2.
MOJE TELO JE LUTKA (ANIMACIJA DELOV TELESA)Vesna Udovč, 2012, undergraduate thesis
Abstract: V diplomskem delu z naslovom Moje telo je lutka (animacija delov telesa) smo predstavili netradicionalne lutke, kjer je del človeškega telesa hkrati tudi del lutke. Gre za lutke, kjer se razvijajo gibalne sposobnosti otrok (gibljivost, koordinacija, ravnotežje …) in preko katerih lahko otroci spoznajo svoje telo in njegove meje.
V prvem delu smo predstavili lutko in njeno vlogo pri otrokovem celostnem razvoju. Lutka je pomembna za razvoj otrokove verbalne in neverbalne komunikacije, reševanje konfliktov, razvoj ustvarjalnosti in domišljije. Otrok je pri delu z lutko lahko vedno uspešen. Naredi jo v skladu s svojimi sposobnostmi in tudi animacija mu omogoča, da se izrazi na svoj način. Tako se razvija njegova pozitivna samopodoba, kar je za predšolskega otroka zelo pomembno.
Animacija delov telesa je tesno povezana z gibanjem, zato smo se dotaknili tudi razvoja gibalnih sposobnosti.
Opredelili smo, kaj je animacija, katere vrste animacije poznamo in predvsem, kakšni so principi lutkarske animacije.
Pri delitvi lutk smo se osredotočili predvsem na to, kako je lutka povezana s telesom, ki jo animira (z animatorjem). Zato smo opredelili tri sklope: ko animatorjevo telo ni v stiku z lutko, ko je v stiku z lutko in ko del telesa postane tudi oživljeni del lutke.
Lutke smo predstavili kot didaktično sredstvo in opisali možne načine uporabe s predšolskimi otroki.
Na koncu prvega dela smo opisali še posebnosti projektnega dela in razčlenili njegove posamezne etape, saj smo v drugem (praktičnem) delu te etape tudi izvedli v vrtcu.
Diplomsko delo je praktično, saj smo v drugem delu ugotovitve preizkusili še v praksi s projektnim delom. Predstavili smo vrtec in skupino, glavne značilnosti projekta in celoten potek le-tega.
Keywords: predšolska vzgoja, lutka, animacija, animacija delov telesa, didaktično sredstvo, projekt, projektno delo
Published in DKUM: 03.01.2013; Views: 4086; Downloads: 408
Full text (2,73 MB)