1. Dizajnersko razmišljanje v procesu vodenjaPatricija Vengust, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje dizajnerskega razmišljanja in kako lahko tega uporabimo v procesu vodenja. Prav tako smo v diplomskem delu raziskovali, kako lahko dizajnersko razmišljanje implementiramo v različne stile vodenja in kako lahko tega uporabimo pri vodenju projektov. Ugotovili smo, da je dizajnersko razmišljanje pristop k vodenju, ki poudarja v človeka usmerjeno reševanje problemov in inovacije. Ugotovili smo, da dizajnersko razmišljanje, ki temelji na empatiji, eksperimentiranju in ponavljanju, spodbuja vodje, da poglobljeno razumejo potrebe in perspektive svojih ekip in uporabnikov. Z uporabo načel dizajnerskega razmišljanja lahko vodje spodbujajo kulturo ustvarjalnosti, prilagodljivosti in odpornosti. Ta pristop vključuje ponovno opredelitev problemov, ustvarjanje različnih idej in prototipiranje rešitev, kar na koncu privede do učinkovitejšega odločanja in strateškega načrtovanja. V bistvu dizajnersko razmišljanje opremlja vodje z orodji za premagovanje zapletenih izzivov, spodbujanje organizacijske rasti in navdihovanje sodelovalnih, v prihodnost usmerjenih okolij. Dizajnersko razmišljanje pa je v porastu, saj je njegova uporaba zelo primerna za čase v katerih se uvajajo hitre spremembe in se moramo soočati s tako imenovanimi ''hudobnimi'' problemi. Keywords: dizajnersko razmišljanje, vodenje, stili vodenja, vodenje projektov, doprinos dizajnerskega razmišljanja Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 10 Full text (892,60 KB) |
2. Primerjava k uporabnikom usmerjenih metod inoviranjaRok Behin, 2019, undergraduate thesis Abstract: Tako podjetniki kot zaposleni v korporacijah, ki v svoj inovacijski proces vpeljujejo k uporabniku usmerjene metode inoviranja, kot so dizajnerski način razmišljanja, koncepti vitkega štartnika ali dizajn sprint, pogosto adaptirajo enega izmed načinov razmišljanja in napačno poenotijo ostale koncepte z njim. V literaturi je mogoče najti analize in specifikacije omenjenih pristopov. Vse tri metode so orientirane k odkritjem s fokusom na uporabnika in njegove potrebe ter uporabljajo učenje kot enoto za napredek. Kljub podobnostim se metode v literaturi ne nanašajo druga na drugo.
V diplomskem projektu smo podrobneje preučili razlike med metodo vitkega štartnika, dizajnerskim razmišljanjem in dizajn sprint metodo. V kritičnem pregledu literature in primerov uporabe na področju omenjenih metod smo raziskali njihove prednosti in omejitve, s katerimi smo pokrili nekatere vrzeli v literaturi in pripomogli k boljšemu razumevanju razlik. S tem smo omogočili, da se podjetniki in inovatorji lažje odločijo, kdaj in katero metodo vpeljati, in predstavili situacije, v katerih posamezna metoda nima popolne učinkovitosti. Na podlagi raziskave smo svetovali o kritičnih vprašanjih podjetnika, preden se odloči za implementacijo.
Ugotovili smo, da je dizajnersko razmišljanje najbolj primeren pristop v najzgodnejših fazah upravljanja podjetij, saj spodbuja kulturo kreativnosti, razvoj empatije in z iterativnim testiranjem ekstremnih rešitev vodi do novih spoznanj. S tem lahko podjetniki dosežejo globoko razumevanje svojih uporabnikov in se o zaželenosti prepričajo, preden se odločijo za razvoj in o viziji podjetja.
Kot sistem za upravljanje inovativnih podjetij je smiselno upoštevati statistično reprezentativne vzorce kvantitativnih podatkov in ubrati metodo vitkega štartnika. S pomočjo NSP-ja in zanke naredi-meri-spoznaj se lahko preverijo ključne predpostavke trajnostnega poslovnega modela v fazi, ko le-ta že obstaja, a še ni validiran. Smiselna je tudi uporaba v kasnejših fazah, kjer s kvalitativnim merjenjem odzivov do inkrementalnih sprememb produkta na trgu dosegamo boljšo uspešnost.
Prednost dizajn sprinta je predvsem skrajšanje birokracijskih postopkov, ki nastanejo v velikih podjetjih, in povečanje kolaborativnosti med člani ekipe z različnih področij. Smiselno ga je uporabiti pred odločitvami, ki temeljijo na predpostavkah z visokim rizikom. Ker je za uspešno izpeljavo pomembno, da že poznamo ciljne uporabnike, je dizajn sprint smiselno uporabljati v fazah, ko je poslovni model sicer že razvit, a še ne popolnoma validiran. Pri tem pa je ključno izpostaviti tudi, da dizajn sprint nikakor ne more nadomestiti kvantitativnega iterativnega procesa, saj z njim ne dobimo dokaza o ujemanju produkta in trga. Služi kot sistem za kvalitativno validiranje pred porabo resursov za razvoj funkcionalnega NSP-ja. Keywords: Metoda vitkega štartnika, dizajnersko razmišljanje, dizajn sprint, k uporabniku usmerjeno inoviranje Published in DKUM: 17.03.2020; Views: 1232; Downloads: 151 Full text (1,13 MB) |
3. Metoda design thinking in vključevanje uporabnika v razvoj novih rešitev : magistrsko deloKlemen Kos, 2019, master's thesis Abstract: Dinamičnost trga je podjetja prisilila v drugačno, inovativno razmišljanje. Podjetja se zavedajo, da so projekti gonilo njihovega razvoja in uspeha na trgu. Prav to zavedanje je pripeljalo do vse večjega povpraševanja po ljudeh, ki imajo izkušnje z delom na projektih. Prav tako se vse več podjetij odloča za drugačen način pristopa do projektov. Med drugačne načine pristopa spada tudi dizajnersko razmišljanje, ki je ciljno usmerjeno na razumevanje potreb drugih in reševanje kompleksnih težav.
V magistrski nalogi je dizajnersko razmišljanje podrobneje opisano, prikazana so različna orodja, ki se pri njem uporabljajo, prav tako pa je na primeru predstavljena pot od začetka projekta pa vse do njegove končne rešitve. Keywords: dizajnersko razmišljanje, študentska soba, inovacija, komunikacijski načrt, raziskovalno razvojni projekt, inovacijska orodja Published in DKUM: 09.12.2019; Views: 1478; Downloads: 439 Full text (1,61 MB) |
4. DIZAJNERSKI NAČIN RAZMIŠLJANJA KOT ORODJE ZA DVIG INOVATIVNOSTIInes Stojanović, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Namen diplomskega dela je raziskati metodo dizajnerskega načina razmišljanja ter kako le-ta lahko v podjetjih pomaga pri dvigu inovativnosti. Po besedah Tim Brown-a (IDEOa, 2016) je dizajnersko razmišljanje veliko več kot samo metoda. Je način razmišljanja pri katerem smo osredotočeni na uporabnika. Izhajamo iz izkušenj uporabnikov in s pomočjo dizajnerskih orodij kreiramo rešitve, ki prinašajo poslovni uspeh. Inovacije so se integrirale v naš svet bolj, kot si lahko predstavljamo, zato morajo podjetja temu primerno slediti. Tehnološki napredek prisili podjetja v inoviranje, v izboljšave, in v prilagajanje sprememb na trgu. Težava se pojavi, ko je to prilagajanje neuspešno. Opravili smo raziskavo strokovne literature o dizajnerskem razmišljanju in opisali smo metodo dela. Na podlagi teoretične raziskave smo zaključili, da se dizajnersko razmišljanje lahko uporablja v vseh podjetjih, ne glede na dejavnost. Naloga bo prispevala k temu, da spoznamo dizajnersko razmišljanje, ki ga potrebujemo pri kreativnem reševanju problemov. Rezultati naloge temeljijo na odgovorih uspešnih slovenskih oblikovalcev. Keywords: inovacije, dizajnersko razmišljanje, inovativnost, model dizajnerskega načina razmišljanja, oblikovanje uporabnikove izkušnje. Published in DKUM: 14.11.2016; Views: 3161; Downloads: 395 Full text (1004,37 KB) |