| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 40
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Učni uspeh in spol
Katja Eržen Bratina, 2021, master's thesis

Abstract: Pot do uspeha se najprej začne v osnovni šoli. Ocenjevanje znanja in napredek učencev v višji razred je v slovenskih šolah določen s Pravilnikom o preverjanju in ocenjevanju znanja ter napredovanju učencev v osnovni šoli. Najpogostejši pokazatelj učnih dosežkov v osnovni šoli so šolske ocene, ki kasneje v življenju lahko vplivajo na celostni osebnostni razvoj. Na učni uspeh učencev vplivajo psihološke značilnosti učenca, njegove osebnostne poteze, motivacija, socialno okolje, družina, učitelji in vrstniki. Šola je sistem, ki polaga temelje sobivanja, odnosa do vrstnikov, vrednot, samozavesti, samozaupanja, znanja in vseživljenjskega odnosa do učenja, odnosa do avtoritete, razvijanja odgovornosti in pravega poguma za soočanje z nalogami v odraslosti. V šoli mora biti posebna pozornost namenjena interakcijam med učitelji in učenci, komunikaciji, spodbudi in pohvalam. Glede na to, da je šola sredstvo za pripravo različnih skupin na njihove življenjske vloge, mora biti pri tem upoštevana tudi enakost obeh spolov. V šoli učitelj nikakor ne sme učenca obravnavati glede na njegov spol, spolne stereotipe in predsodke o določenem spolu. V empiričnem delu bom raziskala, kateri dejavniki vplivajo na učni uspeh učencev, kateremu spolu so učitelji bolj naklonjeni ter kakšno je mnenje učiteljev in učencev o tem, kdo glede na spol dosega boljše rezultate. Raziskala bom tudi vprašanje, ali imajo učenčeve in učiteljeve osebnostne lastnosti vpliv na učni uspeh ter kakšen vpliv imajo nanj starši in sošolci.
Keywords: učni uspeh, spol, spolni predsodki in stereotipi, dejavniki učnega uspeha
Published: 19.04.2021; Views: 185; Downloads: 50
.pdf Full text (1,34 MB)

2.
Vpeljava ključnih dejavnikov uspešnosti na primeru malega podjetja
Jure Šuligoj, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo problem razvoja ključnih dejavnikov uspešnosti v malem podjetju. V ta namen smo raziskali uravnotežen sistem kazalnikov (BCS) in ključne kazalnike uspeha (KPI). Podrobneje smo predstavili priložnosti uporabe le-teh za mala podjetja, pri čemer se osredotočimo na implementacijo sistema v malo podjetje. Cilj magistrskega dela je analiza obstoječega stanja podjetja x, na podlagi tega razviti nov nabor ključnih kazalnikov podjetja, ter urediti zajem vhodnih podatkov in konsolidacije informacijskega sistema. Podjetje x bo v končni fazi implementiralo tudi spremljanje izbranih KPI v izbrani programski opremi. V začetnem delu so najprej predstavljena teoretična izhodišča za dobro zastavljen sistem ključnih dejavnikov uspešnosti. Podrobneje je opisano, kako dobro zapisati vizijo podjetja, kako na novo določiti strateške cilje ter izbrati merljive kazalnike uspeha. Vsa vsebina je prilagojena mikro in malim podjetjem, ki si želijo vpeljati tovrstni sistem. Jedro magistrske naloge je redefinicija vizije, določitev strateških ciljev in ključnih kazalnikov uspeha za malo podjetje x. Ključni kazalniki zajemajo tako določitev kazalnikov za uravnotežen sistem, kot tudi za nekatere operativne kazalnike, ki si jih podjetje želi spremljati. Na koncu je opisan postopek reorganizacije informacijskega sistema in tudi implementacija prej omenjenega sistema v preučevano podjetje. V zaključku podamo oceno in ugotovitve, do katerih smo prišli skozi izdelavo tega magistrskega dela, ter podamo predloge za nadaljnje delo in izboljšave.
Keywords: ključni dejavniki uspešnosti, uravnoteženi kazalniki uspeha, mala in srednja velika podjetja.
Published: 09.11.2020; Views: 303; Downloads: 87
.pdf Full text (2,14 MB)

3.
Dejavniki uspeha mednarodnih strateških zavezništev
Rene Bizjak, 2020, master's thesis

Abstract: Raziskava magistrskega dela se nanaša na celostno obravnavo dejavnikov uspeha v mednarodnih strateških zavezništvih. Globalno gledano strateška zavezništva vse intenzivneje pridobivajo na pomenu in postajajo preferenčna izbira podjetij ter tako izpodrivajo njihove nakupe oziroma prevzeme. Podjetja širom sveta vse hitreje ugotavljajo prednosti, ki jih prinašajo razne oblike zavezništev in partnerstev, ter spoznavajo princip sodelovanja za tekmovanje. S preučenimi dejavniki uspeha smo postavili konceptualni okvir za podjetja, ki se bodo v prihodnosti podajala na medsebojno pot sodelovanja in povezovanja oziroma partnerstva. Za namene lažjega odločanja glede izbire potencialnih partnerjev smo opredelili dejavnike in vrednote, ki jih naj partner pooseblja. Ugotovili smo tudi, da moramo posebno pozornost namenjati medsebojni komplementarnosti, saj je najmanj mogoče, da zavezništvo uspe takrat, ko partnerja doprineseta konkurenčne proizvode istim distribucijskim kanalom. Spoznali smo, da je pri izbiranju partnerjev pomembno, da je vsak partner močan v funkcijah, ki jih doprinese zavezništvu. Predstavili smo spirale in pasti strateških zavezništev, kot tudi modele, matrike in ogrodja za njihovo celovito analizo. Izpostavljamo nujnost vrednotenja potencialnih partnerjev, s čimer eliminiramo morebitno prisotnost pristranskih dejavnikov, hkrati pa pridobimo vpogled v poslovno, strateško in operativno dimenzijo podjetja. Po opravljeni izdatni analizi dejavnikov uspeha mednarodnih strateških zavezništev smo spoznali, da lahko dejavnike uspeha kategorično umeščamo med komercialne, tehnološke, strateške, kulturološke in operacijske. Znotraj teh dimenzij smo preučili 52 splošnih dejavnikov uspeha, za katere upamo trditi, da pokrivajo veliko večino vseh možnih tovrstnih dejavnikov v podjetjih. Dognali smo, da uspešnost zavezništva tvori njihova kombinacija in ne posamezni primeri izpolnjevanja kriterijev uspešnostnih dejavnikov. Obravnavali smo praktične primera s področja mednarodnih strateških zavezništev, kjer smo spoznanja kombinirali z že prej pridobljenim teoretičnim znanjem. Tako smo preučili strateška zavezništva med Walmart in JD.com, Danone in Wahaha, Daimler-Benz in Chrysler, Renault in Nissan, PROD in NEGO ter tri ključna zavezništva v letalski industriji: Star Alliance, SkyTeam in Oneworld. Dokazali smo, da teoretična izhodišča in spoznanja ter dejavniki uspeha veljajo tudi v praktičnih premerih, kjer jih je sicer težje med seboj razločiti, saj se intenzivno prepletajo. Ključne razloge za propad strateških zavezništev opažamo v pomanjkanju komunikacije in zaupanja, nesorazmerni delitvi dela in premoženja, zanemarjanju vzajemnih odnosov in samovoljnem delovanju ter neupoštevanju kulturoloških razlik.
Keywords: Mednarodna strateška zavezništva, strateška zavezništva, dejavniki uspeha, partnerstva, zavezništva, kulturološke razlike, sodelovanje, mednarodna ekonomija, globalizacija, deglobalizacija.
Published: 06.11.2020; Views: 147; Downloads: 27
.pdf Full text (2,65 MB)

4.
Kritični dejavniki uvedbe erp rešitve na primeru podjetja X
Bernarda Žitek, 2020, master's thesis

Abstract: Vse hitrejši tehnološki razvoj in globalizacija nas postavlja pred vedno nove izzive in priložnosti. Podjetja pri svojem poslovanju poskušajo trend rasti in razvoja dohajati, kar jih pripelje do iskanja novih poti in trgov, izboljševanju konkurenčnosti, proizvodnje, prodaje ipd. Da lahko vse to dosegajo pa so skorajda nujno potrebne spremembe in prilagoditve poslovanja podjetja. Dejstvo je, da se podjetja morajo prilagoditi zahtevam, če želijo preživeti. Za dober položaj na trgu pa morajo biti pri tem zelo hitra in učinkovita, saj jim to prinaša prednost pred konkurenco. Celovite informacijske rešitve (ERP) imajo zelo velik vpliv na uspešnost poslovanja podjetja, seveda pa je pri tem ključnega pomena, da so le-te uspešno uvedene in da podjetje v čim večji meri izkorišča njihov potencial. Ker ERP - rešitve za podjetje predstavljajo velik strošek in tveganje, saj gre za zelo velik in zahteven projekt, veliko podjetij pri svojem poslovanju še vedno uporablja več različnih sistemov, ki med sabo niso kompatibilni. V magistrski nalogi smo podrobneje predstavili kateri so tisti kritični dejavniki uspešnosti uvedbe, ki jih je pametno poznati, da jih lahko pred ali med uvedbo pravočasno odkrijemo in se tako izognemo tveganju. Seveda pa to ni edino, na kar je potrebno paziti pri uvedbi ERP rešitve. Pogledali smo si tudi življenjski cikel ERP rešitve, ki nas popelje čez štiri faze. Osredotočili smo se na fazo uvedbe, saj uvedba ERP rešitve predstavlja osrednji del magistrske naloge. Na koncu smo vse skupaj podkrepili še s praktičnim primerom, kjer projekt uvedbe predstavimo na primeru podjetja X. Poslovni učinki, ki jih podjetju prinaša ERP rešitev prinaša so izjemni in s tem smo samo še podkrepili ugotovljeno v teoretičnem delu. Cilj magistrske naloge je predstaviti vpliv ERP rešitve na poslovanje podjetja, pomembnost poznavanja kritičnih dejavnikov uvedbe, potek projekta uvedbe ERP rešitve in predstavitev poslovnih učinkov, ki jih le-ta prinaša.
Keywords: ERP – rešitev, kritični dejavniki uspeha, življenjski cikel ERP - rešitev, uvedba ERP – rešitve
Published: 25.08.2020; Views: 224; Downloads: 58
.pdf Full text (1,68 MB)

5.
Kritični dejavniki uspeha pri uvajanju rešitve za upravljanje odnosov s strankami
Sabina Majcen, 2019, master's thesis

Abstract: Da pa bi CRM rešitev bila v podjetju uspešno uvedena, sprejeta in kasneje tudi uporabljena pa moramo paziti na kritične dejavnike uspeha, ki ji lahko opredelimo tudi kot nekakšne nujne aktivnosti v podjetju pri uvedbi rešitve CRM. V nalogi smo preučili teoretično ozadje CRM rešitve in kasneje izdelali tudi model skozi katerega smo preverili tudi pomembnost kritičnih dejavnikov uspeha glede na velikost podjetja, glede na način uvedbe CRM rešitve in glede na faze uvajanja CRM rešitve.
Keywords: upravljanje odnosov s strankami, kritični dejavniki uspeha, način uvedbe, velikost podjetja, uvedba rešitve CRM
Published: 25.11.2019; Views: 577; Downloads: 103
.pdf Full text (1,78 MB)

6.
Kritični dejavniki uvedbe pri projektih digitalne transformacije
Nina Petelin, 2019, master's thesis

Abstract: V zadnjih letih so podjetja v skoraj vseh panogah izvedla številne pobude za raziskovanje novih digitalnih tehnologij in izkoriščanje njihovih koristi. To velikokrat zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Podjetja si prizadevajo za uvedbo digitalne transformacije preden se je lotijo konkurenti ter si tako zagotoviti preživetje na trgu in doseganje konkurenčnih prednosti. Gradniki digitalne transformacije: računalništvo v oblaku, velike količine podatkov in analitika s pomočjo interneta stvari omogočajo podjetjem, da spremenijo obstoječe poslovne modele ter ustvarjijo nove izdelke in storitve. Vključevanje novih digitalnih tehnologij pa pomeni tudi večja tveganja kibernetske varnosti. Čeprav so inovativne digitalne tehnologije ključne za digitalno transformacijo, se moramo zavedati, da digitalna transformacija ni zgolj tehnološki izziv, ampak projekt celovitega preoblikovanja podjetja, ki vključuje spreminjanje kulture podjetja, vodstvenih konceptov, načina komunikacije in dela v podjetju. Digitalna transformacija prinaša številne koristi, hkrati pa ustvarja pritisk in številne izzive za podjetja.
Keywords: digitalna transformacija, računalništvo v oblaku, velike količine podatkov, internet stvari, kibernetska varnost, kritični dejavniki uspeha
Published: 22.05.2019; Views: 734; Downloads: 151
.pdf Full text (1,18 MB)

7.
Posebnosti izbire in uvedbe celovite informacijske rešitve v mala podjetja na primeru podjetja 3tel d.o.o.
Vito Jakič, 2017, master's thesis

Abstract: Za uvedbo nove ERP-rešitve so danes na voljo številni ponudniki, ki malim podjetjem ponujajo mnogo različnih rešitev, kar je edina možna rešitev za uvedbo novega informacijskega sistema s strani zunanjih izvajalcev. Pozorni morajo biti pri izbiri, da izberejo najprimernejšo in za njih najpravilnejšo možno rešitev, ki bo odpravila težave poslovanja. Glede na čas, v katerem smo, je v malih podjetjih še toliko bolj pomembno, da na odločitve o spremembah poslovanja gledajo predvsem z vidika stroškov, saj je poleg uspešne spremembe pomembno tudi, da je le-ta finančno ugodna za podjetje. Implementacija nove rešitve predstavlja za podjetje nedvomno velik izziv, na katerega mora biti dobro pripravljeno. Da se pri upravljanju z novo rešitvijo izognejo nepotrebnim nevšečnostim, kot npr. počasnost in nepripravljenost zaposlenih, mora vodstvo z uvedbo seznaniti zaposlene že pred začetkom projekta. Uspešnost projekta uvedbe pa še ne pomeni, da je delo opravljeno in da so pozitivni rezultati zagotovljeni, ampak je potrebno znati z novo programsko opremo tudi pravilno upravljati in izkoristiti vse tiste atribute, ki jih s prejšnjo sploh ni bilo mogoče ali pa njeno delovanje ni bilo pravilno. Tako sta za uspešnost poslovanja potrebni dve stvari, in sicer, sistem je potrebno dobro integrirati in izrabiti je potrebno vse možne kapacitete vpeljane ERP-rešitve.
Keywords: ERP-rešitev, izbira, uvedba, celovite informacijske rešitve, mala podjetja, Pantheon, informacijski sistem, kritični dejavniki uspeha, hitra strategija.
Published: 23.10.2017; Views: 655; Downloads: 86
.pdf Full text (2,24 MB)

8.
Kritični dejavniki uspeha razvoja kompetenc v podjetju
Katja Podgoršek, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Verjamemo, da so vlaganja podjetij v izobraževanja in strokovni ter karierni razvoj zaposlenih in njihovih kompetenc ne le izredno pomembna, temveč tudi nujna. V diplomskem delu govorimo o kompetencah, ki smo jih opredelili kot opis vedenja ali dejavnosti, ki jih lahko opazimo, ko je delo dobro opravljeno. Na primeru podjetja, ki je sistematično pristopilo k razvoju kompetenc zaposlenih, raziskujemo dejavnike, ki vplivajo na uspeh razvoja kompetenc zaposlenih. Kot izhodišče smo si postavili dve hipotezi in sicer, da nižja samokritičnost udeležencev programa vpliva na nižjo stopnjo njihove motivacije za razvoj kompetenc in da pomanjkanje kompetenc s področja vodenja vpliva na nižjo uspešnost programov razvoja kompetenc v podjetju. Predvidevali smo, da je razlog temu (pre)nizka stopnja podpore in pomoči vodij svojim sodelavcem med in po izvedenem usposabljanu. Uporabljena kvalitativna metodologija, ki je temeljila na odkritem opazovanju s popolno udeležbo, skupinskih pogovorih in usmerjenih intervjujih nam je pomagala potrditi obe postavljeni hipotezi.
Keywords: - kompetenca - model kompetenc ali kompetenčni model - program razvoja kompetenc - razvoj kadrov - kritični dejavniki uspeha razvoja kompetenc - kadrovske prakse na področju razvoja kompetenc
Published: 28.08.2017; Views: 892; Downloads: 133
.pdf Full text (1,05 MB)

9.
INFORMATIZACIJA OSKRBNE VERIGE V PODJETJU PALOMA D.D.
Špela Vodušek, 2016, master's thesis

Abstract: Ključ učinkovitega upravljanja ter hitrih in pravilnih odločitev so informacije, ki so na voljo v danem trenutku. Uspešna podjetja so danes tista, ki se na spremembe v okolju kar najhitreje odzivajo, najuspešnejša pa spremembe tudi narekujejo. Sodoben informacijski sistem za podporo odločanju in upravljanju je dandanes konkurenčna prednost. Upravljavski procesi na vseh ravneh so zasnovani na osnovi informacijskih procesov, ki služijo upravljanju celotnega podjetja. Obstoj na vse zahtevnejšem trgu si zagotavljajo le podjetja, ki so sposobna priskrbeti informacijsko podporo ključnim procesom poslovanja in znajo učinkovito izkoristiti informacije, ki so jim na voljo. Ob tem upoštevajo tok informacij znotraj podjetja, med podjetji ter med poslovnimi partnerji. Poslovni informacijski sistem omogoča podjetju obdelavo podatkov znotraj podjetja ter elektronsko izmenjavo podatkov s kupci in dobavitelji v realnem času, kar je ključnega pomena za učinkovito oskrbno verigo. Poudarek je na interni oskrbni verigi in informacijski podprtosti le-te. Interna oskrbna veriga zajema poslovanje znotraj podjetja ter tako poveže vse dele (službe, oddelke) znotraj podjetja. Znotraj interne oskrbne verige je pri informatizaciji potrebno upoštevati tudi druge dejavnike uspeha, kot je zaupanje.
Keywords: oskrbne verige, informatizacija poslovanja, prenova poslovnih procesov, poslovno informacijski sistemi, ključni dejavniki uspeha
Published: 04.11.2016; Views: 1684; Downloads: 274
.pdf Full text (1,70 MB)

10.
Model vrednotenja in obvladovanja tveganj človeških dejavnikov pri implementaciji ERP projektov
Aleksander Jenko, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Projekti implementacij ERP sistemov so znani po svoji kompleksnosti. Združujejo programske rešitve z različnimi poslovnimi procesi znotraj posameznih poslovnih področij oziroma branž, veliko različnih članov v okviru projektne skupine za implementacijo in različne interesne skupine znotraj in zunaj podjetja. Zato ne preseneča dejstvo, da projekti mnogokrat ne zagotovijo pogodbenih zahtev in poslovnih dogovorov. Veliko število avtorjev je posledično raziskovalo različne vzroke za velik odstotek neuspešnih implementacij. Projekt smatramo za uspešnega s poslovnega vidika, ko ga ocenimo z vidika upoštevanja terminov in proračuna ter dogovorjenega obsega in funkcionalnosti v primeru IT projektov. Poleg tega je vedno bolj pomemben četrti faktor, to je zadovoljstvo uporabnikov. Med različnimi kritičnimi dejavniki uspeha (KDU) je zadnje obdobje vedno več zanimanja za skupino človeških dejavnikov, ki ima evidentno velik vpliv in pomembno vlogo pri poteku in izidu projektov. Glavni namen raziskave je bil tako odkriti ključne vzroke, ki se skrivajo za velikim številom KDU in potencialno vplivajo na uspešnost projekta. Po temeljiti raziskavi obstoječe literature je bil razvit nov model primarnih človeških kritičnih dejavnikov, ki smo ga preverili z empirično raziskavo in statistično analizo. Spletna anketa je bila opravljena v različnih slovenskih podjetjih, ki so v preteklosti implementirale ERP sistem SAP. Rezultati so pokazali, da skupina človeških KDU kritično vpliva na uspeh projekta, znotraj raziskovalnega modela primarnih človeških dejavnikov pa imajo največji vpliv na uspešnost projekta Kompetence in Sestava projektnega tima. Ugotovitve in rezultati raziskave sovpadajo z zaključki ostalih raziskovalcev in nam ponudi pregled kritičnih človeških dejavnikov na drugačen, predvsem pa poenostavljen način, s katerim lahko nadziramo kompleksno sestavljene dejavnike uspeha. Magistrska naloga tako prikaže pomembnost primarnih človeških dejavnikov, ki nedvomno močno vplivajo na končni uspeh projektov in kaže pot od ustaljenega k spremenjenemu načinu implementacije, osredotočene k človeškim dejavnikom.
Keywords: Projekt ERP implementacije, Kritični dejavniki uspeha, Model primarnih človeških dejavnikov, Obvladovanje tveganj človeških dejavnikov
Published: 10.10.2016; Views: 746; Downloads: 52
.pdf Full text (1,26 MB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica