1. Usklajevanje poslovnega in zasebnega življenja zaposlenih v podjetju XEva Pintar, 2024, master's thesis Abstract: Poslovno in zasebno življenje sta najpomembnejša v življenju vsakega posameznika, saj posameznik svoje poslovno življenje opravlja vsaj 40 let. Skupaj predstavljata skupek delov posameznikovega življenja. Ravnotežje med poslovnim in zasebnim življenjem ter postavljanje meje med enim in drugim delom vsakemu posamezniku predstavlja izziv.
Namen naloge je predstaviti teoretične osnove poslovnega in zasebnega življenja ter njuno usklajevanje. Pregledali smo sekundarne vire literature na podlagi katerih smo izdelali teoretični del naloge, nato smo z anketnim vprašalnikom pridobili vse potrebne podatke za izvedbo analize in nadaljnjo raziskavo. S statističnimi analizami smo preverjali štiri vnaprej postavljene hipoteze ter štiri raziskovalna vprašanja. Rezultati raziskave so pokazali, da ljudje menijo, da je njihovo življene na splošno ustrezno uravnoteženo. Vendar je še vedno nekaj priložnosti za prilagoditve na področju obravnavane tematike. Keywords: poslovno življenje, zasebno življenje, usklajevanje, kadrovanje, delo od doma Published in DKUM: 18.11.2024; Views: 0; Downloads: 10 Full text (1,99 MB) |
2. Značilnosti in izzivi trga dela v izbranih razvitih državahDomen Kokolj, 2024, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali značilnosti in izzive trga dela v izbranih razvitih državah. Države, ki smo jih izbrali so Avstralija, Nemčija, Francija, Velika Britanija, Japonska in ZDA. V uvodnih poglavljih smo predstavili teoretične temelje povpraševanja in ponudbe dela. Nato smo izvedli pregled trga dela v izbranih državah za obdobje od 2004 do 2023. Zanimala nas je predvsem struktura zaposlenosti, in sicer po spolu, starosti in aktivnosti. Prav tako smo se dotaknili brezposelnosti in povprečnega trajanja brezposelnosti v letu 2004 in 2023. V četrtem poglavju smo podrobneje pogledali, kako avtomatizacija dela vpliva na zaposlenost, kako delo od doma vpliva na produktivnost zaposlenih in kaj sploh je umetna inteligenca in njeni vplivi na zaposlenost. Nato smo opravili pregled obstoječih empiričnih študij na področju umetne inteligence in njenega vpliva na zaposlenost. Prav tako smo pregledali študije funkcije zaposlenosti, da smo ugotovili, katere spremenljivke bi bilo smiselno vključiti v naš model. V zadnjem poglavju smo opravili empirično analizo vpliva digitalizacije in umetne inteligence na zaposlenost v izbranih razvitih državah. Odvisna spremenljivka, ki smo jo izbrali, je zaposlenost, neodvisne pa bruto domači proizvod in plače. Kot neodvisni spremenljivki sta bili vključeni tudi digitalizacija, ki je sestavljen indeks iz spremenljivk število fiksnih priklopov internetnih storitev na sto ljudi, izvoza informacijske in komunikacijske tehnologije, število posameznikov, ki uporabljajo internetne storitve kot odstotek celotne populacije, in število naročnin na mobilne storitve na sto ljudi. Indeks digitalizacije smo nato razširili in mu dodali še izdatke za raziskave in razvoj kot odstotek BDP in domača posojila zasebnemu sektorju kot odstotek BDP. Ta razširjen indeks smo označili kot AI – pripravljenost na umetno inteligenco. Ker smo analizirali panelne podatke, smo uporabili model združenih podatkov in model fiksnih učinkov. Da smo ugotovili, kateri izmed omenjenih modelov je primernejši, smo izračunali F-statistko s pomočjo programa EViews. Glede na rezultate F-statistike smo izbrali model fiksnih učinkov. Nato smo model fiksnih učinkov primerjali še z modelom slučajnih učinkov. Da smo ugotovili kateri je primernejši smo uporabili Hausmanov test. Ugotovili smo, da je model fiksnih učinkov primernejši. Na koncu smo še z metodo White cross-section preverjali odpornost modela na heteroskedastičnost in avtokorelacijo. V modelih, ki so ocenjeni z White cross-section metodo imata indeks digitalizacije in pripravljenosti na umetno inteligenco pozitiven predznak, kar pomeni, da pozitivno vplivata na zaposlenost. Keywords: digitalizacija, umetna inteligenca, avtomatizacija, delo od doma, ekonometrična analiza, razvite države Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 20 Full text (2,44 MB) |
3. Stališča in izkušnje zaposlenih glede informacijske varnosti pri delu od doma : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Informacijska varnostSimon Senčar, 2024, undergraduate thesis Abstract: S pandemijo covid-19 so bile organizacije prisiljene v množičen in nenaden prehod na delo od doma. Ta je poudaril ključni pomen delovnih izkušenj in človeškega dejavnika pri ohranjanju informacijske varnosti. Ko se meje med osebnim in poklicnim prostorom zabrisujejo, so zaposleni soočeni z različnimi izzivi, ki segajo od ohranjanja produktivnosti do varovanja občutljivih podatkov. Čeprav je na voljo vse več literature na temo dela od doma in varnosti informacij, pa predvsem v slovenskem okolju primanjkuje raziskav, ki bi ugotavljale zaznave, izkušnje in vedenja zaposlenih. Obstoječe raziskave raziskujejo tehnične vidike zavarovanja delovnih okolij na daljavo, manj pozornosti pa posvečajo človeškim dejavnikom. S fokusom na presečišču izkušenj zaposlenih in varnosti informacij to diplomsko delo skuša zapolniti tovrstno vrzel in ponuditi vpogled v delo od doma, kot ga doživljajo zaposleni. Čeprav je tehnološka obramba še vedno bistvena, je pandemija jasno izpostavila, da so znanja, navade in vedenja delovne sile enako ključni pri varovanju pred grožnjami informacijski varnosti. Diplomsko delo na osnovi opravljene kvantitativne raziskave v obliki ankete, prikazuje izkušnje zaposlenih v Sloveniji, ki so opravljali delo od doma, pri čemer se opira na teoretična izhodišča varnostnomotivacijske teorije. Rezultati kažejo, da se zaposleni zavedajo izzivov s katerimi se soočajo pri delu od doma in resnosti informacijskovarnostnih groženj, najbolj jih je strah vdorov v uporabniški račun. Poročajo o visoki učinkovitosti in samoučinkovitosti pri upoštevanju informacijskovarnostnih smernic v organizacijah. Ugotovitve nakazujejo tudi, da zaposleni izvajajo priporočene varnostne ukrepe, pri čemer je nekaj prostora za izboljšave, predvsem pri upravljanju z gesli. Diplomsko delo je uporabno predvsem za organizacije, ki omogočajo zaposlenim delo od doma, saj jim ugotovitve lahko pomagajo pri načrtovanju in implementaciji informacijskovarnostnih politik. Keywords: informacijska varnost, delo od doma, varnostnomotivacijska teorija, diplomske naloge Published in DKUM: 17.09.2024; Views: 0; Downloads: 18 Full text (779,28 KB) |
4. Prednosti in slabosti dela od doma in z njim povezan stresMeta Brvar, 2023, master's thesis Abstract: Delo na daljavo, delo od doma ali teledelo − ta delovna ureditev ostaja. Vse več podjetij ugotavlja, da se je število njihovih delavcev na daljavo v preteklih letih povečalo in bo le še raslo zaradi globalnih sprememb, kot jih je povzročila pandemija covida-19. Delo zunaj tradicionalnega pisarniškega okolja prinaša nove priložnosti in izzive za organizacije in posameznike. Možnost dela od doma ustvarja finančne in produktivne prednosti za posameznike ter prednosti v zvezi z delovno avtonomijo, mobilnostjo in zadovoljstvom pri delu, vendar pa ima delo od doma tudi negativne učinke na zaposlene. Delavci na daljavo so izpostavljeni drugačnim okoljskim značilnostim kot delavci na običajnem delovnem mestu, saj delajo od doma preko tehnologije, tako da je lahko vir stresa drugačen. V empiričnem delu smo raziskali splošno dobro počutje zaposlenih pri delu od doma in ugotovili, da je prihranek vožnje na delovno mesto primarna prednost dela od doma, zamegljena meja med osebnim in delovnim življenjem pa glavna slabost in glavni dejavnik za prisotnost stresa pri delu od doma. Izzivi in slabosti dela od doma kažejo, da morajo biti podjetja pozorna in premišljena pri pristopu k temu načinu dela ter načrtovanju, izvajanju in natančnem prilagajanju svojih programov dela od doma, sicer postane stres eden od možnih neželenih negativnih učinkov. Čeprav v empirični raziskavi nismo zaznali povečanega stresa zaradi dela od doma v primerjavi z običajnim delovnim mestom, povzemamo priporočila za učinkovito vodenje in uspeh ter zadovoljstvo zaposlenih kot tudi organizacije. Vodenje z zgledom, postavljanje jasnih pričakovanj, pogosto komuniciranje, spremljanje in modeliranje primernega delovnega vedenja je le nekaj ključnih priporočil, ki jih podajamo v tej študiji. Keywords: delo od doma, delo na daljavo, teledelo, stres. Published in DKUM: 23.11.2023; Views: 541; Downloads: 169 Full text (1,68 MB) |
5. Preverjanje obstoja meje med poklicnim in zasebnim življenjem pri delu od domaJona Senčur, 2023, master's thesis Abstract: Poklicno in zasebno življenje predstavljata večinski del posameznikovega življenja. Njuno usklajevanje, ter postavljanje meje med enim in drugim delom, lahko vsakemu posamezniku predstavlja izziv. V času ko se je delo od doma začelo v Sloveniji uveljavljati, sta se poklicno in zasebno življenje pričela prepletati med seboj in tako je delo od doma v nekaterih primerih poleg olajšanja, prineslo tudi otežitve, saj posamezniki niso vedeli kako v istem okolju usklajevati delovne naloge, ter zasebno življenje, ki vključuje tako prosti čas, kot družino, osebne obveznosti ipd. Namen naloge je bil predstaviti teoretične osnove dveh glavnih (že omenjenih) področij – poklicno in zasebno življenje, ter njuno usklajevanje. Na začetku smo s kritičnim pregledom sekundarnih virov literature opisali omenjeno teorijo, kasneje pa z anketnim vprašalnikom zbrali podatke za analizo in kasnejšo raziskavo. S statističnimi analizami smo preverjali šest vnaprej postavljenih hipotez, ter tri raziskovalna vprašanja. Rezultati raziskave so pokazali, da ljudje menijo, da meja med poklicnim in zasebnim življenjem obstaja. Na postavljanje meje vpliva več različnih dejavnikov, eden izmed njih je tudi delo od doma. Ko ljudje delajo od doma, opravijo manj ur kot v pisarni, vseeno pa menijo, da imajo doma več miru in manj distrakcij, kot pri delu v pisarni. Samo mejo z definicijo težko določimo, saj izhaja iz subjektivnega razumevanja vsakega posameznika. Osebnost posameznika tako igra pomembno vlogo, skupaj s kulturo organizacije in njeno prilagodljivostjo. Keywords: poklicno življenje, zasebno življenje, delo od doma, usklajevanje, kadrovski management Published in DKUM: 16.10.2023; Views: 465; Downloads: 73 Full text (1,48 MB) |
6. Delo od doma in virtualni projektni timiMonika Jagodic, 2022, undergraduate thesis Abstract: V organizacijah se pojavlja problem organiziranja dela od doma, pri čemer bi bilo delo opravljeno enako učinkovito kot fizično delo v podjetju ali organizaciji. V diplomskem delu smo preučevali problem v okolju petih, med seboj različnih podjetij, ki so delala od doma v virtualnih projektnih timih. S pomočjo strokovne literature smo predstavili načine dela od doma in prednosti ter slabosti le tega. Opisali smo razloge za porast dela od doma in raziskali, kdaj lahko tim definiramo kot virtualni tim ter katere vrste virtualnih timov poznamo. Podrobno smo pogledali tudi načine vodenja, ki so potrebni za uspešno vodenje virtualnih projektnih timov. Pregledali in opredelili smo tehnološko podporo, ki je najbolj primerna za opravljanje dela in sodelovanja znotraj virtualnih projektnih timov, prav tako pa smo se dotaknili načinov spremljanja dela s strani vodje.
Izdelali in izvedli smo anketo med petimi podjetji, preko katere smo izvedeli, kako se člani tima soočajo z delom od doma. Ugotovili smo, da se največ težav pojavlja zaradi tehničnih izzivov, slabe računalniške opreme, osamljenosti oz. pomanjkanja osebnega stika ter sodelovanja in komuniciranja s člani tima. Prav tako so anketirani izrazili željo po dodatnem usposabljanju, ki bi pripomoglo k boljšemu obvladovanju dela od doma. Za ugotovljene izzive smo pripravili predloge in usmeritve za izboljšanje dela od doma ter delovanja znotraj virtualnih projektnih timov. Keywords: virtualni projektni timi, delo od doma, delo na daljavo, vodenje, tehnološka podpora Published in DKUM: 11.04.2023; Views: 815; Downloads: 70 Full text (2,18 MB) |
7. Zavzetost zaposlenih za delo od doma in za delo v podjetjuMiha Košir, 2022, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava primerjavo zavzetosti za delo od doma in delo v podjetju, ki je bila v zadnjih dveh letih pogosto obravnavana tema predvsem zaradi pandemije covida-19. Številni zdravstveni ukrepi so zaposlene, predvsem pa podjetja, postavili pred številne izzive in probleme, s katerimi se do sedaj niso srečevali.
Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se osredotoča na predstavitev raziskovanega področja. Opravljena je analizo že obstoječe literature, tako domačih kot tujih avtorjev. Podrobneje sta predstavljena pojma zavzetost in delo od doma. V empiričnem delu je glede na pregled literature in dosedanjih raziskav pripravljen anketni vprašalnik in izvedena raziskava. Cilj raziskave je bil ugotoviti, pri katerem načinu dela so zaposleni bolj zavzeti, ali je to delo v podjetju ali delo od doma. Na anketni vprašalnik so odgovarjali le anketiranci, ki so svoje delo opravljali tako od doma kot tudi v podjetju. Na vprašalnik je v celoti odgovorilo 88 oseb. Za izvedbo analize so bile uporabljene primerne statistične metode, s pomočjo katerih je bilo moč odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Raziskava je pokazala, da v povprečju ne obstajajo bistvene razlike med zaposlenimi pri zavzetosti za delo od doma in delo v podjetju. Ugotovljeno je bilo tudi, kako različne spremenljivke vplivajo na stopnjo zavzetosti zaposlenih, in sicer tisti z višjo stopnjo izobrazbe so bolj zavzeti kot tisti z nižjo. Druga zanimiva ugotovitev pa se nanaša na delovno dobo. Tisti z več delovne dobe so pri svojem delu v povprečju manj zavzeti za delo kot tisti z manj delovne dobe.
Glavne končne ugotovitve naloge so torej pokazale, da je stopnja zavzetosti zaposlenega, ki svoje delo opravlja od doma ali v podjetju, podobna. Bolj pomembno je torej, da podjetje posamezniku nudi oziroma omogoča dobre pogoje za delo in na ta način zvišuje njegovo stopnjo zavzetosti za delo. Rezultati naloge so lahko podjetjem v oporo pri odločitvi, ali je neka oblika dela za njihove zaposlene primerna ali ne. Priporočamo, da bi vsako podjetje svojim zaposlenim omogočilo različne oblike dela in v praksi preverilo, katera oblika dela njihovim zaposlenim bolj ustreza. Najboljši pristop je individualen, saj je rezultat lahko različen od zaposlenega do zaposlenega. Keywords: zavzetost, delo od doma, delo v podjetju Published in DKUM: 22.02.2023; Views: 708; Downloads: 121 Full text (1,08 MB) |
8. Zadovoljstvo zaposlenih z delom od doma v podjetju lindstrom d.o.o.Melita Volk, 2022, undergraduate thesis Abstract: Podjetje si težko predstavljamo brez zaposlenih, saj prispevajo k celotni podjetniški zgodbi. Vsak zaposlen prispeva svoj delež k uspehu podjetja. Zavedati pa se moramo, da le zadovoljen zaposlen doprinese podjetju največ. Pri tem ima pomembno vlogo tudi vodja, ki svoj tim spodbuja in podpira. V času pandemije skrb za zadovoljstvo zaposlenih ni bila ravno na prvem mestu, saj so se podjetja spopadala z negotovimi razmerami. Eden izmed ukrepov za omejevanje covida-19 je bil delo od doma.
V anketi smo anketirance spraševali o zadovoljstvu z delom od doma. Analiza rezultatov je pokazala, da so zaposleni z delom od doma zadovoljni. Zaposleni menijo, da jih podjetje podpira in jim zaupa pri delu. Kot najvišje ocenjena dejavnika, ki bi stopnjo zadovoljstva še dvignila, sta denarno nadomestilo (dodatek) in več komunikacije s sodelavci. Primerjava učinkovitosti dela od doma z delom na sedežu podjetja kaže, da je delo od doma za zaposlene učinkovito. Več prednosti pri delu od doma vidijo moški kot ženske. Dejavniki, ki najbolj učinkujejo na delo od doma, so ohranjanje ravnovesja med delom in zasebnim življenjem, motnje iz okolice, neustrezni delovni pogoji in delovna oprema ter menjava okolja.
Upoštevati moramo tudi delež nezadovoljnih zaposlenih. Z letnimi razgovori bi pridobili informacije, mnenja in ideje zaposlenih, ki bi nam pomagale pri vzpostavitvi in doseganju ciljev, izboljšanju medsebojnih odnosov, uspešnosti in doseganju rezultatov dela. Glede na to, da zaposlenim pri delu od doma primanjkuje komunikacija s sodelavci, bi to rešili z uvedbo digitalnega kanala internega komuniciranja. Zaposleni bi se povezali virtualno, izmenjevali informacije in podatke, vodje pa bi jih preko kanala tudi motivirale in spodbujale. Da bi bili zaposleni z delom od doma zadovoljni, predlagamo, da si delo organizirajo en dan prej, načrtujejo odmore in po končanem delu delovno opremo pospravijo. Menimo, da mora delodajalec za svoje zaposlene skrbeti in se truditi, da so zadovoljni, ne glede na kraj opravljanja dela. Keywords: zadovoljstvo zaposlenih, delo, delo od doma, zaposleni Published in DKUM: 30.01.2023; Views: 954; Downloads: 101 Full text (1,12 MB) |
9. Prilagajanje poslovanja podjetja v dobi covid-19Emina Ramčilović, 2022, master's thesis Abstract: Pandemija bolezni covid-19 je povzročila drastične spremembe, prizadela mnoga podjetja ter jih prisilila v prilagajanje poslovanja z namenom ohranjana konkurenčnosti in povečevanja obsega poslovanja. Mnogi zaposleni so se znašli v izjemno stresnih situacijah zaradi socialne, zdravstvene in poklicne negotovosti.
Namen naloge je pripraviti relevanten pregled sekundarnih virov literature o izbrani tematiki. V nadaljevanju smo s pomočjo lastne raziskave iskali odgovore na osem raziskovalnih vprašanj, ki so se navezovala na prilagoditve poslovanja, izzive pri izvozu in uvozu blaga, iskanju novih prodajnih poti, prilagajanju dela zaposlenih in sprejemanju teh prilagoditev zaposlenih ter morebitne prilagoditve v prihodnosti. Kvalitativno raziskavo smo izvedli s pomočjo vnaprej pripravljenih intervjujev v podjetju Geaprodukt, d.o.o., ki je specializirano podjetje za trženje sadja in zelenjave.
Ugotovili smo, da se je podjetje dobro, pravočasno in uspešno prilagodilo na izzive, ki jih je prinesla bolezen covid-19. V podjetju so se osredotočili na razvoj novih produktov, s katerimi lahko ustvarjajo večji obseg poslovanja, vpeljali so nove oblike dela, kot so delo od doma, delo na daljavo, ki pa se zaradi njihove narave dela ni izkazalo kot najbolj primerna oblika dela, zato se ga v prihodnosti prostovoljno ne bodo posluževali.
V nadaljevanju svetujemo in menimo, da imajo pravočasne prilagoditve podjetij izjemen pomen za poslovanje, saj tako lahko ohranjajo konkurenčnost na trgu, povečujejo obseg poslovanja in iščejo nove tržne priložnosti. Keywords: prilagajanje poslovanja, epidemija, covid-19, delo od doma, gospodarstvo med epidemijo Published in DKUM: 15.03.2022; Views: 1144; Downloads: 206 Full text (779,21 KB) |
10. Kompetence zaposlenih za delo na daljavo v času pandemijeMartina Pavšič, 2021, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi raziskujemo uvajanje dela na daljavo v času pandemije covida-19 v večji slovenski banki. Raziskujemo zakonsko ureditev dela na daljavo in kritične infrastrukture, ki določa ravnanje v primeru pandemije. Opredeljujemo težave, s katerimi se sooča delodajalec pri izvajanju dela v poslovnih prostorih in dela na daljavo. Z anketo raziskujemo zadovoljstvo delavcev, ki se soočajo z novo obliko dela. Zanima nas tudi zagotavljanje opreme za zaposlene na daljavo. Ugotavljamo, da je delodajalec hitro in celovito ukrepal, da so delavci zadovoljni in da so se oblikovali novi načini dela, ki bodo ostali v veljavi tudi v času po koncu pandemije. Keywords: pandemija, delo od doma, delo na daljavo, covid-19 Published in DKUM: 01.12.2021; Views: 1269; Downloads: 115 Full text (363,69 KB) |