| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ZNAČILNOSTI DINAMIČNIH PODJETIJ IN PRIMERJALNA ANALIZA RAZVOJA NA DVEH PRAKTIČNIH PRIMERIH
Damjan Heric, 2010, final seminar paper

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Značilnosti dinamičnih podjetij in primerjalna analiza razvoja na dveh praktičnih primerih smo s pomočjo teoretičnega in empiričnega dela analizirali dejavnike, ki vplivajo na uspešno rast, razvoj in konkurenčnost hitrorastočih podjetij. Pri tem smo se osredotočili tudi na pomen dinamičnih podjetij za slovensko gospodarstvo. Ker se nahajamo v obdobju svetovne gospodarske krize, je še toliko pomembnejša vloga dinamičnih podjetij, ki imajo nasproti ostalim podjetjem večjo sposobnost prilagajanja spremembam na trgu, sposobna so hitreje odkriti nove poslovne priložnosti, jih uresničiti in v relativno kratkem času doseči hitro rast ter jo tudi obdržati. Najpomembnejše pa je dejstvo, da so dinamična podjetja tudi največji ustvarjalec novih delovnih mest in bistveno pripomorejo tudi h gospodarski rasti. Empirična analiza potrjuje, da sta analizirani podjetji uspešni pred podelitvijo naziva »gazela« in prav tako po njem.
Keywords: dinamična podjetja, dinamični podjetnik, okolje podjetja, rast, konkurenčnost.
Published: 25.01.2011; Views: 2077; Downloads: 402
.pdf Full text (1,65 MB)

2.
VPLIV SOCIALNEGA KAPITALA SLOVENSKIH DINAMIČNIH PODJETIJ - GAZEL NA USPEŠNOST
Marcel Rojko, 2012, master's thesis

Abstract: Okolje v katerem živimo od podjetij zahteva nenehno prilagajanje in iskanje novih poti. Nenehno učenje, druženje ter globalno razmišljanje je postalo del našega vsakdana. Borba za obstanek na trgu in razvoj podjetja so pomembne človeške vrline, ki pa jih kot posamezniki na individualnem ali kariernem nivoju ne moremo izkoristiti brez socialnega kapitala. Da bi podjetje lahko izkoristilo človeški kapital, ki ga premore je nujno potrebno, da ga kombinira s socialnim kapitalom, ki deluje kot mazivo med akterji torej imetniki človeškega kapitala. Ker se vse več podjetnikov zaveda, da je socialni kapital pomemben za uspešno delovanje podjetja, smo se odločili za izdelavo magistrske naloge, ki preučuje te vplive. Za preučevanje slovenskih dinamičnih podjetij smo se odločili zato, ker ta podjetja proizvajajo največ novih delovnih mest, ki jih naše slovensko gospodarstvo neizmerno potrebuje. Gospodarski pomen dinamičnih podjetij je zelo velik, saj imajo zaradi svoje ekspanzije velikokrat tudi pozitiven vpliv na izvoz in udejanjanje aktivnosti na globalnem trgu. Magistrska naloga je sestavljena iz dveh delov; teoretičnega in aplikativnega dela. V teoretičnem delu smo predelali teoretična izhodišča številnih avtorjev, ki so preučevali socialni kapital ter tako ustvarili teoretično podlago za aplikativni del. V aplikativnem delu magistrske naloge smo s pomočjo lastno osnovane ankete pridobili podatke, kjer smo lahko naša teoretična predvidevanja deloma potrdili. Pri analizi podatkov smo ugotovili, da do določene mere socialni kapital pozitivno vpliva na uspešnost podjetja, vendar moramo rezultate jemati z določeno mero previdnosti, saj ne moremo trditi, da je socialni kapital glavni vzrok za uspešnost podjetja. Vsekakor smo si izbrali tematiko, ki je v času v katerem živimo zelo aktualna. Številni avtorji, ki smo jih navajali menijo, da je socialni kapital eden od dejavnikov uspeha podjetja. Zraven tega smo izbrali tudi dinamična podjetja, ki so gonilo gospodarstva in razvoja, kar še podkrepi aktualnost obravnavane tematike.
Keywords: uspeh, podjetje, omrežja, socialni kapital, človeški kapital, poslovno okolje, zaupanje, norme, komunikacija, povezave, kapital, razvoj, sredstva, vezi, znanje, vrednote, kultura podjetja, dinamična podjetja.
Published: 23.08.2012; Views: 1599; Downloads: 283
.pdf Full text (2,87 MB)

3.
REGIJSKA ANALIZA GAZEL V SLOVENIJI
Blaž Ojsteršek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Dinamična podjetja ali gazele definiramo kot mala rastoča visoko tehnološka podjetja, katera zapolnjujejo tržne niše in z nadaljnjim prilagajanjem celotnega poslovnega procesa obvladujejo nove tržne priložnosti. Leta 1987 je ameriški ekonomist David Birch v knjigi Job Creation in America pri raziskovanju ugotovil, da v ZDA kar dve tretjini rasti ustvarijo mala podjetja, katera zaposlujejo manj kot 20 zaposlenih. V tujini in v Sloveniji gazele predstavljajo gonilno silo razvoja in rasti gospodarstva. Zato v diplomskem seminarju proučujemo hitro rastoča podjetja t.i. gazele. Empirični del je sestavljen iz treh analiz. Prva analiza primerja hitro rastoča podjetja med seboj. Primerjava je pokazala, katero podjetje je bilo najbolj rastoče v svoji regiji v letu 2012 in 2013. Iz analize lahko ugotovimo, da se podjetja po rasti med sabo razlikujejo. Prav tako lahko brez težav opazimo najhitreje rastoča podjetja. Ker na razvoj podjetji ne vpliva samo notranje okolje, v nadaljevanju sledi primerjava na ravni regij v Sloveniji. Slovenija je sestavljena iz šestih regij. Pri primerjavi nas je zanimalo predvsem to, katera izmed regij je najhitreje rastoča v letih 2012 in 2013. Med ugotovitvami je, da je najbolj spodbudno okolje v jugovzhodni regiji, osrednji in spodnje posavski regiji. Manj spodbudno okolje za podjetništvo v Sloveniji je v pomurski, podravski, zasavski in obalno-kraški regiji. V zadnjem delu analize sledi primerjava zlate, srebrne in bronaste gazele z geografskega vidika (glede na regijo in občino) in glede na povprečje v pripadajoči panogi. Iz analize lahko ugotovimo, da največje razlike nastanejo med izbrano gazelo in regijo. Razlike so manjše pri primerjavi gazel z občino in povprečjem v panogi. Iz opisanih analiz razberemo, za koliko se gazele razlikujejo od povprečja in kje so skupne točke gazel. V analizah so bili uporabljeni sledeči kazalniki (dodana vrednost na zaposlenega, čisti dobiček/izguba na zaposlenega, povprečna mesečna plača, čista donosnost sredstev in kapitala, čista dobičkovnost prihodkov iz poslovanja in čista donosnost gospodarjenja).
Keywords: gazele, dinamična podjetja, geografska primerjava, primerjav gazel z povprečjem v panogi.
Published: 21.10.2015; Views: 581; Downloads: 88
.pdf Full text (511,22 KB)

Search done in 0.08 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica