| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
PRIMERJAVA GOVORNIH NASTOPOV V SEDMEM IN DEVETEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Valentina Volavšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V pričujočem diplomskem delu z naslovom Primerjava govornih nastopov v sedmem in devetem razredu osnovne šole sem se ukvarjala s problematiko usposabljanja učencev omenjenih razredov v govornem nastopanju. Glavni cilj je bil v okviru poslušanja in analize govornih nastopov v sedmem in devetem razredu razrešiti raziskovalni problem, tj. preučiti in ovrednotiti prednosti in slabosti izvajanja govornih nastopov v sedmem in devetem razredu ter na podlagi primerjave učencev obeh razredov prikazati razlike. Na osnovi rezultatov sem želela dokazati, da se je z vajo možno naučiti veščin govornega nastopanja. V teoretičnem delu sem predstavila in primerjala cilje starega in prenovljenega učnega načrta, ki jih morajo učenci dosegati pri govornem nastopanju v sedmem in devetem razredu, ter izpostavila razlike vsebin obeh učnih načrtov. Po preučitvi strokovne literature sem prikazala, kakšna mora biti zgradba govornega nastopa in kakšne priprave so potrebne, da je govorni nastop dober tako v svoji vsebini kot tudi izvedbi. V empiričnem delu sem predstavila lastni ocenjevalni kriterij, s pomočjo katerega sem analizirala, primerjala in vrednotila poslušane govorne nastope učencev, nato pa sem prikazala še prednosti in pomanjkljivosti govornih nastopov. Govorne nastope in njihovo ocenjevanje sem primerjala med učenci različnih razredov in prišla do naslednje ugotovitve: učenci devetega razreda so načeloma bolje izvajali govorne nastope na vseh ocenjevalnih ravneh (v primerjavi s sedmošolci je bila vidna manjša uporaba pisne predloge pri izvajanju govornih nastopov, učenci niso izgubljali stika s poslušalci zaradi govora, ki bi bil naučen na pamet, učenci so se dobro otresli treme, pri izvajanju govornega nastopa so upoštevali besedilno vrsto in bolje razporejali vsebino kot sedmošolci, pri izvajanju govornega nastopa so uporabljali bogatejši besedni zaklad in izkoriščali svojo zmožnost skladenjske raznolikosti, trudili so se upoštevati pravorečno normo, njihova uporaba mašil je bila majhna, med govorom so poskušali govoriti razumljivo, zborno, ponazorila so bila privlačna, prav tako pa so se bolje zavedali časovnega okvira, v katerem so morali izpeljati nastop ipd.).
Keywords: Ključne besede: osnovna šola, govorni nastop, sedmi razred, deveti razred, primerjava.
Published: 25.11.2009; Views: 2400; Downloads: 269
.pdf Full text (1,13 MB)

2.
PRIMERJAVA PISNIH IZDELKOV UČENCEV 9. RAZREDA OSNOVNE ŠOLE PRI PREDMETIH SLOVENŠČINA IN ZEMLJEPIS
Sanja Pušnik, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bilo zbrati in primerjati pisne izdelke učencev, ki so v šolskem letu 2011/2012 obiskovali deveti razred osnovne šole pri predmetih Slovenščina in Zemljepis. Pri predmetu Slovenščina so opisali svoj domači kraj, pri predmetu Zemljepis pa Slovenijo. Podane so bile značilnosti pisnih izdelkov učencev pri omenjenih predmetih. Izdelki so bili analizirani glede na vrsto in zvrstnost napak ter glede na obliko izdelkov. Prikazana je bila stopnja pismenosti učencev devetega razreda in vpliv narečnosti na pisne izdelke pri omenjenih predmetih. Pisni izdelki so bili metodološko obdelani z deskriptivno metodo, metodo analize in sinteze ter metodo klasifikacije. Na koncu so bili rezultati statistično prikazani. Raziskava je pokazala, da med pisnimi izdelki, nastalimi pri predmetu Slovenščina in pri predmetu Zemljepis, prihaja do oblikovnih razlik, predvsem v povprečnem številu povedi na spis. Med izdelki prihaja do razlik v količini napak, narečni vpliv v pisnih izdelkih pri predmetu Slovenščina pa je večji kot pri pisnih izdelkih, nastalih pri predmetu Zemljepis. Pokazalo se je, da imajo devetošolci dovolj znanja, da napišejo pisni izdelek o svojem družbenem okolju, s čimer dosegajo vsaj minimalne standarde znanja.
Keywords: slovenščina, zemljepis, deveti razred, pismenost, zvrsti slovenskega jezika, štajerska narečna skupina, vzhodnopohorsko narečje
Published: 18.04.2013; Views: 1206; Downloads: 97
.pdf Full text (1,73 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica