2.
GRAFIČNE TEHNIKE V VRTCU VELENJEIrena Penšek, 2015, undergraduate thesis
Abstract: Eno izmed področij likovne vzgoje je grafika, ki je zanimiva in zabavna, a premalo uporabljena v predšolskem obdobju. Diplomska naloga predstavlja v prvem delu razvoj in vrste grafičnih tehnik, kako načrtujemo likovne dejavnosti, kakšne materiale in pripomočke uporabljamo, kako pripravimo prostor ter kaj je to projektno delo, kaj vsebuje in kako poteka.
V drugem delu je predstavljen empirični del ‒ didaktični tematski sklop, ki vsebuje deset priprav likovne vzgoje za predšolske otroke stare od tri do štiri leta. Priprave vključujejo tudi evalvacijo dela, ki smo ga opravljali v Vrtcu Velenje. Za raziskovanje smo uporabili deskriptivno, analitično metodo raziskovanja ter kvalitativno pedagoško raziskavo. V raziskavi je sodelovalo devetnajst otrok iz Vrtca Velenje, enote Lučka, starih tri in štiri leta. Podatke smo zbirali dva meseca, in sicer aprila in maja. Otroke smo opazovali, jim pomagali in zapisovali naša opažanja. Vsako grafično tehniko oz. načrtovano dejavnost smo analizirali. Otrokom in vzgojiteljem oz. vzgojiteljicam smo grafiko približali in dokazali, da je lahko preprosta in zabavna. Največje veselje otrok je bilo opaziti pri odtiskovanju matric in delov telesa. V dejavnostih so uživali, ustvarjali in si s tem pridobivali izkušnje ter krepili svojo ustvarjalnost in razvijali ideje. V prihodnje bomo še intenzivneje spodbujali vzgojiteljice ter jim z lastnim zgledom prikazali grafiko kot zelo prijetno likovno področje za predšolskega otroka.
Keywords: likovna didaktika, predšolski otrok, grafika, grafične tehnike, likovno izražanje otrok, načrtovanje likovnih dejavnosti, grafični pripomočki in materiali.
Published in DKUM: 30.10.2015; Views: 3439; Downloads: 500
Full text (2,80 MB)