SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRIMERJAVA OSREDNJESLOVENSKIH IN DRAVSKO-POMURSKIH HITRO RASTOČIH PODJETIJ (GAZEL)
Tina Krivec, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem seminarju z naslovom Primerjava osrednjeslovenskih in dravsko-pomurskih hitro rastočih podjetij (gazel) smo se v teoretičnem delu osredotočili na sam pomen dinamičnih ali hitro rastočih podjetij – gazel, predstavili osrednje značilnosti tovrstnih podjetij, predstavili, kakšni pogoji morajo biti vzpostavljeni za razvoj ter kakšen pomen imajo ta podjetja za gospodarstvo. Osredotočili smo se tudi na dve izbrani regiji, ju podrobneje predstavili ter iz vsake regije podali kratek opis podjetniškega uspeha izbranega podjetja. V aplikativnem delu smo se osredotočili na izbrani regiji (kateri smo že v teoretičnem delu bolje predstavili), ju na podlagi lestvice 100 najhitreje rastočih podjetij v Sloveniji 2009 analizirali tudi s finančnega vidika. Ta analiza je bila opravljena na podlagi primerjave izbranih različnih kazalnikov. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da so se osrednjeslovenska hitro rastoča podjetja v tem letu dosti višje uvrstila na podlagi čistega dobička, sredstev in kapitala, medtem ko so dravsko-pomurske gazele prevladovale v zaposlenosti in obravnavanih stroških dela in plač. Da se gazele na podlagi petletnega obdobja od leta 2003 do 2008 izboljšujejo, smo dokazali in ugotovili, da so se gazele osrednje Slovenije in gazele dravsko-pomurske regije v vseh kazalnikih izboljšale za več kot dvakratno, celo do štirinajstkratno.
Keywords: gazele, dinamično podjetništvo, zaposlovanje, dinamična rast
Published: 19.11.2012; Views: 942; Downloads: 89
.pdf Full text (1009,54 KB)

2.
DINAMIČNO PODJETNIŠTVO IN RAZLIKE MED SPOLOMA
Erika Pšeničnik, 2015, master's thesis

Abstract: Izraz dinamično podjetništvo lahko v današnjem času pogosto zasledimo. Označuje hitrorastoča podjetja, katerih vodje so dinamični podjetniki. Raziskovalec David Birch (1987) jih je poimenoval po izjemno hitrih, elegantnih in okretnih živalih gazele. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej opredelili dinamično podjetništvo po različnih avtorjih, vpliv na gospodarstvo ter dejavnike rasti dinamičnega podjetništva. Raziskovalci se strinjajo, da so gazele gonilo gospodarske rasti in glavni ustvarjalci novih delovnih mest. Nato smo opredelili vodjo dinamičnega podjetja, to je dinamični podjetnik, ki ga opredeljuje kar nekaj pojmov kot so kreativnost, predvidevanje tveganja, usmerjenost v uspeh, inovativnost, ipd. Ker se v podjetništvo vključujejo tudi ženske, čeprav v manjši meri, smo ugotavljali razlike med spoloma ter razloge za manjšo vključenost žensk v podjetništvo. Za uspešne podjetnike, ki vodijo dinamična podjetja so značilne določene lastnosti, katere jih ločijo od nepodjetnikov. V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne značilnosti podjetnika: starost, izobrazba, delovne izkušnje, znanja in veščine, položaj v družini ter psihološke značilnosti podjetnika (potrebo po neodvisnosti, potrebo po dosežkih, naklonjenost tveganju, notranji nadzor, samoučinkovitost in inovativnost). V aplikativnem delu magistrskega dela smo predstavili slovenska dinamična podjetja -gazele v letu 2014. Nato smo se osredotočili na osebnostne in psihološke značilnosti podjetnika in podjetnic. Zanimalo nas je, kateri spol ima bolj izraženo določeno lastnost. Pri analizi podatkov smo ugotovili, da imajo podjetnice višjo izobrazbo in manj delovnih izkušenj kot podjetniki. Pri psiholoških značilnosti pa nismo zaznali statistično značilnih razlik med spoloma, vendar moramo rezultate jemati z določeno mero previdnosti. Zanimalo nas je tudi, če spol vpliva na dejansko rast dinamičnih podjetij in ugotovili, da ne.
Keywords: dinamično podjetništvo, gazele, dejavniki rasti dinamičnega podjetništva, dinamični podjetnik in podjetnica, razlike med spoloma, osebnostne značilnosti podjetnika, psihološke značilnosti podjetnika.
Published: 20.08.2015; Views: 969; Downloads: 177
.pdf Full text (1,68 MB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica