| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Modeli sistemske dinamike za izboljšanje razumevanja dinamičnih sistemov v učnem procesu
Andreja Vehar Jerman, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo obravnava kompleksne dinamične sisteme, ki so sestavni del našega življenja in zahtevajo od vsakega posameznika njihovo čim boljše razumevanje. V okviru izvedenih raziskav smo obravnavali problematiko človekovega dojemanja relacije nivo — tok, ki se izkaže kot zahteven koncept za razumevanje že v enostavnih dinamičnih sistemih. Namen naloge je raziskati uspešnost pristopa razlage dinamičnih pojavov s pomočjo hidravlične metafore kot metode za poučevanje dinamičnih sistemov na področju kinematike. Preverili smo, če predhodna obravnava učne snovi poveča možnost za napredek v učnem procesu. Postavili smo hipotezo, da dijakom predstavlja večjo težavo grafičen prikaz situacije kot besedni. Z anketo smo preverili znanje pred in po obravnavi dinamičnih sistemov s pomočjo principa hidravlične metafore. Princip razlage s pomočjo hidravlične metafore je bil prikazan v razredu eksperimentalno, s pritokom in odtokom ter stanjem. Pridobljeno znanje so dijaki utrdili tudi z aplikacijo, ki je bila izdelana v ta namen. Rezultati naloge so pokazali, da modeli sistemske dinamike pri poučevanju kinematike pripomorejo k boljšemu razumevanju enostavnih dinamičnih sistemov.
Keywords: hidravlična metafora, sistemska dinamika, kinematika, dinamični sistemi
Published: 05.07.2016; Views: 643; Downloads: 122
.pdf Full text (1,33 MB)

2.
Omejitve matematičnega modeliranja pri pouku fizike v srednji šoli
Matej Forjan, 2015, doctoral dissertation

Abstract: Tema doktorske disertacije sodi na področje didaktike fizike. Predstavljena je teoretična analiza ključnih omejitev, ki se pojavljajo pri prenosu matematičnega modeliranja dinamičnih sistemov v pouk fizike v srednjih šolah. V želji raziskati, v kolikšni meri sedanji pouk fizike spodbuja razumevanje modelov in modeliranja, analiziramo učni načrt in tri najpogosteje uporabljene učbenike za gimnazijsko fiziko. Osredotočimo se predvsem na zastopanost posameznih faz modeliranja pri rešenih primerih v učbenikih ter na predstavitev nekaterih poenostavitev in idealizacij, ki se jih na področju srednješolske fizike pogosto poslužujemo. Pokažemo, da eden od učbenikov v večini primerov korektno in smiselno predstavi poenostavitve v tekstu, medtem ko druga dva polovice analiziranih poenostavitev ne pojasnita. Prav tako se izkaže, da velika večina rešenih primerov v vseh učbenikih eksplicitno ne izpostavlja privzetih predpostavk, na podlagi česa lahko zaključimo, da pri pouku fizike v srednji šoli pri dijakih ne razvijamo v zadostni meri občutka za privzemanje poenostavitev in idealizacij, ki pa so ključni del faze konceptualne faze modeliranja. Za vpeljevanje modeliranja dinamičnih sistemov je pomembno tudi predznanje dijakov, zato izvedemo empirično raziskavo o tem, v kolikšni meri so dijaki v gimnaziji sposobni razumeti časovni razvoj nekaterih dinamičnih sistemov s področja fizike. Rezultati raziskave pokažejo pri dijakih zelo šibko razumevanje dinamike sistemov, v katerih se nahajajo povratne vezave in to ne glede na letnik ali zaključeno oceno pri fiziki in matematiki. Pri modeliranju dinamičnih sistemov pri pouku fizike v srednji šoli naletimo tudi na omejitve, ki so posledica pomanjkljivega matematičnega znanja dijakov, saj le-ti analitičnega reševanja diferencialnih enačb ne obvladajo. Pokažemo, da je pri obravnavi enodimenzionalnih dinamičnih sistemov smiseln geometrijski pristop k reševanju diferencialnih enačb, medtem ko se pri dinamičnih sistemih višjih dimenzij matematičnim omejitvam izognemo z uporabo grafično orientiranih programov za modeliranje. Ker pri reševanju štiri in več dimenzionalnih dinamičnih sistemov lahko naletimo na probleme pri numeričnem reševanju, pokažemo tudi, kako jih presežemo. Na primeru elektrostatičnega nihala prikažemo postopek modeliranja realnega dinamičnega sistema, pri čemer posebej poudarimo posamezne faze modeliranje in način preseganja omejitev, na katere pri razvoju modela naletimo.
Keywords: izobraževanje, fizika, didaktika fizike, poučevanje fizike, poenostavljeni modeli, metoda modeliranja, dinamični sistemi, empirična raziskava, grafično orientirani programi za modeliranje.
Published: 08.10.2015; Views: 1101; Downloads: 122
.pdf Full text (19,53 MB)

3.
Razvejitve pri Van der Pol-Duffingovem nihalu
Rudi Pušenjak, 2003, original scientific article

Abstract: Metoda končnega harmonskega ravnovesja se je izkazala za učinkovito orodje pri računanju periodičnih nihanj v analizi nelinearnih dinamičnih sistemov. Razvili smo jo v obliko, ki omogoča izračun ustaljenega periodičnega odziva v odvisnosti od različnih spremenljivih parametrov. Kadar razvejitveni postopek sledi zaporedju podvojitev period, je periodični odziv sestavljen iz subharmoničnih rešitev višjih stopenj. Ko v postopku podvojitev period ne obstajajo več nobene subharmonične rešitve, se periodični odziv spremeni v kaotičnega. Spreminjanje amplitud periodičnega nihanja v odvisnosti od spremenljivih parametrov sistema in s tem možen prehod v kaos prikazujemo v razvejitvenih diagramih. Splošni postopek konstrukcije razvejitvenega diagrama je uporabljen pri van der Pol-Duffingovem nihalu za različne vrste parametrov. Izkaže se, da se pri van der Pol-Duffingovem nihalu pojavi vrsta različnih razvejitev, ki jih je mogoče analizirati le z uporabo ustreznih strategij.
Keywords: dinamika materialnih sistemov, nihanje teles, metoda koračnega harmonskega ravnovesja, nelinearni dinamični sistemi, periodična nihanja, razvejitveni diagrami, mehanika
Published: 10.07.2015; Views: 588; Downloads: 37
URL Link to full text

4.
5.
6.
7.
8.
Simulacije dinamičnih sistemov
Peter Cafuta, 2008, other educational material

Keywords: simulacije, dinamični sistemi, mehanika, kinematika, učbeniki, prosojnice
Published: 31.05.2012; Views: 2063; Downloads: 56
URL Link to full text

9.
10.
Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica