| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 161
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Digitalizacija podjetij s tehnologijo veriženja blokov
Gorazd Stolec, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnavane potencialne koristi celotne tehnologije veriženja blokov preko digitalizacije, ki presegajo sam svet kriptovalut. Ta naloga je lahko v pomoč podjetjem, pri razumevanju tehnologije veriženja blokov in njene uporabnosti za podjetja. Čeprav mnogi tehnologijo veriženja blokov povezujejo samo s kriptovalutami, ima ta tehnologija široko paleto aplikacij v panogah, kot so proizvodnja, logistika in finance. V nalogi se z deskriptivno in komparativno metodo predstavi pomen prilagajanja hitro spreminjajočemu se poslovno digitalnemu okolju in uporabe tehnologije veriženja blokov za izboljšanje procesov, povečanje preglednosti in zmanjšanje stroškov. V aplikativnem delu se s kvalitativno analizo predstavi rešitve, ki so že na trgu in kako se lahko to tehnologijo implementira v podjetje. Prav tako se poda še napovedi za prihodnost in se nato kot celota zaključi z diskusijo in odgovori na raziskovalna vprašanja.
Keywords: digitalizacija, tehnologija veriženja blokov, kriptovalute, prihodnost, nove tehnologije, industrija 4.0, izzivi, internet stvari
Published in DKUM: 04.05.2023; Views: 120; Downloads: 43
.pdf Full text (2,11 MB)

2.
Digitalizacija proizvodnega procesa
Gorazd Čadež, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena rešitev za digitalno zbiranje podatkov iz proizvodnega procesa. Podatki so se pred implementacijo te rešitve zbirali na staromoden način, torej s pisanjem na list papirja. Opisan je celoten razvoj programske opreme. Začetek temelji na kreiranju uporabniškega vmesnika, ki je napisan v programskem jeziku Python in je oblikovan po obrazcu, na katerega se je prej podatke zapisovalo ročno. V nadaljevanju je predstavljeno oblikovanje MSSQL baze ter povezave med bazo in vmesnikom. Zaključek naloge opisuje obdelavo digitalno zajetih podatkov. Implementacija aplikacije v proizvodnjo okolje podaja večjo sledljivost in preprostejši dostop do informacij, kar uporabniku precej olajša delo.
Keywords: Digitalizacija, Python, SQL, analiza podatkov, avtomatizacija proizvodnje.
Published in DKUM: 01.02.2023; Views: 187; Downloads: 32
.pdf Full text (1,75 MB)

3.
Prenova internega poslovanja v računovodskem servisu
Manca Podgoršek, 2022, master's thesis

Abstract: V sodobnih podjetjih postajata vse bolj pomembni učinkovitost in inovativnost. Pa naj gre za nova, mlada podjetja ali za stara, že dolgo obstoječa na trgu dela. Prav tako ni pomembno, s katerim področjem se ukvarja podjetje, saj je treba na vseh področjih slediti spremembam trga in novim navadam kupcev. Večkrat pa se pozabi na samo notranjo organizacijo podjetja. Ta je sicer vse bolj pomembna, saj se zaradi selitve večine poslov v e-poslovanje in vse več dela od doma pri zaposlenih, hitro pokažejo napake notranje organiziranosti in povezovanja. Napake se pokažejo že v mikro podjetjih, v večjih podjetjih pa še prej oziroma bolj izrazito. Iz tega razloga smo se v magistrski nalogi osredotočili na e-poslovanje. Poudarek smo dali naši proučevani enoti, mikro računovodskemu podjetju. Naše proučevano mikro podjetje v določeni meri deluje še vedno preveč papirno, kar pomeni, da je premalo e-poslovanja. V nalogi smo predstavili trenutni način poslovanja. Glede na zaznano problematiko smo poiskali nekaj možnih rešitev, ki bi olajšale delo tako posamezniku kot celotni organizaciji. Predvsem smo obravnavali problem internega poslovanja med zaposlenimi. Raziskali in predstavili smo tri različne rešitve za podporo procesa upravljanja nalog in eno celovito programsko rešitev. Bistvenega pomena nam je bilo, da je rešitev praktična in enostavna za uporabo. Izbira ustrezne rešitve je vsekakor odločitev organizacije. Bi pa izbrana ustrezna rešitev pomenila boljšo organiziranost v prihodnosti, saj se proučevanemu mikro podjetju obeta vse več dela z različnih lokacij.
Keywords: e-poslovanje, brezpapirno poslovanje, elektronsko računovodstvo, digitalizacija, mikro podjetje
Published in DKUM: 25.01.2023; Views: 179; Downloads: 25
.pdf Full text (1,27 MB)

4.
Digitalna transformacija logističnih procesov v panogi ravnanja z odpadki
Tjaša Vodička, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu ugotavljamo vpliv pandemije covida-19 na digitalizacijo logističnih procesov, in sicer na področju ravnanja z odpadki. Najprej teoretično preučujemo vlogo digitalizacije, pri čemer izpostavimo tako prednosti kot slabosti digitalizacije poslovanja. Še posebej se osredotočimo na vpliv pandemije, ki je povzročila potrebo po globalni digitalizaciji podjetij. To je pomenilo hitro prilagajanje tako nestabilnim tržnim razmeram, kot tudi vse zahtevnejšim željam kupcev. S pregledom različnih mednarodnih študij smo ugotovili, da je bila sprememba na ravni digitalizacije podjetij v času pandemije nujna za njihov obstoj, hkrati pa je prav digitalizacija postavila temelje poslovanja v prihodnosti. Pandemija koronavirusne bolezni je podjetja postavila pred tehnološko prelomno točko in za vedno spremenila način njihovega poslovanja. Podjetja se trudijo ostati na vrhu svoje industrije tako, da sledijo razvijajočemu se digitalnemu svetu. Posledice so vidne v proizvodnem in logističnem sektorju. Proizvodna in logistična industrija svoj ekosistem integrirata z najsodobnejšimi tehnologijami pri upravljanju dobavne verige. Potreba po učinkovitem upravljanju motenj dobavnih verig v času epidemije je napovedala tehnološki prehod na logistiko 4.0. Danes pa premik k trajnosti po pandemiji vodi v prehod na logistiko 5.0. S trajnostnimi premiki k digitalnemu svetu se soočajo tudi slovenska podjetja. Zato smo se v magistrskem delu osredotočili na digitalne transformacije logističnega procesa v industriji ravnanja z odpadki, pri čemer nas je zanimalo predvsem, kako se je podjetje Surovina d.o.o. s tovrstnimi procesi soočalo pred pandemijo in po njej. Osredotočili smo se predvsem na področje logistike, ki je v tej panogi zelo pomembna, saj predstavlja velik del poslovne učinkovitosti. Zanimalo nas je, v katerem delu logističnega procesa v panogi ravnanja z odpadki se pojavlja največja potreba po digitalizaciji. Ugotovili smo, da se bo delež vlaganj – glede na obdobje pred pandemijo – bistveno povečal na področju digitalizacije. Podjetje največje potrebe po digitalizaciji izkazuje v procesu vhodne logistike – pri nabavi. Za podjetje Surovina d.o.o. je pomembno predvsem vzpostaviti elektronsko naročanje odvozov za dobavitelje in na podlagi tega vzpostaviti sprejemljiv vozni park, ki bi zmanjšal neizkoriščene kilometre, s tem pa stroške goriva ter količino emisij. Najpomembnejši sklop digitalizacije vhodne logistike bo reševanje reklamacij – modul bo podjetju omogočil prepoznavanje težav in zmanjšanje stroška s surovinami, ki ne dosegajo zahtevanih standardov.
Keywords: elektronsko poslovanje, informatizacija, digitalizacija, digitalna transformacija, pandemija, industrija ravnanja z odpadki, logistični procesi, nabavna logistika, prodajna logistika, optimizacija logistike.
Published in DKUM: 23.01.2023; Views: 224; Downloads: 67
.pdf Full text (2,25 MB)

5.
Uporaba orodij marketinga 4.0 v podjetju Thermana d.d.
Ana Dorn, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Turizem štejemo med dejavnosti, ki se morajo nenehno prilagajati spremembam na trgu. Tako morajo zaposleni v turizmu poznati odjemalce, cene na trgu, okolje oziroma destinacijo, v kateri delujejo, predvsem pa svoje izdelke, da znajo iz njih ustvariti primerno ponudbo in s tem privabiti potencialne odjemalce k nakupu izdelka ali storitve podjetja. Turizem se bo najbolje razvijal v destinacijah, kjer so urejene prometne povezave, kjer najdejo obiskovalci pestro ponudbo prostočasnih dejavnosti in privlačno klasično turistično ponudbo, kot so termalna kopališča, še posebej, če nudijo programe tudi za poslovne goste. Turizem je tesno povezan z marketingom. V dobi digitalizacije lahko poleg digitalnega marketinga omenjamo tudi marketing 4.0, ki predstavlja kombinacijo tradicionalnega trženja (televizija, radio in tisk) in digitalnega trženja (spletno okolje). V diplomskem delu sta predstavljena v teoretičnem delu klasičen marketing in koncept marketinga 4.0 na področju hotelirstva. V empiričnem delu je najprej predstavljeno področje marketinga v izbranem podjetju, nato pa so prikazani rezultati intervjuja, iz katerih izhaja nekaj temeljnih ugotovitev raziskave. Poleg tega je analizirano še, ali izbrano podjetje hkrati z digitalizacijo zvišuje tudi digitalne kompetence svojih zaposlenih. Zanimalo nas je tudi, ali so zaposleni v podjetju dovolj usposobljeni za uporabo digitalnih marketinških orodij, da jih znajo uporabiti v korist podjetja. Poleg intervjuja je izvedena tudi anonimna anketa med uporabniki storitev podjetja, pri čemer je ugotovljeno, kje večinoma najdejo informacije o njihovi ponudbi. Izbirali so lahko med klasičnimi in socialnimi mediji. Rezultati ankete so prikazani v empiričnem delu diplomske naloge. Prav tako so v empiričnem delu prikazani osnovni parametri intervjuja. Vse skupaj je povzeto v temeljnih ugotovitvah raziskave.
Keywords: Marketing 4.0, turizem, hotelirstvo, marketinška orodja, digitalizacija poslovanja, socialna omrežja
Published in DKUM: 16.01.2023; Views: 550; Downloads: 89
.pdf Full text (3,70 MB)

6.
Digitalizacija v Varstveno delovnem centru POLŽ Maribor : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Klemen Šauperl, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Digitalizaciji poslovnih procesov se v današnjih časih ni več možno izogniti. Ob krepitvi brezpapirne politike, spremembah zakonodaje na področju hrambe dokumentov (e-arhiviranje) in optimizaciji delovnih procesov so informacijski sistemi ključnega pomena pri učinkovitem in racionalnem poslovanju. Predmet raziskave v diplomskem delu je digitalizacija in optimizacija procesa nabave v Varstveno delovnem centru POLŽ Maribor. Aktualni sistemi v podjetju niso kos izzivom, ki izhajajo iz sodobnih načinov nabave in ustvarjajo dodano vrednost progresivnim ter inovativnim podjetjem ob prisotnosti modernih informacijskih sistemov, ki omogočajo digitalizacijo in avtomatizacijo poslovnega procesa nabave. V diplomskem delu se bomo reševanja izziva lotili s podrobno analizo stanja procesa nabave, ki predstavlja osnovo pri iskanju rešitev v naslednjih korakih. Z vpeljavo digitalizacije papirne dokumentacije in nadgradnje programskih rešitev za nabavo pa bomo občutno zmanjšali manipulacijo papirnih dokumentov, zagotovili digitalne arhive dokumentacije in razbremenili vodstvene ter pomožne kadre v podjetju s pomočjo avtomatiziranih pomožnih opravil, analiz in s celostno kontrolo.
Keywords: digitalizacija, nabava, informacijska tehnologija, avtomatizacija, optimizacija poslovanja, naročanje
Published in DKUM: 16.01.2023; Views: 173; Downloads: 51
.pdf Full text (1,20 MB)

7.
Kompetence turističnega vodnika v turizmu 4.0 : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Anja Verdinek, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Turizem 4.0 je pojem, ki se vsakodnevno vse bolj uveljavlja povsod po svetu. Gre za novo ime paradigme, ki temelji na četrti industrijski revoluciji. Poudarek pri tem je predvsem na pametni tehnologiji in digitalizaciji, ki sta se skozi desetletja neverjetno razvili in se še razvijata na dnevni ravni. Turizem 4.0 s sabo prinaša med drugim ogromno novosti, ki od ljudi, predvsem zaposlenih v turizmu, zahtevajo dodatna znanja, sposobnosti, kompetence in ne nazadnje tudi dodatna splošna izobraževanja. Teoretični del zaključne naloge zajema podrobno opredelitev kompetenc, kompetenc po ravneh posameznika in opredelitev kompetenc turističnega vodnika. Empirični del naloge zajema raziskovalna metoda študije primera; v analizo je bilo vključenih pet intervjujev turističnih vodnikov, ki imajo uradno registrirano licenco in opravljajo delo turističnega vodnika v Sloveniji. Iz rezultatov raziskave smo ugotovili, da bodo za delovanje v Turizmu 4.0 turistični vodniki morali imeti v prvi vrsti digitalne kompetence. Prav tako bo potrebno nenehno spremljanje razvoja tehnologije in učenje uporabe le-te ter druge veščine, kot so prilagodljivost, obvladovanje jezika, znanje uporabe kamer, mikrofonov in drugih tehničnih pripomočkov v povezavi z drugimi kompetencami, ki so nujne za opravljanje dela turističnega vodnika.
Keywords: Turizem 4.0, kompetence, digitalizacija, turistični vodnik.
Published in DKUM: 12.01.2023; Views: 196; Downloads: 49
.pdf Full text (1,34 MB)

8.
Pravna ureditev varstva potrošnikov : učinkovito uveljavljanje pravic v luči ciljev krožnega gospodarstva
2022

Abstract: Študenti so okviru Študentskega inovativnega projekta za družbeno korist (ŠIPK) 2016-2020 PUPKRO intenzivno preučevali preplet dveh ciljev, ki ju zasledujemo v EU (in s tem seveda tudi v Sloveniji): visoko raven varstva okolja in visoko raven varstva potrošnikov. Ta dva cilja sta si pogosto v nasprotju, prav ljudje v vlogi potrošnikov pa smo tisti, ki lahko s spremembo svojih navad bistveno prispevamo k hitrejšemu prehodu iz linearnega v krožno gospodarstvo. Skupaj s sodelovanjem partnerja iz negospodarstva, Zavoda PIP, in osmih študentov iz štirih fakultet Univerze v Mariboru so se v projektu in pričujoči monografiji osredotočili na pravne, vedenjske, ekonomske in strojniške dileme krožnega gospodarstva. Namen publikacije je ozaveščati širšo javnost o potrošniških pravicah znotraj procesa krožnega gospodarstva in pripraviti smernice za učinkovitejše uveljavljanje teh pravic v praksi. Cilj je poleg ozaveščanja potrošnikov o njihovih pravicah tudi njihovo opolnomočenje za zeleni prehod in s tem skrb za varstvo okolja.
Keywords: krožno gospodarstvo, potrošnik, varstvo okolja, digitalizacija, poslovni modeli, pravno varstvo.
Published in DKUM: 21.12.2022; Views: 291; Downloads: 47
.pdf Full text (3,70 MB)
This document has many files! More...

9.
Arhitekturna zasnova mestne knjižnice v Varaždinu : magistrsko delo
Dajana Pejić, 2022, master's thesis

Abstract: ema magistrskega dela izhaja iz težnje, da vse knjižnice, ki se nahajajo v mestu Varaždin, zaobjamemo v enem celovitem objektu. Glavni poudarek je na umestitvi knjižnice v središče mesta, na ustrezno lokacijo, ki bo v bližini vseh izobraževalnih ustanov. Obenem pa želimo mestu dati nov objekt, ki bo stičišče kulture, socializacije, izobraževanja, digitalizacije, umetnosti, skratka prostor, ki je povezan z ljudmi in naravo, namenjen počitku in sprehodom. Ker je izbrana lokacija na zeleni površini, namenjeni ljudem, je edina pravilna rešitev, da jo ohranimo, torej da objekt in promet umaknemo pod zemljo. Ob tej odločitvi se zastavlja vprašanje, kako podzemni objekt vklopiti v zelenico, ne da bi ji z obliko in velikostjo posega prizadejali škodo, hkrati pa bi bil objekt ljudem dovolj privlačen in opazen, da bi pritegnil njihovo pozornost. Danes se veliko govori o tem, kako knjižnice delujejo v skladu s sodobno tehnologijo in v kolikšni meri se v skladu z njo razvijajo tudi same. Zastavlja se vprašanje, ali bodo tudi digitalne knjižnice postale del virtualnega sveta, kako ga bodo ljudje sprejeli in nenazadnje, kakšne prednosti in slabosti bo to prineslo razvoju in civilizaciji.
Keywords: knjižnica, Varaždin, podzemna arhitektura, socijalizacija, digitalizacija
Published in DKUM: 19.12.2022; Views: 212; Downloads: 88
.pdf Full text (72,90 MB)

10.
Digitalizacija poslovnega procesa za naročilo in nakup prevoza : diplomsko delo
Tim Mori, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu poudarili, kaj je pomen in namen digitalizacije poslovnih procesov, predstavili korake digitalizacije poslovnega procesa ter opisali grafično notacijo BPMN (Business Process Model And Notation) za modeliranje poslovnih procesov. Pri izdelavi naloge smo si zastavili cilj, da bi z digitalizacijo poslovnega procesa naročilo in nakup prevoza podjetju Avtoprevozništvo Topler omogočili, da bi postalo konkurenčno ostalim sorodnim podjetjem na trgu. Na osnovi analize poslovnega procesa in izdelanih modelih poslovnega procesa (AS – IS in TO – BE) s pomočjo notacije BPMN v orodju Signavio smo razvili spletno rešitev za uporabnike, ki želijo naročiti prevoz. Rešitev ponuja različne možnosti uporabe neregistriranim uporabnikom – gostom in registriranim uporabnikom, kateri lahko na enem mestu opravijo vse korake, od povpraševanja za prevoz do nakupa prevoza. Hkrati pa spletna rešitev podjetju ponuja lažji način za pregled rezervacije prevozov. Po izdelavi končne rešitve smo s končnimi uporabniki preverili še uporabnost rešitve.
Keywords: Grafična notacija BPMN, Signavio, digitalizacija, spletni portal, prenova poslovnih procesov
Published in DKUM: 14.12.2022; Views: 378; Downloads: 72
.pdf Full text (1,76 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica