| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 282
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Odnos med kvaliteto spanja in količino delovnega časa zaposlenih v Generalnem sekretariatu Sveta Evropske unije v času epidemije COVID-19
Annemarie Kim Kozole Smid, 2021, master's thesis

Abstract: Epidemija COVID-19 je pustila občuten pečat. Posledice so bile vidne tako v duševnem zdravju ljudi kot tudi pri spanju in načinu dela mnogih zaposlenih. Namen raziskave je bil proučiti kakovost spanja in duševnega zdravja zaposlenih v Generalnem sekretariatu Sveta evropske unije v povezavi z različnimi dejavniki dela s potencialnim vplivom na spanje in duševno zdravje. 201 udeleženec (62,2 % žensk, 36,8 % moških, 1 % neopredeljenih) različnih direktoratov omenjene organizacije je odgovoril na sklop vprašanj, pri čemer smo za splošno oceno kakovosti spanja uporabili Pittsburški vprašalnik kakovosti spanja (PSQI) in mu dodali dve dodatni vprašanji, za oceno simptomov tesnobe lestvico generalizirane anksioznosti (GAD-7) ter za oceno obremenjenosti zaradi uporabe spletnih orodij lestvico Zoom izčrpanosti in utrujenosti (ZEF). Ključne ugotovitve naše raziskave so, da obstaja odnos med kakovostjo spanja in izraženostjo občutij tesnobe ter kakovostjo spanja in obremenjenostjo zaradi uporabe spletnih orodij za izvajanje videokonferenc na eni strani, na drugi strani pa med izraženostjo občutij tesnobe in obremenjenostjo zaradi uporabe spletnih orodij za izvajanje videokonferenc ter kakovostjo spanja in ravnjo povezanosti z delom po preteku delovnih ur. Navedene ugotovitve so lahko izhodišče za nadaljnje raziskovanje spanja in osnovanje smernic, ki bi pripomogle predvsem k doseganju boljše kakovosti spanja in tudi duševnega zdravja zaposlenih.
Keywords: Kakovost spanja, delovni čas, tesnoba, obremenjenost zaradi uporabe spletnih orodij za izvajanje videokonferenc, epidemija COVID-19
Published: 05.01.2022; Views: 98; Downloads: 18
.pdf Full text (1,20 MB)

2.
Odnos med delovnimi zahtevami in viri, zaznano kulturo napak in delovnim stresom pri učiteljih
Katja Šošter, 2021, master's thesis

Abstract: Profesionalne učeče se skupnosti predstavljajo pomembno obliko sodelovanja učiteljev, katerih namen je raziskovanje lastne prakse ter učenje novih in boljših pristopov poučevanja. Učeči posamezniki delajo napake, ki vsebujejo koristne informacije o tem, kako lahko izboljšamo trenutne kompetence. Kultura usmerjanja na napake opisuje, v kolikšni meri delovno okolje spodbuja ali inhibira učenje iz napak. Namen magistrskega dela je preveriti, kako se delovni viri učiteljev (značilnosti profesionalnih učečih se skupnosti, zaupanje (v ravnatelja in sodelavce), avtonomija, raznolikost dela) in delovne zahteve povezujejo z zaznano kulturo napak in delovnim stresom pri učiteljih. V raziskavo je bilo vključenih 259 učiteljev osnovnih šol v Sloveniji, starih med 24 in 64 let. Uporabljeni merski pripomočki so bili Vprašalnik profesionalnih učečih se skupnosti, Lestvica zaupanja v šoli, Vprašalnik usmerjenosti na napake, Vprašalnik doživljanja stresa in Vprašalnik delovnih zahtev in virov. Zastavljene hipoteze smo preverjali s pomočjo hierarhične multiple regresije, pri čemer smo kot kriterija opredelili zaznano kulturo napak in delovni stres. Rezultati so pokazali, da je statistično pomemben pozitiven napovednik zaznane kulture le avtonomija. Za statistično pomembne napovednike delovnega stresa so se izkazali medsebojna opora, zadovoljstvo in zavzetost ter splošne delovne zahteve. Na podlagi dobljenih rezultatov lahko sklepamo, da zaznana kultura napak v šolskem okolju ni jasno definirana in oblikovana. Sklepamo tudi, da se učitelji, vključeni v raziskavo, morda premalo poslužujejo globljih ravni sodelovanja (npr. profesionalne učeče se skupnosti). V prihodnosti bi bilo smiselno preveriti tudi kakovost sodelovanja v profesionalnih učečih se skupnostih.
Keywords: Zaznana kultura napak, profesionalne učeče se skupnosti, delovni stres
Published: 07.12.2021; Views: 101; Downloads: 7
.pdf Full text (658,18 KB)

3.
Izzivi sodobnega delovnega okolja
Matej Magdalenić, 2021, master's thesis

Abstract: Uspešnost upravljanja človeških virov in prilagajanje sodobnemu svetu sta osnovi uspešne organizacije. Zato je treba zaposlene ne samo spoštovati in ceniti, temveč se jim tudi prilagajati z ustvarjanjem delovnega okolja, v katerem bodo ljudje uspevali in bo fleksibilno v taki meri, kot si bodo ljudje želeli. Delovno okolje mora postati sodobno ne glede na vrsto dela, ki ga izvajajo zaposleni, saj je njegova vrednost tretjina človekovega življenja in zato je še kako pomembno, da bo pozitivno vplivalo na življenja ljudi. Sodobno delovno okolje je še neopredeljeno in slabo raziskano področje managementa človeških virov, prav tako izzivi, ki izhajajo iz tega področja. V domači in tuji literaturi se raziskave omejujejo le na posamezne dele delovnega okolja, kot so npr. raziskave dela na daljavo, zdravega delovnega okolja ipd. V znanstveni sferi pa ne zaznavamo prave opredelitve sodobnega delovnega okolja in kaj v to poimenovanje spada. Zato smo v magistrsko delo vključili vse dejavnike, ki so pomembni in ključni, da lahko neko delovno okolje poimenujemo sodobno delovno okolje, primerno današnjemu času. Namen magistrskega dela je s teoretičnimi izhodišči opredeliti sodobno delovno okolje, ki bo temelj razumevanja sodobnega okolja in bo služil za nadaljnje raziskave te zasnove delovnega okolja. Raziskovalni del magistrskega dela je namenjen iskanju odgovorov na izzive, s katerimi se srečujejo zaposleni v sodobnem delovnem okolju, zato smo v raziskavo uvrstili več pomembnih dejavnikov, ki odkrivajo različne izzive zaposlenih v sodobnem delovnem okolju. Med te dejavnike spadajo: delovno okolje, sodoben oz. fleksibilen delovni čas, socialna izolacija, delovni prostori v sodobnih ureditvah dela, finančne razmere zaposlenih, nadzor nad zaposlenimi na daljavo, digitalizacija delovnega okolja in doživljanje delovnega stresa ter konfliktov v sodobnem delovnem okolju. Posamezne dele oz. izzive sodobnega delovnega okolja smo merili z več trditvami, za katere so zaposleni ocenjevali svoje strinjanje z njimi. Za izvedbo raziskave smo v vzorec uvrstili zaposlene, ki so del sodobnega delovnega okolja, oz. smo se glede na pomanjkanje konstrukta sodobnega delovnega okolja v Sloveniji osredotočili na zaposlene, ki delo opravljajo v sodobnih ureditvah dela (delo od doma, na daljavo in hibridno) in so tako del sodobnega delovnega okolja. Zbiranje podatkov je potekalo s spletno anketo, ki je vključevala 475 zaposlenih, od tega jo je v celoti izpolnilo 243 zaposlenih (ostalo so bili neuspešno rešeni oz. nerešeni vprašalniki). V raziskavi smo pri preverjanju hipotez ugotovili, da obstaja statistično značilen pozitiven vpliv sodobnega delovnega okolja na finančni položaj zaposlenih v takem okolju (hipoteza H1). Na področju socialne izolacije in fleksibilnosti delovnega časa smo ugotovili, da obstaja statistično značilen pozitiven vpliv fleksibilnosti delovnega časa na občutek socialne izoliranosti zaposlenih v sodobnem delovnem okolju (hipoteza H2). Pri preverjanju hipoteze H3 smo ugotovili statistično značilen pozitiven vpliv digitalizacije na delovne prostore zaposlenih v sodobnem delovnem okolju. Pri hipotezi H4 smo preverjali, ali so zaposleni ženskega spola v sodobnem delovnem okolju dovzetnejši za delovni stres kot pa zaposleni moškega spola, in ugotovili, da ne obstaja bistvena razlika med zaposlenimi ženskega spola in zaposlenimi moškega spola v dovzetnosti za delovni stres v sodobnem delovnem okolju. Pri obeh spolih je delovni stres v sodobnem delovnem okolju prisoten v manjši meri. S hipotezo H5 smo preverjali, ali zaposleni, ki so starejši od 41 let, uspešneje uravnavajo poklicno in zasebno življenje v sodobnem delovnem okolju kot pa mlajši od 41 let. Ugotovili smo, da ne obstaja bistvena razlika med zaposlenimi, ki so starejši od 41 let, in zaposlenimi, ki so mlajši od 41 let, v uspešnosti uravnavanja poklicnega in zasebnega življenja v sodobnem delovnem okolju, saj oboji uspešno uravnavajo ta dva vidika življenja v sodobnem delovnem okolju.
Keywords: Sodobno delovno okolje, delovni čas, zdravo delovno okolje, sodobne ureditve dela, fleksibilno delovno okolje.
Published: 22.10.2021; Views: 338; Downloads: 105
.pdf Full text (2,11 MB)

4.
Jedro operacijskega sistema Android in simulator dodeljevanja delovnega pomnilnika
Domagoj Smolić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo preučevali jedro operacijskega sistema Android. Pregledno smo opisali najpomembnejše komponente jedra. Podrobneje smo preštudirali in opisali delovanje komponente za upravljanje z delovnim pomnilnikom. V praktičnem delu te diplomske naloge smo izdelali simulator te komponente. Namen simulatorja je olajšati učenje izbranih konceptov s področja operacijskih sistemov. Simulator za upravljanje delovnega pomnilnika je izdelan v jeziku C++ z ogrodjem Qt in vsebuje grafični vmesnik za boljšo vizualizacijo delovanja komponente. Naša rešitev simulira delovanje podsistemov za dodelitev in sprostitev pomnilnika, povračilo strani in logični spomin. Pri izdelavi simulatorja smo težili k čim večji podobnosti dejanskem jedru androida. Simulator smo izčrpno testirali, v diplomskem delu pa smo demonstrirali nekaj scenarijev uporabe našega simulatorja. Uspešnost naše rešitve smo na koncu potrdili še s preprostim preizkusom uporabnikovega zadovoljstva. Naš simulator je primeren kot demonstracijsko orodje v študijskem procesu.
Keywords: Android, Linux jedro, delovni pomnilnik, simulator
Published: 18.10.2021; Views: 120; Downloads: 7
.pdf Full text (1,50 MB)

5.
Analiza in optimizacija pretočnih časov delovnih nalogov v podjetju Var d.o.o.
Nika Uzelac, 2021, master's thesis

Abstract: Vsa proizvodna podjetja si želijo čim hitrejše realizacije naročil in pravočasnega izpolnjevanja dobavnih rokov kupcem. Iz navedenih razlogov je v proizvodnji nujno potrebno minimizirati pretočne čase delovnih nalogov, ki jih lahko razumemo kot čas med lansiranjem delovnega naloga in prispetjem gotovih izdelkov v skladišče (ta čas pa je sestavljen iz časov posameznih delovnih operacij in prehodnih časov oz. časov ''ležanja''). V družbi VAR d.o.o. izdelujejo številne visokokakovostne izdelke za avtomobilsko industrijo in želijo, da so le-ti pri kupcih v najkrajšem možnem času. Zaradi proizvodnje teh izdelkov v obsežnih serijah pa je nujno potrebna temeljita organizacija in optimizacija proizvodnje. Magistrsko delo obsega posnetek trenutnega stanja na področju vodenja proizvodnje za določene izdelke, ki so produkt znanja podjetja VAR d.o.o., beleženje strukture pretočnih časov, njihovo analizo, na koncu pa tudi predloge izboljšav z ekonomsko oceno.
Keywords: analiza, optimizacija, delovni nalogi, pretočni časi, organizacija proizvodnje
Published: 27.09.2021; Views: 187; Downloads: 46
.pdf Full text (2,14 MB)

6.
Proces zaposlovanja tujcev v Podjetju X
Tjaša Rus, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Delodajalci si velikokrat zaradi pomanjkanja ustreznega kadra na lokalnem trgu pomagajo z zaposlovanjem tujcev. Pri tem se srečujejo s številnimi izzivi, kot so trajanje postopka pridobitve pravne podlage za zaposlitev tujca, jezikovne ovire ter ustreznost samega selekcijskega postopka za zadrževanje novo zaposlenih v podjetju. Proces zaposlovanja tujcev je dolgotrajen in odvisen od različnih državnih institucij, zato je zaradi vloženih virov toliko večjega pomena ustreznost izbranih kadrov. Ugotovili smo, da je faza postopka zaposlovanja v Podjetju X, ki je za kandidate najtežja, obdobje pred pričetkom dela in sicer čakanje na pravno podlago za zaposlitev tujca, predvsem zaradi dolgotrajnosti postopka. Pojasnili smo zakaj sta elementa selekcijskega postopka, ki pripomoreta k znižanju stopnje fluktuacije realna predstavitev zahtev delovnega mesta in delovni preizkus. Postopkovno je proces zaposlovanja in selekcije kadrov v Podjetju X že optimiziran, možnosti za izboljšavo pa se kažejo predvsem pri integraciji tujcev v delovno okolje (tečaj slovenskega jezika). Rezultat zaključnega dela je izdelana analiza faz selekcijskega postopka Podjetja X.
Keywords: proces zaposlovanja, tujci, selekcijski postopek, delovni preizkus
Published: 24.09.2021; Views: 130; Downloads: 21
.pdf Full text (2,28 MB)

7.
Spletno postopanje med zaposlenimi v Sloveniji
Ester Doljak, 2021, master's thesis

Abstract: Spletno postopanje pomeni uporabo interneta za zasebne namene na delovnem mestu in vključuje obiskovanje spletnih strani oziroma druge spletne aktivnosti, ki niso povezane z delom. Empirične raziskave so definicijo konstrukta razširile na vse mobilne naprave, ki jih zaposleni uporabljajo med svojim delom in niso več nujno zagotovljene s strani delodajalca. Spletno postopanje postane deviantno, ko organizacijam predstavlja potencialno grožnjo in povzroči finančne izgube zaradi neproduktivnosti pri delu ali neustrezne rabe informacijsko komunikacije tehnologije. Za učinkovito upravljanje spletnega postopanja kot deviantnega vedenja je pojem potrebno razumeti, ugotoviti njegovo prisotnost in vplive nanj. V ta namen nas je zanimala pogostost spletnega postopanja v Sloveniji in primerjava s spletnim postopanjem pri delu od doma med epidemijo covida-19. V spletni raziskavi je sodelovalo 381 zaposlenih, ki na delovnem mestu spletno postopajo približno 5 % oziroma do 20 minut delovnega časa. Najpogosteje obiskujejo spletne strani, ki niso povezane z njihovim delom, spletne strani s splošnimi novicami in si dopisujejo preko aplikacij za takojšnje sporočanje. Ugotovitve analize demografskih dejavnikov potrdijo vpliv spola in starosti na spletno postopanje na običajnem delovnem mestu, medtem ko stopnja izobrazbe nima vpliva. Problematiko smo aktualizirali z analizo spletnega postopanja pri delu od doma med epidemijo, ki ga zaposleni izvajajo pogosteje kot spletno postopanje na običajnem delovnem mestu. Poleg tega je spletno postopanje na običajnem delovnem mestu pozitivno povezano s spletnim postopanjem pri delu od doma. V zaključku podajamo smernice za nadaljnje raziskovanje in predloge organizacijam za upravljanje spletnega postopanja.
Keywords: zaposleni, delovni čas, delovno mesto, splet, spletno postopanje, delo od doma, covid-19, Slovenija, magistrska dela
Published: 28.07.2021; Views: 292; Downloads: 62
.pdf Full text (1,23 MB)

8.
Delovna šola na Slovenskem med vojnama
Amadeja Štukl, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali gibanje za delovno šolo na slovenskem ozemlju med obema vojnama. Najprej smo predstavili splošno opredelitev gibanja za delovno šolo v 20. stoletju in opisali delovno šolo v Združenih državah Amerike ter primerjali tradicionalno učenje s progresivnim učenjem. Nadaljevali smo s splošno definicijo delovne šole in jo uvrstili v okvir reformske pedagogike, kjer smo primerjali njune skupne značilnosti. Podrobneje smo predstavili tuje predstavnike delovne šole, to so Georg Kerschensteiner, Otto Glöckel in Pavel Petrovič Blonski. Raziskovali smo odnos slovenskih učiteljskih društev do delovne šole in kako so le-te pripomogle k razvijanju gibanja za delovno šolo pri nas. Leto 1929 je prineslo spremembe v družbi in v šolstvu, nastala je Kraljevina Jugoslavija, na področju vzgoje in izobraževanja pa se je oblikoval nov šolski zakon, ki je prinesel obvezno osemletno šolanje. Najbolj značilni predstavniki gibanja za delovno šolo na Slovenskem so bili Matija Senkovič, Gustav Šilih, Franjo Žgeč in Anton Osterc. Pojavili so se tudi nasprotniki delovne šole, med katerimi je bil najbolj pomemben Karel Ozvald. Obravnavali smo tudi gibanje za delovno šolo na Hrvaškem.
Keywords: delovna šola, delovni pouk, reformska pedagogika, progresivna pedagogika, Matija Senkovič, Gustav Šilih, šolska reforma, šolski zakon
Published: 31.05.2021; Views: 289; Downloads: 69
.pdf Full text (782,91 KB)

9.
Vpeljava črtne kode v iSYSTEM Labs d.o.o.
Jure Cirar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo opisuje postopek izbire črtne kode, tiskalnika črtnih kod, čitalcev črtnih kod in vpeljavo črtne kode v proizvodno bazo podatkov v podjetju iSYSTEM Labs d.o.o. V diplomskem delu so predstavljeni obstoječi način izvajanja proizvodnih postopkov in prenova z izbrano strojno opremo ter nadgradnja obstoječe podatkovne baze. Pri izdelavi diplomskega dela smo se osredotočili na to, da bo vpeljava črtne kode zmanjšala možnost napak pri delu ter omogočala lažje in hitrejše iskanje materiala in izdelkov v proizvodni bazi podatkov. V teoretičnem delu diplomskega dela je opisan postopek izbire tipa črtne kode in ostale strojne opreme za uporabo črtne kode. Praktični del diplomskega dela predstavlja opis prenovljenih procesov.
Keywords: prenova procesa, uvedba črtne kode, črtna koda, delovni proces, čitalnik črtne kode, tiskalnik črtne kode, informacijska podpora
Published: 05.05.2021; Views: 174; Downloads: 26
.pdf Full text (3,16 MB)

10.
Analiza delovnih procesov v finančno-računovodski službi Študentskih domov Univerze v Mariboru
Maja Petek, 2021, master's thesis

Abstract: Javni zavodi so posebne vrste organizacij in sodijo med proračunske uporabnike državnega in občinskih proračunov, njihova ustanovitev, delovanje, nadzor in prenehanje je opredeljeno z Zakonom o zavodih. V prvem delu magistrskega dela so teoretično proučeni javni zavodi in aktivnosti, povezane z njihovimi delovanji, v drugem delu magistrskega dela pa so proučeni in analizirani izbrani delovni procesi in naloge finančno-računovodske službe Študentskih domov Univerze v Mariboru, podane ugotovitve o racionalni in optimalni organiziranosti delovnih procesov in podani predlogi za morebitne izboljšave na posameznih področjih delovnih procesov. Dobra organiziranost delovnih procesov in razporeditev nalog, ki se opravljajo v finančno-računovodski službi, ter znanje, ki ga imajo zaposleni, je ključnega pomena za učinkovito in uspešno delo v računovodstvu, dodano vrednost pa povečujejo še dobri sodobni informacijski sistemi. V današnjem sodobnem razvitem poslovnem svetu ima najpomembnejšo vlogo informacijska tehnologija, brez katere si poslovanja in vodenja organizacij ni več mogoče zamisliti, prav tako pa je izrednega pomena v računovodski službi. Dober informacijski sistem računovodstvu nudi zadostno podporo, da lahko v vsakem trenutku na preprost in hiter način dostopajo do vseh potrebnih podatkov na enem mestu, jih razvrščajo, premeščajo in tako vsem uporabnikom zagotavljajo kakovostne informacije, ki so potrebne za vodenje in odločanje na vseh ravneh. Ti tehnološko razviti programi omogočajo, da lahko računovodje zmanjšajo obseg dela, ki ga je bilo do zdaj treba opraviti ročno, posledično pa skrajšajo čas, ki je bil potreben za opravljanje posameznih nalog, zmanjšajo porabo pisarniškega materiala ter, kar je najpomembneje, zmanjšujejo tveganja napak, ki se lahko pojavijo pri ročnih vnosih v evidence.
Keywords: javni zavod, proračunski uporabnik, računovodstvo javnega zavoda, delovni procesi, organiziranost
Published: 15.04.2021; Views: 319; Downloads: 83
.pdf Full text (2,69 MB)

Search done in 0.15 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica