| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 744
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Dejavniki učinkovitosti izvajanja ustne nege pacienta na umetni ventilaciji
Vesna Majcen, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Ustna nega je ključna intervencija pri zdravstveni negi pacienta v intenzivni terapiji zaradi pacientove popolne odvisnosti od negovalnega tima. S pravilnim izvajanjem se pri pacientu zmanjša širjenje bakterij v ustno-žrelni votlini, prepreči slabšanje zdravstvenega stanja ustne votline in nastanek respiratornega infekta. Namen diplomskega dela je raziskati znanja, izkušnje, pristope, intervencije in stališča ter odnos medicinskih sester pri izvajanju ustne nege umetno ventiliranega pacienta.
Keywords: ustna nega, umetna ventilacija, dejavniki učinkovitosti, intubacija
Published: 12.01.2022; Views: 70; Downloads: 34
.pdf Full text (660,88 KB)

2.
Psihološka priprava pripadnikov Specialne enote policije na operativno delo
Luka Spasič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je predstaviti različne tehnike in načine psihološke priprave policistov Specialne enote (v nadaljevanju SE) na operativno delo, ki predstavlja glavni temelj njenega delovanja. Različna mentalna stanja in stresorji vplivajo in delujejo na pripadnike med opravljanjem njihovega dela, ko se urijo in opravljajo najnevarnejše varnostne naloge v državi, povezane z bojem proti terorizmu in najhujšimi oblikami kaznivih dejanj in ekstremnih oblik nasilja. Potrebno jih je prepoznati in preučiti, da se lahko s strokovno in usmerjeno psihološko pripravo doseže pozitivni učinek, katerega rezultat bo uspešno opravljeno operativno delo. Diplomsko delo predstavlja osnovo za psihološko pripravo pripadnikov specialne enote na njihovo delo med katero štejemo tudi vsa usposabljanja, ki jih izvajajo. Vse se začne z osnovami, ki se glede težavnosti osvajanja in učenja nadgrajujejo in preidejo v bolj kompleksne, ki so prilagojene dinamiki dela v enoti. Teži se k temu, da naj bi jih v doglednem času osvojil in obvladal vsak operativec, ker se v službi potrebuje psihično stabilen, homogen in močan kader. Cilj ni samo učenje in obvladovanje predstavljenih tehnik, temveč njihovo dosledno vzdrževanje s strani vsakega posameznika. S temi tehnikami se načrtno doseže neko idealno psihološko stanje brez katerega bi bilo operativno delo težko izvedljivo oz. bi bilo prepuščeno naključju, kar bi dolgoročno imelo negativne posledice. Poleg vse domače in tuje strokovne literature (knjige, članki, revije), ki smo jo uporabili, nam je bila v veliko pomoč tudi osebna komunikacija s pripadniki in pa lastne 10 letne izkušnje dela v Specialni enoti. Veliko stvari na psihološkem področju kljub vsemu ostaja neznanih in neraziskanih in to nam daje motivacijo za nadaljnji razvoj na tem področju.
Keywords: policija, specialna enota, psihološki dejavniki, psihološke priprave, diplomske naloge
Published: 10.01.2022; Views: 80; Downloads: 17
.pdf Full text (1,19 MB)

3.
Vpliv zunanjih dejavnikov na zadovoljstvo pacientov z obravnavo na urgenci
Valerija Nemgar, 2021, master's thesis

Abstract: Na pacienta in njegovo zadovoljstvo z obravnavo imajo pred in med zdravstveno obravnavo ter po njej vpliv številni notranji in zunanji dejavniki. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kako zunanji dejavniki vplivajo na zadovoljstvo z obravnavo v prostorih Urgentnega kirurškega bloka Univerzitetnega kliničnega centra Ljubljana. V magistrskem delu je uporabljen anketni vprašalnik, ki se že vrsto let deli v Urgentnem kirurškem bloku. Primerjani so podatki, ki smo jih pridobili v treh različnih časovnih obdobjih. V prvem, ko je bila urgenca v starih dotrajanih prostorih, v drugem, ko je bila v začasnih in improviziranih prostorih, ter v tretjem obdobju, ko je bila urgenca v novih, sodobno opremljenih prostorih. Raziskano je, kakšen vpliv imajo prostori in oskrba v njih na zadovoljstvo pacientov. Ugotovljeno je, da ni razlike v oceni zadovoljstva pacientov, ki so bili oskrbljeni v starih prostorih, v primerjavi s pacienti, ki so bili oskrbljeni v novih z novo opremo, se pa le-ta nakazuje (p = 0,077). Potrjena je hipoteza, da so pacienti, ki so seznanjeni s predvidenim časom čakanja na obravnavo, bolj zadovoljni od tistih, ki te informacije niso imeli, in da so bili pacienti, ki so pred odhodom iz bolnišnice prejeli dovolj informacij glede zdravstvenega stanja, bolj zadovoljni kot tisti, ki teh informacij niso imeli. Najboljši rezultat zdravstvene oskrbe je zadovoljen pacient. Na pacienta pred in med oskrbo ter po njej vplivajo številni tako notranji kot tudi zunanji dejavniki. K zadovoljstvu z obravnavo veliko prispeva informiranost pacienta tako glede časa obravnave kot tudi glede obravnave in navodil po odpustu domov. Pacient, ki ve, na koga se lahko obrne v primeru potrebe po pomoči, je bolj zadovoljen.
Keywords: Zadovoljstvo pacientov, zunanji dejavniki, urgenca, gneča.
Published: 05.01.2022; Views: 55; Downloads: 3
.pdf Full text (1,48 MB)

4.
Ekonomski dejavniki izvolitve županov
Blaž Zajc, 2021, master's thesis

Abstract: Globalizacija in tehnološki razvoj s seboj prinašata nove potrebe in mi postajamo čedalje zahtevnejši in kompleksnejši odjemalci. Mediji nas vsak dan zasipavajo z množico informacij in mi izberemo tiste, ki jih želimo podrobneje spoznati. Tudi župani in drugi politiki so pod nenehnim drobnogledom medijev in volivcev. Slednjim v odločitvenem procesu niso pomembni samo rezultati – pomembni so jim tudi prezenca, osebnost in številni drugi dejavniki, ki jih morajo kandidati izpolnjevati. In s tem se ukvarjamo v tej nalogi. Ugotovili smo, da imamo v Sloveniji trenutno 212 občin (Ministrstvo za javno upravo, 2020). Dotaknili smo se tudi drugega nivoja lokalnih samouprav – regij, ki so v zadnjem času ponovno aktualna tema, čeprav še zmeraj nerealizirana. S pomočjo teorije smo opredelili, kako so nastajale slovenske občine, kakšni so kriteriji za nastanek občin, kako občine oblikujejo proračun in od kod črpajo sredstva za svoj obstoj. Pogledali smo tudi naloge in vrste občin, nadzor države nad njimi, opredelili pojme centralizacija, decentralizacija in subsidiarnost ter primerjali slovenske lokalne samouprave z drugimi državami. Podrobneje smo opredelili organe občine in občinske uprave, največ pozornosti pa smo namenili županu: njegovim nalogam, pristojnostim, tipom vodenja, političnim programom. Z vidika županske funkcije smo pogledali sistem lokalnih volitev, odnos župana in medijev, županove ambicije, reelekcijo. Analizirali smo politično-ekonomske cikle, ki jih po mnenju Setnikar Cankar et al. (2008, str. 74–75) ustvarja vlada pred volitvami, da bi jim ugodne razmere zagotovile čim večji uspeh. Preučili smo tudi teorijo javne izbire in dejavnike izvolitve županov, ki smo jih razdelili v dve skupini: na osebnostne oziroma splošne dejavnike in ekonomske dejavnike. Nalogo smo zaključili z lastno raziskavo, ki je bila osnovana na podlagi anketnega vprašalnika, narejenega na vzorcu 700 anketirancev, in se je dotikala dejavnikov izvolitve županov in njihove pomembnosti v odločevalnem procesu volivca. Izmed treh zastavljenih hipotez smo eno potrdili, dve pa zavrnili. Morda bodo rezultati raziskave v pomoč bodočim kandidatom za župana in njihovim morebitnim vodjem kampanje, da bodo videli, katerim dejavnikom volivci pripisujejo velik pomen, in s tem se jim bodo lahko bolj posvetili. Ugotovili smo, da je najpomembnejši dejavnik v odločitvenem procesu osebnost kandidata, med ekonomskimi dejavniki pa je najpomembnejša sposobnost kandidata, da privablja nova podjetja in jim omogoča obstoj.
Keywords: javna uprava, občina, župan, gospodarsko-politični cikli, dejavniki izvolitve
Published: 23.12.2021; Views: 56; Downloads: 8
.pdf Full text (1,91 MB)

5.
Kritični dejavniki uspeha uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetje
Nike Vrecl, 2021, master's thesis

Abstract: V vsaki panogi je ena od zahtev, s katerimi se soočajo vodje, stroškovna učinkovitost. Poleg tega se soočajo tudi z izzivi, kot so analiziranje stroškov in dobička, prilagodljivost pri soočanju z nenehno spreminjajočimi se poslovnimi zahtevami ter obveščanje o postopkih odločanja vodstva in spremembah v načinih poslovanja. Kadar nekateri izzivi zavirajo vodjo in zaposlene, pride v poštev rešitev načrtovanja virov podjetja. Rešitev ERP je sistem, ki združuje poslovne funkcije z upravljanjem in organiziranjem podatkov in informacij. Je najzanesljivejši sistem za upravljanje podatkov, ki zagotavlja njihovo zanesljivost, enotnost, preglednost in vidnost v celotni organizaciji. Organizacijam olajša vzdrževanje poslovnih podatkov in zagotavlja dostop do integriranih poslovnih informacij vsem članom organizacije. Njegov namen je olajšati pretok informacij med vsemi poslovnimi funkcijami znotraj organizacije in upravljati povezave organizacije z zunanjimi deležniki. Ustrezno upravljanje informacij pomaga organizaciji prihraniti stroške in povečati produktivnost. Pomaga tudi pri povezovanju organizacijskih enot, kar dodatno spodbuja proces komunikacije in takojšnjo izmenjavo informacij med člani organizacije, kar vodi k izboljšanju organizacijskih procesov in boljšemu sprejemanju odločitev na vseh ravneh. Uvedba rešitve, ki bi skrbela za potrebe tako proizvodnega kot tudi finančnega in kadrovskega oddelka, se zdi nemogoča. Različni oddelki imajo običajno individualno programsko opremo, ki je optimizirana za način dela posameznega oddelka. Pomembno je, da se zavedamo kompleksnosti uvedbe rešitve ERP. Tveganja in negotovosti so del uvedbe te rešitve v podjetje. Vendar pa se uspeh ne zgodi po naključju, temveč ga je v veliki meri mogoče načrtovati. Brez podpore najvišjega vodstva, ustreznega poslovnega načrta in vizije, preoblikovanja poslovnih procesov, učinkovitega projektnega vodenja, vključevanja uporabnikov ter izobraževanja in usposabljanja organizacije ne morejo v celoti izkoristiti prednosti tako zapletenega sistema. Da bo uvedba uspešna, je ključnega pomena, da upoštevamo kritične dejavnike uspeha. Magistrsko delo bomo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bomo opredelili rešitve ERP, navedli njihove funkcionalnosti, prednosti in slabosti ter arhitekturo, zgodovino in trende. Predstavili bomo tudi pomen kritičnih dejavnikov uspeha uvedbe. Prav tako bomo navedli vodilne ponudnike in njihove rešitve na globalnem in slovenskem trgu. V nadaljevanju bomo podrobneje predstavili rešitev Pantheon. V praktičnem delu pa bomo analizirali potek uvedbe rešitve Pantheon v proizvodno podjetje.
Keywords: rešitve ERP, uvedba, kritični dejavniki uspeha, Pantheon, proizvodnja.
Published: 20.12.2021; Views: 106; Downloads: 11
.pdf Full text (5,26 MB)

6.
Kritični dejavniki uspeha uvajanja rešitev CRM na primeru Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement
Saša Slekovec, 2021, master's thesis

Abstract: V današnjem času se podjetja zaradi nenehnih sprememb tehnologije in konkurenčnosti borijo za pridobivanje in zadrževanje strank. Tako se je koncept upravljanja odnosov s strankami oblikoval tudi kot strateška rešitev za podjetja. V prvem delu magistrskega dela se bomo srečali s pojmom upravljanje odnosov s strankami in ga opredelili. Opredelili bomo CRM rešitev in njeno arhitekturo, ki se deli na strateško, strukturno in procesno. Predstavili bomo namestitvene modele CRM rešitev, ki smo jih podrobneje razdelili na CRM rešitev na lokaciji in CRM rešitev v oblaku. V magistrskem delu bomo opredelili prednosti in slabosti CRM rešitev in izpostavili nekaj ponudnikov CRM rešitev ter trende, ki se pojavljajo na področju CRM rešitev. Predstavili bomo izbiro in uvedbo CRM rešitev. Pri uvedbi CRM rešitev bomo predstavili najpogosteje izbrana pristopa uvedbe CRM rešitev, in sicer fazni in agilni pristop. Nato se bomo osredotočili na kritične dejavnike uspeha uvajanja CRM rešitev in sklope le-teh. Sklopi, ki jih bomo opredelili, so človeški, organizacijski in tehnološki. V drugem delu magistrskega dela se bomo osredotočili na metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step, rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement in KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement. Podrobneje bomo predstavili tudi rešitev Microsoft Dynamics 365 Customer Enagagement. Opredelili bomo prednosti, ki nam jih prinaša. Za uvedbo Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement bomo uporabili metodologijo Microsoft Dynamics Sure Step in agilni pristop. Med KDU uvajanja Microsoft Dyanmics 365 Customer Engagement bomo uvrstili človeške, organizacijske in tehnološke sklope. Te smo opredelili z vidika podpore uprave, izvršnega direktorja, organizacijske kulture, organizacijske infrastrukture, človeških virov, upravljanje znanja, strategije, procesov, kakovosti informacij, rešitve in storitve, integracije, usmerjenosti na stranko, izkušeni in usposobljeni zaposleni ter tehnološke pripravljenosti. Identificirali bomo tudi kritične dejavnike uspeha po uvedbi Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement.
Keywords: kritični dejavniki uspeha (KDU), upravljanje odnosov s strankami (CRM), uvajanje, Microsoft Dynamics 365 Customer Engagement, metodologija, Microsoft Dynamics Sure Step
Published: 20.12.2021; Views: 100; Downloads: 9
.pdf Full text (1,70 MB)

7.
Analiza makro in mikro dejavnikov okolja, pomembnih za privabljanje, razvoj in zadržanje človeškega kapitala v Sloveniji
Aljaž Skaza, 2021, master's thesis

Abstract: Človeški kapital ima vrsto pozitivnih učinkov na makro in mikro ravni, hkrati pa trendi kažejo veliko pomanjkanje človeškega kapitala na eni strani in naraščanje migracij človeškega kapitala na drugi, kar povečuje potrebo po privabljanju, razvoju in zadržanju človeškega kapitala. V magistrskem delu so tako identificirani in analizirani makro in mikro dejavniki okolja za privabljanje, razvoj in zadržanje človeškega kapitala ter podjetnika kot izbranega specifičnega človeškega kapitala v Sloveniji. V analizo na podlagi ugotovitev iz obstoječe literature, ki poudarja, da razlike v dejavnikih med državami prispevajo k odločitvam o migracijah, z namenom primerjave vključujemo tudi primerjalne države. Na podlagi opravljene analize zaključimo, da je stanje makro in mikro dejavnikov za privabljanje, razvoj in zadržanje človeškega kapitala dobro. Na makro ravni so sicer vidni manjši zaostanki za vrsto dejavnikov, v nekaterih pa je Slovenija primerljiva ali boljša. Večja odstopanja so na primer vidna le pri višini plače, terciarni izobrazbi in toleranci do migrantov. Take ugotovitve veljajo za vse skupine identificiranih dejavnikov (delo, širše delovno okolje, izobrazba, življenjski pogoji, družina, sociokulturni dejavniki, politični dejavniki, migracijski dejavniki ter poslovni in podjetniški dejavniki, pri čemer so slednji vezani na podjetnika). Ugotovitve na mikro ravni so do neke mere omejene z dostopnostjo podatkov, pri čemer ugotavljamo, da ni vidna odsotnost praks, temveč nizek delež uporabe nekaterih praks. Hkrati je mogoče reči, da je bila potreba po ustreznih praksah v podjetjih zaznana komaj v zadnjih desetih letih. Za podjetnika se na makro ravni kljub potrebi po izboljšanju nekaterih drugih dejavnikov kot temeljna neprivlačna dejavnika izkažeta regulacija in birokracija. Raziskav, ki bi obravnavale dejavnike za podjetnika na mikro ravni, v Sloveniji nismo našli. Uporaba dejavnikov, ki se prekrivajo s splošnimi dejavniki, ni pogosta. Na podlagi tega zaključujemo, da gre za precejšnjo odsotnost praks oziroma možnost za večjo prisotnost, ki je v virih nismo mogli zajeti. Sklep magistrskega dela je, da v Sloveniji obstaja prostor za izboljšave makro in mikro dejavnikov okolja, vključno s tistimi za podjetnika, za kar pa so potrebne ustrezne politike na obeh ravneh.
Keywords: dejavniki migracij človeškega kapitala, dejavniki migracij podjetnika, makro dejavniki okolja, mikro dejavniki okolja, Slovenija
Published: 20.12.2021; Views: 83; Downloads: 11
.pdf Full text (3,10 MB)

8.
Kvaliteta življenja bolnikov s kronično limfocitno levkemijo
Lucija Lešnik Bolnar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Uvod: Kronična limfocitna levkemija (KLL) je najpogostejša oblika levkemije pri odraslih v zahodnem svetu. Ker se z napredkom medicine življenjska doba bolnikov daljša, je pomembno, da ga preživijo čim bolj kvalitetno. Zaključno delo izpostavlja dejavnike, ki vplivajo na kvaliteto življenja bolnikov s KLL. Metode: Izveden je bil pregled tuje in domače znanstvene literature, ki je bila iskana v bazah PubMed, CINAHL, ScienceDirect in Cochrane Library s pomočjo ustreznega iskalnega niza. Kritična ocena kakovosti izbranih člankov je bila izvedena z uporabo različnih JBI ocenjevalnih orodij. Izvedeni sta bili vsebinska analiza in sinteza ugotovitev. Rezultati: Od 12 člankov jih 9 kot dejavnike na področju telesnega počutja, ki vplivajo na kvaliteto življenja bolnikov s KLL, izpostavlja izčrpanost, težave z apetitom in ohranjanjem telesne mase, slabost, bruhanje ter večjo dovzetnost za okužbe. 8 člankov navaja duševne vplive, kot so depresija, anksioznost, stres v povezavi z obolenjem, žalost in apatija. Kvaliteta življenja je lahko okrnjena tudi na socialnem področju, kjer 2 raziskavi izpostavljata občutek izgube samostojnosti in stigmatizacijo rakavih obolenj. 2 članka obravnavata ekonomske dejavnike, in sicer stroške hospitalizacije in terapije ter stroške lajšanja neželenih učinkov zdravljenja. Razprava in sklep: Z namenom vzdrževanja ustrezne ravni kvalitete življenja bolnika s KLL mora medicinska sestra na podlagi teh ugotovitev bolniku nuditi čustveno podporo in zdravstveno vzgojo, za kar je nujno redno obnavljanje lastnega znanja. Glede na pomanjkanje raziskav s področja medsebojnih odnosov in spolnosti bi jih lahko bilo izvedenih več o vplivu teh dejavnikov na bolnike s KLL.
Keywords: kronična limfocitna levkemija, kakovost življenja, dejavniki, bolnik
Published: 30.11.2021; Views: 102; Downloads: 28
.pdf Full text (641,95 KB)

9.
Medsebojna povezanost nekaterih dejavnikov bralnih zmožnosti
Silvija Sambt, 2021, master's thesis

Abstract: Z razvojem družbe in njenih zahtev se je spremenilo tudi samo pojmovanje pismenosti in dolžina opismenjevanja, ki je postalo vseživljenjski proces. Pismenost je sposobnost, ki vključuje številne spretnosti in sposobnosti branja in pisanja (v širšem smislu tudi računanja), temeljni element vseh pismenosti pa je bralna pismenost, zato sodi razvoj bralnih zmožnosti med temeljne kompetence vsakega izobraževalnega sistema. V teoretične delu zaključnega dela je tako opredeljen sam pojem pismenosti, dejavniki pismenosti in njihov razvoj v različnih starostnih obdobjih. Posebej pa so opisani štirje dejavniki bralnih zmožnosti: fonološko zavedanje, tekočnost branja, motivacija za branje in razumevanje prebranega. Opisana je tudi njihova medsebojna odvisnost, kot so jo pokazale že opravljene raziskave. Ker gre za dejavnike, ki so lahko dober prediktor morebitnih težav branja in pisanja pri učencih, hkrati pa je z njihovim načrtnim razvijanjem v sistemu opismenjevanja mogoče vplivati na zmanjšanje teh težav, je v teoretičnem delu predstavljen tudi sistem opismenjevanja z ozirom na razvoj omenjenih dejavnikov in težave branja in pisanja, ki se lahko pojavljajo. Posebej je opozorjeno na disleksijo in njeno povezavo z razvojem fonološkega zavedanja. V empiričnem delu pa je bil cilj preveriti povezanost posameznih dejavnikov skozi prvo triletje, v katerem je poudarek na razvijanju tehnike branja v povezavi z bralnim razumevanjem. Zanimalo nas je tudi, kako se skozi leta posamezni dejavniki spreminjajo in ali med posameznimi generacijami učencev obstajajo razlike v razvitosti posameznih dejavnikov (predvsem fonološkega zavedanja in motivacije za branje) že ob samem vstopu v šolo.
Keywords: dejavniki bralne zmožnosti, fonološko zavedanje, tekočnost branja, motivacija za branje, bralno razumevanje
Published: 24.11.2021; Views: 44; Downloads: 11
.pdf Full text (3,25 MB)

10.
Motivacija zaposlenih v javnem zdravstvenem zavodu
Tia Posavac, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Vsaka organizacija se zaveda, da je motiviran in dobro usposobljen kader gonilna sila dobrega poslovanja podjetja, zato miselnost, da zaposleni predstavljajo zgolj strošek organizaciji, postaja preteklost. Velja pravilo »več daš, več dobiš«, zato je vlaganje v zaposlene nujno potrebno. Diplomsko delo obravnava motivacijo zaposlenih na delovnem mestu v javnem zdravstvenem zavodu. V njem bomo predstavili pojem motivacije, motivacijske dejavnike, teorije in povezavo med zadovoljstvom ter motivacijo. Cilj in namen diplomskega dela je ugotoviti, kaj zaposlene motivira in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo pri opravljanju njihovega dela. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da pomenijo zaposlenim notranji dejavniki veliko več kot zunanji, kar je bilo v skladu s pričakovanji.
Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, motiviranje zaposlenih
Published: 24.11.2021; Views: 75; Downloads: 11
.pdf Full text (872,92 KB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica