| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Identifikacija dejavnikov, ki vplivajo na gostoljubnost hostes v lutkovnem gledališču ljubljana
Tamara Ćuk, 2020, master's thesis

Abstract: Hitro spreminjajoče socialno okolje vedno bolj poudarja storitev "možganov". Ti za kupce skrbijo s svojo prijaznostjo, intelektualnostjo in so jim na razpolago ter v pomoč, zato nas je zanimalo, kateri so pozitivni in negativni dejavniki, ki vplivajo na gostoljubnost hostes v Lutkovnem gledališču Ljubljana. Vodje v Lutkovnem gledališču Ljubljana so se v preteklosti spraševale, kaj je tisto, kar zaposlenega na tem delovnem mestu spodbuja k večji gostoljubnosti, in kaj je tisto, kar njihovemu gostoljubju znižuje vrednost pomembnosti. Organizacije danes zaradi vedno večje konkurenčnosti na trgu prodajnih storitev, ki zahtevajo interakcijo s kupci, velik pomen pripisujejo gostoljubju. Gostoljubje je eden tistih dejavnikov, ki vpliva na organizacijo, ali bo ta s svojo storitvijo kupca zadržala in ga privabila k ponovnemu nakupu ali pa ga bo od tega popolnoma odvrnila, zato je pomembno, da poznamo ključne dejavnike, ki vplivajo na gostoljubje zaposlenih. Oseba, ki je bila s storitvijo zadovoljna, bo svojo pozitivno besedo širila naprej, prav tako lahko pozitiven vtis podjetju prinese nove potencialne zaposlene. Na gostoljubje zaposlenih vplivajo številni dejavniki, katere morajo vodje zaposlenih in celotna organizacija dobro poznati, saj se le tako lahko na tem področju izboljšujejo in posledično ohranjajo svoj kader ter zagotavljajo konkurenčnost. Zaposleni v organizacijah potrebujejo veliko pozornosti za izboljšanje morebitnih dejavnikov, ki vplivajo na gostoljubje. Raziskavo smo izvedli v Lutkovnem gledališču Ljubljana, kjer smo anketirali hostese in hostesnike, delo v hostesni službi pa opravljajo študenti in upokojenci. S pomočjo že validiranih vprašalnikov smo izdelali samostojni vprašalnik, ki smo ga preko spletne povezave posredovali vsakemu posamezniku. Za merjenje psihološkega opolnomočenja smo uporabili PEQ – Spreitzerjev vprašalnik, za merjenje organizacijske pripadnosti smo uporabili Allen in Meyerjev – OCQ, prav tako smo uporabili Spectorjev – JSS vprašalnik o zadovoljstvu z delom in vprašalnik HELS, povzet po Chu in Murrmannu, ki meri čustveno lestvico gostoljubnosti. Z anketo smo ugotavljali, kateri dejavniki gostoljubja so po mnenju hostes bistveni. V raziskavo smo vključili nekdanjo in sedanjo vodjo hostes. S pomočjo primerjalne analize intervjujev, pretekle in sedanje vodje hostes in hostesnikov v Lutkovnem gledališču Ljubljana, smo naše hipoteze in raziskovalna vprašanja lahko primerjali in podkrepili. Tako smo pridobili konkreten vpogled v njuno stališče glede na vpliv dejavnikov gostoljubja hostes v Lutkovnem gledališču Ljubljana. Ugotovili smo, kateri so pozitivni in negativni dejavniki, ki vplivajo na gostoljubje hostes. Hostese in hostesniki med dejavniki gostoljubja najbolje vrednotijo pozdrav obiskovalca z nasmehom in vzpostavitev očesnega stika. Prav tako smo ugotovili, da so si podana mnenja v intervjujih podobna, vendar kljub temu ostaja bistvena razlika v načinu vodenja. Pretekla vodja hostes je veliko pozornosti namenjala hostesam in hostesnikom ter njihovi vključenosti v samo gledališče, medtem ko je sedanja vodja bistveno bolj usmerjena v dodatna izobraževanja in pogovore. Podali smo tudi konkretne rešitve za izboljšanje gostoljubja hostes in hostesnikov v Lutkovnem gledališču Ljubljana, katere bi z implementacijo v proces dela prinesle boljše rezultate, raven gostoljubja v gledališču bi dvignile na povsem nov, zavidljiv nivo in tako ohranile visoko konkurenčnost pred drugimi gledališči. Med predlogi, ki bi po mnenju vprašanih pozitivno prispevali h gostoljubnosti hostes, so dodatna izobraževanja, večja vključenost hostes in hostesnikov v sam proces delovanja Lutkovnega gledališča Ljubljana, merjenje zadovoljstva hostes in hostesnikov itd.
Keywords: gostoljubje, dejavniki gostoljubja, hostesa/hostesnik, organizacijska pripadnost, upokojenci
Published: 17.06.2020; Views: 433; Downloads: 84
.pdf Full text (1,32 MB)

Search done in 0.03 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica