| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 51
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
Numerična analiza enorednega krogličnega ležaja
Julian Kocan, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo raziskuje obnašanje enorednega krogličnega ležaja pod statičnimi obremenitvami. Cilj je razumeti pomike, deformacije in napetosti, ki nastanejo v ležaju pod obremenitvijo osne sile. Raziskava uporablja analitične metode, teorijo elastičnosti in metodo končnih elementov (MKE) za modeliranje in simulacijo ležaja. Rezultati teh metod so primerjani s standardi. Predpostavke vključujejo linearne elastične lastnosti, homogenost materialov, statične obremenitve in idealno geometrijo. Omejitve obsegajo analizo enega ležaja na osi, idealne pogoje delovanja, poenostavitve v analitičnih in numeričnih metodah ter primerjavo z eksperimentalnimi ali že znanimi rezultati. Za izvedbo numerične simulacije je uporabljen ustrezen programski paket PrePoMax.
Keywords: Ležaj, statične obremenitve, deformacije, napetosti, numerična analiza
Published in DKUM: 09.10.2024; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (4,01 MB)

2.
Triosne preiskave trdnosti na vzorcih zelenega betona : diplomsko delo
Aljaž Visinski, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi globalne razsežnosti gradbeništva kot panoge in s tem povezanimi odlagališči gradbenih odpadkov, je ozaveščenje o čistem okolju najpomembnejše do slej. Veliko gradbenih odpadkov lahko ponovno uporabimo v najbolj razširjenem gradbenem materialu – betonu. Ena največjih odlagališč so odlagališča elektrofiltrskega pepela. Po dosedanjih raziskavah je znano, da z dodajanjem EFP betonu zmanjšujemo njegovo tlačno trdnost, ki je njegova najpomembnejša karakteristika. Cilj diplomskega dela je bilo ugotoviti, ali lahko nadomestimo komponente betona z odpadnimi materiali, s tem zmanjšamo onesnaževanje okolja, pridobljen zelen beton pa uporabimo v konstrukcijske ali nekonstrukcijske namene. V raziskavi smo naredili vzorce zelenega betona in jih triosno obremenili. Triosno preiskavo smo opravili v območju linearnega napetostnega stanja. Ugotovili smo, da lahko iz odpadnih materialov dobimo beton trdnosti C25/30. Ta je primeren za nekonstrukcijske elemente, z nekaterimi omejitvami pa tudi za konstrukcijske elemente.
Keywords: triosne preiskave, trdnost, beton, deformacije pomikov
Published in DKUM: 09.12.2022; Views: 858; Downloads: 78
.pdf Full text (4,55 MB)

3.
4.
5.
Mehanika kontinuuma : zapiski predavanj
Mojmir Uranjek, 2020, other educational material

Abstract: : Zapiski predavanj zajemajo vsebino predmeta Mehanika kontinuuma, ki se izvaja v 2. letniku študijskega programa gospodarsko inženirstvo 1. stopnja, na Fakulteti za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo Univerze v Mariboru. Seveda lahko gradivo kot pripomoček pri študiju uporabijo tudi študenti ostalih študijskih smeri. Zapiski predavanj so razdeljeni na štiri glavna poglavja s pripadajočimi podpoglavji. Poglavje (1) nateg in tlak v linijskih elementih tvorijo podpoglavja napetosti, deformacije, mehanske lastnosti ter napetostno in deformacijsko stanje v linijskem elementu s spremenljivo obremenitvijo in prerezom. Poglavje (2) napetostno stanje sestavljajo podpoglavja napetostni vektor in napetostni tenzor, ravninsko napetostno stanje in ravnotežni pogoji. Poglavje (3) deformacijsko stanje in konstitutivne enačbe predstavljajo podpoglavja deformacijski tenzor, konstitutivne enačbe, porušne hipoteze ter metoda dopustnih napetosti in metoda mejnih stanj. Poglavje (4) upogib ravnih nosilcev konstantnega prereza je sestavljeno iz naslednjih podpoglavij: uvod, vztrajnostni momenti, enoosni upogib, normalne napetosti in upogibnica.
Keywords: materialne lastnosti, napetosti, deformacije, vztrajnostni momenti, upogibnica
Published in DKUM: 15.12.2020; Views: 1780; Downloads: 1
This document has many files! More...

6.
7.
Model simulacije obremenitev in deformacij tkanin pri polaganju
Rozalija Blekač, Jelka Geršak, Ivan Gubenšek, 2003, original scientific article

Abstract: Med procesom polaganja materiala z avtomatskim polagalnim strojem deluje na tkanino določena vlečna sila, ki je odvisna od načina odvijanja tkanine s tekstilnega navitka in vodenja preko vodilno-napenjalnih valjev polagalnega stroja do področja polaganja. Pri tem delujejo na gibajoči del tkanine natezne, tlačne in torne sile, ki povzročijo v tkanini večje all manjše natezne deformacije. Natezne obremenitve so pogojene z uporabljeno strojno opremo in parametri polaganja ter mehanskimi in fizikalnimi lastnostmi in reološkimi parametri tkanine. Nastala deformacija je odvisna od velikosti delujočih obremenitev in upora tkanine proti vlečni sili, ki učinkuje na gibajoči del tkanine pri polaganju. Ker gre za kompleksno problematiko nateznih obremenitev, ki učinkujejo na gibajoči del tkanine, na eni strani in za zahtevne relaksacijske pojave v tkanini po polaganju v krojno plast, je v prispevku podana analiza nateznih obremenitev tkanine med polaganjem in predstavljen predlog modela za simulacijo obremenitve in deformacije tkanine pri polaganju. V ta namen je izvedena študija tehnološko pogojenih nateznih obremenitev tkanine med procesom polaganja, ki so posledica na gibajoči del tkanine delujočih vlečnih, tornih in tlačnih sil pri polaganju, ter odnosa med obremenitvijo in deformacijo. Na podlagi opredeljenega odnosa med obremenitvijo in deformacijo je predlog modela za simulacijo obremenitve in deformacije tkanine pri polaganju zasnovan na metodi končnih elementov.
Keywords: tkanina, mehanske lastnosti, fizikalne lastnosti, vlečna sila, natezna obremenitev, deformacije
Published in DKUM: 31.08.2017; Views: 1610; Downloads: 90
.pdf Full text (397,59 KB)
This document has many files! More...

8.
Razvoj testne lutke za preučevanje delovanja senzorja za zaznavo pešcev ob trku z osebnim vozilom pri velikih naletnih hitrostih
Taja Svetina, 2017, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu predstavimo razvoj nadomestne testne lutke za testno lutko Flex-PLI, ki bi jo uporabljali pri testih preučevanja delovanja senzorja za zaznavo pešcev ob trku z vozilom pri velikih naletnih hitrostih. Razvoj zajema določanje ciljnih krivulj, ki predstavljajo lastnosti testne lutke Flex-PLI med trkom, simulacijo trkov ter oblikovanje nove testne lutke, določanje njenih lastnosti med trkom in primerjanje teh lastnosti z lastnostmi testne lutke Flex-PLI. Podane so tudi dinamika togega telesa, fizika trkov ter možnosti zaščite pešcev pri trku z vozilom. Uspelo nam je razviti nadomestno testno lutko, ki zadostno oponaša obnašanje testne lutke Flex-PLI pri trkih z velikimi naletnimi hitrostmi in ki zadostuje zadanemu cilju, da naj bi bila nadomestna testna lutka čim bolj enostavna in posledično v primerjavi s testno lutko Flex-PLI cenovno ugodna. Podali smo različico možnega prototipa nadomestne testne lutke
Keywords: trki, gibalna količina, poškodbe pri trkih, zaščita pešcev, kinetična energija, testna lutka, tlačni senzor za zaznavo pešcev, deformacije
Published in DKUM: 21.07.2017; Views: 1455; Downloads: 37
.pdf Full text (3,49 MB)

9.
PRIMERJAVA METOD VIŠINOMERSTVA ZA DOLOČITEV POMIKOV
Lavra Gorenak, 2016, diploma project paper

Abstract: V projektni nalogi sem na kratko predstavila vertikalne premike in deformacije ter obremenilni preizkus. Glavni cilj je opisati tri najpogostejše metode za merjenje pomikov in deformacij v praksi. Dokaj podrobno so opisane absolutne in relativne metode izmer. Predstavljeno je niveliranje, pripadajoči instrument, trigonometrično višinomerstvo in sistem GNSS. Predstavljen je primer obremenilnega prizkusa na objektu Hajdina.
Keywords: gradbeništvo, geodezija, pomiki, deformacije
Published in DKUM: 19.09.2016; Views: 1504; Downloads: 102
.pdf Full text (1,43 MB)

10.
Analiza platforme električnega avtomobila po metodi končnih elementov
Nejc Gilčvert, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga vsebuje dimenzioniranje in zasnovo šasije modularne električne platforme, katera je bila praktično izvedena oz. izdelana v sklopu društva DSEV (društvo snovalcev električnih vozil). Izbrano obliko šasije smo analizirali z obremenitvijo baterij in potnikov v računalniškem programu po metodi končnih elementov. Opravili smo dve metodi analize, s površinskimi končnimi elementi in linijskimi končnimi elementi, in ju nato primerjali. Rezultati obeh analiz sta pod mejami dopustne napetosti, vendar so pri analizi s površinskimi elementi napetosti večje kot pri linijski metodi. Upogibne deformacije pa so pri linijski metodi manjše kot pri metodi s površinskimi končnimi elementi.
Keywords: šasija, analiza, obremenitve, elementov, površinskimi, linijskimi, upogibne deformacije
Published in DKUM: 16.09.2016; Views: 2230; Downloads: 127
.pdf Full text (4,37 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica