| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 120
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Projekt Gradovi Posavja
Vita Petek, 2021

Abstract: Slovenija je bogata z raznoliko kulturno dediščino, ki je pomemben del turistične ponudbe naše države. Zavedati se je potrebno varstva kulturne dediščine in njenega ohranjanja za naslednje generacije. To lahko uspešno storimo tudi z njeno digitalizacijo, ki omogoči ohranjanje le te ter, da postane dostopna tudi izven meja Slovenije. Študenti Fakultete za turizem, Univerze v Mariboru, so v okviru predmeta Slovenska kulturna dediščina pripravili znanstveno monografijo. Na podlagi projekta Gradovi Posavja so snovali inovativne turistične produkte teh gradov s pomočjo digitalizacije. Študentje so po analizi dobrih praks nadgradili trenutno turistično ponudbo obravnavanih gradov.
Keywords: gradovi, Posvaje, kulturna dediščina, digitalizacija, turizem
Published: 22.11.2021; Views: 46; Downloads: 8
.pdf Full text (7,96 MB)
This document has many files! More...

2.
RECEPTOR V TURIZMU 4.0: ANALIZA PRIMERA IZBRANE ORGANIZACIJE
Nina Andrejč, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi razvoja hotelsko informacijskega sistema 4.0 potrebujejo receptorji v dobi digitalizacije za uspešno opravljanje delovne funkcije določene lastnosti, znanja in veščine. V teoretičnem delu zaključnega dela temelji poudarek na podrobnejši opredelitvi kompetenc posameznika, kompetencah posameznika po ravneh in opredelitvi kompetenc receptorja po poklicnem standardu receptor/ receptorka. V empiričnem delu smo uporabili raziskovalno metodo študije primera, kjer smo vključili analizo hotelsko informacijskega sistema in dveh intervjujev v vodjema recepcij turističnega kompleksa. Ugotovili smo, da se v digitaliziranem okolju od receptorja pričakujejo ustvarjalnost, inovativnost, kreativnost, sodelovanje, izmenjava znanja, zapleteno reševanje problemov, fleksibilnost in prilagodljivost. Digitalna transformacija lahko predstavlja obremenitev za starejše generacije zaposlenih, kar lahko privede do občutka nekompetentnosti, medtem ko so mlajše generacije zaposlenih nekoliko bolje prilagodljive hitre tehnološke spremembe v okolju. Ne glede na neizogibnost tehnologije v okolju pa niso ključne samo digitalne kompetence zaposlenih v organizaciji, ampak je poudarek na kreativnosti in čustvenih kompetencah vsakega posameznika.
Keywords: Kompetence posameznika, Turizem 4.0, digitalizacija, receptor.
Published: 18.11.2021; Views: 65; Downloads: 12
.pdf Full text (1,18 MB)

3.
Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije za podporo gradnje objektov
Franci Razpet, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Digitalizacija je tako kot pred tem že v številnih drugih gospodarskih panogah neizbežna tudi v gradbeništvu. Podjetja se vse pogosteje odločajo za digitalizacijo delovnih procesov. Razlog za to je globalen trend digitalizacije AEC industrije (Angl. Architecture, Engineering, Construction), ki prinaša izdatno povečanje učinkovitosti, preglednosti in konkurenčnosti podjetij. Skladno s Priročnikom za uvedbo informacijskega modeliranja gradenj v evropskem javnem sektorju (EU BIM Task Group, 2019) sledijo trendu digitalizacije javni naročniki, prav tako pa pozitivni učinki digitalizacije zanimajo tudi zasebne investitorje. Proces digitalizacije gradbenega sektorja v grobem sestavljata dve medsebojno tesno povezani področji: razvoj informacijsko komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT) in sodobna metodologija dela. Namenska programska oprema in metodologije dela, kot je BIM (Angl. Building Information Modeling), za (so)delovanje potrebujejo strojno infrastrukturo, ki je sposobna učinkovito izvajati kompleksne procese. Naš cilj je oblikovati in predlagati primerno IKT infrastrukturo gradbenim sistemom različnih velikosti in strok. Udeležencem želimo olajšati odločitev in izbrati primeren načina vstopa v digitalizacijo procesov projektiranja, priprave, naročanja, izvajanja in upravljanja gradbenih projektov. Izbrano tehnologijo bodo lahko povezali z ostalimi udeleženci v učinkovito lokalno ali globalno projektno okolje.
Keywords: Gradbeništvo, Digitalizacija, IKT, BIM
Published: 17.11.2021; Views: 33; Downloads: 5
.pdf Full text (3,93 MB)

4.
Digitalna transformacija izbranega družinskega transportnega podjetja
Marko Maučec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Če hočejo podjetja dandanes preživeti, morajo slediti novim trendom, ki jih prinaša sodobna digitalna tehnologija. V diplomskem delu smo proučevali naše družinsko transportno podjetje in digitalno transformacijo. Raziskovali smo, kaj je digitalna transformacija, kakšne prednosti in učinke prinaša podjetjem, kakšno je obstoječe poslovanje v izbranem družinskem transportnem podjetju, zakaj bi bila digitalna transformacija pomembna in nujna za nadaljnje poslovanje izbranega družinskega transportnega podjetja ter kot povzetek proučevanja predlagali osnutek procesa oblikovanja strategije digitalne transformacije za izbrano družinsko transportno podjetje. Ugotovili smo, da je digitalna transformacija izbranega družinskega transportnega podjetja nujna za rast podjetja, povečanje njegove produktivnosti in konkurenčnosti v sodobnem svetu ter da je realna, konkretna, izvedljiva opcija, ki jo je mogoče razumljivo predstaviti nosilcem družinskega transportnega podjetja.
Keywords: digitalizacija, digitalna transformacija, transportno podjetje
Published: 10.11.2021; Views: 73; Downloads: 10
.pdf Full text (1,68 MB)

5.
Inovacijski trendi v trgovini na drobno
Katja Kojc, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Za obstoj na konkurenčnem trgu trgovcev na drobno se podjetja poslužujejo različnih tehnik nadgradnje obstoječih sistemov in privabljanja kupcev. Sledenje trendom, ki trenutno obstajajo in uvajanje inovacij pa trgovini omogočata storiti le to. Premik iz tradicionalne fizične oblike trgovin na spletno prodajo je eden najbolj tipičnih primerov digitalizacije v gospodarstvu in družbi. Sistemi, ki so tehnološko sodobno podprti in se konstantno razvijajo, uporabnikom omogočajo učinkovitejše delovanje, lažji in boljši dostop do večjega števila informacij ter razvijanje. Prej poznana oblika trgovine na drobno, ki se je začela razvijati v času merkantilizma, je skozi zgodovino spreminjala gospodarstvo in se je skupaj z družbami tudi spreminjala.
Keywords: trgovina na drobno, digitalizacija, spletna prodaja, Industrija 4.0, inovacije, pandemija.
Published: 10.11.2021; Views: 48; Downloads: 6
.pdf Full text (1,35 MB)

6.
Digitalizacija in digitalna strategija
Teo Toplak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V času v katerem živimo so digitalne tehnologije v razmahu. Sedaj pa se je začel trend digitalne transformacije. Četrta industrijska revolucija prinaša spremembe v življenjski dobi naših podjetij. Poslovni procesi in tehnologija v podjetjih so zastareli, počasni in stroškovno preveč obremenjujoči. Z digitalizacijo in digitalno transformacijo podjetja se nadgradijo poslovni procesi, uredijo se podatki, zmanjšajo se stroški, zvišajo se prihodki in kompetence zaposlenih, ter pozitivno vplivamo na okolje. Digitalna transformacija podjetja je pomemben faktor v obstoju podjetja, saj velik pomen na transformacijo podjetja daje tudi država, katera skozi javne razpise financira projekte digitalne transformacije. Vsi ti dejavniki, vse te spremembe katere pridobimo s digitalno transformacijo nam pomagajo pri gradnji blagovne znamke in imidža podjetja. Na naslednjih nekaj straneh je predstavljena digitalizacija v širšem pomenu in vpliv le-te na poslovne procese v podjetjih ali organizacijah.
Keywords: digitalizacija, digitalna strategija, industrija 4.0, informacijske rešitve, digitalna transformacija
Published: 08.11.2021; Views: 87; Downloads: 13
.pdf Full text (1,19 MB)

7.
Mednarodno gospodarsko okolje in avtomobilska industrija
Luka Žerjav, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Avtomobilska industrija predstavlja eno izmed ključnih gonilnih sil gospodarskega napredka in razvoja. Prav zaradi tega jo pojmujemo kot eno najpomembnejših industrij na svetu. Za izdelavo motornega vozila je potrebno preko 20.000 različnih komponent, ogromno znanja, ob tem pa so potrebne enormne investicije v raziskave in razvoj. Seveda pa je za uspešno delovanje avtomobilske panoge potrebno odlično sodelovanje med proizvajalci motornih vozil in njihovimi dobavitelji. V zadnjem času pa je znotraj avtomobilske industrije prihajalo in še vedno prihaja do določenih sprememb. S tem mislimo na proces razvoja globalizacije, ki je dodobra spremenil avtomobilsko industrijo, vzpon trajne mobilnosti, ki jo vodi elektrifikacija vozil, vsesplošna digitalizacija in poskusi zmanjševanja izpustov toplogrednih plinov. Na panogo pa je v zadnjem obdobju močno vplivala pandemija covid-19. Vpliv pandemije se je v že tako ohlajeni avtomobilski industriji poznal tako v proizvodnji motornih vozil, kakor tudi v njihovi prodaji. Pandemija pa ni vplivala le na največje proizvajalce motornih vozil, ampak tudi na mnoge manjše dobavitelje, ki prihajajo tudi iz Slovenije.
Keywords: avtomobilska industrija, globalizacija, elektrifikacija, digitalizacija, VAR d.o.o.
Published: 05.11.2021; Views: 117; Downloads: 15
.pdf Full text (1,37 MB)

8.
Razvoj modela za oceno pripravljenosti proizvodnih podjetij na Industrijo 4.0
Rok Črešnar, 2021, doctoral dissertation

Abstract: Doktorska disertacija se ukvarja z razvojem modela za oceno pripravljenosti proizvodnih podjetij na Industrijo 4.0. Industrija 4.0 predstavlja novo paradigmo delovanja družbe, družbenih podsistemov, kot je ekonomski sistem in v tem okviru spreminja temeljne principe delovanja organizacij, ki je vse bolj odvisno od integracije visokotehnoloških rešitev in novejših filozofij poslovanja v njihovo delovanje. Namen Industrije 4.0 je skozi integracijo naprednih tehnologij in sodobnih filozofij delovanja in poslovanja organizacij izboljšati produktivnost, ki bo omogočala boljše izhodišče organizacij za konkurenčnost na trgu. Ampak, kot se je izkazalo iz obstoječih študij v znanstveni literaturi, je principe Industrije 4.0, predvsem tehnološke, izjemno težko implementirati v delovanje organizacij. V odziv na zaznane spremembe v organizacijah, kjer vplivi Industrije 4.0 na delovanje organizacij še niso povsem določeni, so se v literaturi pojavili modeli za sistemsko presojanje pripravljenosti organizacij na Industrijo 4.0. Ti modeli omogočajo presojo stanja implementacije praks in principov Industrije 4.0 z namenom ugotoviti skladnost organizacije s predpostavljenimi najboljšimi poslovnimi praksami novo nastalega organizacijskega okolja. Do tega trenutka so ti modeli zgolj konceptualno zastavljeni in niso razviti na temelju empiričnega preverjanja, ki bi natančno določilo, kako Industrija 4.0 dejansko vpliva na delovanje organizacije in na raven pripravljenosti organizacije. Dva do sedaj razvita najbolj popolna konceptualna modela za oceno pripravljenosti podjetij na Industrijo 4.0, ki zajameta večino dejavnikov organizacijskega delovanja in sta zaradi tega bila izbrana kot podlaga za našo študijo, sta bila osnovana iz strani National Academy of Science and Engineering - Acatech (Frauenhofer) in na Univerzi v Warwicku. Ta modela zajameta organizacijske dejavnike, za katere se predvideva, da bodo podvrženi največjim spremembam v okviru vplivov Industrije 4.0 na delovanje organizacij. Vendar pa, kljub svoji obsežnosti, spregledata pomembnejše vidike organizacijskega delovanja, ki so se v preteklosti izkazali za ključne pri zagotavljanju učinkovitosti in uspešnosti organizacij. Gre prvič za uporabo ključnih orodij managementa, drugič za osredotočanje na razvoj in uporabo ključnih kompetenc zaposlenih ter tretjič za temeljno lastnost oz. gradnik organizacijske uspešnosti, produktivnost. Namen študije je razviti in potrditi celovitejši model pripravljenosti na Industrijo 4.0, ki poleg že predvidenih dejavnikov sprememb v obstoječih modelih pripravljenosti na Industrijo 4.0, v presojo vključi tudi tri omenjene spregledane vidike, ki niso vključeni v obstoječe modele, tj. orodja managementa, kompetence zaposlenih in produktivnost. Namen pa je seveda tudi predstaviti ne zgolj konceptualno zastavljen, ampak tudi empirično preverjen in razširjen model za oceno pripravljenosti proizvodnih podjetij na Industrijo 4.0. V naši raziskavi smo se problema lotili na naslednji način. Najprej smo preverili, koliko je kombinacija Warwickovega in Acatechovega modela zanesljiva, pri čemer smo izhodiščni model za presojanje pripravljenosti na Industrijo 4.0 osnovali na temelju dimenzij obeh modelov, kar je služilo kot podlaga za nadaljnje izboljšanje modela. Kombinacija modelov je bila sestavljena, ker sta si modela nekoliko različna in je bilo zato potrebno vzeti nekatere dimenzije pripravljenosti iz enega ter druge iz drugega. Ta modela v kombinaciji v osnovi sistemsko zajameta vidike organizacijskega delovanja, vendar pa nobenega od modelov posamezno do sedaj še niso empirično aplicirali, da bi z njimi lahko izmerili simultane učinke na druga področja organizacijskega delovanja. Prav tako ta dva modela v osnovi nista upoštevala dveh pomembnih dejavnikov organizacijskega delovanja, ki sta pomembna v okolju Industrije 4.0, in sicer uporabo orodij managementa in ključne kompetence zaposlenih. Prav tako produktivnost v teh modelih ni predvidena ali upoštevana
Keywords: Industrija 4.0, model pripravljenosti za Industrijo 4.0, orodja managementa, kompetence zaposlenih, produktivnost, management, digitalizacija, organizacijsko delovanje, proizvodna podjetja.
Published: 04.11.2021; Views: 106; Downloads: 23
.pdf Full text (5,32 MB)

9.
Razvoj in vpliv InsurTecha na področju premoženjskih zavarovanj
Tomaž Arih, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Zavarovalništvo velja za eno izmed najstarejših panog, ki do sedaj ni bila v ospredju vodilnih tehnoloških inovacij. Vse večja nagnjenost k uporabi elektronskih naprav in pojav digitalizacije pa sta povzročila zanimanje za uporabo naprednih tehnologij tudi v zavarovalništvu, kot so umetna inteligenca, internet stvari, telematika in tehnologija veriženja blokov. Uporabo teh in sorodnih tehnologij v zavarovalništvu imenujemo InsurTech. Gre za izraz, ki organizacije v tej panogi izpostavlja določenim tveganjem, hkrati pa ponuja priložnosti za inovacije in nove poslovne ideje. Te inovacije je mogoče implementirati predvsem na področju premoženjskih zavarovanj, kjer je na voljo tudi največ manevrskega prostora. InsurTech lahko nastopa kot tehnologija, ki jo uporabljajo obstoječe in uveljavljene zavarovalnice tako po svetu kot tudi na slovenskem trgu. Lahko pa deluje kot zagonsko podjetje, ki za svoje delovanje uporablja napredno tehnologijo. Vsekakor pa v obeh primerih prinaša določene prednosti in slabosti.
Keywords: zavarovalništvo, InsurTech, zavarovalna tehnologija, digitalizacija, premoženjska zavarovanja
Published: 04.11.2021; Views: 69; Downloads: 5
.pdf Full text (969,97 KB)

10.
Značilnosti uspešnih vodij
Anže Trplan, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V pisnem delu bomo obravnavali vodenje oziroma uspešno vodenje in digitalizacijo ter kompetence, ki jih potrebuje vodja v času digitalizacije. Vodenje je sposobnost pripraviti druge, da sledijo našim ukazom in navodilom. Vodenje je uspešno takrat, ko v sklopu vodenja povežemo še nekatere druge dejavnike. Ti dejavniki so na primer stili vodenja - če želi biti vodja uspešen, bo moral izbrati stil vodenja glede na situacijo, v kateri se nahaja, in zaposlene, ki jih vodi, kajti nekateri potrebujejo več navodil in spodbude, drugi pa manj. Uspešnost vodenja je lahko odvisna tudi od razloga, zakaj nekdo postane vodja. Če je razlog potreba po avtoriteti ali denarju, bo vodja po vsej verjetnosti manj uspešen, kot če bo njegov razlog bolj nesebičen. Še drugi pomembni dejavniki, ki vplivajo na uspešnost vodje, so delegiranje, uspešna komunikacija, motivacija in moč. Moč je tako kot stili vodenja razdeljena in zahteva od vodje, da se z močjo vodenja prilagaja situaciji in zaposlenim. V vodenju v današnjem času je pri vodji vedno bolj pomembna tudi čustvena inteligenca in kako se vodje z njo soočajo. Nekatere raziskave so pokazale, da je lahko čustvena inteligenca na zelo pomembnem mestu. Digitalizacija je celotna sprememba organizacije od začetka uporabe ali prenove informacijsko komunikacijskih tehnologij. Pri digitalizaciji bomo predstavili, kaj je digitalizacija in katere kompetence v sodobnem svetu vodje potrebujejo, saj se čedalje bolj uvaja delo od doma in nastanejo tako imenovane virtualne skupine. Ker smo bili v času pisanja diplomskega dela deležni epidemije koronavirusa, smo jo povezali z digitalizacijo, saj se je njen razvoj v veliko organizacijah krepko povečal. Diploma je namenjena tistim, ki želijo dobiti nove informacije o uspešnem vodenju, spremeniti svojo miselnost, povečati produktivnost in vsesplošno počutje zaposlenih v organizaciji.
Keywords: vodenje, čustvena inteligenca, komunikacija, moč, uspešno vodenje, digitalizacija, kompetence v digitalizaciji.
Published: 28.10.2021; Views: 105; Downloads: 18
.pdf Full text (1,27 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica