| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Digitalni pirati in njihovo vedenje: primerjava med babyboom generacijo in generacijo Y
Špela Mlakar, 2020, master's thesis

Abstract: Digitalno piratstvo večina ljudi razume kot prenašanje raznih vsebin s spleta. S spleta se lahko prenašajo glasba, filmi, programska oprema ipd. Vprašanje pa je, koliko ljudi digitalno piratstvo dojema kot nelegalno oziroma nemoralno. Pri digitalnem piratstvu gre pravzaprav za nelegalno prenašanje vsebin, saj so s takšnim početjem kršene intelektualne pravice. Čeprav gre za kršitev določenih pravic, je digitalno piratstvo zelo razširjeno. Našo nalogo smo razdelili na dva dela – na teoretični ter empirični del. V prvem delu smo predstavili digitalno piratstvo, njegov razvoj, oblike in pravno ureditev. Nadalje smo se osredotočili na dejavnike, ki vplivajo na ilegalno prenašanje vsebin s spleta (tako na zaviralce kot motivatorje). Na koncu teoretičnega dela smo predstavili razširjenost digitalnega piratstva v svetu, Evropski uniji in Sloveniji ter vpliv, ki ga ima na filmsko, glasbeno in druge industrije. V empiričnem delu smo ugotavljali povezave med izbranimi dejavniki digitalnega piratstva in namenom ilegalnega prenašanja vsebin s spleta oziroma samo pogostostjo ravnanja. Dobro poznavanje motivatorjev in zaviralcev je namreč zelo pomembno pri vzpostavitvi učinkovitih protipiratskih ukrepov in zaščiti avtorskih pravic. Zanimale so nas tudi razlike med generacijo Y in babyboom generacijo.
Keywords: digitalno piratstvo, digitalni pirati, ilegalno prenašanje vsebin, dejavniki, generacija Y, babyboom generacija
Published: 19.08.2020; Views: 258; Downloads: 58
.pdf Full text (697,06 KB)

2.
Boj proti digitalnemu piratstvu na področju glasbene industrije
Benjamin Lazar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Dejstvo je, da je glasba na takšen ali drugačen način del našega vsakdana. Internet in z njim selitev glasbe v oblak pa lahko vodita do uporabe piratskih kopij. K temu nedvomno veliko prispevajo tudi organi pregona, ki z aktivnostjo oz. pasivnostjo omogočajo tovrstno pretakanje glasbe. Tovrstna sklepanja so nas spodbudila k raziskovanju, kaj dejansko vodi k dejavnikom vpliva na področju uporabe piratskih kopij v glasbeni industriji. Glede na to, da je na slovenskem področju malo znanstvene literature s področja poznavanja in rabe piratskih kopij v glasbeni industriji, smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo med posamezniki, ki jih obravnavana tematika zanima, oz. posamezniki, ki so vpeti v področje glasbene industrije (N = 84). Anketni vprašalnik smo razposlali preko Facebooka, vsak pa je imel možnost, da posreduje anketo naprej. Na podlagi rezultatov smo potrdili vseh šest postavljenih hipotez. Prišli smo do ugotovitev, da se tisti, ki bolje poznajo področje avtorskih pravic, bolj pogosto odločijo za nakup glasbenih izdelkov. Anketiranci, ki bolj pogosto kupijo glasbeni izdelek, pa se bolje zavedajo posledic uporabe piratskih kopij v glasbeni industriji. Ugotovili smo tudi, da anketiranci, ki pogosto prenašajo nezakonito glasbo s spleta, manj pogosto kupujejo glasbene izdelke v fizični obliki. Nasploh pa ugotavljamo, da so v Sloveniji piratske kopije tako rekoč dostopne vsakomur, ki ima dostop do interneta. Ugotovitve tega diplomskega dela so pomembne za odločevalce, ki bodo krojili usodo glasbenih izdelkov v digitalni obliki. Gre za tematiko, ki ji bo treba v prihodnosti posvetiti več pozornosti, tako s strokovnega kot tudi z znanstvenega vidika.
Keywords: diplomske naloge, digitalno piratstvo, glasbena industrija, avtorske pravice, pretakanje
Published: 27.06.2019; Views: 494; Downloads: 71
.pdf Full text (532,13 KB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica