1. Digitalna preobrazba procesa naročanja materiala s pomočjo metode KanbanSara Tomšič, 2025, master's thesis Abstract: Uvod: Proces naročanja in spremljanja zaloge potrošnega materiala spada med vsakdanja opravila, ki so nujno potrebna za zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti Kliničnega oddelka za anesteziologijo in intenzivno terapijo operativnih strok. Hitro spreminjajoča se okolja in spreminjanje potreb po porabi materiala celoten proces naročanja in spremljanja zaloge materiala otežijo, ta postane zamuden in predstavlja precej težav, saj temelji na ročnem štetju in preverjanju zaloge ter rokov uporabe materiala, s čimer pride do nenatančnega spremljanja in tako do morebitnega pomanjkanja oziroma do prepoznega naročanja materiala.
Namen: Namen magistrskega dela je predstaviti morebitne prednosti digitalne preobrazbe procesa naročanja materiala s pomočjo uveljavitve metode Kanban in jo predstaviti kot del prenove procesa naročanja in spremljanja materiala ter tako sistematično preurediti celoten proces.
Metode dela: Za teoretična izhodišča je bila uporabljena deskriptivna metoda dela s pregledom strokovne in znanstvene literature v slovenskem in angleškem jeziku s področja naročanja materiala, managementa in prenove poslovnih procesov. Literaturo smo pridobili s pomočjo podatkovnih baz CINAHL, PubMed, Cobbis, Google Učenjak in Science Direct. Za prenovo procesa naročanja materiala in podajo predlogov za povečanje učinkovitosti ter uspešnosti delovanja je bilo uporabljeno programsko orodje Aris Express.
Rezultati: S pomočjo programskega orodja Aris Express je bila z EPC-diagramom opravljena analiza trenutnega stanja, kritična presoja in prenova procesa. Digitalna preobrazba s pomočjo metode Kanban optimizira naročanje in spremljanje materiala na oddelkih. Tovrstna avtomatizacija zagotovi stalno dostopnost potrebnega materiala, poveča učinkovitost procesov in zmanjša možnost napak. Prenova procesa naročanja z uporabo digitalnih rešitev ne izboljšuje le poslovne učinkovitosti, temveč tudi prispeva k boljši zdravstveni oskrbi in višji kakovosti storitev za paciente.
Razprava in zaključek: V zaključnem delu smo želeli skozi prenovo s pomočjo digitalne preobrazbe in uporabe metode Kanban nadgraditi in izboljšati proces naročanja materiala. Izvedli smo analizo obstoječega procesa, analizirali prisotna tveganja, predstavili prenovo procesa materiala, jo vizualizirali s pomočjo programske opreme Aris Express in predstavili prednosti digitalne preobrazbe naročanja materiala s pomočjo metode Kanban. Keywords: proces naročanja materiala, prenova poslovnega procesa, digitalna preobrazba, metoda Kanban, upravljanje zalog v zdravstvu Published in DKUM: 20.06.2025; Views: 0; Downloads: 3
Full text (3,94 MB) |
2. Primerjava orodij in ocena digitalne zrelosti podjetjaTjaša Božičnik, 2025, master's thesis Abstract: Magistrsko delo naslavlja ocenjevanje digitalne zrelosti podjetij v kontekstu industrije 4.0. Namen dela je bil raziskati pomen digitalne zrelosti za podjetja, predstaviti razpoložljiva orodja za njeno ocenjevanje in izvesti empirično raziskavo na primeru izbranega podjetja. Področje raziskovanja se osredotoča na mala in srednje velika podjetja, ki se v procesu digitalne preobrazbe pogosto soočajo z omejitvami, kot sta pomanjkanje sredstev in strokovnega znanja ter odpor do sprememb.
V okviru dela so bile prikazane teoretične osnove koncepta digitalne zrelosti, različne definicije, stopnje in pomen za podjetja. Predstavljena so bila različna orodja za ocenjevanje digitalne zrelosti, s posebnim poudarkom na orodjih DIH Slovenije in Gartnerjevem Digital Maturity Modelu, ki sta bila izbrana za uporabo v raziskavi.
Empirična raziskava je temeljila na izvedbi poglobljenega intervjuja z izbranim podjetjem in uporabi izbranih orodij za oceno njegove digitalne zrelosti. Obsegala je oceno trenutnega stanja podjetja in identifikacijo ključnih področij za izboljšave. Rezultati so pokazali, da podjetje na določenih področjih že izkazuje napredek, vendar potrebuje dodatno pozornost na področjih razvoja digitalnih kompetenc zaposlenih in uvajanja naprednih tehnologij.
Glavne ugotovitve magistrskega dela kažejo, da kombinacija orodij DIH Slovenije in Gartnerjevega modela omogoča celovit vpogled v digitalno zrelost podjetja. Poleg tega so bila oblikovana priporočila za podjetje, ki vključujejo sistematično razvijanje digitalnih strategij, povečanje naložb v tehnologije in krepitev usposabljanja zaposlenih.
Zaključno delo tako prispeva k boljšemu razumevanju digitalne zrelosti podjetij ter ponuja praktična orodja in smernice za podjetja, ki se soočajo z izzivi digitalne preobrazbe. Keywords: digitalna zrelost, industrija 4.0, digitalna preobrazba, orodja za oceno Published in DKUM: 18.06.2025; Views: 0; Downloads: 13
Full text (3,56 MB) |
3. Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetjuNina Bučinel, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo "Digitalna preobrazba v srednje velikem podjetju" preučuje vpliv digitalne preobrazbe na podjetje, ki se ukvarja s trgovino in večkanalnim poslovanjem s kupci v Srednji in Vzhodni Evropi. Osredotoča se na analizo organiziranosti informacijskega oddelka ter njegove vloge pri doseganju strateških ciljev podjetja skozi digitalno preobrazbo. Naloga izpostavlja vpliv sodobnih sprememb in izzivov na poslovni svet, še posebej po izbruhu pandemije Covid-19. Predstavi prilagoditev poslovne in IT strategije podjetja, vključno z uvedbo hibridnega dela in novih tehnologij. Teoretični del se posveča definiciji digitalne preobrazbe, njenemu pomenu, koristim in ključnim izzivom. Predstavi metodologijo in orodja za oceno stopnje zrelosti digitalne preobrazbe. Empirični del analizira organiziranost informacijskega oddelka, pregleda digitalno strategijo podjetja in implementacijo digitalne preobrazbe. Za oceno napredka se uporabi orodje za merjenje zrelosti. Zaključek ugotavlja napredek podjetja v digitalni preobrazbi, vendar izpostavi nekatere nezadovoljivosti in potrebo po prilagoditvah strategije. Predstavi predloge za izboljšave in kritično oceno uporabljenega orodja. Naloga prispeva k razumevanju vpliva digitalne preobrazbe v srednje velikih podjetjih ter k smernicam za uspešno implementacijo in spremljanje digitalnih strategij v prihodnosti. Keywords: Digitalna preobrazba, digitalna strategija, digitalna zrelost podjetja, avtomatizacija procesov, večkriterijski model. Published in DKUM: 28.01.2025; Views: 0; Downloads: 52
Full text (991,07 KB) |
4. Ocenjevanje trajnostne in digitalne zrelosti v javnem zavoduPia Zakotnik, 2024, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo se osredotoča na raziskovanje trajnostne in digitalne zrelosti javnega zavoda Cene Štupar – Center za izobraževanje Ljubljana (v nadaljevanju Cene Štupar – CILJ). Namen raziskave je oceniti trenutno stanje trajnostnih in digitalnih praks v zavodu ter podati konkretne predloge za izboljšave. V ta namen so bile uporabljene različne metode, vključno z analizo obstoječega stanja, pregledom relevantne literature, primerjavo z dobrimi praksami ter ocenjevanjem zrelosti s pomočjo specifičnih ocenjevalnih orodij. Rezultati raziskave kažejo, da zavod že izvaja nekatere trajnostne in digitalne ukrepe, vendar je še vedno prostor za izboljšave. Predlagani so bili ukrepi za razvoj celovite okoljske strategije, krepitev digitalnih veščin med zaposlenimi, povečanje transparentnosti v upravljanju zavoda ter optimizacijo digitalnih rešitev. Priporočila so usmerjena v izboljšanje energetske učinkovitosti, zmanjšanje okoljskega odtisa, izboljšanje digitalnih kompetenc ter povečanje učinkovitosti izobraževalnih in upravnih procesov. Zaključki raziskave poudarjajo pomembnost trajnostne digitalizacije kot ključnega elementa za dosego dolgoročne uspešnosti in družbene odgovornosti v javnem sektorju. Keywords: trajnostni razvoj, digitalna preobrazba, javni zavod, digitalna zrelost, trajnostna digitalizacija Published in DKUM: 15.11.2024; Views: 0; Downloads: 16
Full text (2,46 MB) |
5. OTS 2024 Advanced information technologies and services : conference proceedings of the 27th conference : zbornik 27. konference2024, proceedings Abstract: V zborniku sedemindvajsete konference OTS 2024 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljena nova spoznanja in trendi razvoja, vpeljave, prilagajanja ter upravljanja informacijskih rešitev, kot tudi konkretni uspešni pristopi in dobre prakse. Prispevki naslavljajo področja sodobnih arhitekturnih izzivov, klasične, generativne in globoke umetne inteligence, sodobnih spletnih ali mobilnih uporabniških vmesnikov, kot tudi tradicionalnih, brezstrežniških in decentraliziranih zalednih sistemov v oblaku. Tematike prispevkov obsegajo tudi zagotavljanje ustreznega skalabilnega okolja zanje ter avtomatizacijo testiranja, merjenje kakovosti in dostavo s proaktivnim naslavljanjem najpogostejših kibernetskih napadov. Rdečo nit prispevkov predstavljajo podatkovne tehnologije, ki so zastopane v obliki klasičnih podatkovnih baz, podatkovnih jezer ter učinkovitega zbiranja, obdelave in vizualizacije velepodatkov. Prispevki tako še naprej omogočajo boljšo povezanost IT strokovnjakov, informatikov, arhitektov in razvijalcev IT rešitev in storitev, kot tudi akademske sfere in gospodarstva. Keywords: programsko inženirstvo, informacijski sistemi, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, arhitekture v oblaku, podatkovne tehnologije, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, metode agilnega razvoja, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost Published in DKUM: 03.09.2024; Views: 63; Downloads: 51
Full text (23,33 MB) This document has many files! More... |
6. OTS 2023 Sodobne informacijske tehnologije in storitve : Zbornik 26. konference2023, proceedings Abstract: V zborniku šestindvajsete konference OTS 2023 so objavljeni prispevki strokovnjakov s področja informatike, v katerih so predstavljena nova spoznanja in trendi razvoja, vpeljave, prilagajanja ter upravljanja informacijskih rešitev, kot tudi konkretni uspešni pristopi in dobre prakse. Prispevki naslavljajo področja sodobnih arhitekturnih izzivov, klasične, generativne in globoke umetne inteligence, sodobnih spletnih ali mobilnih uporabniških vmesnikov, kot tudi tradicionalnih, brezstrežniških in decentraliziranih zalednih sistemov v oblaku. Tematike prispevkov obsegajo tudi zagotavljanje ustreznega skalabilnega okolja zanje ter avtomatizacijo testiranja, merjenje kakovosti in dostavo s proaktivnim naslavljanjem najpogostejših kibernetskih napadov. Rdečo nit prispevkov predstavljajo podatkovne tehnologije, ki so zastopane v obliki klasičnih podatkovnih baz, podatkovnih jezer ter učinkovitega zbiranja, obdelave in vizualizacije velepodatkov. Prispevki tako še naprej omogočajo boljšo povezanost IT strokovnjakov, informatikov, arhitektov in razvijalcev naprednih IT rešitev in storitev, kot tudi akademske sfere in gospodarstva. Keywords: informatika, informacijske tehnologije, programsko inženirstvo, informacijski sistemi, informacijske rešitve, digitalna preobrazba, razvoj mobilnih in spletnih rešitev, arhitekture v oblaku, podatkovne tehnologije, poslovna inteligenca, umetna inteligenca in strojno učenje, obdelava velepodatkov in podatkovnih tokov, metode agilnega razvoja, tehnologije veriženja blokov, kibernetska varnost Published in DKUM: 04.09.2023; Views: 576; Downloads: 98
Full text (32,01 MB) This document has many files! More... |
7. Digitalizacija dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaTjaša Gradišek, 2023, undergraduate thesis Abstract: Digitalizacija delovnih procesov je v sodobnem poslovnem svetu ključ do uspešnega poslovanja podjetij. Vedno več podjetij se danes pri svojem poslovanju srečuje z digitalno preobrazbo poslovanja, saj jim ta omogoča agilnost, prilagodljivost in pospešitev delovnih procesov, posledično pa tudi konkurenčnost. Digitalizacija omogoča tudi e-hrambo dokumentov in je temelj prehoda na brezpapirno poslovanje. Tovrstno poslovanje mora potekati v skladu z zakonodajo. Predmet raziskave diplomskega dela je uvedba digitalizacije dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju, ki je vodilni ponudnik logističnih storitev v Savinjski regiji. Dokumenti naročil prevozov, ki niso digitalizirani, predstavljajo podjetju izzive pri njihovem odlaganju, iskanju in hrambi, posledično pa predstavljajo tudi veliko porabo papirja. V diplomskem delu bomo izdelali posnetek stanja, s pomočjo katerega bomo pridobili obstoječi procesni pristop oddelka za mednarodni transport in na njegovi podlagi izdelali kritično analizo. S tem bomo predstavili glavne vzroke, zakaj se digitalizacije dokumentov naročil prevozov ne izvede. Na podlagi vseh ugotovitev bomo podali predlog rešitve problema, ki predstavlja nadgradnjo že obstoječega dokumentnega sistema. Keywords: digitalizacija, digitalna preobrazba, e-hramba, brezpapirno poslovanje, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti Published in DKUM: 01.09.2023; Views: 474; Downloads: 79
Full text (1,76 MB) |
8. Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetijSamo Bobek, Zdenko Deželak, Irena Šišovska Klančnik, Uroš Zabukovšek, Simona Sternad Zabukovšek, 2023 Abstract: Znanstvena monografija Raziskava ponudnikov poslovnih informacijskih rešitev za digitalno transformacijo podjetij obravnava področje trajnostne digitalne preozbrazbe, na katero vpliva tako izbira tehnološke platforme kot tudi informacijska arhitektura digitaliziranih organizacij. Evropska unija (EU) je opredelila digitalno preobrazbo kot eno od ključnih področij razvoja. Evropska komisija je oblikovala in objavila vizijo in smernice za digitalno preobrazbo, ki vključujejo tudi cilje EU na področju digitalne preobrazbe. EU se tudi zaveda izzivov, povezanih z onesnaževanjem in podnebnimi spremembami, ki jih onesnaževanje povzroča, ter njihove povezanosti z digitalno preobrazbo. EU je objavila “European Green Deal”, ki temelji na konceptih trajnostnega razvoja Združenih narodov. Celovita trajnostno usmerjena obravnava digitalne preobrazbe tako vključuje združitev poslovnih procesov in digitalnih tehnologij v digitalizirano poslovanje. Zato je v prvem delu znanstvene monografije poudarek na digitalni preobrazbi in odgovorih na vprašanje, kako lahko informacijske tehnologije in informacijske rešitve vplivajo na trajnostni razvoj podjetij in družbe. V drugem delu znanstvene monografije je opredeljen sodoben koncept informacijske arhitekture digitaliziranih organizacij. Pomembno vlogo pri digitalni preobrazbi organizacij imajo poslovne informacijske rešitve, ki jih organizacije uporabljajo za informacijsko podporo svojih poslovnih procesov in delovnih tokov. Najpomembnejši predstavnik poslovnih informacijskih rešitev so celovite informacijske rešitve (rešitve ERP). Poleg teh pa v skupino poslovnih informacijskih rešitev uvrščamo tudi rešitve za upravljanje odnosov s strankami (rešitve CRM), rešitve za upravljanje dokumentnih sistemov (rešitve DMS), rešitve digitalnega marketinga ter mnoge druge. Za omenjene poslovne informacijske rešitve so v drugem delu znanstvene monografije opisane opredelitve in njihove značilnosti, ponudniki teh poslovnih informacijskih rešitev in podrobnejši opis posameznih poslovnih informacijskih rešitev, prisotnih na slovenskem trgu. Tako si lahko bralec za vsak sklop raziskanih informacijskih rešitev ustvari začetni vtis o uporabnosti posameznih rešitev za posamezno podjetje oz. organizacijo. Keywords: digitalna preobrazba (transformacija), trajnostni razvoj, tehnološka platforma, računalništvo v oblaku, informacijska arhitektura, celovita informacijska rešitev (ERP), rešitve za upravljanje odnosov s strankami (CRM), rešitve za upravljanje z dokumenti (DMS), rešitve digitalnega marketinga Published in DKUM: 13.07.2023; Views: 643; Downloads: 127
Full text (22,87 MB) This document has many files! More... |
9. Digitalna preobrazba in optimizacija procesov servisiranja na področju gospodinjskih aparatovAnton Kokalj, 2022, master's thesis Abstract: Obravnava magistrske naloge zajema problematiko vse manj učinkovitih poslovnih procesov servisiranja gospodinjskih aparatov in neenakovreden nagradno–motivacijski sistem za serviserje podjetja Gorenje.
Skozi teorijo spoznavamo literaturo različnih avtorjev s področja strukturne, operativne učinkovitosti procesov, logistike in motivacije, ki jo uporabimo v analiziranju servisnih procesov:
̶ analiza aktivnosti podprocesa klicni center pokaže predolg čakalni čas na prostega klicnega operaterja,
̶ analiza podprocesa vnosa reklamacij v aplikacijo razkrije vrsto podvojenega dela in veliko možnost napačnega vnosa,
̶ analiza podprocesa razdeljevanja reklamacij med serviserje pokaže problem v logistiki,
̶ analiza podprocesa obdelave reklamacij predoči veliko administrativno obremenitev za serviserja,
̶ analiza podprocesa kreiranja potnega naloga pokaže pretežno nevešče načrtovanje serviserja,
̶ analiza podprocesa servisiranja pa kaže na različno obremenitev serviserjev in
̶ analiza motivacijsko–nagradnega sistema pokaže, da plačevanje po učinku ni enako pravično za vse serviserje, saj je iz nagrade izvzeta vožnja med strankami.
V empiričnem delu s pomočjo sodobnih optimizacijskih orodij kreiramo strukturno in operacijsko učinkovite servisne procese. V podprocesu klicni center ni več čakajočih strank na strežbo in operaterji so razbremenjeni, v podprocesu vnosa reklamacij se pretežni del s predhodno registracijo odvija aplikativno, prav tako v podprocesih razdelitev reklamacij in obdelave reklamacij, kot je na primer naročilo materiala; kreacija potnega naloga poteka avtomatsko. Za razbremenitev in motivacijo so bili z raziskavo razviti trije nagradno–motivacijski sistemi, od katerih je najpravičnejši plačevanje po efektu oziroma plačevanje po efektivnem času dela in po času vožnje do strank.
V sklopu sodelovanja s Špelo Dolenc, ki je v svojem magistrskem delu z anketiranjem serviserjev Gorenja proučevala vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov, se je skozi kreacijo obeh magistrskih nalog razvijala občasna diskusija, ki širše osvetljuje problematiko in nakazuje še vrsto drugih rešitev. Keywords: Prenova procesov, digitalna preobrazba, procesi servisiranja, nagrajevanje zaposlenih, strukturna učinkovitost Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 785; Downloads: 77
Full text (1,88 MB) |
10. Vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatovŠpela Dolenc, 2022, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi obravnavamo obremenjenost serviserjev, ki se iz leta v leto povečuje, vedno bolj je v poslovnih in proizvodnih procesih prisotna umetna inteligenca. V prvem delu smo poleg organizacijske klime predstavili teoretična izhodišča za obremenjenost, motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu serviserja podjetja Gorenja. Pozornost smo namenili tudi interakciji med človekom in strojem, kjer smo na podlagi Maverick raziskave lahko dobili vpogled, na kakšen način bi umetna inteligenca sodelovala s človekom. Ob tem smo zastavili vprašanje, kje je pravzaprav meja, ko je umetna inteligenca prispevek v življenju človeka, in kdaj je meja prekoračena. Keywords: Digitalna preobrazba, obremenjenost na delovnem mestu, motivacija zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih Published in DKUM: 03.02.2023; Views: 841; Downloads: 62
Full text (2,89 MB) |