, aktivnosti in tehnike, ki temeljijo na drami. Pri dramatizaciji besedil se učenci tujega jezika učijo znotraj konteksta in ne le v obliki pravil in seznamov besed (jezik je lahko včasih postavljen na stranski tir; učenci se ga naučijo »mimogrede«, ob igri). Ob drami razvijajo tudi socialne spretnosti, saj dialogi temeljijo na verbalni, kot tudi neverbalni komunikaciji. Še ena od prednosti dramatizacije besedil je v razvijanju več inteligenc (timsko delo razvija interpersonalno inteligenco, verbalna komunikacija razvija lingvistično inteligenco, koordinacija gibov spodbuja gibalno inteligenco, glasbena inteligenca se razvija skozi petje, itn.). Poleg tega spodbuja kreativnost in fleksibilnost učencev, kot tudi učiteljev. V sodobnih učbenikih je dramatizacija do neke mere že zajeta, vendar ni razloga, da učitelji ne bi v svoje ure vključevali še več drame, če opazijo, da imajo učenci te vaje radi.
Keywords: dramatizacija, učna priprava, mlajši učenci, dramske vaje in aktivnosti, teorija o več inteligencah
Published: 10.03.2010; Views: 2995; Downloads: 243
.pdf Full text (399,40 KB)

9.
GLASBENA PRAVLJICA
Mateja Komljen, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK V diplomskem delu je obravnavana glasbena pravljica. Predstavljeni so teoretična pojmovanja, podrobnejša opredelitev ter različne definicije glasbene pravljice. Namen je bil nakazati prisotnost, motiviranost in uporabo glasbene pravljice v osnovni šoli in vrtcu ter razlike med učitelji in vzgojitelji glede na delovno dobo. Opredeljene in interpretirane so empirične ugotovitve vključevanja glasbene pravljice v vzgojno-izobraževalni proces. Ugotovljene so nekatere pričakovane razlike pri vključevanju otrok v glasbeno pravljico. Vzgojitelji bolj posegajo po že znanih glasbenih pravljicah in jih večkrat popestrijo z različnimi rekviziti. Učitelji pa jih pogosteje sami oblikujejo, vendar nekoliko manj popestrijo. Ponujene so tudi rešitve pri zmanjšanju teh razlik.
Keywords: Ključne besede: glasbena pravljica, pravljica, dramatizacija, lutkovna igra, glasbena vzgoja, glasba
Published: 07.04.2010; Views: 7314; Downloads: 1702
.pdf Full text (792,79 KB)

10.
PLESNA DRAMATIZACIJA KOT OBOGATITVENA DEJAVNOST - ŠTUDIJA PRIMERA
Rebeka Blazinšek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Plesna dramatizacija kot obogatitvena dejavnost — študija primera je bilo sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Namen oziroma cilji teoretičnega diplomskega dela so bili: opredeliti gledališko-plesno umetnost, vlogo plesalca in igralca v gledaliških stvaritvah in pravljico kot književno delo. V empiričnem delu diplomske naloge je bil namen spremljati potek vzgojnega dela s poudarkom na plesni vzgoji v okviru izvedbe plesne dramatizacije zgodbe Žabec je junak, avtorja Maxa Velthuijsa. V raziskavo je bilo vključenih 24 otrok starih od 5 do 6 let iz vrtca Otona Župančiča Maribor, OE Mehurčki. V zastavljenih hipotezah smo predvidevali, da bo sodelovanje med različnimi udeleženci v obogatitveni dejavnosti plesne vzgoje uspešno v smislu doseganja zastavljenih ciljev. S pomočjo študije primera so bili raziskani določeni vidiki obnašanja in izkušnje posameznika ter celotne skupine v okviru priprav na plesno dramatizacijo. Rezultati udeležencev so na osnovi zastavljenih ciljev pokazali pozitivne rezultate, saj so bili le-ti v celoti doseženi. Prav tako je bilo sodelovanje med različnimi udeleženci v obogatitveni dejavnosti plesne vzgoje uspešno v smislu doseganja zastavljenih ciljev. Otroci iz raziskovane skupine so plesno dramatizacijo usvojili do te mere, da so jo lahko prikazali občinstvu izven lastne skupine.
Keywords: gledališka in plesna umetnost, študija primera, pravljica Žabec je junak, Max Velthuijs, plesna dramatizacija, obogatitvena dejavnost, analiza vzgojnega dela.
Published: 17.05.2010; Views: 2615; Downloads: 435
.pdf Full text (591,68 KB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica