| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 12
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Analiza dejavnikov nakupnega odločanja ob nakupu papirnatih izdelkov
Maša Vižintin, 2018, master's thesis

Abstract: Na izbiro in nakup izdelka vpliva veliko število dejavnikov, ki se razlikujejo pri vsakem posamezniku, zato je njihovo vlogo in pomembnost težko preučevati. Hkrati pa za tržnike predstavljajo izjemno pomemben pokazatelj potrošnikovega vedenja ob nakupu izdelka določene kategorije. Da bi potrošnikovo obnašanje lažje razumeli, so tržniki razvili model procesa nakupnega odločanja, ki nam pomaga pri prepoznavanju specifik vedenja potrošnikov pri nakupu izdelkov. Na podlagi tega so opredelili tudi različne vrste potrošnikovega vedenja ter določene dejavnike, ki na sam proces in odločitev o nakupu vplivajo v največji meri. Kljub temu pa se je pomembno zavedati dejstva, da se vedenje potrošnikov v procesu nakupnega odločanja razlikuje pri nakupu izdelkov različnih kategorij, zato je potrebno vedenje ob nakupu različnih izdelkov na podlagi teoretičnih dejstev vsakič znova preučiti. Namen magistrskega dela je preučiti dejavnike, ki vplivajo na nakup papirnatih izdelkov na slovenskem trgu in ugotoviti njihovo pomembnost. Pri tem smo se osredotočali predvsem na pomembnost in razmerje pomembnosti med dejavnikoma »blagovna znamka« in »cena«.
Keywords: dejavniki nakupnega odločanja, proces nakupnega odločanja, papirnati izdelki, blagovna znamka, cenovni nakupni dejavniki
Published: 15.10.2018; Views: 525; Downloads: 114
.pdf Full text (1,95 MB)

2.
ANALIZA DEJAVNIKOV ODLOČANJA O STANOVANJIH POTENCIALNIH ODJEMALCEV STANOVANJSKEGA SKLADA REPUBLIKE SLOVENIJE, JAVNEGA SKLADA
Andreja Škedelj, 2016, master's thesis

Abstract: Vloga države na stanovanjskem področju je pomembna, saj je za večino državljanov dostop do primernega stanovanja možen samo s pomočjo države, z zagotavljanjem ugodnih stanovanjskih posojil za nakup ali graditev stanovanj in z zagotavljanjem najemnih stanovanj. Država, ki prebivalcem zagotavlja možnosti in pogoje, da si priskrbijo svojim potrebam in možnostim ustrezno stanovanje, zagotavlja enake možnosti za vse in povečuje socialno varnost. Stanovanjska politika mora zagotavljati kakovost stanovanj ter njihovo energetsko in funkcionalno učinkovitost kar je pomembno za kakovost bivanja prebivalcev. V magistrskem delu smo v teoretičnem delu predstavili stanje stanovanjskega fonda v Sloveniji, izvajanje nacionalnega stanovanjskega programa, delovanje, program in dejavnosti Stanovanjskega sklada Republike Slovenije, javnega sklada, ki deluje v nacionalnem interesu na celotnem območju države. V empiričnem delu smo analizirali dejavnike, ki vplivajo na proces odločanja potencialnih odjemalcev Stanovanjskega sklada Republike Slovenije, javnega sklada. Ugotavljali smo povezanosti in razlike med posameznimi skupinami gospodinjstev glede izbire tipa stanovanja, izbire lokacije stanovanja in pomembnosti posameznih dejavnikov, ki vplivajo na nakup ali najem stanovanja.
Keywords: stanovanje, potencialni odjemalci, dejavniki odločanja, stanovanjska mobilnost, proces odločanja, lastnosti stanovanja, zadovoljstvo.
Published: 14.09.2016; Views: 659; Downloads: 80
.pdf Full text (2,39 MB)

3.
RAZISKAVA POMENA DEJAVNIKOV IZBIRE PRI NAKUPU BRISAČ IZ FROTIRJA
Majda Knez, 2016, master's thesis

Abstract: Za uspešno delovanje organizacije je nujno poznavanje in preučevanje vedenja porabnikov. Porabniki se odločijo za nakup izdelka na osnovi zaznanih potreb oziroma problemov. Od izdelka pričakujejo, da bo zadovoljil njihove potrebe oziroma rešil njihov problem. Da lahko ponudnik oblikuje izdelek, ki bi ustrezal porabniku, mora poznati dejavnike, ki vplivajo na njihove nakupne odločitve. Namen magistrske naloge je bil proučiti dejavnike izbire , ki vplivajo na nakup frotirastih brisač ter ugotoviti katerim dejavnikom porabniki na slovenskem trgu pripisujejo največjo pomembnost. Zanimalo nas je tudi ali obstajajo razlike v pomembnosti dejavnikov izbire pri nakupu, kadar se kupec odloča za nakup za lastne potrebe oziroma kadar se odloča za nakupa za darilo. V raziskavi nas je zanimalo tudi ali obstajajo razlike med dejavniki izbire pri individualnih kupcih in pri organizacijah. V teoretičnem delu magistrske naloge smo s pomočjo domače in tuje literature predstavili proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, stopnje v procesu nakupnega odločanja ter podrobneje opisali dejavnike izbire pri nakupu. V empiričnem delu magistrske naloge smo opravili raziskavo pomena dejavnikov izbire pri nakupu frotiraste brisače s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati raziskave so podali vpogled v pomembnost posameznik dejavnikov izbire pri nakupu frotirastih brisač pri individualnih kupcih in pri organizacijah. Vsako podjetje bi se moralo zavedati pomembnosti proučevanja dejavnikov izbire pri nakupu, saj poznavanje le teh lahko predstavlja pomembno izhodišče pri oblikovanju njihovih trženjskih strategij. Podjetje mora porabniku ponuditi to kar si želi in kar v največji meri zadovolji njegovo potrebo oziroma reši problem.
Keywords: dejavniki izbire pri nakupu, proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, frotirasta brisača.
Published: 14.09.2016; Views: 667; Downloads: 71
.pdf Full text (1,31 MB)

4.
RAZISKAVA PROCESA ODLOČANJA PRI IZBIRI DOBAVITELJA ORODIJ ZA IZDELAVO POLIURETANSKIH IZDELKOV V AVTOMOBILSKI INDUSTRIJI
Zvonko Širnik, 2016, master's thesis

Abstract: POVZETEK Vsako podjetje je v določenem trenutku kupec ali dobavitelj. Odnosi, ki jih vzpostavlja s svojimi poslovnimi partnerji, so ključnega pomena za njegovo uspešno delovanje. Naloga se poglobljeno ukvarja z odločanjem, in sicer z odločanjem v industriji, avtomobilski industriji. Najprej teoretično opredelimo proces odločanja v organizaciji njegove značilnosti in posebnosti. Kakovost odločanja temelji na dobrem poznavanju področja odločanja torej procesa, okoliščin, vrst in načinov odločanja. Odločanje ni le iskanje ene same rešitve, ampak prestavlja širši proces izbire odločevalca. V nalogi nas bo zanimalo, kako bo kupec gledal na dobavitelja. Zanimal nas bo način, kako se bo kupec odločil. Proces odločanja bomo gledali s strani dobavitelja. Običajno vsi avtorji proces odločanja obravnavajo v kontekstu nabavnega procesa. Torej v funkciji nabave. Naše razmišljanje in pristop bosta drugačna. Zanimalo nas bo, kako dobavitelj gleda na proces odločanja naročnika. Dobavitelj mora proces odločanja pri potencialnem kupcu poznati do te mere, da zna in zmore prilagoditi svojo ponudbo in svoje vedenje ter organiziranost tako, da bo vzbudil pozornost naročnika. Zlesti mu mora pod kožo. Seveda je to mogoče le z dobrim poznavanjem področja, konkurence, kupcev in razmer na tržišču. V aplikativnem delu naloge smo se osredotočili na raziskavo procesa odločanja v avtomobilski industriji pri izbiri dobavitelja orodij za izdelavo poliuretanskih izdelkov. To je sicer zelo ozko področje orodjarstva, vendar izkušnje in izsledke iz opravljene raziskave lahko apliciramo tudi na druga področja orodjarstva.
Keywords: odločanje, koraki odločanja, načini odločanja, odločitveni dejavniki, nabavni proces, avtomobilska industrija, poliuretanska orodja.
Published: 13.09.2016; Views: 525; Downloads: 75
.pdf Full text (840,21 KB)

5.
Analiza odločanja individualnih vlagateljev pri investiranju v vzajemne sklade
Mitja Vranetič, 2016, master's thesis

Abstract: Investiranje individualnih vlagateljev v vzajemne sklade je kompleksen nakupni proces. Dejanske odločitve individualnih vlagateljev v vzajemne sklade so posledica različnih virov informacij in dejavnikov odločanja. Osrednji namen naloge je bila izvedba kvantitativne raziskave o pomembnosti posameznih virov iskanja informacij in dejavnikov odločanja v izbrani družbi za upravljanje v Sloveniji. V teoretičnem delu magistrske naloge na podlagi pregleda literature podrobneje predstavljamo vedenjske finance, tako miselne kot čustvene pristranskosti posameznikov oziroma vlagateljev. Prav tako smo podrobneje predstavili vzajemne sklade, torej njihov razvoj, lastnosti, upravljanje ter nakupni proces individualnih vlagateljev pri investiranju v vzajemne sklade. V empiričnem delu naloge smo na podlagi izsledkov pisnega spraševanja ugotovili, da so vlagateljem najbolj pomembni elektronski viri. Pri dejanski odločitvi za investiranje v vzajemne sklade pa je individualnim vlagateljem najbolj pomemben dejavnik preglednost naložbe. Nadalje smo ugotovili, da se nekateri viri iskanja informacij o vzajemnih skladih razlikujejo glede na demografske podatke vlagateljev, in sicer: zgibanke in publikacije podjetja, seminarji in predstavitve, brezplačno in plačljivo svetovanje finančnih svetovalcev, oglasi na radiu, televiziji in mobilnih telefonih ter oglasi na spletu v iskalnikih, bančniki oziroma bančni svetovalci ter zaposleni v podjetjih kot osebni vir informacij. Rezultati analize so pokazali, da se tudi dejavniki pri dejanski odločitvi individualnih vlagateljev za investiranje v vzajemne sklade razlikujejo glede na nekatere demografske značilnosti vlagateljev, in sicer: naložbena politika, razpršenost naložbe, zaupnost osebnih podatkov, možnost, da lahko uredijo vse od doma preko spleta, možnost, da lahko vse uredijo na banki, kjer imajo že bančni račun, število vseh skladov, možnost prehajanja med podskladi brez stroškov in takojšnjih davčnih obveznosti. Izsledki raziskave predstavljajo osnovo za vpogled v začetne faze nakupnega procesa individualnih vlagateljev v vzajemne sklade. Na tej podlagi ima lahko podjetje večjo možnost, da do posameznih segmentov individualnih vlagateljev pristopa bolj ustrezno. To je možno na način, da pri komunikaciji z njimi pristopa na podlagi ustreznih virov informacij in z različnimi vsebinskimi argumenti, ki služijo kot dejavniki njihovega odločanja.
Keywords: vzajemni skladi, individualni vlagatelji, vedenjske finance, nakupni proces, viri informacij, dejavniki odločanja
Published: 08.07.2016; Views: 724; Downloads: 61
.pdf Full text (8,09 MB)

6.
DEJAVNIKI SPLETNEGA NAKUPA NA PRIMERU SPLETNE TRGOVINE OBOZUJEMKOCKE.SI
Tomaž Eisenhut, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Spletno nakupovanje je v velikem porastu, zato je potrebno izbrati prava tržno-komunikacijska orodja, prepoznati prave ciljne skupine in številne dejavnike, ki vplivajo na to, da obiskovalce spremenimo v kupce. Predpostavlja se, da atraktiven izgled ter pregledna predstavitev in opis izdelkov pozitivno vplivajo na obisk spletne trgovine. S povečanjem obiska in prepoznavnosti, priporočili prijateljev, nižjimi stroški poštnine ali brezplačno dostavo ter različnimi možnostmi plačila, naj bi prepričali potrošnika in pozitivno vplivali na prodajo v spletni trgovini. V diplomski nalogi se ukvarjamo z identificiranjem dejavnikov, ki najbolj vplivajo na uporabnika in ga prepričajo v nakup ter širjenje dobrega glasu o spletni trgovini.
Keywords: elektronsko poslovanje, spletno nakupovanje, dejavniki spletnih nakupov, proces nakupnega odločanja, spletna trgovina
Published: 05.07.2016; Views: 846; Downloads: 107
.pdf Full text (868,77 KB)

7.
Ključni dejavniki procesa odločanja pri nakupu ležišča
Petra Polutnik, 2016, master's thesis

Abstract: Spanje je ena izmed osnovnih življenjskih potreb vsakega posameznika. Kako dragoceno je spanje, po katerem se zbudimo spočiti in naspani, pa se pogosto zavemo šele takrat, ko spanca ni več. Ker v postelji preživimo tretjino svojega časa, je zelo pomembno, da ta čas preživimo oziroma prespimo kakovostno. Ponudba ležišč v Sloveniji presega povpraševanje. Posamezniki imajo na razpolago veliko izbirno območje, a ker je konkurenca med ponudniki vsak dan ostrejša, se nam je pojavilo vprašanje, kako se posameznik odloči za nakup določenega ležišča. Se odloča na podlagi blagovne znamke, cene, garancije, preizkusa, naravnih materialov ali zgolj na podlagi oglasov, priporočil prijateljev in znancev, prodajnega osebja ali prodajnega mesta? To je vprašanje, ki smo ga želeli raziskati in prikazati ključne dejavnike procesa odločanja, ki vplivajo na posameznika in ga privedejo do odločitve za nakup oz. nenakup ležišča. Teoretični del magistrskega dela je predstavljen v drugem poglavju. S pomočjo izbranega gradiva s področja problematike na področju nakupnega vedenja porabnikov smo opredelili kulturne, družbene, osebne in psihološke dejavnike nakupnega vedenja. Predstavili smo proces odločanja pri nakupu ležišča ter dejavnike, ki vplivajo nanj, ter opredelili stopnje procesa odločanja. V tretjem in četrtem poglavju smo predstavili trg ležišč v Sloveniji in ključne dejavnike procesa odločanja pri nakupu ležišča. V drugem delu magistrskega dela predstavljamo raziskavo ključnih dejavnikov procesa odločanja pri nakupu ležišča in njihovo pomembnost. Ugotovili smo, da so osebe, vključene v raziskavo, izrazito racionalne. Na njih ne vpliva samo ena informacija, en oglas, ampak več dejavnikov. Ključni dejavniki, ki vplivajo na proces odločanju pri nakupu ležišča, na podlagi rezultatov raziskave, so: priporočila prijateljev in znancev kot glavni viri informacij, naravni materiali kot glavna značilnost ležišča ter garancija ležišča kot daleč najpomembnejša dodatna storitev pri nakupu ležišča. Podrobnejše ugotovitve in predloge za ponudnike ležišč smo strnili v zaključnem delu magistrskega dela.
Keywords: ključni dejavniki procesa odločanja, nakupno vedenje, dejavniki nakupnega vedenja, proces odločanja pri nakupu, stopnje procesa odločanja, aktivno in pasivno poznavanje, marketinško komuniciranje, gospodinjstvo, ležišče, trg ležišč v Sloveniji, pomembnost ključnih dejavnikov pri nakupu ležišč, poznavanje ležišč
Published: 01.07.2016; Views: 908; Downloads: 174
.pdf Full text (4,34 MB)

8.
Analiza dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v Sloveniji
Danijela Babenko, 2016, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je bil proučiti dejavnike, ki vplivajo na nakup mlečnih prehrambnih izdelkov, in ugotoviti, kateri dejavniki so pri slovenskih porabnikih in njihovih nakupnih odločitvah, najpomembnejši. V teoretičnem delu magistrske naloge je s pomočjo teoretičnih izhodišč obravnavanih avtorjev domače in tuje literature predstavljeno nakupno odločanje porabnikov, nakupni proces, dejavniki in vrste nakupnega odločanja ter podrobneje več dejavnikov, ki vplivajo na odločitve o nakupu prehrambnih izdelkov. V praktičnem delu magistrske naloge je bila izvedena raziskava dejavnikov nakupa mlečnih prehrambnih izdelkov v Sloveniji. Rezultati raziskave so podali vplogled v preference porabnikov, njihove poglede, stališča in vrednote glede obravnavane tematike. Proučevanje porabnikov in nakupnih dejavnikov bi moralo ponudnikom predstavljati pomembno izhodišče pri oblikovanju njihovih trženjskih strategij. Le poznavanje porabnika lahko vodi podjetje do doseganja ključnih ciljev. Porabniku je potrebno ponuditi, kar želi in potrebuje, sicer bo odšel h konkurenci, pridobiti porabnika nazaj pa je veliko dražje in težje kakor ga obdržati.
Keywords: dejavniki nakupnega odločanja, proces nakupnega odločanja, vrste nakupnega odločanja, porabnik, domači in tuji mlečni prehrambni izdelki, kakovost in cena izdelka
Published: 14.04.2016; Views: 1217; Downloads: 299
.pdf Full text (2,18 MB)

9.
TEHNIKE IN METODE INDIVIDUALNEGA INVESTITORJA
Rok Erjavec, 2013, master's thesis

Abstract: Magistrsko nalogo sem zasnoval tako, da sem se v prvem delu posvetil opredelitvi samega pojma investiranja. Predstavil sem pojem investiranja, vzroke zanj, glavne razlike med investiranjem in trgovanjem ter jih opredelil z vidika individualnega investitorja/trgovalca. V nadaljevanju sem se dotaknil tudi področja finančne pismenosti in njene pomembnosti pri individualnem trgovanju, prav tako pa nisem pozabil na osebni finančni načrt, ki se lahko od vsakega posameznika precej razlikuje. Vsem finančnim načrtom pa je skupno, da morajo imeti jasno opredeljene finančne cilje, ki jih posameznik zasleduje, prav tako pa morajo biti jasno opredeljeni tudi načini za njihovo doseganje ter uspešno krmarjenje med donosi in tveganji. V nadaljevanju magistrske naloge sem se posvetil vrstam finančnih naložb, ki so nekakšen odraz racionalnosti v gospodarjenju s finančnimi prihranki. Čeprav se vsako leto pojavljajo neke nove oblike finančnih naložb, sem se sam posvetil le najzanimivejšim iz vidika dostopnosti malemu oziroma individualnemu vlagatelju. Podrobneje sem opisal bančne vloge, obveznice, delnice, investicijske sklade in naložbena življenjska zavarovanje, prav tako pa sem se dotaknil tudi bolj tveganega področja, trgovanja z valutami. Glede na odnos do tveganja in glede na svoje investitorske/trgovalne sposobnosti se bo vsak posameznik odločil, kolikšen odstotek svojega portfelja bo namenil posamezni finančni naložbi. Nekateri se bodo bolj posvetili delnicam in valutam, medtem ko bodo drugi svoja sredstva raje vložili v razne sklade in obveznice. Sledil je prikaz metod in modelov za ocenjevanje vrednosti podjetij. Odločil sem se za predstavitev na sredstvih (metoda čiste sedanje vrednosti, metoda presežnih donosov), na donosih (metoda diskontiranja, metoda kapitalizacije) in na tržnih primerjavah temelječih metod (metoda primerljivih podjetij uvrščenih na borzi, metoda primerljivih kupoprodaj podjetij). Te metode nam dajo dober vpogled v dejansko poslovanje podjetij, prav tako pa nam prikažejo njihovo realno vrednost na trgu, kar nam lahko zelo olajša odločitev o nakupu ali nenakupu določene delnice, obveznice ali sklada. V obsežni drugi točki magistrske naloge sem se posvetil tudi načinom pridobivanja informacij individualnega investitorja. Predstavil sem različne načine pridobivanja informacij preko raznih plačljivih in neplačljivih spletnih strani, za katerimi večkrat stojijo večja investicijska podjetja, dotaknil pa sem se tudi zanimivega področja spremljanja raznih blogov, kjer borzni guruji predstavljajo svoje vizije, poglede in tehnike. Področje pridobivanja informacij je zelo pomembno, saj bomo lahko le s pravočasnimi in verodostojnimi informacijami pri našem trgovanju dolgoročno uspešni. Za individualnega investitorja je priporočljivo, da zna sam opraviti temeljno in tehnično analizo vrednostnih papirjev, saj se bo na podlagi pridobljenih informacij lažje odločil o smotrnosti posamezne naložbe. Naslednje poglavje sem posvetil predstavitvi in primerjavi posameznih trgovalnih platform, ki so v zadnjem obdobju vse bolj razširjene in priljubljene. Predstavil sem tiste trgovalne platforme, ki se mi zdijo varne in enostavne za uporabo in sem jih že tudi sam preizkusil. Te so: TradePort, plus500 in eToro. Drugo točko magistrske naloge sem zaključil s predstavitvijo različnih tipov grafov, ki so nam lahko v veliko pomoč pri trgovanju, saj nam prikažejo gibanje tečajev v preteklosti in nam tako posledično pomagajo predvideti tudi gibanje tečajev v prihodnje. Sledila je še primerjava tehnične in temeljne analize ter prikaz njune uporabnosti iz vidika individualnega investitorja. V tretji točki, s katero sem sklenil prvi del magistrske naloge, sem se posvetil psihološkim dejavnikom odločanja vlagateljev. Investitorji navadno težimo k doseganju nadpovprečnih donosov, kar lahko privede do neracionalnega vedenja, zato je še toliko bolj pomembno, da znamo opravljati s tveganjem in se zavedamo raznih pasti investiranja, kot so premajhna razprši
Keywords: investiranje, individualni investitor, finančne naložbe, vrednostni papirji, temeljna analiza, tehnična analiza, trgovalne platforme, grafi, psihološki dejavniki odločanja, trgovalne tehnike in metode, delnica, valutni tečaj, borzni indeks, tveganje, trgovalne strategije.
Published: 14.01.2014; Views: 1105; Downloads: 225
.pdf Full text (7,29 MB)

10.
MODEL ODJEMALČEVEGA ODLOČANJA O NAKUPU STORITVE ŽIVLJENJSKEGA ZAVARAOVANJA
Denis Mužerlin, 2013, master's thesis

Abstract: Odjemalci oziroma potrošniki se odločajo za nakup določene storitve v skladu s svojimi potrebami, osebnostnimi lastnostmi in dejanskimi problemi, ki naj bi jih določena storitev odpravila. Pri odločanju odjemalcev je pomembno tudi njihovo prepričanje, percepcija in številni drugi dejavniki. Poznavanje omenjenih lastnosti odjemalcev in dejavnikov, ki vplivajo na njihove nakupne odločitve glede posamezne storitve, je zato ključno, da lahko ponudniki storitev oblikujejo tako storitev, ki bo čim bolj zadovoljila potrebe odjemalcev. Pri tem je pomembno tudi razumevanje tržnih segmentov, ki jih zaznamuje heterogenost odjemalcev, in sicer z vidika različnih dejavnikov demografije ali drugih geografskih, vedenjskih in ostalih dejavnikov. Tako v magistrskem delu proučujemo odjemalčevo odločanje o nakupu storitve življenjskega zavarovanja. Za cilj si zastavimo izgraditi model, ki v veliki meri pojasni odločanje odjemalcev za nakup storitve življenjskega zavarovanja. Omenjeni model je lahko pomemben dejavnik zniževanja stroškov trženjskih aktivnosti določene zavarovalnice, saj povečuje možnost uspešnega razvoja nove zavarovalniške storitve in omogoča bolj fokusirane trženjskokomunikacijske aktivnosti zavarovalnice. V delu tako vzamemo za primer zavarovalnico Vzajemna, ki je v preteklih letih želela razširiti paleto svojih zavarovanj z novimi zavarovanji s področja življenjskih zavarovanj. V Sloveniji je bil pred letom 2009 precej v porastu trg življenjskih zavarovanj, ki je beležil okrog 10 odstotnih točk višjo rast od trga premoženjskih zavarovanj. K uspešnemu razvoju nove vrste zavarovanja, ki ga Vzajemna do sedaj še ni tržila, bi lahko prispeval tudi model odločanja odjemalcev za storitev življenjskega zavarovanja, ki bi temeljil na demografski podlagi. Njegov razvoj in izpeljavo tako prikažemo v magistrskem delu. V teoretičnem delu najprej predstavimo storitve in njihove lastnosti, nato prikažemo segmentiranje proučevanega trga kot osnovo za pravilno pozicioniranje storitve ter analiziramo procese in modele porabnikovega odločanja. V predmetnem delu obravnavamo tudi osnovne pojme v zavarovalništvu, vrste življenjskih zavarovanj, trg življenjskih zavarovanj v Sloveniji ter vpliv heterogenosti odjemalcev na pomen posameznih elementov in percepcijo v zvezi z življenjskimi zavarovanji. V empiričnem delu na podlagi analize odgovorov anketirancev izdelamo model vpliva demografskih dejavnikov na odločitev odjemalcev o nakupu življenjskega zavarovanja. Model pojasnjuje, katere demografske lastnosti odjemalcev vplivajo na odločanje za storitev življenjsko zavarovanje. Na podlagi proučevanega problema si v delu zastavimo tudi dve glavni hipotezi in tri podhipoteze. Prvo glavno hipotezo, ki se glasi »verjetnost za nakup police življenjskega zavarovanja je odvisna od odjemalčevih demografskih značilnosti«, preverjamo z binarnim logit modelom. Drugo glavno hipotezo, ki se glasi »višina premije in vrsta življenjskega zavarovanja sta odvisna od demografskih dejavnikov«, preverjamo z bivariatnimi analizami. Poleg glavnih hipotez testiramo tudi druge v magistrskem delu podane podhipoteze. Za preskus v magistrskem delu zastavljenih hipotez uporabimo tudi telefonsko anketo, pri čemer so ciljna populacija vsi prebivalci Slovenije v starosti med 18 in 60 let. Pri tem izvedemo vzorčenje v dveh fazah, in sicer v prvi fazi izberemo 5.000 enot z uporabo enostavnega slučajnega vzorčenja ter nato v drugi fazi opravimo anketiranje 389 oseb izmed izbranih 5.000. Na pridobljenih podatkih nato izvedemo statistično analizo s pomočjo programskega paketa SPSS. Pri tem uporabimo deskriptivne metode, testiranje razlik v povprečjih (test hi-kvadrat, t-test in analiza variance ter ostali bivariatni testi) in analizo logit, v kateri kot odvisno spremenljivko uporabimo binarno odločitev za nakup storitve življenjskega zavarovanja, kot neodvisne spremenljivke pa demografske dejavnike. Pridobljeni rezultati nam omogočajo izdelavo modela odločanja odjemalcev, saj lahko na podl
Keywords: - model odjemalčevega odločanja - življenjska zavarovanja - zavarovalnica - dejavniki vpliva - značilnosti kupcev - demografski dejavniki in dejavniki obnašanja
Published: 05.12.2013; Views: 1293; Downloads: 195
.pdf Full text (2,33 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica