1. Računski model za analizo dinamične upogibne trdnosti sintranih zobnikov : magistrsko deloAljaž Ignatijev, 2021, master's thesis Abstract: Magistrsko delo vsebuje opis izdelave računskega modela za analizo sintranih zobnikov z uporabo numerične simulacije. V začetku je podanih nekaj teoretičnih osnov utrujanja materialov in tehnologije sintranja. Praktični primer sintranega zobnika je razdeljen na tri dele. Vsak del vsebuje določitev materialnih podatkov, robnih pogojev in predstavitev rezultatov numerične analize. Prvi del zajema trdnostno analizo. Drugi del vsebuje izračun življenjske dobe do iniciacije razpoke v korenu zoba zobnika. V tretjem delu prikazuje model z začetno razpoko in izračun življenjske dobe med širjenjem razpoke. V zadnjem delu je izračunana skupna življenjska doba. Na koncu je izdelana še primerjava dobljenih rezultatov z eksperimentalnimi. Keywords: sintrani zobniki, utrujanje, deformacijska metoda, mehanika loma, življenjska doba, numerična simulacija Published in DKUM: 15.04.2022; Views: 591; Downloads: 71
Full text (3,33 MB) |
2. Numerična simulacija trka pri pristanku letala z možnostjo navpičnega vzletanja in pristajanja : magistrsko deloVasja Plesec, 2019, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi so predstavljena priporočila za snovanje varnega letala odpornega na vertikalni trk. Sestavo letala smo razdelili na tri glavne komponente namenjene absorpciji energije v primeru vertikalnega trka: sedež, struktura trupa in podvozje. Za vsak del posebej je bila izvedena eksplicitna časovno odvisna numerična simulacija v programskem paketu Abaqus/Explicit. Iz dobljenih rezultatov smo med seboj primerjali pospeške, ki delujejo na telo potnika ter sile in pomike strukturnih delov, iz katerih se vidi količina absorbirane energije. Na koncu smo izvedli še računalniško simulacijo sestave generičnega letala, ki je vsebovalo vse zgoraj naštete komponente. Keywords: vertikalni trk letala, eksplicitne numerične simulacije, absorpcija energije, metoda končnih elementov, deformacijska struktura Published in DKUM: 06.05.2019; Views: 1128; Downloads: 122
Full text (5,98 MB) |
3. METODA NAPOVEDOVANJA NASTANKA TERMIČNIH RAZPOK NA TORNI POVRŠINI AVTOMOBILSKIH ZAVORNIH DISKOVMiha Pevec, 2013, doctoral dissertation Abstract: V predloženi doktorski disertaciji je razvita metoda za določitev dobe trajanja zavornih diskov zaradi termičnih razpok na torni površini. Po avtorjevem vedenju je to prvo delo, ki sistematično obravnava vsa področja, ki vplivajo na določitev dobe trajanja pri znanih obremenitvah. Tako razvita metodologija bo služila znanstvenikom ter zavornim inženirjem kot orodje pri optimizaciji geometrije zavornega diska ter materialov.
Določitev dobe trajanja zavornih diskov je izredno multidisciplinarno raziskovalno področje, saj zajema znanje iz testiranj, materialov, mehanike, numeričnih metod, prenosa toplote ter dimenzioniranja na dobo trajanja. V doktorskem delu so najprej povzeti rezultati dosedanjih rezultatov iz posameznih področij, po kritični analizi dosedanjih del pa so izpostavljene opažene pomanjkljivosti, ki so v nadaljevanju podrobno obdelane.
Za potrebe določitve natančnega temperaturnega polja je predstavljena numerična metoda za določitev faktorja prestopa toplote, ki upošteva realne pogoje med testiranji. Ugotovljeno je, da se rezultati predlagane metode razlikujejo z do sedaj objavljenimi analitičnimi ter numeričnimi metodami, ki ne morejo upoštevati vpliv vpihovanja hladilnega zraka med izvajanjem testa. Poleg tega je predstavljena tudi predlagana metoda za določitev emisijskega koeficienta sevanja zavornega diska med obratovanjem, katere rezultati se razlikujejo tudi za do 47 % od trenutno javno objavljenih. Opravljena je bila podrobna analiza temperaturno odvisnih fizikalnih lastnosti sive litine EN-GJL-250, kot so toplotna prevodnost, specifična toplota ter temperaturna razteznost. Ugotovljeno je bilo, da se nekatere lastnosti razlikujejo od javno objavljenih tudi za do 48 %.
S pomočjo numerične analize po metodi končnih elementov so bila določena temperaturna ter deformacijska polja med predstavljenim obremenitvenim ciklom. Za natančno določitev deformacijskega polja je bila opravljena podrobna analiza mehanskih lastnosti sive litine EN-GJL-250. Predstavljeni so rezultati nateznih in tlačnih preskusov pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Rezultati so statistično obdelani z Weibullovo verjetnostno teorijo.
Na osnovi zahtev računskih modelov za izračun dobe trajanja po izbrani deformacijski metodi je bila v sklopu doktorske naloge opravljena podrobna analiza lastnosti utrujanja obravnavane sive litine. Nizkociklični preskusi utrujanja so bili izvedeni pri sobni temperaturi ter povišanih temperaturah. Določeni so bili parametri utrujanja, ki so potrebni za izračun dobe trajanja, ter izrisane deformacijske krivulje zdržljivosti. Na koncu je po izbranih hipotezah določena doba trajanja zavornega diska, ki je primerjana z rezultati eksperimenta. Eksperiment zajema pet obravnavanih zavornih diskov, ki so bili testirani po obravnavanem testu na odpornost proti utrujenostnim razpokam na zavornem dinamometru.
Ugotovljeno je, da se rezultati eksperimenta ter predlagane metodologije odlično ujemajo, kar kaže na nujnost celovite obravnave problema, kot je to prikazano v predloženi doktorski disertaciji. Keywords: avtomobilski ventiliran zavorni disk, siva litina, termične razpoke, torna površina, doba trajanja, nizkociklično utrujanje, parametri utrujanja materiala, deformacijska metoda, metoda končnih elementov, testiranje na dinamometru Published in DKUM: 09.12.2013; Views: 2065; Downloads: 298
Full text (14,48 MB) |
4. Življenjska doba zavornih diskov tirnih vozil pri termomehanskem obremenjevanjuBlaž Šamec, 2011, dissertation Abstract: V predloženi doktorski disertaciji je razvit model za določitev življenjske dobe zavornih diskov tirnih vozil. Model temelji na predpostavki, da natančno poznamo hitrostni in višinski profil proge, na kateri bodo le-ti obratovali. Posledično to omogoča napovedovanje ciklov termomehanskega obremenjevanja, ki so vhodni podatek za določitev življenjske dobe zavornih diskov.
Na osnovi zahtev računskih modelov za izračun življenjske dobe po deformacijski metodi je bila v sklopu doktorske naloge opravljena podrobna analiza materialnih lastnosti nodularne litine EN-GJS-500-7. Trdnostne lastnosti litine so bile analizirane z nateznimi preskusi pri sobni temperaturi (ST), 300 °C, 350 °C in 400 °C. Malo-ciklični preskusi utrujanja so bili izvedeni pri ST, 300 °C in 400 °C, za te temperature so bili določeni malo-ciklični parametri, ki so potrebni za izračun življenjske dobe, in izrisane deformacijske krivulje zdržljivosti. Ugotovljeno je bilo, da povišana temperatura močno vpliva na življenjsko dobo analizirane nodularne litine.
S pomočjo numerične analize po metodi končnih elementov so bila analizirana napetostna in deformacijska polja, ki nastanejo med zaviranjem na dejanskem zavornem disku ter določeno kritično mesto konstrukcije le-tega. Na podlagi numeričnih rezultatov je bila z deformacijsko metodo izračunana življenjska doba zavornega diska v različnih obremenitvenih primerih za nov in obrabljen disk, pri čemer so bile ugotovljene dokaj velike razlike med posameznimi hipotezami, ki upoštevajo večosno napetostno stanje. Na koncu je podana še metodologija določitve življenjske dobe zavornih diskov pri vožnji na določeni progi oziroma hitrostnem sistemu. Keywords: zavorni diski tirnih vozil, življenjska doba, termomehansko utrujanje, malo-ciklično utrujanje, parametri utrujanja, deformacijska metoda, metoda končnih elementov Published in DKUM: 29.07.2011; Views: 3151; Downloads: 277
Full text (10,52 MB) |
5. |