| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
KEMIJSKA TERMINOLOGIJA V OSNOVNOŠOLSKIH IN SREDNJEŠOLSKIH PROGRAMIH
Tadeja Vinko, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Izhajajoč iz učnih načrtov, katalogov znanj in učbenikov programov osnovnega in srednjega izobraževanja, je bila opravljena analiza kemijskih têrminov z namenom proučiti razvoj le-teh, kakor tudi ugotoviti pomen in izvor têrminov ter obseg in kakovost učne vsebine v daljšem, (stoletnem) časovnem obdobju. Z vidika teoretske in empirične terminološke analize bodo predstavljeni in pojasnjeni analizni izsledki, ki vključujejo nabor in opredelitev ter pomen kemijskih têrminov, kakor jih je najti v slovarjih, leksikonih, različnih strokovnih gradivih in spletnih straneh.
Keywords: Tehniška oz. kemijska terminologija, kemijska terminološka analiza, osnovno- in srednješolsko kemijsko izobraževanje, didaktična gradiva.
Published: 14.05.2013; Views: 961; Downloads: 148
.pdf Full text (2,11 MB)

2.
Vpliv nekaterih dejavnikov na učinkovitost pisanja učencev
Marija Ropič, 2011, original scientific article

Abstract: V prispevku je osrednja pozornost namenjena aktualnim vprašanjem, ki so povezana s premikom začetka sistematičnega opismenjevanja po analitično-sintetični metodi iz drugega v prvi razred osnovne šole. Študija izhaja iz bojazni, da bo krajše obdobje razvijanja predbralnih in predpisalnih zmožnosti vplivalo na učinkovitost opismenjevanja, zato meri učinek predbralnih in predpisalnih vaj na kakovost pisanja učencev v 1. triletju osnovne šole pri učencih, ki so bili deležni sistematičnega usvajanja predbralnih in predpisalnih zmožnosti, ter pri učencih, ki takih vaj skorajda niso bili deležni. Natančneje: raziskava preverja vpliv vaj za osnove pisanja, vaj za razvoj glasovnega zavedanja in vaj za vidno zaznavanje na učinkovitost pisanja po nareku. Na osnovi opazovanja ugotavljamo, da imajo učenci pred začetkom sistematičnega abecednega opismenjevanja heterogeno predznanje (poznavanje črk, branje, razumevanje branja, pisanje), da se lahko učenci učinkovito opismenijo (kar dokazujejo posamezne kategorije napak) ne glede na različno pripravo učencev na sistematično abecedno opismenjevanje in da so deklice uspešnejše v pisanju po nareku.
Keywords: predznanje, opismenjevanje, pisanje po nareku, napake, kategorije napak, didaktična gradiva
Published: 10.07.2015; Views: 620; Downloads: 65
.pdf Full text (86,80 KB)
This document has many files! More...

3.
ŠOLE KOT POMEMBEN DEJAVNIK OHRANJANJA SLOVENSKE LJUDSKE GLASBENE DEDIŠČINE
Mojca Gyorek Karas, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem, teoretičnem delu, je predstavljen pojem ljudska glasba, pomen ljudske glasbe, njeni elementi, njeno raziskovanje in vloga osnovnih šol pri ohranjanju le-te. Podrobno sem predstavila slovensko ljudsko glasbo in njene značilnosti, s poudarkom na prekmurski ljudski glasbeni zapuščini. Predstavila sem tudi slovensko ljudsko glasbeno dediščino v učnih načrtih osnovnega šolstva. Drugi del je praktični del, v katerem sem podrobno predstavila svoja samostojna projekta z naslovom Zvočni odsevi mojega kraja/Slovenija, ki sta bila namenjena motiviranju osnovnošolskih otrok za izvajanje in ohranjanje prekmurskih ljudskih pesmi. V okviru teh projektov sta nastali zgoščenki Zvočni odsevi mojega kraja/Slovenija – Če bi jas bila fčelica in Zvočni odsevi mojega kraja/Slovenija – Döžnjek zlati pun je vlati. Praktični del naloge vsebuje tudi analizo koncertov in pesmi, ki so na zgoščenkah.
Keywords: prekmurska ljudska glasba, izvajanje ljudske glasbe, ljudski godci, osnovna šola, didaktična gradiva
Published: 19.07.2016; Views: 537; Downloads: 62
.pdf Full text (2,20 MB)

4.
Didaktična gradiva za slovenščino v 1. in 2. razredu osnovne šole
Laura Grgec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Za pouk slovenskega jezika v osnovni šoli so na voljo didaktična gradiva, ki jih ponujajo štiri različne založbe. Vsako leto izide katalog učbenikov, ki ga pripravi Strokovni svet Republike Slovenije za splošno izobraževanje in v katerem je seznam vseh potrjenih didaktičnih gradiv za izobraževanje. Zanimalo nas je, kako so si didaktični kompleti med seboj podobni ali različni in kako se ujemajo z učnim načrtom. Teoretično diplomsko delo opisuje glavne naloge poučevanja slovenščine v 1. in 2. razredu osnovne šole ter splošne in operativne cilje predmeta, ki jih določa učni načrt. Predstavljene so štiri založbe, ki ponujajo didaktične komplete za slovenščino. Zanimalo nas je, kaj didaktični kompleti vsebujejo, da so didaktično ustrezni in posledično učitelji posegajo po njih ter kako vplivajo na uspehe ali neuspehe učencev pri pouku slovenščine. Zato smo s primerjavo didaktičnih kompletov med seboj in z učnim načrtom ugotavljali, katere založbe ponujajo najbolj primerne in kvalitetne komplete, ki bi se jih morali učitelji posluževati.
Keywords: osnovna šola, 1. razred, 2. razred, slovenščina, učni načrt, didaktična gradiva, založba, učitelji
Published: 29.08.2016; Views: 515; Downloads: 58
.pdf Full text (1,02 MB)

5.
Metodologija načrtovanja in strategija poučevanja kem. vsebin ob uporabi didaktičnih e-gradiv pri predmetu Naravoslovje na stopnji poklicnega izobraževanja
Sara Cigler, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V zavedanju, da je uporaba IKT pri pouku nadvse smiselna, če ne nujna, bomo predstavili teoretična izhodišča e-izobraževanja, katera so služila kot vodilo pri izdelavi primerka i-učbenika za potrebe predmeta Naravoslovje v srednjem poklicnem kemijskem izobraževanju, ki je predstavljen v empiričnem delu naloge. V uvodnem delu so definirani ključni pojmi: e-izobraževanje, e-gradiva in e-učbeniki, ter predstavljene različne kategorije e-učbenikov; d-učbenik, r-učbenik in i-učbenik. Poleg prednosti in slabosti uporabe e-gradiv v učnem procesu so izpostavljena tudi merila za zagotavljanje kakovosti le teh. V nadaljevanju smo opredelili osnovne interaktivne elemente e-gradiv, ki so bistvenega pomena za vizualizacijo kemijskih struktur in aktivno vključevanje učencev v sam pouk. Predstavljena je metodologija načrtovanja in strategija poučevanja z didaktičnimi e-gradivi. Natančneje so opredeljene kompetence, ki jih od učitelja zahteva tovrstno, sodobno poučevanje in kompetence, ki naj bi jih učenec pridobil pri takšnem poučevanju. Na koncu teoretičnega dela so predstavljeni še postopki za načrtovanje in oblikovanje i-učbenika, ki so služili kot vodilo pri izdelavi primerka i-didaktične enote, ki je predstavljena v končnem, empiričnem delu naloge. S pomočjo te i-didaktične enote je ponazorjeno udejanjenje predmetno-specifičnih in digitalnih kompetenc učitelja in dijaka, ter cilji in aktualna didaktična načela, ki se uresničujejo pri poučevanju in učenju ob uporabi le-te.
Keywords: IKT, e-izobraževanje, didaktična e-gradiva, i-učbenik, Naravoslovje, SPI, metodologija načrtovanja pouka z e-gradivi, strategija poučevanja z e-gradivi, kompetence
Published: 25.11.2016; Views: 790; Downloads: 43
.pdf Full text (2,80 MB)

6.
Začetno branje ob didaktičnih igrah
Vesna Rošer, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo temelji na branju. Osredotočeno je predvsem na začetno branje. V magistrskem delu je najprej opredeljeno samo branje, faze branja in opismenjevanja. Vključuje spretnosti, ki jih mora otrok razviti še preden prične s samostojnim branjem. Velik poudarek je namenjen staršem in učiteljem, ki imajo pomembno vlogo pri otrokovem začetnem branju. Pri tem je pomembno pripovedovanje otroku, spodbudno okolje, ki spodbuja osnove branja in pisanja ter upoštevanje individualizacije in diferenciacije. Predstavljeno je, kako pomagati otroku pri težavah in motnjah z branjem ter pisanjem. Naštete so nekatere metode in tehnike, ki so namenjene odpravljanju teh težav. Zaradi aktualnosti današnjih medijev je zajeto tudi vplivanje televizije in risank na otrokovo branje. V zadnjem delu so predstavljene in naštete nekatere didaktične igre, ki pripomorejo k uspešnejšemu branju. Poleg tega so zajeta tudi nekatera didaktična gradiva, ki jih uporabljajo učitelji in so jim v veliko pomoč pri poučevanju v osnovni šoli, hkrati pa vsebujejo še igre, primerne razvojni stopnji otrok ter so namenjene tako branju kot pisanju. Navedeni so še nekateri didaktični pripomočki, s katerimi si lahko otroci pomagajo pri branju, poleg tega pa se ob njih hkrati zabavajo. V empiričnem delu nas je zanimalo, katere didaktične igre učitelji uporabljajo, kako jih vključujejo v pouk ter kakšne so pomanjkljivosti le-teh. Zanimalo nas je tudi, katere težave pri začetnem branju učencev učitelji najpogosteje zaznajo. Primerjala smo odgovore učiteljev prve triade v osnovnih šolah.
Keywords: branje, opismenjevanje, vloga staršev, didaktične igre, didaktična gradiva
Published: 18.11.2016; Views: 980; Downloads: 151
.pdf Full text (1,61 MB)

7.
DIDAKTIČNA GRADIVA V ZAČETNEM BRANJU
Natalija Herman, 2017, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo zajema didaktična gradiva različnih slovenskih založb, ki so osredotočena na začetno branje. Na začetku dela je napisano nekaj o branju otrokom, o zgodnji pismenosti in bralnih stopnjah ter motivaciji za branje, nato pa so opredeljeni splošni pojmi, ki zajemajo didaktična gradiva, kot so učbenik, delovni zvezek in priročnik. Na kratko smo se posvetili vsakemu posebej in ga predstavili. Nato je poudarek celotnega magistrskega dela usmerjen v različne slovenske založbe, ki ponujajo didaktična gradiva, ki so namenjena predvsem začetnemu branju in opismenjevanju, saj je slednje zelo pomembno pri samem usvajanju branja. V magistrskem delu smo predstavili didaktična gradiva založb Modrijan, Izolit, Mladinska knjiga in Rokus Klett. Pri vsakem gradivu, ki ga založba ponuja, je predstavljen splošen opis, tehnične podrobnosti, avtorji in pa datum oziroma leto izida. Skupno sem preučila 37 gradiv štirih slovenskih založb. V empiričnem delu nas je zanimalo, za katere slovenske založbe se učitelji prve triade odločajo in zakaj, kako pogosto uporabljajo didaktična gradiva pri načrtovanju pouka in, ali jih vključujejo tudi v domače delo učencev. Zanimalo nas je, ali obstajajo kakšne razlike pri izbiri založbe glede na delovno dobo in starost učiteljev. V sklepu smo predstavili svoje ugotovitve in zaključke o preučenih didaktičnih gradivih in rezultatih raziskave.
Keywords: didaktična gradiva, založbe, začetno branje, učbenik, delovni zvezek
Published: 07.03.2017; Views: 639; Downloads: 96
.pdf Full text (2,41 MB)

8.
Vključevanje albansko govorečih otrok v vrtec
Rrezarta Zumeri, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Proces vključevanja v družbo je zelo pomemben proces v življenju otroka priseljenca. Uspešnost vključevanja pomembno vpliva na nadaljnje počutje otroka priseljenca in njegov razvoj v novem okolju. Zavedati pa se moramo morebitnih težav, s katerimi se soočajo otroci priseljenci, njihovi starši in strokovni delavci v procesu vključevanja otrok, ki prihajajo iz drugačnega kulturnega okolja. V tem obdobju je ena izrazitejših težav jezik, prav tako pa vzgojitelji nimajo dovolj didaktičnih gradiv za delo z otroki priseljenci, v našem primeru z albansko govorečimi otroki. Zato smo v okviru praktičnega dela diplomske naloge razvili dvojezično didaktično gradivo in dvojezična obvestila za starše, in sicer v slovenskem in albanskem jeziku. Kakovost pripravljenega gradiva smo evalvirali tako, da smo gradivo dali vzgojiteljem v uporabo in oceno. Ocene pripravljenega gradiva pričajo o kakovostnem, uporabnem in primernem gradivu tako za predšolske otroke kot tudi za starše albansko govorečih otrok in vse strokovne delavce, ki sodelujejo v procesu vključevanja otroka priseljenca. Diplomsko delo tako na pomemben način prispeva k večjemu naboru didaktičnih gradiv pri vzgoji in izobraževanju albansko govorečih otrok v slovenskem okolju in pri delu strokovnih delavcev v vrtcih z albansko govorečimi starši.
Keywords: otroci priseljenci, starši otrok priseljencev, vzgojitelj predšolskih otrok, albanski jezik, didaktična gradiva.
Published: 13.03.2019; Views: 196; Downloads: 66
.pdf Full text (1,24 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica