1. NAČRTOVANJE NARAVOSLOVNIH DEJAVNOSTI V PREDŠOLSKEM OBDOBJUKaja Fošnarič, 2015, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje naravoslovnih dejavnosti v predšolskem obdobju je v teoretičnem delu predstavljen Kurikulum za vrtce s področja naravoslovja. Temu sledi sklop, v katerem preučujemo strukturo didaktične priprave za naravoslovno dejavnost. Podrobneje so izpostavljeni cilji, vsebine, metode in oblike dela, artikulacija in evalvacija didaktične priprave. V nadaljevanju je predstavljena priprava za naravoslovno dejavnost, izdelana na osnovi primerjalne analize nekaterih strokovnjakov iz področja didaktike.
Empirični del predstavlja raziskava. Z anketiranjem vzgojiteljev smo pridobili podatke o tem, kako vzgojitelji v svojih pripravah načrtujejo naravoslovne vsebine. Anketne vprašalnike smo razdelili v vse enote vrtca Ivana Glinška v Mariboru. S pomočjo anketnih vprašalnikov smo ugotavljali: kako vzgojitelj najpogosteje zapiše svoje dnevno pedagoško delo v skupini; kaj je temeljno izhodišče vzgojiteljevega načrtovanja na področju narave; katere oblike dela največkrat vsebuje vzgojiteljeva priprava za področje narave; katere metode dela največkrat vsebuje vzgojiteljeva priprava za področje narave; ali priprava vzgojitelja vsebuje cilje, kot so navedeni v Kurikulumu, ali cilje za posamezno dejavnost predlaga sam; ali vzgojitelj v svoji pripravi načrtuje evalvacijo naravoslovne dejavnosti. Izsledke anketiranja smo predstavili kvantitativno, in sicer v obliki grafov in tabel. Keywords: narava, predšolska vzgoja, načrtovanje vzgojiteljic, dnevna priprava. Published in DKUM: 08.12.2015; Views: 3436; Downloads: 717 Full text (1,05 MB) |
2. DIDAKTIČNI NASVETI ZA POUČEVANJE ANGLEŠČINE V PREDŠOLSKEM OBDOBJUŠpela Oprčkal, 2014, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Didaktični nasveti za poučevanje angleščine v predšolskem obdobju je praktično diplomsko delo, ki obravnava načrtovanje in evalvacijo dejavnosti v vrtcu ter zgodnje učenje in poučevanje tujega jezika. Namen diplomske naloge je zbrati in opisati primere dejavnosti enega tematskega sklopa v obliki dnevnih priprav za poučevanje angleščine v predšolskem obdobju, jih praktično preizkusiti v skupini predšolskih otrok in ugotoviti stališča otrok o izvedenih dejavnostih v tujem jeziku. V skladu z namenom so bile načrtovane in izvedene dejavnosti v okviru desetih dnevnih priprav, v katere je bilo vključeno integrirano učenje in poučevanje angleščine v vrtcu. Ob koncu izvedbe projekta je bila opravljena tudi evalvacija vseh dejavnosti v angleščini. Z otroki, ki so bili vključeni v projekt, je bil izveden vodeni intervju, katerega cilj je bil ugotoviti njihova stališča o izvedenih dejavnostih v angleščini. Pri končnem ovrednotenju projekta je bilo ugotovljeno, da je bilo poučevanje angleškega jezika uspešno vključeno v načrtovanje in izvedbo dejavnosti Kurikuluma za vrtce. Rezultati vodenega intervjuja z otroki pa so pokazali, da so bile otrokom dejavnosti, izvedene v angleškem jeziku, všeč in da so na splošno zelo motivirani za sodelovanje pri angleških dejavnostih. Keywords: predšolsko obdobje, načrtovanje v vrtcu, zgodnje učenje tujega jezika, integracija, dnevna priprava, inovacijski projekt Published in DKUM: 12.11.2014; Views: 2722; Downloads: 475 Full text (2,56 MB) |
3. VPOGLED V NAČRTOVANJE VZGOJITELJICJuta Leskovec, 2014, undergraduate thesis Abstract: Empirično diplomsko delo z naslovom Vpogled v načrtovanje vzgojiteljic obravnava načrtovanje vzgojno-izobraževalnih dejavnosti v povezavi s kakovostjo vrtcev. V teoretičnem delu smo opredelili pomen in vlogo načrtovanja v vrtcih ter se osredotočili na kurikularna načela in cilje, ki vzgojiteljem narekujejo uporabo raznolikih metod in oblik dela v vrtcu. Predstavili smo kakovost v vrtcih ter vlogo zagotavljanja le-te preko treh ravni s pripadajočimi področji in kazalci kakovosti. V empiričnem delu smo analizirali elemente priprav vzgojiteljic ter ugotavljali, kako se uporaba le-teh spreminja glede na njihovo delovno dobo. V raziskavo smo zajeli 372 dnevnih in tedenskih priprav 14 vzgojiteljic iz vrtca Dobrovnik ter vrtca Miklavž na Dravskem polju. Vzgojiteljice smo glede na razpršenost podatkov razdelili v skupini s krajšo in daljšo delovno dobo. Ugotovili smo, da vzgojiteljice v več kot polovici priprav navajajo temo, cilje, področje dejavnosti ter vlogo otrok. Navedbo enote, predvidenih materialov oz. didaktičnih sredstev, vloge odraslih, metod in oblik dela smo zabeležili v manj kot polovici priprav. Vzgojiteljice s krajšo delovno dobo se v večji meri poslužujejo tedenskega zapisa priprave, sicer pa med skupinama vzgojiteljic ne prihaja do večjih razlik. Navajanje analiziranih elementov priprav vzgojiteljicam omogoča kvalitetno delo in evalvacijo, ki predstavlja podlago za nadaljnje načrtovanje in zagotavljanje kakovosti vzgojno-izobraževalnih dejavnosti v vrtcu. Keywords: predšolska vzgoja, načrtovanje vzgojiteljic, dnevna priprava, kakovost, delovna doba Published in DKUM: 19.06.2014; Views: 8794; Downloads: 2778 Full text (997,61 KB) |
4. SPOZNAJMO PLANET ZEMLJA: DIDAKTIČNO NAČRTOVANJE ZA PREDŠOLSKO OBDOBJEEva Zapečnik, 2013, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi so predstavljena teoretična izhodišča didaktičnega načrtovanja za obdobje predšolske vzgoje ter teoretična izhodišča spoznavanja planeta Zemlja. Predstavljen je bistven pomen projektnega pouka ter priprav vzgojitelja oz. učitelja na vzgojno-izobraževalni proces. Podrobneje smo opisali tudi različne vsebine s področja geologije kot so zgradba Zemlje, kamnine in minerali, vulkani, potresi, dejavniki spreminjanja površja Zemlje ter fosili, ki predstavljajo zgodovino življenja na Zemlji, odtisnjeno v kamnu. Te teme so za otroke zelo zanimive, zato smo oblikovali tudi dnevne priprave, ki vzgojiteljem predstavljajo odlično izhodišče za načrtovanje dejavnosti s področja geologije in spoznavanja planeta Zemlja. Dnevne priprave so oblikovane v obliki projektnega tedna in so priložene kot priloga diplomskega dela. Keywords: projektni pouk, dnevna priprava, planet Zemlja Published in DKUM: 16.10.2013; Views: 3583; Downloads: 522 Full text (3,65 MB) |