| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
IZVEDBA HITRE DISKRETNE KOSINUSNE TRANSFORMACIJE Z VEZJI FPGA
Mladen Mikulić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisano načrtovanje in izvedba modula za izračun hitre diskretne kosinusne transformacije (DCT) z vezji FPGA. Glavni del predstavlja vezje za množenje vhodnega signala s koeficienti matrike DCT velikosti 40x40 elementov. Vezje smo opisali z visokonivojskim jezikom VHDL v razvojnem okolju Xilinx ISE WebPACK.
Keywords: programirljiva logična vezja FPGA, jezik VHDL, diskretna kosinusna transformacija, digitalna vezja
Published: 23.07.2012; Views: 1923; Downloads: 138
.pdf Full text (4,14 MB)

2.
IZDELAVA RAČUNALNIŠKEGA ORODJA ZA ZLIVANJE ASTRONOMSKIH DIGITALNIH SLIK
Jure Kocbek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Pri daljšem zajemanju slik z digitalnimi zrcalnorefleksnimi fotoaparati pogosto naletimo na težavo pregrevanja tipala fotoaparata, ki se izraža kot šum in druge nepravilnosti v digitalni sliki. Rešitev je zajem več slik, ki se zaporedno zajemajo manj časa, nato pa se zlijejo v eno skupno sliko. V tem diplomskem delu smo se ukvarjali s poravnavo in združevanjem (zlivanjem) več digitalnih astronomskih slik. Za združevanje slik smo uporabili postopek valčne transformacije ali metodo svetlejšega piksla, postopek poravnave digitalnih slik pa smo izvedli z oglišči, detektiranimi s Harrisovim detektorjem, in homografijo, ocenjeno z metodo RANSAC. Rezultat diplomskega dela je programsko orodje za zlivanje astronomskih digitalnih slik – AstrophotoTool, v katerega smo integrirali preučene algoritme za zlivanje in poravnavo slik. Za validiranje rezultatov smo uporabili lastno slikovno gradivo, ki smo ga zajeli na treh različnih lokacijah. Dobljene rezultate smo primerjali še z rezultati štirih uveljavljenih programskih orodij. Na osnovi analize rezultatov smo ugotovili, da z razvitim orodjem AstrophotoTool dobimo povsem primerne in pričakovane kvalitativne rezultate. V okviru tega diplomskega dela smo dobljene rezultate tudi kvantitativno ovrednotili. Iz slik, dobljenih po zlivanju, smo določili povprečno razmerje SNR in standardni odklon razmerij SNR, izračunanih v oknih velikosti 7x7 pikslov. Ugotovili smo, da se izračunana razmerja SNR za našo aplikacijo AstrophotoTool ujemajo z izračuni primerjanih aplikacij. S tem smo eksperimentalno potrdili pravilnost delovanja naše aplikacije AstrophotoTool.
Keywords: digitalna obdelava slik, zlivanje slik, valčna transformacija, slikovna poravnava, zvezdne sledi, razmerje signal–šum
Published: 30.10.2014; Views: 1166; Downloads: 78
.pdf Full text (2,81 MB)

3.
AVTOMATSKO PREPOZNAVANJE OČI IZ DIGITALNIH POSNETKOV
Tadej Jerovšek, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V tem diplomskem delu se ukvarjamo z detektiranjem oči v barvnih digitalnih posnetkih ter segmentacijo le-teh, saj večina obstoječih metod vrača kot rezultat le oklepajočo škatlo očesa. Pri reševanju tega problema smo za detekcijo beločnice uporabili barvni prostor HSV, za iskanje šarenice smo uporabili prileganje modela, pri določitvi zenice pa smo uporabili nevronsko mrežo. Naš algoritem smo nato validirali na bazi 50 slik, kjer smo ugotavljali uspešnost za posamezne komponente očesa. Pri tem smo ugotovili, da pri večini razpoznamo komponento v dobri meri, vendar pri nekaterih razpoznamo tudi napačni del slike. Kot izhod oblikujemo maske posameznih komponent, ki jih lahko uporabimo za nadaljnja dela z očmi.
Keywords: računalniški vid, prepoznavanje oči, razpoznavanje vzorcev, digitalna obdelava slik, Houghova transformacija, nevronske mreže
Published: 16.06.2014; Views: 1115; Downloads: 67
.pdf Full text (2,10 MB)

4.
Razvoj inovativnih produktov informacijskih tehnologij in digitalna transformacija logističnih podjetij
Albert Pajaziti, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Dandanes predstavlja digitalno gospodarstvo enega največjih izzivov za mnoga podjetja, vključno s tistimi v logistični industriji. Digitalna transformacija je ena izmed najbolj aktualnih tem med vodilnimi managerji v podjetjih. Pri tem so podjetja primorana spreminjati svoje poslovne modele in avtomatizacijo poslovnih procesov. Podjetja iz vseh panog, zlasti tistih v logističnem sektorju, bodo prej ali slej prisiljena, da gredo v digitalizacijo in ohranile svojo konkurenčno prednost. Zato je glavni cilj tega magistrskega dela raziskati inovativne poslovne modele za razvoj inovativnih IT izdelkov in rešitve za logistične industrije. Pri tem je naša raziskava osredotočena na majhne dinamične IT podjetja v Sloveniji, ki razvijajo lastne inovativne izdelke za logistiko na lokalnem in mednarodnem trgu. Raziskali smo pet izbranih inovativnih IT podjetij. Podatke smo zbrali preko različnih raziskovalnih metod. Vprašalnik za intervju je razdelejen na štiri komponente: raziskave in razvoj v IT oddelku, spodbujanje inovativnega modela razvoja izdelkov, finančni model in strategija družbe za financiranje inovativnih izdelkov in sistem upravljanja odnosov s strankami. Ugotovitve rezultatov so predstavljene za vsako komponento posebej in na koncu sledi skupen zaključek. Rezultati kažejo, da podjetja z jasno opredeljeno strategijo razvoja zaposlenih v R & D, omogočajo bolj inovativne izdelke v podjetju. Podjetja, ki namenjajo večjo pozornost odnosom in reševanje problemov s kupci - CRM, tudi bolje prosperirajo. Podjetja v splošnem pri tem prakticirajo metodo projektnega managementa. Ugotovili smo tudi, da analizirana podjetja v splošnem ne spremljajo mednarodnih logističnih trendov na zadovoljivi ravni, pretežno zaradi pomanjkanja internih virov. Empirični del v zadnjem delu podkrepimo z izbranim vzornim podjetjem v IT logistiki na področju avtomatizacije skladišč, s pomočjo raziskovalne metode študije primera. Podjetje "Epilog d.o.o." je na domačem trgu trenutno najboljše hitrorastoče inovativno podjetje v IT logistiki z obetujočim poslovnim modelom rasti.
Keywords: digitalna transformacija, inovacije, logisitka, informacijske tehnologije, trendi.
Published: 16.11.2016; Views: 627; Downloads: 125
.pdf Full text (1,06 MB)

5.
Digitalna transformacija in informatizacija poslovanja podjetij
Andreja Horvat, 2017, master's thesis

Abstract: Čas v katerem živimo, smo iz dneva v dan bolj priča hitrim in konstantnim spremembam tako v okolju samem kjer se podjetje nahaja, kot tudi v samem podjetju. Nenehne spremembe so vse bolj pogosto in nepredvidljive, odgovor in ukrepanje na njih pa nujno potrebne. Zaradi vse večje konkurenčnosti podjetij, potrebi po pospešitvi pretoka podatkov in informacij, zmogljivejši informacijski tehnologiji in novim znanjem kadrov, postavljajo pred podjetja zahteve po ustreznejšem upravljanju in prilagajanju le teh. Če bodo podjetja želela preživeti in postati še bolj vplivnejša, konkurenčnejša bodo morala izboljšati pristop do pridobivanja in posredovanja podatkov na najširšem možnem smislu. Tako je eden od odgovorov oziroma rešitev na naštete spremembe prav digitalna transformacija in informatizacija podjetij, ki ne omogoča le reševanje zgoraj naštetih izzivov, ampak lahko podjetju daje moč za uspeh in preboj v digitalni ekonomiji. Vodstva podjetij skupaj z vsemi zaposlenimi je potrebno izobraževati o potrebah in učinkih digitalizacije in informatizacije, saj se bodo gospodarski subjekti le tako množično in številčnejše odločali za digitalizacijo procesov, saj je le ta ključnega pomena za razvoj industrije v prihodnje. Digitalno transformacijo in informatizacijo poslovanja lahko vidimo kot novo poslovno priložnost, ki jo običajno omogoča tehnologija in tehnološke inovacije, te pa sprožajo in spodbujajo poslovne inovacije, inovacije poslovnih procesov in modelov ter organizacije in sodelovanja. Vse tiste, ki se ne bodo znali prilagoditi in bodo samo gledali in čakali, kdo bo z neko svojo idejo prišel na trg, verjetno ne bodo preživeli. Iz vseh teh dejstev lahko povzamemo, da je digitalizacija in informatizacija očitno nuja, ki se ji ne moremo izogniti, je priložnost za podjetja z odprtimi pogledi in miselnostjo čez mejo.
Keywords: Informacijska družba, digitalna transformacija, informatizacija poslovanja, koncept SAP in Microsoft.
Published: 23.10.2017; Views: 760; Downloads: 252
.pdf Full text (1,48 MB)

6.
Proces digitalizacije v podjetju
Nataša Gaber, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Glavna tema diplomskega projekta so procesi in digitalizacija podjetja. Osredotočili smo se na proces digitalizacije v podjetju, ki zajema spremembo papirnatih dokumentov v digitalno obliko, da jo lahko urejamo s pomočjo računalnika. Zarisali smo tudi proces, s pomočjo katerega lahko uvedemo različne tehnologije in pripomoremo k še bolj digitalno podprtemu sistemu. To pripomore k boljšemu delovanju in poslovanju organizacije. Zarisali smo proces digitalizacije in idejo o procesu digitalne transformacije za uporabo v delovanju in poslovanju podjetja. Opredelili smo Industrijo 4.0, na kateri temelji ideja o digitalni transformaciji. Za tako velik projekt imajo podjetja možnost uporabe zunanjega izvajalca, zato bomo omenili projektiranje in s tem povezane zadeve. V vsakem primeru je smiselno narediti elaborat, ki bo pripomogel k boljši izvedbi. S pomočjo elaborata želimo predstaviti slabosti v delovnem procesu in kako se jim izogniti. Diplomski projekt je namenjen analizi in prikazu obstoječega delovnega procesa uvedbe digitalne tehnologije s poudarkom na organizacijski in procesni podpori. V izdelavi diplomske naloge želimo raziskati pomanjkljivosti in zastoje pri procesu ter ugotoviti sodobne načine. Namen tega dela je oblikovanje zasnove procesa digitalizacije, ki se bo začela z idejo o uvedbi digitalne tehnologije in končala z realizacijo te. Želimo predstaviti potek procesa digitalizacije in tudi zaris tega. Predstavili bomo značilnosti Industrije 4.0 in tehnologij v njej. Raziskovanje tega diplomskega projekta se bo pretežno osredotočalo na preučevanje procesov in organizacijskih modelov ter ugotavljanje praks s tega področja. Spoznanja in ugotovitve bomo primerjali in kombinirali, da dosežemo uporaben model za prakso. Uporabili smo deskriptivno metodo, ki se uporablja za opisovanje dejstev. S to metodo bomo preučevali pomen besed Industrija 4.0, digitalizacija, digitalna transformacija, procesi, modeliranje in projektiranje. Na koncu bomo spoznali vpliv digitalne tehnologije na organizacijo, zaris procesa in pomen procesa digitalizacije za podjetje. Ugotovili smo, da digitalizacija pripomore k izboljšavi delovanja in poslovanja podjetja in da je to univerzalno uporaben proces, namenjen vsem podjetjem.
Keywords: procesi, digitalizacija, digitalna transformacija, projekt, projektni management, modeliranje, Industrija 4.0, digitalna ekonomija
Published: 26.10.2018; Views: 888; Downloads: 328
.pdf Full text (1,35 MB)

7.
Digitalni marketing
Eva Križanič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času je trg zasičen s številnimi izdelki in konkurenca je iz dneva v dan močnejša, zato moramo izdelke narediti čim bolj opazne in dostopne strankam. To nam omogoča digitalni marketing. Digitalni marketing je eno izmed orodij, preko katerega je omogočeno obojestransko komuniciranje s širšo publiko z namenom, da najdemo zainteresirane ljudi in jih pretvorimo v končne uporabnike. Nekatera podjetja se še vedno posvečajo bolj povečanju prodaje in tržnega deleža kot zadovoljstvu in potrebam kupca, kar bi v svetu digitalizacije moralo biti prioriteta podjetja. Digitalnemu marketingu namenijo majhen del sredstev, kar se odraža tudi v pomanjkanju strokovnjakov in veščin pri zaposlovanju. Osredotočenost na kupca kljub temu upošteva že tretjina podjetij in za izboljšanje kupčeve izkušnje v prihodnosti načrtujejo tehnološke rešitve, saj se zavedajo, da jim to prinaša dobre poslovne rezultate. Digitalizacija v poslovanju podjetja prinaša številne prednosti za podjetje in navsezadnje tudi za potrošnike, moramo pa nenehno spremljati novosti in izbrati pravo obliko komuniciranja z našimi potrošniki.
Keywords: digitalni marketing, komuniciranje, digitalna transformacija, oblika oglaševanja, kupci.
Published: 19.12.2018; Views: 338; Downloads: 101
.pdf Full text (695,71 KB)

8.
Kritični dejavniki uvedbe pri projektih digitalne transformacije
Nina Petelin, 2019, master's thesis

Abstract: V zadnjih letih so podjetja v skoraj vseh panogah izvedla številne pobude za raziskovanje novih digitalnih tehnologij in izkoriščanje njihovih koristi. To velikokrat zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Podjetja si prizadevajo za uvedbo digitalne transformacije preden se je lotijo konkurenti ter si tako zagotoviti preživetje na trgu in doseganje konkurenčnih prednosti. Gradniki digitalne transformacije: računalništvo v oblaku, velike količine podatkov in analitika s pomočjo interneta stvari omogočajo podjetjem, da spremenijo obstoječe poslovne modele ter ustvarjijo nove izdelke in storitve. Vključevanje novih digitalnih tehnologij pa pomeni tudi večja tveganja kibernetske varnosti. Čeprav so inovativne digitalne tehnologije ključne za digitalno transformacijo, se moramo zavedati, da digitalna transformacija ni zgolj tehnološki izziv, ampak projekt celovitega preoblikovanja podjetja, ki vključuje spreminjanje kulture podjetja, vodstvenih konceptov, načina komunikacije in dela v podjetju. Digitalna transformacija prinaša številne koristi, hkrati pa ustvarja pritisk in številne izzive za podjetja.
Keywords: digitalna transformacija, računalništvo v oblaku, velike količine podatkov, internet stvari, kibernetska varnost, kritični dejavniki uspeha
Published: 22.05.2019; Views: 264; Downloads: 58
.pdf Full text (1,18 MB)

9.
Digitalna transformacija podjetij
Anja Pešić, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo se osredotoča na spoznavanje digitalne transformacije podjetij, ki je ključna za njihov dolgoročni uspeh. Rast in preživetje sta temeljna cilja vsakega podjetja. Za dosego teh ciljev morajo podjetja ohraniti konkurenčnost in konstantno skrbeti za zadovoljstvo svojih strank. V sodobnem poslovnem okolju je digitalna transformacija postala praktično neizogibno sredstvo za dosego teh ciljev. V delu bomo opredelili pojem direktorja informatike, opisali njegove potrebne sposobnosti, osebnostne lastnosti kot tudi vpliv, ki ga ima v sodobnem podjetju, ter predvsem njegovo vlogo v času implementacije digitalne transformacije v podjetju. Podali bomo nekaj primerov podjetij, ki so uspešno vpeljala digitalno transformacijo, ter opisali, kako je vplivala nanje.
Keywords: digitalna transformacija, informacijska tehnologija, strategije, direktor informatike, Starbucks, LEGO, Under Armour.
Published: 14.08.2019; Views: 176; Downloads: 50
.pdf Full text (1,15 MB)

10.
Tehnologija veriženja blokov v dobavnih verigah
Jure Lovrec, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo začenjamo s teoretičnim pregledom sodobnega koncepta 4. industrijske revolucije in digitalne transformacije. Digitalna transformacija prinaša spremembe za podjetja v oskrbovalnih verigah na praktično vseh področjih, v največji meri pa za razvoj, proizvodnjo in logistični management z nabavo. V nadaljevanju teoretičnega pregleda se osredotočimo na management oskrbovalnih verig. Pojasnimo, zakaj je pomemben, kako podjetja nastopajo na trgu dandanes in kako elementi 4. industrijske revolucije vplivajo na sodoben management oskrbovalnih verig. Izpostavimo priložnosti in izzive s področja informacijskih tehnologij, izmenjave znanj in poglobljenih sodelovanj med entitetami oskrbovalnih verig ter uvedemo tehnologijo veriženja blokov. Veriženje blokov predstavlja naslednjo generacijo IT-rešitev, ki celovito in celostno izboljšujejo sodelovanje med deležniki oskrbovalnih verig. Aplikativni del magistrske naloge začenjamo s preučevanjem delovanja veriženja blokov, nadaljujemo s predstavitvijo komercialnih rešitev in priložnosti ter izzivov pri implementaciji veriženja blokov, s poudarkom na oskrbovalnih verigah. Predstavimo možnosti uporabe veriženja blokov v oskrbovalnih verigah in analiziramo obstoječe primere. Zaključujemo z diskusijo in lastnimi napovedi glede uporabe veriženja blokov v managementu oskrbovalnih verig.
Keywords: industrijska revolucija, digitalna transformacija, digitalizacija, veriženje blokov, management, oskrbovalne verige
Published: 10.01.2020; Views: 122; Downloads: 18
.pdf Full text (2,69 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica