| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 5 / 5
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ZNAČILNOSTI DINAMIČNIH PODJETIJ IN PRIMERJALNA ANALIZA RAZVOJA NA DVEH PRAKTIČNIH PRIMERIH
Damjan Heric, 2010, final seminar paper

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Značilnosti dinamičnih podjetij in primerjalna analiza razvoja na dveh praktičnih primerih smo s pomočjo teoretičnega in empiričnega dela analizirali dejavnike, ki vplivajo na uspešno rast, razvoj in konkurenčnost hitrorastočih podjetij. Pri tem smo se osredotočili tudi na pomen dinamičnih podjetij za slovensko gospodarstvo. Ker se nahajamo v obdobju svetovne gospodarske krize, je še toliko pomembnejša vloga dinamičnih podjetij, ki imajo nasproti ostalim podjetjem večjo sposobnost prilagajanja spremembam na trgu, sposobna so hitreje odkriti nove poslovne priložnosti, jih uresničiti in v relativno kratkem času doseči hitro rast ter jo tudi obdržati. Najpomembnejše pa je dejstvo, da so dinamična podjetja tudi največji ustvarjalec novih delovnih mest in bistveno pripomorejo tudi h gospodarski rasti. Empirična analiza potrjuje, da sta analizirani podjetji uspešni pred podelitvijo naziva »gazela« in prav tako po njem.
Keywords: dinamična podjetja, dinamični podjetnik, okolje podjetja, rast, konkurenčnost.
Published: 25.01.2011; Views: 2068; Downloads: 402
.pdf Full text (1,65 MB)

2.
VPLIV OSEBNOSTNIH LASTNOSTI PODJETNIKOV NA RAST IN INTERNACIONALIZACIJO SLOVENSKIH GAZEL
Mateja Grobelnik, 2013, master's thesis

Abstract: Dinamičnost podjetnika, njegove osebnostne lastnosti, dinamično podjetje, rast in internacionalizacija predstavljajo prepletanje zgodbe magistrske naloge, ki je pred vami. Opravljena raziskava ugotavlja vpliv in povezavo med ključno osebo v podjetju, tj. podjetnikom, njegovimi osebnostnimi lastnostmi ter rastjo in internacionalizacijo slovenskih dinamičnih podjetij. Cilj magistrske naloge je bil poiskati relevanten odgovor na temeljno raziskovalno vprašanje: »Kako vplivajo osebnostne lastnosti podjetnika na rast slovenskih gazel in kolikšen del gazel internacionalizira svojo dejavnost zaradi istega vpliva?« V vsakem podjetju igra ključno vlogo podjetnik in njegova zavestna odločitev za rast. Seveda sama odločitev za rast ni dovolj. Poleg vseh zunanjih in notranjih dejavnikov je pomemben faktor podjetnik in njegove osebnostne lastnosti kot ključni element rasti. Kaj pravzaprav je osebnost? V psihologiji razumemo osebnost kot celostni vzorec relativno trajnih značilnosti, po katerih se posamezniki razlikujejo med seboj. Bistveni sestavini osebnosti sta relativna trajnost in individualnost, to kar posameznike med seboj ločuje. Osebnost posameznika določa različen odziv v enakih situacijah, pa tudi obratno, da se isti posamezniki v različnih situacijah odzivajo enako oz. podobno. Osebnostne značilnosti pa so tiste, ki se pojavljajo dosledno ne glede na vpliv okoliščin (dostopno na: Inštitut za razvoj človeških virov). V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne lastnosti podjetnika. Veliko raziskovalcev pred nami je že analiziralo osebnostne lastnosti podjetnikov in spoznalo, da se osebnost podjetnikov razlikuje od osebnosti nepodjetnikov, predvsem v smislu odprtosti za nove ideje, nove izkušnje. V našem primeru smo osebnostne lastnosti razdelili na dva večja sklopa, in sicer: nepsihološke osebnostne lastnosti in psihološke osebnostne lastnosti. Nepsihološke osebnostne lastnosti sestavljata človeški in socialni kapital. V uspešnem podjetju, ki je usmerjeno v rast, sta človeški in socialni kapital neizbežna. Vse več podjetnikov se zaveda pomembnosti znanja, veščin, spretnosti in pomoči družinskih članov za uspešno delovanje podjetja. Prav tako pa je za uspešno podjetje pomemben tudi socialni kapital, ki pomaga podjetnikom do novih informacij, novega znanja ob vključenosti podjetnika v družbene vezi in omrežja, vse to pa ob visoko razvitih socialnih veščinah in trdnem zaupanju med člani. Podjetniki morajo vlagati tako v človeški kot v socialni kapital, saj lahko skupaj hitreje privedeta do željenega cilja. Psihološke osebnostne lastnosti smo razdelili na splošne psihološke lastnosti in spoznavne psihološke lastnosti. Splošne psihološke lastnosti sestavljajo: potrebo po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznano samoučinkovitost in notranji nadzor. Dinamičnega podjetnika opredeljujejo vse omenjene lastnosti, nekatere bolj izrazito kot druge. Spoznavne psihološke lastnosti pa sestavljata vizija in intuicija podjetnika, ki ravno tako prispevata pomemben del pri sprejemanju in analiziranju poslovnih odločitev v podjetju. Rast, ki se nanaša na spremembo velikosti podjetja, smo proučevali na vzorcu dinamičnih podjetjih. Zakaj? Ker so to edina podjetja, ki v današnjih težkih časih ostajajo dinamična, fleksibilna in ohranjajo konkurenčno prednost, saj so se sposobna hitro prilagoditi zahtevam, ki jih narekuje trg z učinkovito izrabo znanja, idej in informacij s strani dinamičnega podjetnika. To so ponavadi majhna visokotehnološka podjetja, ki so za razvoj slovenskega gospodarstva nujno potrebna, saj v obdobju petih let proizvedejo največ novih delovnih mest in iščejo priložnosti na globalnem trgu. V magistrski nalogi smo iskali tudi povezavo med rastjo podjetja in internacionalizacijo ter med osebnostnimi lastnostmi podjetnika v povezavi z internacionalizacijo. Mednarodno poslovanje je pomembno, saj predstavlja vključevanje v izvoz nujno sestavino za zagotavljanje obstoja, preživetja in rasti dinamičnih podjetij. V
Keywords: podjetnik, osebnost, osebnostne lastnosti, rast, internacionalizacija, dinamično podjetje - gazele, nepsihološke lastnosti, psihološke lastnosti, človeški kapital, socialni kapital, vizija, intuicija, potreba po dosežku, prevzemanje tveganja, inovativnost, neodvisnost, zaznana samoučinkovitost, notranji nadzor, neodvisnost, spol podjetnika, dinamični podjetnik, mednarodni podjetnik, znanje, izobrazba, veščine, položaj v družini, relacijski, socialni in strukturni kapital.
Published: 03.09.2013; Views: 2466; Downloads: 478
.pdf Full text (2,23 MB)

3.
DINAMIČNO PODJETNIŠTVO IN RAZLIKE MED SPOLOMA
Erika Pšeničnik, 2015, master's thesis

Abstract: Izraz dinamično podjetništvo lahko v današnjem času pogosto zasledimo. Označuje hitrorastoča podjetja, katerih vodje so dinamični podjetniki. Raziskovalec David Birch (1987) jih je poimenoval po izjemno hitrih, elegantnih in okretnih živalih gazele. V teoretičnem delu magistrske naloge smo najprej opredelili dinamično podjetništvo po različnih avtorjih, vpliv na gospodarstvo ter dejavnike rasti dinamičnega podjetništva. Raziskovalci se strinjajo, da so gazele gonilo gospodarske rasti in glavni ustvarjalci novih delovnih mest. Nato smo opredelili vodjo dinamičnega podjetja, to je dinamični podjetnik, ki ga opredeljuje kar nekaj pojmov kot so kreativnost, predvidevanje tveganja, usmerjenost v uspeh, inovativnost, ipd. Ker se v podjetništvo vključujejo tudi ženske, čeprav v manjši meri, smo ugotavljali razlike med spoloma ter razloge za manjšo vključenost žensk v podjetništvo. Za uspešne podjetnike, ki vodijo dinamična podjetja so značilne določene lastnosti, katere jih ločijo od nepodjetnikov. V magistrski nalogi smo proučevali osebnostne značilnosti podjetnika: starost, izobrazba, delovne izkušnje, znanja in veščine, položaj v družini ter psihološke značilnosti podjetnika (potrebo po neodvisnosti, potrebo po dosežkih, naklonjenost tveganju, notranji nadzor, samoučinkovitost in inovativnost). V aplikativnem delu magistrskega dela smo predstavili slovenska dinamična podjetja -gazele v letu 2014. Nato smo se osredotočili na osebnostne in psihološke značilnosti podjetnika in podjetnic. Zanimalo nas je, kateri spol ima bolj izraženo določeno lastnost. Pri analizi podatkov smo ugotovili, da imajo podjetnice višjo izobrazbo in manj delovnih izkušenj kot podjetniki. Pri psiholoških značilnosti pa nismo zaznali statistično značilnih razlik med spoloma, vendar moramo rezultate jemati z določeno mero previdnosti. Zanimalo nas je tudi, če spol vpliva na dejansko rast dinamičnih podjetij in ugotovili, da ne.
Keywords: dinamično podjetništvo, gazele, dejavniki rasti dinamičnega podjetništva, dinamični podjetnik in podjetnica, razlike med spoloma, osebnostne značilnosti podjetnika, psihološke značilnosti podjetnika.
Published: 20.08.2015; Views: 991; Downloads: 180
.pdf Full text (1,68 MB)

4.
ANALIZA IZBRANIH DEJAVNIKOV RASTI NA PRIMERU HITRO RASTOČEGA DRUŽINSKEGA PODJETJA X
Barbara Klemenčič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Dinamični podjetnik, njegov način vodenja in upravljanja podjetja, njegove osebnostne lastnosti, hitro rastoče družinsko podjetje, rast podjetja se prepletajo v diplomskem projektu. Opravljena raziskava daje ugotovitve, kakšna je prepletenost in vpliv dinamičnega podjetnika oziroma ključnega člena v podjetju, ki vodi posel, njegovimi osebnostnimi lastnostmi, s tem vpliv na rast podjetja in vpliv same družine na vse odločitve v podjetju. Cilj diplomskega projekta je bil poiskati temeljne in realistične odgovore na temeljno raziskovalno vprašanje: »Obravnavano dinamično družinsko podjetje uspešno vodi in upravlja dinamični podjetnik skupaj s svojim podjetniškim timom, saj s pomočjo tega dejavnika rasti, podjetje raste«. Ne glede na to za kakšno podjetje gre, ima podjetnik pri tem vedno temeljno vlogo, saj se vsak podjetnik sam odloči, ali želi rasti ali ne. Vendar pa pri tem odločitev podjetnika o rasti ni dovolj, saj na podjetje vplivajo tako notranji kot tudi zunanji dejavniki rasti, ki lahko bistveno vplivajo na rast in razvoj samega podjetja. Poleg vseh dejavnikov pa so ključnega pomena osebnostne lastnosti, ki so eden izmed ključnih elementov za rast. Kadar pa gre za družinsko podjetje, na odločitve v podjetju vplivajo tudi družinski člani, ki so posredno ali neposredno vključeni v podjetje. Hitro rastoče podjetje mora biti naravnano v inovativnost in kreativnost, saj to za podjetje predstavlja konkurenčno prednost pred drugimi podjetji. Kreativnost in inovativnost sta najpomembnejša vira razvoja vsakega podjetja. Podjetje mora težiti k inovativnosti svojih zaposlenih, saj se le tako lahko generirajo nove ideje, s katerimi nastane invencija. Brez inovativnosti podjetniškega tima in samega dinamičnega podjetnika, bodo podjetje konkurenti prehiteli in posledično se bodo odjemalci raje odločali za konkurentove izdelke/storitve kot pa za naše. V diplomskem projektu smo poiskali tudi povezavo med družinskim podjetjem in hitro rastočim podjetjem. Hitro rastoča podjetja predstavljajo največjo moč v majhnem podjetništvu. Hitro rastoča podjetja namenijo tudi več sredstev za raziskave in razvoj. Hitro rastoča družinska podjetja v večini pripravljajo formalne plane poslovanja. Večina družinskih podjetij sodeluje z zaposlenimi, z njimi delijo določene informacije in jim posredujejo odstopanja poslovanja od planiranega. S tem dajejo zaposlenim jasne signale, kaj od njih pričakujejo. Manj zanimive se jim zdijo poslovne strategije nizkih stroškov. V primeru prisotnosti novih proizvodov na trgu, ta podjetja zavzamejo strategijo vodilnega na trgu ali strategijo prvega zasledovalca. Rast podjetja, na katero vplivajo tako notranji kot zunanji dejavniki rasti, smo proučevali na vzorcu izbranega hitro rastočega družinskega podjetja. Zakaj prav na tem vzorcu? Ker gre za podjetje, ki v današnjem turbulentnem okolju ostaja dinamično, fleksibilno in pri tem nenehno želi ohranjati konkurenčno prednost pred drugimi, saj se je zaradi dinamike pripravljeno hitro prilagajati zahtevam, ki jih neprestano narekuje trg. To uresničujejo z učinkovito izrabo idej, znanja in informacij, kjer ima dinamični podjetnik temeljno vlogo. Predvsem so to podjetja, ki so usmerjena v visokotehnološke procese in v današnjem gospodarstvu ustvarjajo največ novih delovnih mest. Prispevek diplomskega projekta je sestavljen iz teoretičnega in empiričnega dela, kjer smo pregledali tako domačo kot tujo literaturo s tega področja, si zastavili raziskovalne hipoteze, opisali, kakšne bodo metode dela, predstavili izvedbo raziskovalnega intervjuja, analizirali vse odgovore, ki smo jih pridobili iz intervjuja ter na koncu povzeli sklepne ugotovitve. Pri analiziranju pa je potrebno biti prividen, saj ni nujno, da je dinamični podjetnik tisti, ki je temeljni dejavnik rasti, ampak lahko na rast vplivajo tudi drugi notranji in zunanji dejavniki, kot na primer podjetniški tim, inovativnost itd. Tematika, ki smo jo proučevali, je aktualna v današnjem svetu.
Keywords: dinamični podjetnik, osebnostne lastnosti dinamičnega podjetnika, družinsko podjetje, rast, hitro rastoče podjetje – gazela, inovativnost, kreativnost, žetvena strategija, znanje, položaj v družini, vizija, prevzemanje tveganje, potreba po dosežkih, vključevanje družinskih članov v vodenje in upravljanje, dejavniki rasti.
Published: 10.11.2016; Views: 494; Downloads: 69
.pdf Full text (1,13 MB)

5.
Analiza rasti na primeru izbranega podjetja v fazi pred in po pridobitvi naziva gazele
Lea Vasle, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Gazele so nagrada za najhitreje rastoča podjetja v posameznem letu. V tem diplomskem delu je predstavljeno izbrano hitro rastoče podjetje v obdobju pred in po nazivu gazele savinjsko-zasavske regije. V diplomskem projektu smo proučevali poslovanje izbranega podjetja, ki je pridobilo naziv gazela na področju sredstev, čistih prihodkov od prodaje, povprečnega števila zaposlenih, dodane vrednosti na zaposlenega in čistega poslovnega izida. Cilj diplomskega projekta je teoretična opredelitev dinamičnega podjetništva. V poglavju je predstavljeno dinamično podjetje, dinamični podjetnik, razlike med dinamičnim in tipičnim podjetnikom, rast podjetja in gazela. V empiričnem delu pa je bila raziskana primerjava rasti izbranega podjetja pred in po pridobitvi naziva gazele. Ugotovitve na podlagi analiziranih podatkov so, da so bila sredstva pred pridobitvijo višji kot po pridobitvi naziva, ugotovljeni čisti prihodki od prodaje so bili nižji pred pridobitvijo kot po pridobitvi. Analiza povprečnega števila zaposlenih je pokazala, da je bilo število pred pridobitvijo naziva prav tako nižje kot po pridobitvi naziva. Analiza dodane vrednosti na zaposlenega je bila pred pridobitvijo naziva višja kot po pridobitvi. Tudi analiza čistega poslovnega izida je pokazala, da je bil leto pred pridobitvijo le-ta višji kot po pridobitvi naziva gazele savinjsko-zasavske regije.
Keywords: dinamično podjetje, dinamični podjetnik, rast podjetja, gazela, Kronoterm, d. o. o.
Published: 22.01.2019; Views: 277; Downloads: 49
.pdf Full text (1,02 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica