| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 25
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Simulacija zgorevanja dizelskega goriva in DME v zgorevalni komori dizelskega motorja
Tomi Gjergjek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bila primerjava zgorevanja dizla in dimetil etra v zgorevalni komori dizelskega motorja. Simulacije so bile izvedene v programskem paketu FIRE in omejene na izsek ene zgorevalne komore. V dizelskih motorjih poteka zgorevanje s samovžigom goriva, zato so različne lastnosti obeh goriv vplivale na potek zgorevanja in posledično na temperaturo, tlak ter na produkte zgorevanja oziroma emisije. Na zgorevanje vpliva tudi kot ročične gredi, pri katerem se vbrizga gorivo, zato so se simulacije izvedle pri treh različnih kotih vbrizga. Škodljive emisije dizelskih goriv, kot so dušikovi oksidi, ogljikovodiki, delci, ogljikov monoksid in dioksid, nelagodno vplivajo na zdravje ljudi in naravo, zato se standardi za emisije, ki določajo dovoljeno količino emisij pri zgorevanju, bližajo vse nižjim vrednosti. Dimetil eter bi naj bil ustrezen nadomestek za dizelsko gorivo, tako imenovano alternativno gorivo. Rezultati simulacije so pokazali različne vrednosti tlaka, temperature in emisij, kot tudi prednosti in slabosti dimetil etra v primerjavi z dizlom.
Keywords: numerična simulacija, zgorevanje, dizelski motor, goriva, dizel, dimetil eter, programski paket FIRE, emisije
Published in DKUM: 05.10.2023; Views: 146; Downloads: 14
.pdf Full text (4,03 MB)

2.
Vpliv lastnosti goriv na karakteristike curka dizelskega motorja
Aljaž Hanžel, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Ob vse večji energetski krizi ter neizogibnem dejstvu, da bo človeštvo slej ko prej porabilo zalogo nafte, se pojavlja vprašanje, kaj bo nadomestilo fosilna goriva. Biogoriva so eden izmed trenutno najpogostejših odgovorov na zastavljeno vprašanje. Namen tega dela je bilo pridobiti podatke o vplivu lastnosti biodizelskega goriva na tok v visokotlačni šobi ter na curek, ki se razvije ob vbrizgavanju v zgorevalni prostor motorja. Te podatke smo pridobili na podlagi numerične analize, ki smo jo izvedli v programskem okolju AVL FIRE. Te podatke smo primerjali s podatki enake analize, ki smo jo izvedli za klasično dizelsko gorivo. Opazili smo, da se višja dinamična viskoznost, gostota ter površinska napetost biogoriva odražajo na večji dolžini ter ožji širini curka goriva. Iz rezultatov je razvidno tudi, da uporaba biodizla privede do manjših kapljic goriva ter počasnejšega razvoja kavitacije v toku skozi izvrtino šobe.
Keywords: dizel, biogorivo, vpliv lastnosti goriva, lastnosti curka, lastnosti toka, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Published in DKUM: 05.10.2022; Views: 437; Downloads: 145
.pdf Full text (2,04 MB)

3.
Energetski pregled manjše kmetije : diplomsko delo
Miha Ribič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava energetski pregled manjše kmetije. Delo je nastalo s pomočjo zbiranja podatkov, analize mesečnih računov posameznih energentov, uporabo spletnih virov, ročnih in računalniških izračunov. V energetskem pregledu je prikazana poraba dizla, mešanice in električne energije za vsako operacijo pri poljedelstvu, travništvu, živinoreji, gozdarstvu in vzdrževanju strojev in opreme. Energetski pregled je bil narejen za eno sezono med letoma 2020 in 2021. Proizvedli smo 5 ton koruze, 3,5 ton pšenice, 144 bal slame, 303 bal sena pri prvi košnji, 65 bal sena pri drugi košnji, 15 m3 drv, 10 m3 sekancev, 6000 litrov mleka in 130 kg govejega mesa. Poraba za celotno kmetijo znaša 8482,15 kWh. Na podlagi porabe, stroške energentov in pregleda trenutnega stanja kmetije je bil predlagan ukrep za izboljšanje porabe energentov oziroma smotrne rabe energije. Priporoča se menjava traktorjev, saj se uporabljajo pri skoraj vseh operacijah in predstavljajo največjo porabo energentov. Z menjavo traktorja bi zmanjšali porabo za 14,2 % oziroma 1083,2 kWh.
Keywords: energetski pregled, energenti, električna energija, dizel, pšenica, koruza, lesna biomasa, manjša kmetija
Published in DKUM: 30.09.2022; Views: 473; Downloads: 106
.pdf Full text (5,64 MB)

4.
Vpliv geometrije bata na delovanje motorja z notranjim zgorevanjem : diplomsko delo
Amin Marinšek Hussain, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so primerjane tri različne geometrije bata oz. vdolbine znotraj čela bata dizelskega motorja. Prikazan je postopek od zasnove geometrijskih oblik, definiranja robnih pogojev, izdelave računskih mrež, numerične simulacije, prikazovanje želenih rezultatov pa vse do primerjave le teh. Več kot očitno so spremembe geometrij vplivale na dogajanje znotraj zgorevalne komore. Ključni rezultati zavzemajo spremembo tlaka, spremembo temperature in nastanek emisij. Rezultati in primerjava le teh so opisani na koncu diplomskega dela.
Keywords: Zgorevalna komora, geometrija, bat, AVL FIRE, Dizel, motor z notranjim zgorevanjem
Published in DKUM: 13.10.2021; Views: 793; Downloads: 60
.pdf Full text (1,49 MB)

5.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Jure Omahen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Keywords: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 636; Downloads: 86
.pdf Full text (1,53 MB)

6.
Koncept in zasnova zavornega sistema za lokomotivo serije 642/643 : diplomsko delo
Aleš Rupnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: 1. V diplomskem delu sta predstavljena koncept in zasnova omare zračno-tlačnega zavornega sistema, ki se vgrajuje na 12ih re-motoriziranih Dizel-električnih lokomotivah serije 642 in 643, kot tudi nekaj informacij o originalni, ter re-motorizirani lokomotivi. Cilj projekta je bilo vodenje izdelave izdelka od koncepta do končnega produkta, medsebojna povezava vitalnih elementov, kot tudi vključitev in vezava s preostalimi tokokrogi na lokomotivi. Povezan zavorni sistem se na koncu potrdi z izračunom zavore ter testiranjem sil zavornih čevljev na kolo.
Keywords: koncept, zasnova, zavorni sistem, Dizel-električna lokomotiva,
Published in DKUM: 27.11.2019; Views: 1254; Downloads: 117
.pdf Full text (3,52 MB)

7.
Organizacija velike revizije dizel motornega vlaka
Rožle Javornik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo naprej predstavili slovensko podjetje Slovenske železnice, in sicer kakšen vozni park imajo, razdelili smo vlečna vozila in vlečena vozila. Pravilnik o vzdrževanju železniških vozil smo opisali po posameznih sklopih ter bolj podrobno pogledali roke in cikluse, ko morajo vozila prihajati na redno vzdrževanje oz. veliko revizijo. Pregledali smo celotno dokumentacijo podjetja VIT na Studencih v Mariboru, ki je potrebna za opravljanje velike revizije v sami delavnici. Navedli smo vse korake; od samega vstopa vozila v veliko revizijo pa do preizkusnih voženj oziroma do trenutka, ko je vozilo predano v ponovno uporabo in omrežje. Opisali smo delovne korake, ki so pri veliki reviziji najpomembnejši in najbolj zapleteni. Opisali smo uporabo metod v vzdrževalnih obratih železniških vozil in opredelili vitko proizvodnjo ter jo razdelili na njene glavne gradnike. Osredotočili smo se na metodo kanban, njene prednosti in slabosti. Ugotovili smo, kako si lahko pomagamo s karticami kanban in da jih poznamo več vrst. Z uporabo kartic kanban smo poskušali metodo kanban vnesti v podjetje SŽ VIT na Studencih v Mariboru. Pri tem smo se osredotočili na zaloge rezervnih delov v podjetju, ki so namenjeni veliki reviziji dizel motornega vozila. Proučili smo plan vstopov motornih vozil na veliko revizijo in povezali rezervne dele z njihovo zalogo. Z uvedbo signalne kartice kanban v skladišče rezervnih delov smo ugotovili, da bi s tem dosegli bolj optimalno naročanje rezervnih delov, zaradi česar jih ne bi nikoli zmanjkalo. Ugotovili smo, da bi s tem skrajšali končni rok velike revizije, kajti delo ne bi nikoli stalo zaradi praznih zalog v skladišču.
Keywords: rezervne zaloge, velika revizija, dizel motorno vozilo
Published in DKUM: 18.04.2019; Views: 1019; Downloads: 91
.pdf Full text (6,01 MB)

8.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Žiga Budna, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Keywords: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Published in DKUM: 11.01.2019; Views: 1242; Downloads: 130
.pdf Full text (1,25 MB)

9.
Revizija vitalne zavorne opreme dizel lokomotive
Tomaž Gračnar, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so naprej predstavljeni zavorna oprema železniških vozil, revizija zavor ter vitalni zavorni sklopi. Vsa železniška vozila morajo biti opremljena s samodejnimi zračnimi zavorami. Delovanje se krmili iz osrednjega mesta z zaviralnikom. Nadaljuje se s splošno razlago o vzdrževanju zavor, brezhibnosti zavor, nadzoru, popravilu, vgradnji, zamenjavi in skladiščenju, zaščiti, pregledu zavornih diskov, čelnih pip ter zavornih pnevmatskih spojnih cevi in preskusom parkirnih zavor ter tesnosti zračnih naprav. Opisana je vitka proizvodnja. Izmed petih različnih metod je bila izbrana metoda 5S, ki jo je mogoče izboljšati. Metoda 5S je bila razdeljena na pet delov, vsak posebej pa je bil razčlenjen. Prikazano je, kolikokrat se uporabljajo najpomembnejše potrebščine. Pri tem je bilo opaženo, da je pri boljši organizaciji mogoč prihranek časa. Opisani so metoda »točno ob pravem času«, Kanban, metoda SMED in sedem vrst izgube. Predstavljeni so revizija RZ-3 in roki vzdrževanja lokomotive serije 642/643, prikazan obseg vzdrževalnih del ter prilagojene pnevmatske zavorne opreme. Dodane so tudi priloge, ki prikazujejo vse pomembnejše meritve, ki se opravijo v reviziji RZ-3.
Keywords: revizija, vitalna zavorna oprema, dizel lokomotiva, RZ-3
Published in DKUM: 08.11.2018; Views: 979; Downloads: 101
.pdf Full text (11,07 MB)

10.
Numerična simulacija toka goriva v vbrizgalni šobi
Blaž Šaše, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge je bil raziskati tokovne razmere znotraj izvrtine za vbrizg goriva oziroma v vbrizgalni šobi pri uporabi računskih mrež različnih gostot. Izbrati smo morali pravo mrežo, zato smo preračune naredili na redki, srednji in gosti mreži. Diskretizacijo smo naredili z Richardsonovo ekstrapolacijo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, ki je podala kompromis med časom izračuna ter kvaliteto izračuna. To mrežo smo nato uporabili za simulacijo pri dveh različnih tlakih. Rezultate obeh tlakov smo primerjali na dveh robnih pogojih, simetriji in izstopu ter prikazali pri štirih različnih časih, kateri so najlepše prikazali spremembo vpadne faze.
Keywords: dizel, kavitacija, programski paket FIRE, Richardsonova ekstrapolacija, vbrizgalne šobe
Published in DKUM: 29.09.2017; Views: 1595; Downloads: 127
.pdf Full text (1,79 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica