| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Vpliv vlog spolov na etično temelječe menedžerske strategije odločanja v Srbiji
Milena Mladenović, 2022, master's thesis

Abstract: Etične dileme so situacije, v katerih so v skušnjavi ne le etične vrednote, ki jih zastopamo, zagovarjamo in v katere verjamemo, ampak tudi naša vztrajnost in odločnost, torej doslednost pri spoštovanju vrednot, ki jih zastopamo v procesu odločanja. V tej raziskovalni nalogi se ukvarjamo s preučevanjem sposobnosti integritete menedžerjev v procesu odločanja na podlagi etičnih vrednot. Namen te raziskave je bil preučiti neskladje med menedžerskimi vrednostnimi sistemi in vrednostnimi sistemi, ki jih predstavljajo menedžerjeve strategije odločanja. Cilj je bil vzpostaviti model, ki lahko zagotovi zanesljive in relevantne podatke, potrebne za dokaz obstoja neskladja med vrednostnimi sistemi menedžerjev in vrednotami, ki so zastopane v njihovih strategijah odločanja: model, s katerim lahko merimo stopnjo neskladja tako, da lahko dokažemo, da je njegova raven v povezavi s spremenljivko spola, pa tudi s spremenljivkami, kot sta raven etičnega ravnanja menedžerjev in organizacijska kultura. V teoretičnem delu naše raziskovalne naloge smo pregledali več ključnih področij, začenši s splošno definicijo etike, poslovne etike in organizacijske kulture. Za spoznavanje vrednostnega sistema menedžerjev smo izvedli teoretični pregled vrednot, ki jih priznavajo vodje podjetij ter pregled najpomembnejših seznamov človeških vrednot. V tem delu naše raziskave smo pregledali več modelov, ki pojasnjujejo razmerje med etiko in strategijami odločanja. Zadnje poglavje našega teoretičnega pregleda se dotika prejšnjih raziskav, ki so pojasnjevale razlike in podobnosti strategij vodenja glede na spol. Empirični del naše raziskave je temeljil na primerjalni analizi podatkov, pridobljenih od menedžerjev in zaposlenih. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativne in kvalitativne statistične metode tako, da smo izdelali dva vprašalnika in en intervju. Ankete so bile izvedene s pomočjo spletne anketne platforme 1ka.com, za statistične analize pa smo uporabili program IBM SPSS. Intervju je potekal večinoma na daljavo z uporabo videokonferenčnih programov, kot sta Zoom in Messenger. Zaradi socialnih razlik, ki se kažejo v družbeno pogojenih okoliščinah osebnostnega razvoja moških in žensk, spremenljivko spola preučujemo kot dejavnik doslednosti v procesu odločanja, na podlagi nabora etičnih vrednot, ki jih zastopa določen menedžer. Ali obstaja neskladje med vrednotami, ki jih zastopajo menedžerji in integracijo etičnih vrednot v strategije odločanja ter ali se stopnja neskladja med tema dvema komponentama razlikuje glede na spremenljivko spola, sta dve ključni vprašanji pri tej raziskovalni nalogi. Po opravljeni primerjalni analizi podatkov pridobljenih od menedžerjev in zaposlenih, smo ugotovili, da obstajajo neskladja med vodstvenim sistemom vrednot in vrednostnim sistemom, ki je zastopan v njihovih strategijah odločanja. Ugotavljamo tudi, da je stopnja neskladja povezana s spremenljivko spola, pa tudi v spremenljivkami etičnega ravnanja menedžerjev in organizacijske klime. Prepričani smo, da je naša raziskava dala vpogled v to, kako pomembna je doslednost menedžerjev pri usklajevanju svojih prepričanj in vrednot s svojimi strategijami za sprejemanje etično utemeljenih odločitev, pa tudi kot izhodišče za raziskovanje dejavnikov, ki so vzročno povezani z doslednostjo.
Keywords: etične vrednote, odločanje, doslednost, neskladje, spol
Published in DKUM: 21.04.2022; Views: 699; Downloads: 53
.pdf Full text (1,80 MB)

2.
Vlomilci in serijski vlomilci ter strah pred njimi : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Nuša Pilaj, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo raziskovali vlomilce in serijske vlomilce na splošno, ter strah pred njimi. Predstavljene so različne definicije vloma, različne vrste vlomilcev, izbira lokacije vloma in pa storilčevo obnašanje. Ker so vlomi danes zelo pereč in pogost problem, smo se odločili, da raziščemo osebnosti in obnašanje serijskih vlomilcev skozi različne študije in anketo. Prav tako bomo poskušali raziskati področje vlomov, uspešnost profiliranja in doslednost vedenja pri vlomilcih. Psihologija lahko ima pomembno vlogo pri iskanju storilcev kaznivih dejanj, saj moramo najprej razumeti vse okoliščine, da se lahko kasneje posvetimo reševanju teh kaznivih dejanj. V diplomsko nalogo bomo vključili različne tuje študije in eksperiment o vedenju storilcev, o vzorcih vlomilcev in doslednosti njihovega vedenja. S pomočjo podatkov bomo ugotovili, kako dosledni so vlomilci pri izvrševanju kaznivih dejanj in kako dejansko razmišljajo, ko izbirajo svojo tarčo. V empiričnem delu pa bomo s pomočjo ankete poskušali ugotoviti, kolikšen je dejanski strah ljudi, da bodo postali žrtve vloma. Prav tako se bomo osredotočili na razlike med spoloma in razlike v starosti ter na to, kakšne so razlike intenzivnosti strahu pred vlomilci.
Keywords: diplomske naloge, vlomilci, serijski vlomilci, vlomi, žrtve vlomov, kriminalno vedenje, doslednost vedenja, psihologija prestopnikov
Published in DKUM: 29.09.2021; Views: 653; Downloads: 59
.pdf Full text (711,62 KB)

3.
Pomen vrtca in vloga vzgojitelja pri postavljanju pravil in mej v predšolskem obdobju
Patricija Vrzel, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V predšolski dobi otroka je zelo pomembno postavljanje pravil in mej, saj le-tako lahko sobivamo ter zadovoljujemo njihove in naše potrebe. V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljeno, kako pomembno je postavljanje pravil in mej, na katere načine jih lahko postavimo in kako velik vpliv ima na to vzgojitelj predšolskih otrok v vrtcu. Z raziskavo smo v empiričnem delu raziskali, kdo v skupini in na katere načine postavlja pravila in meje ter zakaj je to tako zelo pomembno za otroka ter kako ukrepajo pri kršenju pravil in ali so pri tem dosledni ter ali pri tem obstajajo razlike glede na starostno skupino, starost strokovnih delavcev in delovno mesto. Vzorec zajema diplomirane vzgojitelje predšolskih otrok in pomočnike vzgojitelja iz vrtcev vzhodne regije. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS, pri tem pa smo ugotovili, da obstajajo značilne razlike pri postavljanju pravil in mej v skupini glede na starostne skupine, starost strokovnih delavcev ter delovno mesto.
Keywords: doslednost, meje, pravila, predšolski otrok, vrtec, vzgojitelj
Published in DKUM: 30.03.2021; Views: 1072; Downloads: 151
.pdf Full text (649,21 KB)

4.
Posamezni vidki postavljanja meja in pravil pri predšolskem otroku z vidika staršev in vzgojiteljev v vrtcu Otona Župančiča Slovenska Bistrica
Saša Štukl, 2017, master's thesis

Abstract: Namen magistrskega dela Posamezni vidiki postavljanja meja in pravil pri predšolskem otroku z vidika staršev in vzgojiteljev v vrtcu »Otona Župančiča« Slovenska Bistrica je raziskati značilnosti in načine postavljanja meja in pravil pri predšolskem otroku in obenem prikazati razlike in podobnosti med vzgojiteljicami in starši na primeru vrtca »Otona Župančiča« Slovenska Bistrica. V teoretičnem delu smo opredelili pomen družine in vloge staršev za razvoj predšolskega otroka, prav tako smo pojasnili vlogo in pomen meja in pravil za otroka v predšolskem obdobju, razčlenili smo strategije za doseganje spoštovanja postavljenih meja in pravil ter na koncu opredelili vlogo vzgojiteljev in ostalih strokovnih delavcev v vrtcu pri postavljanju meja. V empiričnem delu smo z raziskavo, ki temelji na deskriptivni in kavzalno-neeksperimentalni metodi pedagoškega raziskovanja, prikazali ugotovitve, da vzgojiteljice postavljajo pravila skupaj z otroki, medtem ko starši otrok ne vključujejo, obenem pa smo ugotovili, da so vzgojiteljice bolj dosledne pri mejah in pravilih kot starši.
Keywords: avtoriteta, doslednost, kazen, meje, pravila, predšolski otrok, vloga vrtca
Published in DKUM: 19.07.2017; Views: 1423; Downloads: 215
.pdf Full text (1,00 MB)

5.
Postavljanje pravil v vrtcih in doslednost pri njihovem uresničevanju
Vesna Gračnar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Postavljanje pravil in meja je v predšolski dobi otroka še kako pomembno. Le tako lahko v zadostni meri zadovoljimo njihove in naše potrebe. Teoretični del diplomske naloge obsega vlogo vrtca v vzgoji predšolskega otroka, opredelitev in pomen postavljanja pravil in meja v vzgoji, pomen ustrezne komunikacije ter doslednost v uresničevanju postavljenih pravil in meja. Z raziskavo pa smo v empiričnem delu raziskali, kako in na kakšen način v skupini oblikujejo pravila, ali za uresničevanje le-teh skrbita oba strokovna delavca, ali se otroci zavedajo dogovorjenih pravil in posledic, ali so strokovni delavci zadovoljni z doslednostjo pri njihovem uresničevanju ter ali pri tem obstajajo razlike glede na starostno obdobje skupine, starost strokovnih delavcev in delovno mesto. Vzorec zajema diplomirane vzgojitelje in pomočnike vzgojiteljev iz vrtcev celjske regije. Podatke, ki smo jih zbrali z anketnim vprašalnikom, smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Ugotovili smo, da obstajajo značilne razlike pri postavljanju pravil in meja v skupini glede na starostno obdobje in delovno mesto, pri skrbi za upoštevanje pravil ter glede na starostno skupino.
Keywords: pravila, vrtec, doslednost, meje, predšolski otrok, vzgojitelji
Published in DKUM: 08.11.2016; Views: 2461; Downloads: 324
.pdf Full text (877,80 KB)

6.
VZGOJA DVEH GENERACIJ
Lidija Ambrož, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Večkrat v življenju je vsak od nas že slišal, da je biti starš najtežja in najbolj odgovorna naloga. Biti ob tem še dober vzgojitelj, pa je včasih delo diplomata, prijatelja in še kaj od naštetih misli bi lahko opredelili. Vsak starš ima v sebi željo, da bi otroka vzgojil v zdravo, zadovoljno osebnost, kot radi rečemo: »da bi otrok bil lepo vzgojen«. Ker smo ljudje čuteča bitja in imamo radi svoje otroke, kakor so naši starši imeli radi nas. Ravno zadnja misel je ključna nit diplomske naloge. V njej smo poskušali opredeliti ali sami danes vzgajamo tako kot so vzgajali nas, oziroma ali so se metode vzgoje z leti spremenile. Ključna ugotovitev je, da je vzgoja v veliki meri ostala podobna vzgoji naših staršev. Spremenile so se nekatere kazenske metode, kajti sodoben način življenja, več informacijske tehnologije, tudi večja in predvsem bolj raznolika dostopnost medijskih vsebin, nas razlikujeta v kaznih. Včasih nismo smeli s prijatelji ven, danes otroci ne smejo pred televizijski sprejemnik ali računalnik. V nalogi so predstavljene nekatere metode vzgoje in opredeljen pojem vzgoje, avtoritete, postavljanja meja, doslednosti in otrokove aktivne vloge pri procesu same vzgoje. Ob tem je neizbežno omeniti še v nalogi predstavljeno tematiko o tem, kako pomembno je pri otroku privzgojiti čut za resnicoljubnost in odgovornost. Seveda je ta čut refleksija na dejanja in besede staršev – pomembno je namreč, da besede staršev, ne ostanejo zgolj besede, štejejo tudi dejanja in otroci so v marsikaterem ravnanju zrcalo svojih staršev. Pri tem je nujno poudariti pomen dvosmerne komunikacije: povedati – slišati – odgovoriti. Bistvena, oziroma generalna misel te diplomske naloge je ta, da se splošno gledano način vzgoje, oziroma način vodenja skozi faze odraščanja ni bistveno spremenil. Kot je v nalogi razvidno, se v marsikaterem vprašanju kar 80% ujemamo z vlogo vzgojitelja naših staršev. Kot že zapisano, razliko je moč opaziti v metodah kaznovanja, skrbi in sam način vzgoje je ostal v bistvu nespremenjen. Ohranili smo avtoriteto starša, otrokom pa s tem zagotavljamo zanesljivo in varno odraščanje na njihovi poti do zrele in odrasle osebnosti.
Keywords: Vzgoja, otroci, starši, zaupanje, meje, doslednost, avtoriteta.
Published in DKUM: 17.04.2014; Views: 2236; Downloads: 154
.pdf Full text (2,36 MB)

7.
DOSLEDNOST PRI POSTAVLJANJU PRAVIL IN MEJA V VZGOJI PREDŠOLSKEGA OTROKA
Karmen Šket, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Doslednost je ena od pomembnejših elementov pri vzgoji. Zaradi pomanjkanja doslednosti mnogokrat prihaja do problemov na relaciji starši — otrok oziroma vzgojitelj — otrok. Mnogokrat popuščamo otrokovemu moledovanju. Včasih naredimo nekaj, česar v normalnih okoliščinah nikoli ne bi, v raztresenosti pa popustimo. Starši in vzgojitelji se mnogokrat najdemo v situacijah, ko na otroka težko vplivamo. Včasih je to zaradi napornega dne v službi, včasih zaradi utrujenosti ali katerega drugega vzroka prepustimo otroka »samovzgoji«, namesto da bi aktivno sodelovali v njegovi vzgoji. Za doslednost v vzgoji si moramo vzeti čas. S pretepanjem, kričanjem, grožnjo nikoli ne bomo dosegli, da se bo otrok primerno obnašal. Vedeti moramo, da je otrok oseba s svobodno voljo, ki jo bo slej ko prej izkoristil. Doslednost nam omogoča, da to, kar govorimo, mislimo resno, otrokom pa doslednost pomaga, da se nas naučijo jemati resno. Doslednost predstavlja veliko večji izziv za starše, ki so doslej otroke reševali ali ščitili pred posledicami njihovih odločitev. Starši in vzgojitelji moramo v vzgoji otrok postaviti meje, preko katerih se ne sme. Včasih se nam zdi, da bi nam bilo laže, če bi bili popustljivejši. Vztrajati pri svojih odločitvi je res včasih težko, vendar se moramo zavedati, da bo vzgoja prava, če bomo dosledni.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: Pravila in meje, doslednost, vzgoja.
Published in DKUM: 07.04.2010; Views: 4424; Downloads: 652
.pdf Full text (337,28 KB)

8.
KAZNOVANJE PREDŠOLSKIH OTROK
Vladka Tot, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Kaznovanje predšolskih otrok je v teoretičnem delu napisano nekaj besed iz različne literature o tem kaj sploh je kaznovanje, kako kaznovati, kakšno je učinkovito kaznovanje in kako se lahko izognemo kaznovanju. Napisanih je nekaj predlogov za sodobno kaznovanje, zraven tega pa smo napisali nekaj besed o tem, kdaj je kazen lahko vzgojna. Dotaknemo se različnih nagrad kot so pohvale, ali druge materialne nagrade ter napišemo nekaj o mejah, ki jih je potrebno jasno postavljati otroku. V empiričnem delu pa želimo preko vprašalnikov, ki jih posredujemo staršem predšolskih otrok, ugotoviti dejansko stanje današnjega kaznovanja in ugotoviti, kako so bili kaznovani starši. Vprašalniki so zajemali vprašanja kako, koliko, na kakšen način starši kaznujejo otroka in kaj menijo o telesnem ali kakršnem koli drugem kaznovanju. Zadali smo si nekaj vprašanj in dobili želene odgovore ter ovrgli ali potrdili določene hipoteze.
Keywords: kaznovanje, ljubezen, avtoriteta, vzgoja, meje, nagrade, kritika, spoštovanje, disciplina, učinkovitost, doslednost.
Published in DKUM: 13.08.2009; Views: 3269; Downloads: 497
.pdf Full text (1,42 MB)

9.
DOSLEDNOST PRI POSTAVLJANJU MEJA IN PRAVIL V VZGOJI OTROK
Zdenka Matjaž, 2009, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Doslednost pri postavljanju meja in pravil v vzgoji otrok je eden izmed pomembnih pogojev, da smo lahko uspešni. S tem, ko otroku postavimo meje in pravila, ki jih tudi sami dosledno izvajamo, damo otroku vedeti, da jih jemljemo resno. Resno pa nas bodo vzeli tudi otroci. Doslednost za vsako ceno pa ne upošteva različnih okoliščin in tega, da se spreminjajo tako otroci kot odrasli. Popolna doslednost nas sili v vlogo igralcev, ki igrajo neko vlogo daleč od tega, kar v resnici smo in kar občutimo. Dosledni starši so tisti, ki imajo jasna pričakovanja in se na enako vedenje odzovejo vedno enako. Če bomo to dosledno izvajali, bo otrok kmalu ugotovil, kakšna je povezava med njegovim vedenjem in našimi odzivi. Potrebno je veliko časa, da se meje staršev dobro primejo in jih bo otrok začel dosledno upoštevati. Zato morajo biti odrasli pri tem potrpežljivi in vztrajni. Namen moje naloge je bil ugotoviti: pomen postavljanja meja in pravil pri otroku, ali starši otroku postavljajo meje in pravila in kako so dosledni pri upoštevanju le teh, pomen doslednosti pri postavljanju meja in pravil, kako pogosto postavljene meje in pravila upoštevajo otroci in preveriti vlogo staršev pri postavljanju meja in pravil. Zanimalo me je, katere oblike otrokovega vedenja starše najbolj motijo.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: doslednost, meje, pravila, postavljanje meja in pravil, medsebojni odnosi, vzgoja, družina.
Published in DKUM: 08.04.2009; Views: 7332; Downloads: 1002
.pdf Full text (588,54 KB)

10.
Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica