| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 72
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Turistične destinacijske organizacije : gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja
2023, proceedings

Abstract: Monografijo z naslovom ' TURISTIČNE DESTINACIJSKE ORGANIZACIJE: gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja' sestavljajo štirje znanstveni tematski sklopi namenjeni turističnim delavcem v javnem in zasebnem sektorju, študentom turizma in hotelirstva ter predstavnikom civilne družbe. 40 avtorjev se je v diskurzih osredotočilo na: (i) trajnostno upravljanje turističnih destinacij, ponudnikov in doživetij skozi dodajanje lokalne vrednosti, kot tudi na varnost v turizmu in načrtovano upravljanje kriznih situacij; (ii) digitalizacijo v turizmu za potrebe upravljanja in trženja deležnikov povezanih v destinacije; (iii) elemente destinacij skozi: kreativno ponudbo v naravi, kulturno dediščino, arhitekturne posebnosti, gastronomski turizem, nastanitve na turističnih kmetijah, vlogo sprejemnih turističnih agencij in turističnih vodnikov za nepozabna doživetja; ter (iv) nosilne produkte slovenskega turizma: aktivni turizem v naravi; valorizacija kulturne dediščine; velneške in zdravstvene storitve; prireditve in poslovna srečanja; gastronomska doživetja in vinske destinacije. Proučevane vsebine so lahko odlična popotnica za jasno pozicioniranje slovenskih turističnih destinacij na močno konkurenčnem zelenem turističnem zemljevidu Evrope.
Keywords: destinacija, turistična destinacijska organizacija, destinacijski management in marketing, trajnosten in družbeno odgovoren turizem, turistični sistem, turistična ponudba, turistično povpraševanje, varstvo narave, krajina, interpretacija, kulturna dediščina, arhitektura, krajina, valorizacija, gastronomski turizem, turistične nastanitve, turistična kmetija, sprejemna turistična agencija, turistični vodnik, vodeno doživetje
Published in DKUM: 13.01.2023; Views: 201; Downloads: 75
.pdf Full text (29,07 MB)
This document has many files! More...

2.
Glamping kot priložnost za razvoj visokokakovostnega turizma
Patricija Štruc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo obravnavali eno izmed sodobnih oblik turizma, ki je v zadnjih letih doživela velik porast, glamping. Glamping je kombinacija kampiranja in luksuza ter predstavlja alternativo množičnemu turizmu. Raziskovali smo potencial razvoja tovrstne turistične ponudbe, ki uspeva tudi v Sloveniji ter predstavlja enega izmed stebrov slovenskega zelenega in trajnostno naravnanega turizma ter visokokakovostnih storitev in doživetij. V diplomskem delu smo obravnavali tudi pojma kakovost in konkurenčnost destinacije, opisali glamping ponudbo v Sloveniji in analizirali rezultate ankete o potencialu, ki ga ima glamping v Sloveniji za razvoj visokokakovostne turistične ponudbe
Keywords: glamping, turizem, turistična destinacija, visokokakovostni turizem
Published in DKUM: 05.01.2023; Views: 107; Downloads: 35
.pdf Full text (1,36 MB)

3.
Vpliv destinacijske znamke na prepoznavnost turistične destinacije
Matias Osojnik, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo vpliv destinacijske znamke na prepoznavnost turistične destinacije. Da bi lahko razumeli vsebino pojma destinacijska znamka in turistična destinacija, v teoretičnem delu predstavimo teorijo o turističnih destinacijah, njihovih značilnostih in strateški vidik trženja destinacije. Opredelimo tudi vsebino destinacijske znamke in navedemo nekaj primerov slovenskih in mednarodnih destinacijskih znamk. V zadnjem poglavju teoretičnega dela predstavimo načine oglaševanja destinacijskih znamk in analiziramo nekaj primerov vplivov destinacijskih znamk na prepoznavnost turistične destinacije s pomočjo družbenih omrežij. V empiričnem delu sledi analiza destinacijskih znamk, ki smo jo pripravili s pomočjo anketiranja in intervjuja z go. mag. Livijo Kovač Kostantinovič iz Slovenske turistične organizacije. Intervju je poglobil razumevanje slovenske destinacijske znamke »I feel Slovenia«, kar nam je pomagalo pri primerjavi slovenske destinacijske znamke z znamko Nove Zelandije. Z anketo smo pridobili podatke o prepoznavnosti destinacijskih znamk in ugotovili, kateri kanali oglaševanja se najpogosteje uporabljajo pri izbiri turistične destinacije. Analizirali smo tudi pozicioniranje občine Hoče-Slivnica, naredili SWOT analizo za področje razvoja turizma omenjene občine in pripravili konkreten predlog za uvedbo destinacijske znamke »Hočem doživeti Hoče«, pri čemer smo navedli načine trženja s pomočjo socialnih omrežij in primere potencialnih turističnih produktov, ki bi jih lahko uvedli v Hočah.
Keywords: turizem, destinacijska znamka, turistična destinacija, oglaševanje, družbena omrežja
Published in DKUM: 11.11.2022; Views: 241; Downloads: 40
.pdf Full text (2,14 MB)

4.
Analiza turistične ponudbe občine Slovenska Bistrica s poudarkom na športnem turizmu : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Arinna Marin, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Ljudje se vedno bolj zavedajo pomembnosti telesne aktivnosti, ki pripomore k boljšemu fizičnemu in psihičnemu počutju. Prav zaradi tega je vedno več povpraševanja za dodatno športno ponudbo na turističnih destinacijah. V diplomski nalogi smo raziskovali športnoturistično ponudbo v občini Slovenska Bistrica. Ugotovili smo, da je športni turizem v občini Slovenska Bistrica že dobro razvit, vendar ima še veliko prostora za izboljšave. Prišli smo do spoznanja, da sta najbolj razviti obliki športnega turizma v občini Slovenska Bistrica pohodništvo in kolesarjenje. Menimo, da Občina Slovenska Bistrica v omenjeni športni obliki vloži največ športnoturističnega kapitala. Namen naše diplomske naloge je bil izdelati predloge za nadaljnje izboljšave športnoturistične ponudbe v občini Slovenska Bistrica. Po našem mnenju bi se lahko za boljše razvit športni turizem organizirali različni pohodniški in kolesarski dogodki, ki bi spodbujali k večji obiskanosti občine Slovenska Bistrica. Menimo, da bi se morali športni in turistični akterji bolje medsebojno povezovati ter na takšen način izboljšati turistično ponudbo z dodatnimi športnimi aktivnostmi. Ustvarili smo tudi analizo PSPN, ki temelji na prednostih, slabostih, priložnostih in nevarnostih športnega turizma v občini Slovenska Bistrica.
Keywords: športni turizem, občina Slovenska Bistrica, turistična destinacija, šport
Published in DKUM: 27.12.2021; Views: 513; Downloads: 112
.pdf Full text (1,35 MB)

5.
Analiza destinacije Mali Lošinj po ETIS in GSTC kazalnikih trajnostnega razvoja in vizija prihodnega poslovanja : završni rad sveučilišnog studija
Hana Jutriša, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Međunarodni dolasci turista u svijetu svake godine rastu. Obalne i otočne destinacije, gdje je loš razvoj, loše upravljanje otpadom i prekomjerni broj turista, posebno su osjetljive na pritisak masovnog turizma. Masovni turizam donio je mnogo negativnih učinaka na prirodni razvoj destinacija, stoga se sve više destinacija počinje okretati k održivom razvoju turizma. Iza svake dobre destinacije stoji dobro i kvalitetno razrađen destinacijski menadžment. Dužnost destinacijskog menadžmenta je planiranje, organiziranje, vođenje i kontroliranje destinacije, uz vrlo visoku razinu brige o ljudskim resursima te oni također moraju brinuti i održivosti destinacije. Kao jedni od najučinkovitijih alata za mjerenje i praćenje održivog turizma na destinaciji uzeti su ETIS i GSTC kriteriji održivosti. Održivi turizam je danas trend koji najbrže raste, a Mali Lošinj je destinacija koja je posljednjih godina prikupila niz nagrada za svoju održivost. Glavni cilj ovog rada jest pomoću ETIS i GSTC kriterija održivosti, intervjua s predstavnicima destinacije i ankete s turistima, utvrditi stvarno stanje održivosti na destinaciji.
Keywords: održivi turizam, otočna destinacija, destinacija Mali Lošinj, pokazatelji održivog razvoja, menadžment destinacije
Published in DKUM: 23.12.2021; Views: 335; Downloads: 40
.pdf Full text (2,44 MB)

6.
Naveza ponudbe botaničnega vrta univerze v mariboru s ponudbo športnega turizma in rekreacije v destenaciji maribor - pohorje
Jaka Klemenčič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Turizem najpogosteje povezujemo s potovanji, kulturo in drugimi spremljajočimi dejavnostmi. S kombinacijo turizma in športa se razvija ena najhitreje rastočih zvrsti turizma – športni turizem. Ta se osredotoča na doživljanje športne ponudbe v destinaciji. V raziskavi smo se osredotočili na ponudbo športno-rekreativnega turizma v Mariboru in okolici, opredelili njegovo vlogo in s predlogi skušali povezati športni turizem in Botanični vrt Univerze v Mariboru ter privabiti potencialne turiste. Z analizo rezultatov anketiranja smo ugotovili, da je s pomočjo športno-rekreativnega turizma, s pomočjo športnih ustanov in prireditev mogoče tržiti Botanični vrt Univerze v Mariboru.
Keywords: športni turizem, destinacija, športna ponudba, Botanični vrt Univerze v Mariboru.
Published in DKUM: 25.03.2021; Views: 608; Downloads: 66
.pdf Full text (609,26 KB)

7.
Podeželje in razvoj gastronomije v Sloveniji : teritorialne kolektivne blagovne znamke po modelu ʹIzvorno slovenskoʹ
2021

Abstract: V publikaciji so predstavljena znanstvena izhodišča in pomen vzpostavljanja teritorialnih kolektivnih blagovnih znamk po modelu Izvorno slovensko za razvoj slovenskega podeželja ter gradnje gastronomskega turizma, ki temelji na kratkih dobavnih poteh od njive do krožnika in vzpostavlja sistem kakovosti in izvora živil ter gradiv tudi za vse spremljajoče dejavnike, ki družno gradijo gastronomsko podeželsko turistično destinacijo. Model temelji na sistematičnem povezovanju, gradnji sistema ocenjevanja in vizualne podobe kolektivne blagovne znamke, usposabljanju, svetovanju, ocenjevanju kakovosti, podeljevanju pravice do uporabe certifikata, vzpostavljanju sistema trženja, prodaje, logistike in zagotavljanja nenehne kakovosti skozi načrtovano spremljanje kakovosti in izvora produktov. Na prvem nivoju gradimo primarno ponudbo, in sicer usposabljamo in svetujemo ponudnikom pridelkov in živilskih izdelkov, da le-ti zgradijo zgodbe z lokalno dodano vrednostjo, ki jih lahko v jedi vključijo gostinci. Na drugem nivoju ustvarjamo lokalno prepoznavno ponudbo nastanitvenih kapacitet, gastronomskih prireditev in doživetij. Tretji nivo je namenjen ambasadorjem kolektivne blagovne znamke, ki pod eno streho združujejo več omenjenih aktivnosti in sprejemnim turističnim agencijam. Četri nivo je namenjen gradnji portala, ki omogoča komuniciranje med deležniki znotraj destinacije in pritegne pozornost zahtevnih raziskovalcev gastronomije, ki so za izjemna butična doživetja pripravljeni nameniti svoj čas in denar. Vse aktivnosti so usklajene z aktivnostmi Slovenske turistične organizacije in MGRT in odlična popotnica za Slovenija – Evropska gastronomska regija Evrope 2021.
Keywords: teritorialne kolektivne blagovne znamke, model Izvorno slovensko, trajnostni razvoj podeželja, gastronomija, kratke dobaviteljske verige, od njive do krožnika, destinacija, kakovost, poreklo-izvor
Published in DKUM: 09.03.2021; Views: 685; Downloads: 63
URL Link to file

8.
Dejavniki odločanja pri izbiri destinacije
Tanja Germ, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo raziskovali dejavnike, ki vplivajo na odločitev ljudi, ko se odločajo o izbiri destinacija. Zanimalo nas je kateri so tisti dejavniki in kako močno le ti vplivajo na našo odločitev. Zasnova diplomskega projekta je temeljila na teoretičnem in empiričnem delu. V teoretičnem delu smo poiskali in raziskali razna dela avtorjev in njihova mnenja o dejavnikih ter samem vedenju potnikov oz. turistov. Zanimal nas je proces odločanja turistov, kaj jih motivira za potovanje in kako se vedejo pred, med in po potovanju. Podrobneje smo raziskali marketing destinacij s strani ponudnikov in kako je za njih pomembna dvosmerna komunikacija, da lahko še naprej zadovoljujejo turiste v prihodnosti in uresničijo ali presežejo njihova pričakovanja. Tako je pomembno predvsem, da pri marketinškem spletu ravnajo tako, da se osredotočijo predvsem na potrebe in želje kupcev oz. v našem primeru potnikov. To najlažje dosežejo s segmentacijo trga, kjer trg razdelijo v manjše skupine in se osredotočijo predvsem na tisto, ki je njihova ciljna skupina. Namen naše raziskave je bil ugotoviti, kateri dejavniki vplivajo na odločitev turistov in kako močno vplivajo. Anketirali smo 60 oseb, ki so podali svoje mnenje o vplivu dejavnikov na njihovo odločitev pri izbiri destinacije. Ugotovili smo, da sta za njih najpomembnejša dejavnika cena in podnebje na destinaciji. Prav tako pa je med najvišje ocenjenimi varnost destinacije. Zelo nizko pa je ocenjen dejavnik kvaliteta življenja ljudi na izbrani destinaciji, torej življenjski standard lokalnih prebivalcev. Pomembnost dejavnikov pa smo primerjali tudi po starostnih skupinah in po spolu.
Keywords: dejavniki, odločanje, izbira, destinacija
Published in DKUM: 23.11.2020; Views: 455; Downloads: 40
.pdf Full text (682,00 KB)

9.
Trajnostni razvoj turizma z analizo nosilne zmogljivosti na primeru občine Bovec
Marjeta Kavčič, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je obravnavano področje trajnostnega razvoja turizma na primeru občine Bovec, ki je v zadnjih petih letih dosegala rekordno rast turističnega obiska. Posledično se je to, zlasti v poletni sezoni, odražalo z znaki preobremenjenosti destinacije na naravnem in socialnem okolju. Za ugotavljanje zmogljivosti destinacije za turizem je bila uporabljena analiza nosilne zmogljivosti, ki predstavlja instrument za lažje načrtovanje in udejanjanje trajnostnega turizma. Poleg omenjene metode sta bili za oceno socialne nosilne zmogljivosti s pomočjo anketiranja izvedeni raziskavi zadovoljstva z vplivi turizma med lokalnim prebivalstvom in obiskovalci destinacije Bovec. Presoja nosilne zmogljivosti temelji na oceni desetih relevantnih indikatorjev glede na scenarij trajnostnega razvoja turizma. Rezultati so pokazali, da sta glavna omejitvena dejavnika na tej stopnji obremenjenosti zadovoljstvo lokalnega prebivalstva in mirujoči promet, kjer je nosilna zmogljivost presežena. Štirje od desetih indikatorjev ne presegajo nosilne zmogljivosti, štirje indikatorji pa niso trajnostni. Na podlagi izvedene analize so bili prepoznani tudi drugi ključni izzivi, ki jih je potrebno nasloviti z ukrepi za povečanje nosilne zmogljivosti, kot so desezonalizacija, učinkovito upravljanje z obiskom, višanje kakovosti turističnih storitev, povečanje zadovoljstva lokalnega prebivalstva ter zagotavljanje ustrezne infrastrukture. Ključnega pomena za uspešno in učinkovito upravljanje destinacije je, da se pri nadaljnjem razvoju upoštevajo omejitve nosilne zmogljivosti destinacije ter načela trajnostnega razvoja, s čimer se bo zagotovilo optimalen in uravnotežen razvoj turizma za vse ključne deležnike v destinaciji.
Keywords: trajnostni turizem, turistična destinacija, nosilna zmogljivost, indikatorji
Published in DKUM: 09.11.2020; Views: 835; Downloads: 141
.pdf Full text (4,00 MB)

10.
Sport kao motiv za posjet Umaga
Karla Cvetković, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Motivi za putovanje se razlikuju od ljudskih potreba do karakteristika pojedine destinacije. Rijetko je samo jedan razlog putovanja, iako jedan motiv može igrati dominantnu ulogu u putovanju ili je jedna motivacija presudna za odabir odredišta. Kada govorimo o destinaciji Umag smještenoj na jadranskoj obali Hrvatske možemo zaključiti da posjetiteljima nudi mnogo motiva za posjet: sunce i more, povijesna baština, kultura, gastronomija, sportske manifestacije i drugo. Naziva se i Gradom sporta i turizma, koji su u današnje vrijeme dvije međufunkcionalne pojave iz kojih proizlazi novi oblik turizma – sportski turizam. Ne postoji točna definicija ove vrste turizma no možemo razlikovati posjetitelje koji aktivno sudjeluju u sportskim aktivnostima i one koji dolaze gledati sportske događaje. Sportski turizam u današnje vrijeme sve je popularniji, a sport predstavlja jedan od vodećih izvora prihoda turističkih destinacija. Glede na ljestvicu motiva, u ovom diplomskom radu došli smo do podataka da se sport nalazi iza sunca i mora a ispred kulture. Prema istraživanjima doznali smo da je svjetski teniski turnir ATP Croatia glavni razlog za turističko putovanje u Umagu za vrijeme trajanja turnira.
Keywords: motiv, motivacija, destinacija, sport, sportski turizam
Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 569; Downloads: 74
.pdf Full text (1,26 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica