| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Težave pri dostavah gradbenega materiala v podjetju Taliva d.o.o : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Benjamin Plotajs, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo najprej zastavili svoje cilje in namene diplomskega dela. Predstavili smo teoretične osnove, kjer smo se osredotočili predvsem na zakonodajo, ki velja za področje prevozništva. Še zlasti smo se posvetili področju privezovanja tovora, kjer smo izpostavili nepravilnosti, ki se dogajajo pri privezovanju tovora in predstavili, kako pa je treba pravilno varovati tovor na vozilih. V obsegu obstoječega stanja smo se najprej lotili posnetka obstoječega stanja, kjer smo predstavili potek dela v podjetju vse od prihoda različnih vrst blaga v trgovino do dostave teh tovorov strankam. V to je spadala predstavitev manipulacijskih sredstev, tovornega vozila, skladiščenja in dokumentacije, potrebne za izvedbo dostave. V drugem delu predstavitve obstoječega stanja smo izpostavili na težave, na katere naletimo pri svojem delu. Opisali smo način prijave reklamacij, težave pri izvajanju dostav in na kaj vse moramo biti pozorni pri delu s hidravličnim dvigalom. Predstavili smo težave na področju dela s tahografom in napačnimi naslovi dostav, ki nas lahko hitro pripeljejo v neugodno situacijo. Za tem smo podali predloge rešitev, kjer smo se osredotočili na iskanje rešitev za napačne naslove dostav, posodobitve voznega parka ali pa samo posodobitev obstoječega tovornega vozila. Predstavili smo rešitev s povečanjem zaprtega skladišča, na koncu pa smo naredili še stroškovno primerjavo za zamenjavo tovornega vozila.
Keywords: dostava, gradbeni material, tovorno vozilo, pritrjevanje tovora, manipulacijska sredstva
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 358; Downloads: 36
.pdf Full text (3,16 MB)

2.
Ukrepi za izboljšanje tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji : magistrsko delo
Gregor Salobir, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je obravnavana problematika tovornega transporta v mariborski funkcionalni urbani regiji. Analizirani so najpomembnejši gospodarski subjekti, njihove količine transporta in specifičnosti povezane s prevozi. Posebej so naslovljeni problemi na področju mestne logistike, ki praviloma predstavlja najmanj učinkovit del oskrbnih verig. Z namenom izboljšanja stanja je za identificirane probleme podan predlog ukrepov in razvit sistem večkriterijske analize, ki omogoča vrednotenje predlaganih ukrepov skozi pričakovane vplive na okolje, promet, gospodarstvo, stroške uvedbe in vzdrževanja. Sistem vrednotenja ukrepov omogoča njihovo rangiranje po pomembnosti in nakazuje prioriteto glede njihove uvedbe.
Keywords: tovorni transport, funkcionalna urbana regija, mestna logistika, mestno središče, okoljska območja, oskrbne verige, dostava tovora, zadnja milija, zadnji kilometer, optimizacija, vrednotenje, ukrepi
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 495; Downloads: 61
.pdf Full text (6,17 MB)

3.
Optimizacija dostavnih mest in poti v urbanih območjih na osnovi manhattanske metrike in mehke logike
Tomislav Letnik, 2019, doctoral dissertation

Abstract: V disertaciji rešujemo problem statistično optimalnega števila in lokacij dostavnih mest ter optimalnega vodenja tovornih vozil v procesu mestne dostave. Za iskanje optimalnega števila in pozicij dostavnih mest v doktorski nalogi razvijemo večparametrični model idealiziranega mesta. Model obravnava urbano območje velikosti 1 km2 in temelji na metodi vzorčenja latinske hiperkocke za razporeditev strank vzdolž izbrane ortogonalne prometne mreže. Določanje statistično najprimernejših lokacij dostavnih mest temelji na algoritmu mehkega grozdenja c-sredin. Parametrične analize so pokazale statistično značilne geometrijske vzorce optimalnih dostavnih mest. Izkazalo se je, da so identificirani vzorci robustni glede gostote strank in gostote prometne mreže. Problem določanja dostavnih mest je intimno povezan s problemom pokritja. Obravnavan je pomemben mejni primer pokritja mreže z dokazom optimalnosti pokrivnega števila. V disertaciji je podana tudi optimalna konstrukcija limitnega primera na poljubni pravokotni mreži. Model določanja števila in lokacij dostavnih mest je nadgrajen s funkcijo optimalnega vodenja tovornih vozil. Ključna predpostavka modela so štiri vstopno/izstopna vrata v mesto ter pri vsakem obisku mesta največ trojna dostava iz dostavnih mest (t.j. trem različnim strankam). Glede izbire dostavnega mesta sta bila uporabljena dva principa, ki temeljita na rezultatu algoritma mehkega grozdenja c-sredin: (i) trdi – vedno se izbere dostavno mesto, ki je najbližje stranki, (ii) mehki –omogoča tudi izbiro dostavnih mest z nižjimi pripadnostnimi vrednostmi. Problem določitve optimalne transportne poti je rešen s pomočjo nabora izvirnih celoštevilskih linearnih programov. Rezultati simulacij za trojno dostavo kažejo, da skupne razdalje prevoženih poti niso značilno odvisne od števila potencialnih dostavnih mest, jih je pa mogoče pomembno zmanjšati z mehkih pristopom, vendar na račun daljših prehojenih razdalj. Izkaže se, da je najbolje uporabiti mehki pristop pri relativno velikem številu potencialnih dostavnih mest. Model je bil prilagojen tudi za reševanje konkretnega praktičnega problema na primeru mesta Lucca, v Italiji. Za obravnavano mesto smo izdelali usmerjen graf prometnega omrežja, potencialne lokacije dostavnih mest so bile določene na osnovi dostopnosti in prostorskih možnosti. Za generiranje povpraševanja po dostavah je bil razvit simulator, uvedena je bila tudi procedura rezerviranja dostavnih mest in simulacija čakalne vrste vozil zunaj mesta v primeru omejene kapacitete in zasedenosti dostavnih mest. Izračunani so bili časovni in energijski prihranki. S ciljem realizacije predlaganih rešitev je v nalogi predstavljen tudi koncept informacijskega sistema, ki temelji na uporabi mobilnih naprav in omogoča vodenje dostavnega vozila in s tem upravljanje procesa dostav v realnem času. Na koncu doktorske naloge so podane ključne ugotovitve in predlagani koraki za nadaljnje raziskovanje.
Keywords: cestni transport, mestno središče, dostava tovora, dostavno mesto, vodenje vozila, določanje lokacije, optimizacija, modeliranje, mehka logika
Published in DKUM: 05.03.2019; Views: 2548; Downloads: 234
.pdf Full text (8,83 MB)

4.
Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica