| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Motivacija v podjetju Meteorit d.o.o. : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Katja Tuler, 2006, undergraduate thesis

Keywords: Motivacija, Vodenje, dejavniki motivacije
Published: 31.03.2008; Views: 2111; Downloads: 306
.pdf Full text (495,16 KB)

2.
KAKO IZBOLJŠATI MOTIVIRANOST ZAPOSLENIH V PODJETJU
Maja Gujtman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje dosega dobre poslovne rezultate, če ima zaposlene ljudi, ki dobro opravljajo svoje delo. Zaposleni bodo svoje delo opravljali z veseljem in dobro, če bodo dovolj motivirani z zunanjimi in notranjimi nagradami. Da bi vedeli kaj pomeni beseda motivacija in kakšna je njena vloga, smo o tem začeli pisati že na začetku. V nadaljevanju smo opisovali nekatere vsebinske in procesne motivacijske teorije, ki poskušajo razložiti vzroke, kateri motivirajo ljudi. Če želimo pri zaposlenih obdržati določene aktivnosti, moramo oblikovati vzorec vedenja in na ta način razviti motivacijski model, zato smo motivacijske modele opisali v diplomskem delu. Opisani so tudi dejavniki motivacije, ki vplivajo na delovno uspešnost: nagrajevanje in pohvale, delovni odnosi, medosebni odnosi, plača, delovno okolje, stimulacija, napredovanje ter zaposlitve za določen oziroma nedoločen čas. Za diplomsko nalogo smo izvedli anketo o motiviranosti zaposlenih v dveh podjetjih, ki sta si podobni po osnovni dejavnosti in kateri imata nad 100 zaposlenih. Anketni vprašalnik je prinesel odgovore na vprašanja ali so zaposleni zadovoljni z delom v podjetju, ali bi želeli zamenjati službo v ali izven podjetja, kateri dejavniki jih pri delu motivirajo in kako so z istimi dejavniki zadovoljni pri svojem delu. Prav tako je anketa dala odgovore na vprašanja ali imajo zaposleni natančno opredeljene naloge, ali menijo, da imajo dobro izkoriščena znanja in sposobnosti, ali dobijo pohvalo v primeru dobro opravljenega dela, ali jim nadrejeni zaupajo. Zaposleni so z nekaterimi dejavniki motiviranja zadovoljni, za druge pa menijo, da so premalo zadovoljeni. Zato je pomembno, da zaposleni ne postanejo nemotivirani, kajti nemotiviranosti ne prepoznamo vedno zlahka. Za management je pomembno, da zaposlene stalno motivira z dejavniki motivacije, zato smo na koncu diplomskega dela predstavili predloge za izboljšanje motiviranosti zaposlenih in vlogo managementa pri uvajanju predlaganih izboljšav.
Keywords: motivacija, motivacijske teorije, dejavniki motivacije.
Published: 26.05.2010; Views: 3165; Downloads: 424
.pdf Full text (408,27 KB)

3.
POVEZAVA MED MOTIVACIJO IN USPEŠNOSTJO VODJE GRADBIŠČA NA PRIMERU PODJETJA VGP DRAVA PTUJ, D.D.
Valerija Napast, 2010, master's thesis/paper

Abstract: Raziskovanje motivacije in uspešnosti je bilo že v preteklosti znanstveno aktualno, dandanes je še posebej pomembno, kajti motiviranost zaposlenih vpliva na zadovoljstvo posameznikov v podjetju v ožjem smislu ter na uspešnost in razvoj podjetja v širšem smislu. V podjetjih se zavedamo, da ustrezen sistem motiviranja vodi k dobrim poslovnim rezultatom, višji produktivnosti in zadovoljstvu zaposlenih ter da je uspeh podjetja odvisen od številnih dejavnikov, med katerimi si prav posebno pozornost zaslužimo zaposleni. V podjetjih moramo omogočiti doseganje dobrih rezultatov, podpirati profesionalni kot tudi osebni razvoj, dajati moramo občutek sposobnosti, odgovornosti, ustvarjalnosti, predanosti podjetju itn. Nadrejeni lahko uporabljajo motiviranost zaposlenih za usmerjanje človekove aktivnosti v želeno smer in tako dosežejo svoje ekonomske cilje podjetja. Samo nadrejeni, ki se zaveda resnične vrednosti svojih zaposlenih lahko ustvari takšno klimo v podjetju, ki pripelje do izjemne delovne uspešnosti. Ravnanje s človeškimi viri je izhodišče za povečanje produktivnosti dela, kakovosti dela, večanje ustvarjalnosti zaposlenih, pa tudi za obvladovanje stroškov in zadovoljevanje investitorjev. Osnovna celica uspešnosti vsakega podjetja je posameznik, ki v odnosu z drugimi prispeva k uresničevanju skupne vizije in ciljev. Podjetje ne more biti uspešno, sploh ne dolgoročno, če svojih uspehov ni pripravljeno deliti z zaposlenimi. Zaposleni pa ne morejo biti nagrajeni, če podjetje ni uspešno. Zato je zelo pomembno, da poskušajo vsi vpleteni v ta proces graditi partnerski odnos. Predmet raziskovanja je motivacija vodje gradbišča v povezavi z njegovo uspešnostjo v podjetju Drava vodnogospodarsko podjetje Ptuj, d. d. Zanimalo nas je predvsem kateri motivacijski dejavniki so pomembni vodjem gradbišča in kako se dejansko uresničujejo. V raziskavi smo na podlagi ankete ugotavljali stanje operativnih gradbenih vodij v gradbeništvu. Na osnovi podatkov so opredeljene možnosti za nadaljnji razvoj, ki ga vidimo v glavnem skozi motiviranje vodij gradbišč. Ustrezna motivacija običajno pozitivno vpliva na delovne rezultate in večje zadovoljstvo. Vsako gradbišče ima življenjski cikel, ki ga sestavljajo pravilno načrtovanje aktivnosti, stroškov, zaposlenih in drugih virov za potrebe gradbišča. Izvedba aktivnosti, gibanje stroškov in število zaposlenih niso sorazmerni s časovnim potekom na gradbišču. Da vodja gradbišča vse uskladi in donosno zaključi gradbeni projekt, mora biti primerno motiviran z materialnimi in nematerialnimi motivacijskimi dejavniki. Metoda dela, ki smo jo uporabili v magistrskem delu, je temeljila na proučevanju teorije in prakse. V teoretičnem delu je prikazano kako motivirati zaposlene, da bi bili pri svojem delu še uspešnejši. Opredeljene so osnove motivacije in delovne uspešnost. Opredeljeni so motivacijski dejavniki, kateri bi naj povečali uspešnost posameznika in posledično uspešnost podjetja. Po drugi strani pa smo poskušali ugotoviti, katerim dejavnikom in situacijam se je potrebno izogibati, da se motivacija v podjetju ne uniči. V praktičnem delu je predstavljeno konkretno podjetje Drava vodnogospodarsko podjetje Ptuj, d. d. V tem delu smo poskušali združiti teoretični del magistrskega dela s praktičnim. Narejena je bila raziskava povezanosti med motivacijo in uspešnosti na primeru vodje gradbišča, kateri je oseba, ki v celoti odgovarja za gradbišče. Na koncu so navedeni tudi predlogi, kateri bi lahko doprinesli k večji motiviranosti vodje gradbišča in s tem k večji uspešnosti tako posameznika, kot podjetja.
Keywords: motivacija, uspešnost, dejavniki motivacije, dejavniki uspešnosti, odgovorni vodja gradbišča
Published: 02.07.2010; Views: 3356; Downloads: 347
.pdf Full text (891,87 KB)

4.
MOTIVACIJA IN NAGRAJEVANJE V PODJETJU FOTO TABOR IN PRINT DIVISION
Mateja Žgur, 2010, final seminar paper

Abstract: Motivacija je gibalo človekove dejavnosti. Visoko motiviran zaposlen je zagnan, odgovoren in pripravljen na dodatne napore. K učinkoviti motivaciji in nagrajevanju v podjetju pripomore priprava in razvoj ustrezne motivacijske strukture, kot tudi ustrezen sistem nagrajevanja. Glavni problem podjetij je še zmeraj, da svojih zaposlenih ne motivirajo dovolj in posledično tudi ne nagrajujejo ustrezno. K uspešnosti in učinkovitosti organizacije še zmeraj veliko prispevata dobro opravljeno delo in zadovoljni zaposleni. Motivirati zaposlene pomeni uporabljati različne motivacijske dejavnike, ki dajejo zaposlenim vzpodbudo, da so pri svojem delu še bolj učinkoviti, kreativni in pa tudi inovativni. Pomembno pa je tudi, da posledično podjetje to učinkovitost, uspešnost in inovativnost ustrezno nagradi. Pa to ne pomeni, da je potrebno to nagraditi z denarjem. Nekateri zaposleni bolj cenijo nefinančne nagrade, ki so morda tudi bolj osebne, kajti če podarimo denar, je najenostavneje. Pri denarju ne rabimo razmišljati, kaj bi morda bilo posamezniku všeč, ali morda, kaj si želi. Ima pa denar tudi krajšo dobo zadovoljstva, kajti denar zaposleni porabi in nanj nekako pozabi. Ko pa zaposleni prejme nefinančno nagrado, pa se mu to nekako bolj vtisne v spomin. Pri motiviranju in nagrajevanju je pomembno, da vodje spoznajo, kaj si zaposleni želijo in morda, kaj pričakujejo. Tako bosta ta dva sistema v podjetjih tudi uspešna. V času velike konkurence je za podjetja pomembno, da se na trgu pojavljajo kot zanesljiva in dobra podjetja. To pa lahko dosežejo tudi s tem, da njihovi zaposleni delo opravljajo z veseljem in imajo dobre odnose tako s kupci kot tudi dobavitelji ter so podjetju lojalni. Zato je v podjetju pomembno, da managerji skrbijo za svoje zaposlene in tudi vlagajo v njih, jih motivirajo in nagrajujejo, vendar pa morajo biti pri tem tudi sposobni poiskati tiste dejavnike motivacije in nagrajevanja, ki zaposlene resnično motivirajo in nagrajujejo. Pomembno pa je tudi, da jih ne motivirajo in nagrajujejo zmeraj na enak način in tako ohranjajo vzdušje in zadovoljstvo v podjetju.
Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, nagrajevanje, finančne nagrade, nefinančne nagrade, analiza motivacije in nagrajevanja v podjetjih Foto Tabor in Print Division
Published: 18.11.2010; Views: 2362; Downloads: 305
.pdf Full text (766,68 KB)

5.
VPLIV MOTIVACIJE NA DELOVNEM MESTU
Marjan Žitnik, 2010, final seminar paper

Abstract: Diplomski seminar predstavlja motivacijo, bolj natančno motivacijo na delovnem mestu in kako motivacija vpliva na zaposlene v podjetju, tako kot tudi na organizacijo in okolico. Predstavljeni so tudi dejavniki motivacije in posameznik, ki je tvorec svojih lastnosti in sposobnosti preko katerih vpliva, tako na lastno motivacijo, tako kot tudi na motivacijo ostalih v organizaciji. Največja pozornost v diplomskem seminarju je namenjena teorijam motivacije, iz katerih izhajajo nadaljnje ugotovitve in teze, kako ponovno ali znova motivirati posameznika ali skupine, da dosežemo večjo motiviranost, ki med drugim vodi tudi bo boljšega delovanja posamezne organizacije. Na splošno je motivacija na delovnem mestu eden izmed zelo pomembnih dejavnikov v vsaki organizaciji. Od nje je namreč zelo odvisno zadovoljstvo zaposlenih, ki pa je eden ključnih dejavnikov za uspešnost organizacije kot celote. Dejavniki, ki pri tem vplivajo na motivacijo pri posamezniku pa so tisti zaradi katerih posameznik postane motiviran, oziroma zaradi katerih lahko pride do situacij, v katerih posameznik ni motiviran. V diplomskem seminarju je predstavljeno tudi nagrajevanje zaposlenih, ker nagrajevanje predstavlja zaposlenemu motivacijo. Tako so poleg plače zaposlenega, ki je posameznikov osnovni dohodek, predstavljeni tudi drugi dejavniki nagrajevanja, ki motivirajo zaposlenega.
Keywords: motivacija, delovna motivacija, motivacijske teorije, motivacijski proces, cilji motivacije, motivacijski dejavniki, motivacija posameznika, nagrajevanje, zadovoljstvo pri delu, nagrajevanje zaposlenih
Published: 25.01.2011; Views: 4421; Downloads: 835
.pdf Full text (362,85 KB)

6.
ANALIZA MOTIVACIJE ZAPOSLENIH V ORGANIZACIJI
Tjaša Rutar, 2010, final seminar paper

Abstract: Diplomski seminar »Analiza motivacije zaposlenih v organizaciji« je razdeljen na dva dela. V prvem teoretične delu razlagamo kaj je motivacija, kako jo razlagajo različni avtorji in strokovnjaki na tem področju, motivacijske teorije in predstavljamo mehke dejavnike motiviranja. Predstavljamo tudi pomembnost človeškega kapitala v organizacijah in njegove značilnosti. Za zaposlene, ki so vir človeškega kapitala je v organizaciji pomembna možnost izobraževanja, razvoja, vzpodbujanja s strani nadrejenih. Zelo pomembna pa je tudi preventiva ali pomoč pred stresom ali stanjem izgorevanja zaposlenih. Vse navedeno je del nalog, ki jih opravlja management v sodobnih organizacijah in se počasi uveljavlja tudi v javnem sektorju, kar je predstavljeno v zadnjem delu teoretične razlage. V drugem aplikativnem delu diplomskega seminarja je opravljena raziskava na zgoraj omenjeno temo. Najprej smo predstavili opis organizacije, opredelitev segmenta anketirancev, predstavili rezultate opravljene raziskave in jih povzeli v ugotovitvah ter predlogih. Naše ugotovitve so, da so zaposleni v organizaciji nezadovoljni, vendar za stanje niso odgovorni samo vodilni, temveč tudi sistem organiziranosti javnega sektorja katerega del je tudi okrožno sodišče. Dejansko stanje je zaskrbljujoče, vendar ne brez rešitve. Rešitve so, potreben je le trud in veliko volje do želenih sprememb za boljšo učinkovitost, višjo kakovost ter večje zadovoljstvo do dela.
Keywords: Motivacija, zaposleni, organizacija, mehki dejavniki motivacije, motiviranje, človeški kapital, management človeških virov, analiza, raziskava, merjenje zadovoljstva, ugotovitve.
Published: 24.05.2011; Views: 2439; Downloads: 319
.pdf Full text (2,36 MB)

7.
MOTIVACIJA V ČETI X
Simon Tašič, 2011, final seminar paper

Abstract: Motivacija je tisto, zaradi česar ljudje ob določenih sposobnostih in znanju delajo. Brez motivacije človek ne more storiti nobene aktivnosti in ne more zadovoljiti svojih potreb. Z nalogo je bilo ugotovljeno stanje na področju motiviranosti za delo, s tem je bil storjen prvi korak k povečanju motiviranosti v četi. Analiza anketnih vprašalnikov je pokazala, da zaposlene najbolj motivirajo dobri odnosi s sodelavci, razgibano delo in pripadnost enoti. Najmanj jih motivira plača, obveščenost o dogodkih in možnosti za napredovanje. Pri zaposlenih obstaja težnja po spreminjanju pogojev, ki bi posledično pripeljali do pomembnega povečanja motiviranosti za delo.
Keywords: Motivacija, dejavniki motivacije za delo, motivacijske teorije, motivacija za delo v četi X Slovenske vojske.
Published: 04.11.2011; Views: 1370; Downloads: 64
.pdf Full text (1,08 MB)

8.
MOTIVIRANJE ZAPOSLENIH V ORGANIZACIJI X
Tadeja Sever, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je pomembna pri vsakem našem koraku in je glavni temelj človekove dejavnosti. Vsak posameznik je edinstvena celota in zato ni enotnega načina, ki bi lahko motiviral vse zaposlene. V organizaciji je motivacija zelo pomembna, toda pred začetkom motiviranja zaposlenih morajo vodilni v organizaciji dobro poznati motivacijo in zakonitosti motiviranja. Od njih se prav tako zahteva, da poznajo zaposlene v svoji organizaciji in vejo, s čim jih lahko pripravijo do tega, da opravijo svoje delo boljše in učinkovitejše. Dejavniki, ki najpogosteje motivirajo zaposlene, pa so dobra plača, dobri odnosi v celotnem kolektivu, možnosti komuniciranja v organizaciji in seveda tudi varnost zaposlitve. Motivirati zaposlene pomeni uporabljati različne motivacijske dejavnike. Ti dejavniki delujejo kot spodbuda zaposlenim, da so pri svojem delu najboljši. Vodilni v organizaciji morajo skrbeti za svoje zaposlene, vlagati v njih in jih motivirati. Ob tem pa morajo paziti na način, kako jih motivirajo, saj lahko vedno ista rutina motivacije izniči učinek motiviranja. V organizaciji X smo izvedli anketo o motiviranosti zaposlenih. Na podlagi tega smo dobili odgovore na vprašanja, ali so zaposleni zadovoljni s svojim delovnim mestom, kateri dejavniki vplivajo na njihovo motivacijo, in kateri ne, ter kaj bi bilo potrebno storiti za večjo motiviranost v njihovi organizaciji. Ugotovili smo, da se vodstvo zavzema za motiviranost zaposlenih v organizaciji in da pri zaposlenih najbolj učinkujejo naslednji motivacijski dejavniki: komuniciranje, zanimivost dela in dobri medsebojni odnosi. Zaposleni so zadovoljni z delom, ki ga opravljajo v organizaciji X, menijo pa, da bi bilo za večjo motiviranost v njihovi organizaciji potrebno poskrbeti s povišanjem plač in možnosti napredovanja.
Keywords: motivacija, motivi, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, zaposleni, tim, analiza motivacije v organizaciji X
Published: 13.12.2011; Views: 2062; Downloads: 247
.pdf Full text (916,37 KB)

9.
MANAGEMENTSKI VIDIKI MOTIVACIJE ZAPOSLENIH V PROIZVODNEM PODJETJU
David Kranjc, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je tista gonilna sila, ki vsakega človeka pripravi do tega, da nekaj naredi ali ustvari, ne glede na to ali je motivacija notranja ali zunanje pogojena. Management mora poznati svoje zaposlene, njihove želje in potrebe, saj bo samo tako zmožen svoje zaposlene dovolj dobro motivirati, da bodo pri svojem delu zavzeti, ustvarjalni in produktivni. Vsak management se mora zavedati, da so zaposleni največji kapital podjetja. V diplomskem delu je predstavljen teoretični okvir motivacije, ki je sestavljen iz osnovnih razlag motivacije, motivacijskih teorij ter dejavnikov, ki vplivajo na motivacijo. Temu sledi analiza ter najpomembnejše ugotovitve analize ankete, ki je bila izvedena na konkretnem primeru podjetja. Management podjetja mora upoštevati, da niso samo materialni dejavniki tisti, ki zaposlene motivirajo, ampak imajo vsaj enako velik pomen tudi nematerialni dejavniki motivacije, kot so pohvale, pogoji deli, medsebojni odnosi in drugi. Ker smo ljudje individuumi, ki imamo vsak svoje cilje in želje, je pomembna uporaba prilagojene motivacije za vsakega zaposlenega. Če želi management obdržati v podjetju najboljše strokovnjake, jim bo to uspelo le z medsebojno uporabo obeh načinov motivacije.
Keywords: Motivacija, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, materialno in nematerialno nagrajevanje, managementski vidiki motivacije, vloga managementa pri motiviranju zaposlenih.
Published: 10.12.2012; Views: 1561; Downloads: 164
.pdf Full text (542,89 KB)

10.
MOTIVACIJA IN MOTIVIRANJE ZA IZOBRAŽEVANJE
Živa Babič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v družbi znanja, lahko se imenujemo tudi učeča se družba, inovativna družba. Veščine zaposlenih v največji meri vplivajo na kvaliteto njihovega življenja. Najboljša investicija je znanje - investirati vase, saj se moramo zavedati pomena lastnega razvoja in osebne rasti. Izobraževanje je naložba, ki prinaša dragocene obresti. Znanje, tisto, ki ga imamo in tisto, ki je še na tem, da ga odkrijemo v postopku izobraževanja, lastna spoznanja, izkušnje, spretnosti – vse to je vrednost današnje dobe. Pri tem pa igra odločilno vlogo tudi motivacija vsakega posameznika - motivacija za izobraževanje. Kako najti jasne cilje, katere nam zastavi delodajalec ali pa mi sami? Pomembno je, da si te cilje vsak, ki išče motivacijo za izobraževanje, zna predstaviti v konkretni, oprijemljivi obliki, privlačne in take, ki jih je mogoče doseči. Glede na dejstvo, da podjetju koristijo osebe, ki se zavedajo nujnosti izobraževanja, naj vsak posameznik v podjetju razmisli o tem ali bi bilo potrebno se lotiti kakega izobraževanja. Gospodarstvo se mora v pogojih globalizacije nenehno prilagajati, ravno tako pa njen najmanjši in najmočnejši člen – zaposleni. Stalno je poudarjena nujnost izobraževanja in izpopolnjevanja, še pomembnejša je funkcionalna in inovativna uporaba pridobljenega znanja. Preprosto moramo verjeti, da se izobraževanje vselej izplača, kajti brez znanja, brez izobraževanja ter usposabljanja si ne moremo več predstavljati, da bi šli v korak z vse hitrejšimi spremembami. V diplomskemu delu smo proučevali motivacijo in pripravljenost za nadaljnje izobraževanje zaposlenih, njihovo zadovoljstvo z možnostmi za izobraževanje, čemu so se zaposleni pripravljeni odpovedati za izobraževanje, kateri dejavniki jih motivirajo za izobraževanje in kateri dejavniki lahko ovirajo njihovo odločitev za izobraževanje; proučevali in ocenjevali smo tudi ocene zaposlenih glede dosedanjih izobraževanj v podjetju. V raziskavi so bila ugotovljena naslednja pozitivna dejstva: 75 odstotkov zaposlenih izkazuje pripravljenost in motivacijo za nadaljnje izobraževanje ob delu; 62 odstotkov zaposlenih je pripravljena dodatnem izobraževanju posvetiti od 4 do 8 ur tedensko; zaposleni so pripravljeni na izobraževanje, v kolikor bi jim to omogočilo podjetje. Ugotovljena so bila tudi manj pozitivna dejstva: 25 odsotkov zaposlenih si izobraževanja ne želi, 62 odstotkov zaposlenih je pripravljena na udeležbo izobraževanja izključno med delovnim časom, 75 odstotkov zaposlenih očitno ni zadovoljna z možnostmi, ki jih podjetje ponuja za izobraževanje. Zaposleni so v 100 odstotkih odločili za zaslužek kot največji motivator za dodatno izobraževanje, z izvedbo dosedanjih internih izobraževanj niso zadovoljni.
Keywords: Motivacija, motivacija za izobraževanje, izobraževanje zaposlenih, dejavniki in ovire motivacije, pomen izobraževanja
Published: 29.10.2012; Views: 1459; Downloads: 261
.pdf Full text (859,67 KB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica