| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 37
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Organizacija dela na daljavo v podjetju x: analiza izzivov in priložnosti
Alen Bešić, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Organizacija dela na daljavo v podjetju X: analiza izzivov in priložnosti obravnava aktualno problematiko dela na daljavo, ki je v zadnjih letih, predvsem zaradi digitalizacije in pandemije COVID-19, postalo pomemben del sodobnega poslovnega okolja. Glavni poudarek je namenjen kadrovskemu vidiku, s posebnim ozirom na motivacijo zaposlenih, kakovost komunikacije in spremembe v organizaciji dela. Namen naloge je bil raziskati vpliv dela na daljavo na učinkovitost in zadovoljstvo zaposlenih ter ugotoviti, kako podjetje X obvladuje izzive in izkorišča priložnosti, ki jih ta oblika dela prinaša. Teoretični del predstavlja ključne pojme s področja fleksibilnih oblik dela, digitalne podpore in kadrovskega upravljanja na daljavo, empirični del pa temelji na kvantitativni raziskavi z anketnim vprašalnikom. Rezultati kažejo, da delo na daljavo prinaša številne prednosti, kot so večja prilagodljivost in boljše ravnovesje med delom in zasebnim življenjem, obenem pa razkriva izzive na področju timskega sodelovanja in občutka pripadnosti. Naloga ponuja konkretna priporočila, kot so krepitev digitalne podpore, usposabljanje vodij in uvedba hibridnega modela dela. Zaključki poudarjajo potrebo po strateškem pristopu k delu na daljavo, ki temelji na zaupanju, jasni komunikaciji in prilagodljivosti delovnih procesov.
Keywords: delo na daljavo, organizacija dela, kadrovski vidik, motivacija zaposlenih, komunikacija na daljavo
Published in DKUM: 24.10.2025; Views: 0; Downloads: 9
.pdf Full text (1,83 MB)

2.
Organizacija dela na daljavo v Zavarovalnici Sava d. d.
Lovro Urbiha, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo se osredotoča na organizacijo dela na daljavo v podjetju Zavarovalnica Sava, d. d., s poudarkom na vplivu dela na daljavo na produktivnost, zadovoljstvo, pripadnost in motivacijo zaposlenih. V teoretičnem delu so predstavljene značilnosti in razvoj dela na daljavo, njegove prednosti, slabosti, organizacijski vidiki ter vpliv na zdravje. Raziskovalni del vključuje spletno anketo med zaposlenimi in intervju s predstavnico kadrovske službe Zavarovalnica Sava, d. d. Analiza rezultatov je pokazala, da večina zaposlenih delo na daljavo ocenjuje pozitivno, še posebej glede prilagodljivosti, ravnovesja med delom in prostim časom ter produktivnosti. Ključni izzivi, kot sta izolacija in pomanjkanje komunikacije, se rešujejo z ustreznimi digitalnimi orodji in kulturo sodelovanja. Delo prinaša pomembne ugotovitve za nadaljnji razvoj učinkovitih strategij dela na daljavo in priporočila za organizacije, ki želijo ohranjati visoko raven učinkovitosti in zadovoljstva med zaposlenimi.
Keywords: delo na daljavo, Zavarovalnica Sava, d. d., produktivnost, zadovoljstvo zaposlenih
Published in DKUM: 13.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
.pdf Full text (1018,52 KB)

3.
Fleksibilne oblike dela v organizacijah
Michelle Bregant, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava pojav fleksibilnih oblik dela kot enega izmed preoblikovalcev sodobnega delovnega okolja v Evropski uniji s posebnim poudarkom na njihovem razvoju po pandemiji COVID-19. V času, ko se delovne prakse vse hitreje odmikajo od tradicionalnih modelov zaposlitve, fleksibilno delo predstavlja večdimenzionalni pojav, ki presega zgolj prostorsko in časovno razsežnost dela. Delo na daljavo, hibridni modeli dela, skrajšani delovni čas in druge netipične oblike fleksibilne zaposlitve se vse pogosteje uveljavljajo kot sistemski odziv na tehnološke, demografske in družbene spremembe. Naloga obravnave strukturne, pravne, organizacijske in socialne dimenzije fleksibilnega dela, pri čemer je posebna pozornost namenjena razlikam v razširjenosti in implementaciji ter vplivom na zaposlene med zahodnimi in vzhodnimi članicami EU. Fleksibilnost delovne sile se kaže v dveh oblikah: po eni strani omogoča večjo avtonomijo, prilagodljivost in boljše usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, po drugi strani pa odpira vprašanja delovne negotovosti, digitalne izključenosti, pomanjkanja socialne varnosti in povečanih psiholoških obremenitev zaposlenih. Rezultati raziskave izpostavljajo potrebo po strateškem in trajnostno naravnanem upravljanju fleksibilnih oblik dela pri reševanju strukturnih izzivov sodobnega trga dela. Fleksibilno delo ni zgolj prehodna praksa, temveč vse bolj predstavlja novo paradigmo organizacije dela, ki zahteva ustrezno institucionalno podporo, premišljene zakonodajne ukrepe ter prilagoditev vodstvenih in kadrovskih praks v organizacijah.
Keywords: Fleksibilno delo, delo na daljavo, hibridno delo, fleksibilne oblike zaposlitve, trendi v EU.
Published in DKUM: 25.09.2025; Views: 0; Downloads: 12
.pdf Full text (1,97 MB)

4.
Vloga vodje pri ohranjanju motivacije zaposlenih v času hibridnega dela
Kaja Alter, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava vlogo vodje pri ohranjanju motivacije zaposlenih v času hibridnega dela, ki združuje delo na daljavo in v fizični pisarni. Po pandemiji covida-19 je postal prevladujoč model v številnih organizacijah. Hibridno delo prinaša številne prednosti, kot so večja fleksibilnost, zmanjševanje stroškov, boljše ravnovesje med poklicnim in zasebnim življenjem ter širši nabor kadrov, hkrati pa odpira številne izzive na področju vodenja, timske povezanosti, komunikacije in ohranjanje motivacije zaposlenih. V teoretičnem delu so predstavljeni temeljni koncepti vodenja, stili vodenja, motivacija in značilnostmi hibridnega dela ter njegove prednosti in slabosti. Izpostavljena je vloga vodje, ki mora v hibridnem okolju poskrbeti za zagotavljanje jasne komunikacije in ciljne usmerjenosti do ustvarjanja vključujoče organizacijske kulture in podpore zaposlenim pri ohranjanju dobrega počutja. Empirični del temelji na raziskavi, opravljeni med zaposlenimi v slovenskih podjetjih, ki omogočajo hibridno delo. Ugotovitve kažejo, da so demokratični stil vodenja, jasna komunikacija, psihološka podpora, vključenost v odločanje in prizadevanja za ohranjanje timske povezanosti ključni dejavniki uspešnega vodenja v hibridnem okolju. Med poglavitnimi izzivi, s katerimi se vodje soočajo, so zmanjšana osebna interakcija, večja možnost za občutke izoliranosti ter težje ohranjanje meje med delom in prostim časom. Raziskava razkriva tudi, da lahko ustrezno vodenje pomembno prispeva k izboljšanju timske dinamike, preprečevanju izolacije zaposlenih ter krepitvi občutka pripadnosti. Delo zaključujejo sklepi in predlogi, ki so lahko v pomoč vodjem in organizacijam pri uspešnem upravljanju hibridnih ekip. Kot ključne predloge za uspešno vodenje v hibridnem okolju bi izpostavili pomen redne in učinkovite komunikacije, vključevanje zaposlenih v proces odločanja ter zagotavljanje fleksibilnosti pri delu. Vodje morajo hkrati skrbeti za jasno določene meje med delom in prostim časom, aktivno podpirati dobro počutje zaposlenih ter krepiti timsko povezanost. Za dolgoročno učinkovitost pa je pomembno tudi vlaganje v razvoj vodstvenih kompetenc vodij.
Keywords: hibridno delo, motivacija, stili vodenja, vodenje, delo na daljavo
Published in DKUM: 12.09.2025; Views: 0; Downloads: 28
.pdf Full text (770,87 KB)

5.
Vodenje sodelavcev, ki delajo na daljavo
Lara Sagadin, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Vodenje na daljavo postaja novi trend vodenja podjetij, saj jim to omogoča tehnološki razvoj in spremenjene delovne razmere, ki omogočajo večjo fleksibilnost pri delu. Vedno več podjetij je začelo prakticirati vodenje zaposlenih na daljavo. V diplomskem delu smo proučili ključne vidike vodenja zaposlenih v organizaciji in na daljavo. V teoretičnem delu so predstavljeni definicije vodenja, stili vodenja ter tudi vloge in spretnosti dobrih vodij. Osredotočili smo se tudi na elemente vodenja, med katere spadajo komunikacija, motivacija, razvoj zaposlenih ter vpliv organizacijske kulture na delo v organizaciji. Eno poglavje smo namenili vodenju na daljavo, kjer smo proučili razne definicije vodenja na daljavo, elemente vodenja na daljavo, prednosti in slabosti dela na daljavo z vidika organizacije in vidika zaposlenih, s katerega lahko ugotovimo, da je kar nekaj prednosti in slabosti dela na daljavo. Ena od teh prednosti dela na daljavo je fleksibilen urnik za zaposlene, kar omogoča boljše ravnotežje med delovnim in zasebnim življenjem. Posebej smo se osredotočili na izzive vodij, s katerimi se spopadajo pri delu na daljavo, ter tudi kako se zaposleni spopadajo z raznimi izzivi. Raziskovali smo vodenje na daljavo v podjetju X, pri čemer smo s pomočjo anketnega vprašalnika proučevali vidike, kot so zadovoljstvo zaposlenih, učinkovitost komunikacije ter vpliv organizacijske klime na uspešnost dela. Analiza pridobljenih rezultatov je pokazala, da so ključni dejavniki uspešnega vodenja na daljavo jasna opredelitev ciljev, učinkovita uporaba digitalnih komunikacijskih orodij, fleksibilnost pri delu in prilagojene strategije motiviranja zaposlenih. Na podlagi ugotovitev smo oblikovali predloge za izboljšave, ki vključujejo okrepljeno interno komunikacijo, spodbujanje timskega povezovanja ter večjo podporo zaposlenim pri prilagajanju delu na daljavo.
Keywords: vodenje na daljavo, delo od doma, motivacija zaposlenih na daljavo, izzivi dela na daljavo, prilagoditev delovnega mesta
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 102
.pdf Full text (1,40 MB)

6.
Organizacija dela na daljavo v podjetju IQbator d. o. o.
Dajana Popovič, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Zaključno delo obravnava temo organizacije dela na daljavo. S hitro rastjo tehnologije postaja delo na daljavo izvedljivo za večino podjetij. Način takega dela prinaša veliko prednosti, obenem pa tudi izzive, s katerimi se morajo soočiti tako vodje kot ostali delavci. Dobra organizacija v podjetju je ključni dejavnik za uspešno izvajanje dela na daljavo.
Keywords: delo na daljavo, teledelo, delo od doma, organizacija, delovni čas, komunikacija
Published in DKUM: 24.03.2025; Views: 0; Downloads: 35
.pdf Full text (1,04 MB)

7.
Analiza kompetenc generacije z pri delu na daljavo
Tea Kršinar, 2024, master's thesis

Abstract: V teoretičnem delu magistrske naloge smo predstavili generacijo Z, njene dejavnike zaposlitve ter pogled na delo na daljavo in v kolikšni meri ceni svobodo, ki jo prinašajo sodobne oblike dela. Spoznali smo oblike dela na daljavo, kriterije za uspešno opravljanje dela ter prednosti in slabosti, ki jih ta oblika dela predstavlja zaposlenim. Da pa delo poteka nemoteno, mora posameznik razviti določene kompetence. Skozi literaturo smo ugotovili, da so te kompetence komunikacijske in digitalne, vodstvene in organizacijske ter kompetence ohranjanja ravnotežja med zasebnim in poklicnim življenjem ter kompetence upravljanja s človeškimi viri. Digitalne kompetence omogočajo uporabo potrebnih orodij, medtem ko organizacijske kompetence pomagajo pri upravljanju časa in nalog. Pomembno je tudi vzdrževati ravnotežje med zasebnim in poklicnim življenjem, da se prepreči izgorelost, medtem ko kompetence upravljanja s človeškimi viri omogočajo ohranjanje motivacije in podpore zaposlenim na daljavo. Prisotnost navedenih kompetenc smo v magistrski nalogi preverjali pri generaciji Z. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika izvedli raziskavo o delu na daljavo ter kompetencah generacije Z. Uporabili smo programa Excel in SPSS, s pomočjo katerih smo preverili veljavnost hipotez. Uporabili smo statistično metodo t-test dveh neodvisnih spremenljivk, Pearsonov koeficient korelacije ter Friedmanov test. Spoznali smo, da ima generacija Z od vseh šestih kompetenc najbolje razvite digitalne kompetence. Ugotovili smo tudi, da bolj kot je delovni urnik fleksibilen, manj je ravnotežja med poklicnim in zasebnim življenjem, hkrati pa, da ne obstajajo statistično značilne razlike glede pomembnosti dela na daljavo kot dejavnika zaposlitve. Navsezadnje pa smo ugotovili, da pripadniki generacije Z najbolj cenijo fleksibilnost urnika pri delu na daljavo, medtem ko manj cenijo zmanjšanje osebnih stikov pri tej obliki dela. V prihodnosti bodo delodajalci primorani razvijati kompetence, ki so pomembne za delo na daljavo, če bodo to obliko dela želeli ohraniti oziroma še povečati stopnjo fleksibilnosti in svobode na delovnem mestu, ki je prihajajoči generaciji Z še posebej pomembna.
Keywords: generacija Z, delo na daljavo, kompetence dela na daljavo
Published in DKUM: 11.03.2025; Views: 0; Downloads: 44
.pdf Full text (1,26 MB)

8.
Dileme zaupnosti in delo računovodij od doma
Lara Grošelj, 2024, undergraduate thesis

Abstract: To diplomsko delo se nanaša na vprašanja zaupnosti, s katerimi se srečujejo računovodski strokovnjaki, oz. računovodje pri delu od doma. Naš cilj pri raziskavi je ugotoviti, ali se z delom od doma krši načelo zaupnosti, poleg tega pa tudi identificirati in analizirati specifične izzive, povezane z zagotavljanjem varnosti podatkov in ohranjanja zaupnosti v delovnem okolju na daljavo, ki je postalo še posebej aktualno v luči pandemije COVID-19. Načelo zaupnosti smo obravnavali po Kodeksu etike za računovodske strokovnjake. Za dosego zastavljenega cilja smo izvedli raziskovalno metodo, ki vključuje poglobljene intervjuje z računovodji, ki imajo izkušnje na področju dela od doma. Na ta način smo opravili pregled obstoječih praks in smernic za varovanje podatkov. Intervjuji so nam omogočili tudi vpogled v izkušnje intervjuvancev ter razkrili, s kakšnimi težavami in skrbmi se srečujejo pri zagotavljanju zaupnosti v domačem okolju. Delo od doma prinaša mnoge prednosti, kot so večja fleksibilnost in učinkovitost, vendar so ugotovitve raziskave opozorile tudi na znatna tveganja glede varnosti podatkov. Diplomsko delo predpostavlja tudi pomembnost uvedbe celovitih kibernetskih ukrepov za uspešno obvladovanje teh tveganj, vključno z naprednimi tehnološkimi rešitvami, kot so šifriranje podatkov, uporaba VPN-jev, redno posodabljanje programske opreme in izvajanje varnostnih pregledov. Dodamo lahko kontinuirano izobraževanje in usposabljanje računovodij glede najboljših praks varovanja podatkov ter vzpostavitev jasnih in strogih politik za delo računovodij od doma. Ta perspektiva na delo od doma je ključnega pomena za podjetja, ki dovoljujejo svojim zaposlenim ugodnost dela od doma in hkrati prilagajajo svoje delovne pogoje sodobnejšim pristopom, vendar se hkrati prizadevajo ohraniti visoko raven zaupnosti podatkov. Navsezadnje ne smemo pozabiti, da uvedba omenjenih ukrepov lahko pripomore k zmanjšanju tveganja, povezanega z delom na daljavo. Hkrati pa se omogoči tudi učinkovita in varna izvedba delovnih obveznosti tudi izven tradicionalnega pisarniškega okolja.
Keywords: zaupnost, delo na daljavo, računovodje, varnost podatkov, Kodeks etike za računovodske strokovnjake
Published in DKUM: 25.11.2024; Views: 0; Downloads: 53
.pdf Full text (1,60 MB)

9.
Management človeških virov v dobi dela na daljavo
Filip Majhenič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Management človeških virov je v organizaciji odgovoren za zaposlovanje ljudi, ravnanje z njihovo učinkovitostjo, ugodnostmi in plačami ter za oblikovanje in prenovo kategorizacije zaposlenih. Kot odgovor na vedno bolj zahtevne zaposlene in hitro spreminjajoče se okolje organizacij je management človeških virov bil primoran dodati zraven tradicionalnih funkcij še nekaj sodobnih funkcij kot so upoštevanje enakosti in raznolikosti, nudenje družinskih programov zaposlenim in medkulturno usposabljanje. Tudi vedno večja ozaveščenost organizacij za okolje je v zadnjih letih močno vplivala na razvoj več različnih vrst managementa človeških virov. To so zeleni management človeških virov, trajnostni management človeških virov in elektronski management človeških virov ali e-HRM. Z razvojem informacijskih in komunikacijskih tehnologij je nastala nova oblika dela, ki se imenuje delo na daljavo. Večina organizacij se je prvič srečala s delom na daljavo v zadnjih nekaj letih, vendar so podobni načini dela obstajali že v preteklosti. Način dela na daljavo je spodbudil spremembe v posameznikovem delovnem življenju na katerega so vplivali številni dejavniki, kot so demografske spremembe delovne sile, razvoj IKT v povezavi z zmanjšanjem povezanih stroškov in večjo razpoložljivostjo, želje zaposlenih po zunanjem izvajanju dejavnosti, spremembe v vrstah zaposlitve, zniževanje števila delovnih mest, ki so na voljo, čas, potreben za vožnjo na delo in posledično onesnaževanje okolja, vprašanja usklajevanja poklicnega in družinskega življenja, gospodarski pritiski v poslovnem okolju, nepredvidljive spremembe, ki so posledice svetovne konkurence. Organizacije morajo zato skrbno načrtovati in prilagajati svoje pristope, da izkoristijo prednosti dela na daljavo, hkrati pa minimizirajo njegove slabosti. Pravilno ravnovesje in podpora zaposlenim sta ključna za uspešno implementacijo dela na daljavo in doseganje dolgoročne uspešnosti. . Eno izmed teh podjetij je tudi podjetje X, v katerem smo raziskali njihovo urejenost človeških virov in management le teh. Raziskali smo tudi, kakšen vpliv je imela doba dela na daljavo in vgradnja načina dela na daljavo v poslovanje na management človeških virov kot ga v podjetju X poznajo danes. Raziskavo smo si razdelili na dva dela. Prvi del je bil sestavljen iz vprašanj o splošnih podatkih podjetja X, do katerih nismo mogli javno dostopati. Drugi del intervjuja, ki so ga sestavljala strokovna vprašanja, smo razdelili na več področij.
Keywords: management človeških virov, delo na daljavo, prednosti, slabosti
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 88
.pdf Full text (2,64 MB)

10.
Značilnosti pouka biologije na daljavo v času pandemije covida-19 v osmih razredih osnovne šole na severu Hrvaške : magistrsko delo
Sara Senčar Kosalec, 2024, master's thesis

Abstract: Učenje biologije, ki temelji na naravoslovnem pristopu, prispeva k razvoju veščin, spretnosti in odnosov učencev, ki jih bodo lahko uporabili v vsakdanjem življenju. Ob uporabi IKT pri pouku biologije se razvijajo tudi kompetence za uporabo različnih tehnologij in kritičen odnos do informacij. Leta 2020 je pojav novega virusa covid-19 povzročil pandemijo. Kljub temu da je e-učenje v digitalni eri že ustaljen pojav, so se učitelji, učenci in starši znašli v stresnih razmerah zaradi prisilnega zaprtja šol, ki ga je povzročila pandemija. Definiran je nov pojem – vsiljeno poučevanje na daljavo, ki se razlikuje od e-učenja po krizi oz. katastrofi. Raziskali smo uporabljene metode za učenje biologije v času vsiljenega poučevanja na daljavo na osnovnih šolah na Hrvaškem ter odnos in mnenja učencev do takšnih metod. Nadalje smo raziskali, kako je takšen način dela vplival na motivacijo in znanje učencev ter prednosti in slabosti takšnega učenja. Rezultati raziskave so pokazali, da so se učitelji največkrat odločali za poučevanje v živo prek video konference, pri čemer so ustno razložili vsebino in dodeljene naloge, občasno pa so podali ustno povratno informacijo v smeri rešitve nalog. Vsiljeno poučevanje na daljavo imelo negativen vpliv na znanje in motivacijo učencev v času zaprtja šol in po vrnitvi v šole. V primeru ponovnega zaprtja šol želijo učenci opravljati več nalog v naravi in pogosteje analizirati video eksperimente z učiteljem ter izvajati virtualne eksperimente.
Keywords: biologija, vsiljeno poučevanje na daljavo, covid-19, laboratorijsko delo, terensko delo
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 12; Downloads: 4
.pdf Full text (2,54 MB)

Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica