| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pristojnosti državnih služb v primeru medvrstniškega nasilja : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Gregor Damiš, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, ali lahko z določenimi preventivnimi dejavnostmi v osnovni in srednji šoli preprečimo medvrstniško nasilje. Cilj je tudi ugotoviti, ali bi z večjo pristojnostjo določenih državnih organov v primeru medvrstniškega nasilja le-to začelo upadati. Diplomsko delo se osredotoča na pooblastila vsakega državnega organa, pri čemer so izpostavljene tudi morebitne pomanjkljivosti pooblastil v primeru medvrstniškega nasilja. Poseben poudarek je namenjen tudi neodzivnosti določenih državnih organov ob zaznavi medvrstniškega nasilja, saj posledično medvrstniško nasilje narašča. Pozornost je namenjena tudi raziskavi dejavnikov, ki prispevajo k nastanku medvrstniškega nasilja, ter kako socialni, psihološki in okolijski dejavniki vplivajo na dinamiko medvrstniških odnosov v šolskem okolju. Opisane so različne oblike medvrstniškega nasilja, kot so verbalno, fizično, socialno in elektronsko nasilje, ter kako se lahko le-te razlikujejo glede na vpletenost državnih organov. Poseben poudarek je namenjen tudi posledicam, ki lahko nastanejo, če državni organi ne odreagirajo učinkovito na medvrstniško nasilje, kakšen je vpliv na žrtve, njihove družine, pa tudi na širšo šolsko skupnost. V diplomsko delo je vključenih več intervjujev s strokovnjaki s področja medvrstniškega nasilja: delavka centra za socialno delo, sodnica Okrožnega sodišča Maribor, policist-vodja policijskega okoliša, učiteljica razrednega pouka. Zbrani odgovori so analizirani in predstavljeni v grafični obliki, pri čemer so podani komentarji na odgovore.
Keywords: medvrstniško nasilje, državne službe, pristojnosti, center za socialno delo, policija, diplomske naloge
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 20
.pdf Full text (1,49 MB)

2.
Javna naročila in korupcija v javni upravi : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Jon Bostič Sluga, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Korupcija na splošno predstavlja velike težave v gospodarstvu, upravi države in državnemu proračunu. Vzrokov za nastanek korupcije je več. Največkrat gre za pohlep po večanju lastnega premoženja, ljudje strmijo v prihodnost in si nabirajo rezerve na več področjih, ki jih bodo izkoristili kasneje. Želja po vse večjih dobičkih vodi takšne ljudi v propad, toda to ljudi ne ustavi, da bi s takšnim početjem prenehali ali pa z njim sploh ne bi pričeli. Poleg pohlepa v korupcijo vodijo želja po moči, obvladovanju pomembnih področij v državi, tekmovanje za politična mesta. Politične stranke s svojim kadrom vplivajo na rezultate javnih razpisov, prilagajajo zakonodajo, ki gre v prid le peščici, in poskrbijo, da sebi omogočijo boljši jutri. Korupcija pri javnih naročilih je eden največjih problemov zaznavanja le-te zaradi vseh zakonov, postopkov in določil, ki se jih je treba držati pri izvajanju javnega naročila. Poznanstva in usluge vodijo do visokih položajev, vse skupaj pa je le tekma za ponudnike, kdo bo izvajal storitve za velikega povpraševalca. Večji kot je projekt, več kot je zahtevanih postopkov pri izvedbi, tem večje so možnosti, da bo prišlo do korupcije. Nemogoče je nadzorovati vse vpletene ljudi pri velikih projektih, saj je v njih je vpetih toliko različnih oseb, da se niti ne ve, koliko jih je vse skupaj, ter koliko jih v ozadju stoji za njimi. Najhuje pa je nezavedanje, da s takšnim početjem ljudje rušijo moč države, njeno sposobnost pri izpolnjevanju potrebnih nalog in sposobnost priprave na prihodnost. Vsako leto se srečujemo s podobnimi številkami izgube denarja, za katerega ni razlage, kje je bil porabljen. Varnostni organi dnevno preiskujejo področja in poskušajo odkriti krivce za korupcijo, toda večkrat je konec neuspešen, pot se zaključi, sledi naprej več ni. Naloga vseh državljanov bi morala biti odgovorno ravnanje z državnimi resursi, ne pa z načrtovanjem, kje se bo ponudila možnost protipravne pridobitve premoženja.
Keywords: korupcija, javna naročila, državne službe, javna uprava, denar
Published in DKUM: 25.09.2023; Views: 379; Downloads: 67
.pdf Full text (2,51 MB)

3.
Služba državne varnosti in njeno spremljanje britanske obveščevalne službe v Socialistični republiki Sloveniji
Tadeja Melanšek, 2019, master's thesis

Abstract: V pričujoči magistrski nalogi je obravnavano spremljanje delovanja britanske obveščevalne službe na ozemlju nekdanje SR Slovenije med letoma 1966 in 1988 s strani slovenske Službe državne varnosti (SDV). Zaradi lažjega razumevanja teme je najprej predstavljena zgodovina obeh varnostno-obveščevalnih služb. Pri tem je izpostavljena zgodovina jugoslovanske varnostno-obveščevalne službe, s poudarkom na njeni organizaciji v SR Sloveniji. Podrobneje je v magistrski nalogi predstavljen njen razvoj iz Varnostno-obveščevalne službe (VOS) v Oddelek za zaščito naroda (OZNA) v Upravo državne varnosti (UDV) in naposled reorganizacijo slednje v SDV. V nalogi so podrobneje opisane tudi metode, sredstva in organizacijska struktura slovenske SDV. Pregledu zgodovin obeh obveščevalnih služb in njuni primerjavi sledi osrednji del magistrske naloge: analiza spremljanja britanske obveščevalne službe s strani slovenske SDV. V tem delu je predstavljeno tudi spremljanje britanskih državljanov v SR Sloveniji. Obravnavana tematika je v slovenskem zgodovinopisju še povsem neraziskana.
Keywords: Služba državne varnosti (SDV), britanske obveščevalne službe, obveščevalne službe, Jugoslavija, Socialistična republika (SR) Slovenija.
Published in DKUM: 24.09.2019; Views: 1735; Downloads: 314
.pdf Full text (1,05 MB)

4.
Redni letni razgovor in delovna uspešnost v državni upravi
Anja Urana, 2014, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je v prvem delu opisana teorija s področja letnih razgovorov in ocenjevanja ter upravljanja delovne uspešnosti. Opisane so definicije letnih razgovorov, značilnosti letnih razgovorov, namen in koristnost, usmeritev ter cilji letnih razgovorov. Poleg omenjenega so v delu opisani tudi pogoji za učinkovito izvedbo letnega razgovora ter morebitne težave, ki so povezane z letnimi razgovori. Opisan je tudi postopek oblikovanja sklepov, sprejetih na letnem razgovoru, analiza uspešnosti letnega razgovora ter obdobje med dvema letnima razgovoroma. V nadaljevanju sledi opis pojmov, povezanih z delovno uspešnostjo, kot so motiviranje, strokovna usposobljenost, kompetence, razvojne zmožnosti, karierna sidra, kariera in napredovanje. Sledi opis upravljanja in ocenjevanja delovne uspešnosti. Poleg omenjenega pa je v delu opisan tudi namen ocenjevanja, metode in tehnike ocenjevanja, predpogoji za učinkovito ocenjevanje delovne uspešnosti ter morebitne napake, ki nastanejo pri ocenjevanju posameznika. V drugem delu magistrskega dela je podrobneje predstavljena državna uprava in pojmi, povezani z njo. Opisan je Direktorat za investicije, nepremičnine in skupne službe državne uprave, njegova dejavnost, postopek izvajanja ter pravne podlage, na osnovi katerih se v direktoratu izvajajo letni razgovori in ocenjuje delovna uspešnost. Na koncu pa je opisana še analiza rezultatov ankete, ki je bila izvedena med zaposlenimi v Direktoratu za investicije, nepremičnine in skupne službe državne uprave. Osnovni namen raziskave je bil prikazati izvajanje letnih razgovorov in upravljanje delovne uspešnosti ter njuno povezanost. S pomočjo rezultatov raziskave sem dobila podrobnejši vpogled v izvajanje letnega razgovora v direktoratu in v ocenjevanje delovne uspešnosti ter na podlagi pridobljenih spoznanj skozi raziskavo dala priporočila za izboljšanje obstoječe prakse. Ugotovila sem, da vodje sami sebe ocenjujejo kot dovolj usposobljene za izvajanje letnega razgovora in ocenjevanje delovne uspešnosti, menijo, da so pri tem dovolj objektivni, da so si vzeli dovolj časa za svoje podrejene ter da dobro poznajo njihove želje in razvojne potrebe. Vodje tudi menijo, da so njihovi zaposleni zadovoljni s podano oceno delovne uspešnosti, medtem ko so se zaposleni z omenjenimi trditvami strinjali v manjši meri. Zaposleni so predvsem mnenja, da vodje ocenjujejo njihove osebne lastnosti, ne pa delovnih rezultatov ter da jim kriteriji ocenjevanja niso dovolj znani. Letne razgovore dojemajo bolj kot obveznost, ne pa kot priložnost za seznanitev vodje s problemom ter za skupno sodelovanje pri odpravljanju napak in težav pri delu. So pa oboji anketirani mnenja, da je učinkovitost in kvaliteta letnih razgovorov odvisna od medsebojnega odnosa, na katerega pa ima vpliv ocena delovne uspešnosti. Tako vodje kot tudi zaposleni so mnenja, da dobra ocena delovne uspešnosti in natančno izvajanje sklepov, sprejetih na letnih razgovorih, vplivajo na nadaljnji razvoj posameznika. V zaključku magistrskega dela pa je prikazan model, ki prikazuje, kako z učinkovitimi in kvalitetno izvedenimi letnimi razgovori izboljšamo delovno uspešnost.
Keywords: letni razgovor, delovna uspešnost, državna uprava, Direktorat za investicije, nepremičnine in skupne službe državne uprave
Published in DKUM: 13.08.2014; Views: 2231; Downloads: 422
.pdf Full text (1,69 MB)

5.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica