| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Raziskava dejavnikov davčne morale v Sloveniji
Maja Keglič, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Davek je splošna obvezna dajatev davčnih zavezancev, ki je namenjena kritju skupnih izdatkov države. To je za uspešno delovanje države še kako pomembno, zato je prav, da se vsak posameznik zaveda, da je potrebno davčno zakonodajo spoštovati. Vedno pa se najde kdo, ki pravila krši in poskuša davke utajiti. Za takšne osebe so predpisane ustrezne sankcije. Namen diplomske naloge je ugotoviti pripravljenost posameznikov v Sloveniji za plačilo davkov in izmeriti stopnjo njihove davčne morale. Najprej za lažje razumevanje pojasnimo nekaj osnovnih pojmov, povezanih z davčno moralo. Pojasnimo pojem davčne morale, davčne etike, davčne mentalitete, davčne kulture, davčne prevare, davčnega izogibanja, davčne utaje in davčne discipline. Davčna morala pomeni notranjo pripravljenost davčnega zavezanca, da svoje davčne obveznosti izpolni v skladu s predpisi. V osrednjem delu je predstavimo nekaj dejavnikov, ki vplivajo na davčno moralo. Ugotovimo, da na davčno moralo vplivajo družbeno demografski dejavniki (spol, starost, zakonski stan, religija), družbeno ekonomski dejavniki (zaupanje v državo in nacionalni ponos, dohodek davčnih zavezancev, kompleksnost davčne zakonodaje), osebnostne lastnosti posameznikov (makiavelizem, avtoritarizem, samopodoba, potreba po dosežkih) in vrednote (benevolenca, hedonizem, moč, konformnost). Zadnji del predstavlja analizo raziskave dejavnikov davčne morale. Raziskava kaže, da ima makiavelizem določen vpliv na davčno moralo posameznika. Ljudi, za katere je značilen makiavelizem, skrbi le za lastne cilje in interese ne pa tudi za občutke drugih ljudi. Takšnim ljudem ni mar za posledice pri utaji davkov in so tudi zelo spretni pri kršitvah.
Keywords: Davčna morala, davčna utaja, davki, davčni zavezanec, davčna disciplina, makiavelizem
Published: 16.06.2021; Views: 286; Downloads: 95
.pdf Full text (444,20 KB)

2.
Raziskava vpliva vrednot na davčno moralo v sloveniji
Teja Hribšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Besedo davek dandanes slišimo na vsakem koraku. Z davki se srečujemo vsakodnevno, saj je to ena izmed dolžnosti, ki jo opravlja vsak izmed nas. Tudi zato so davki še toliko pomembnejši v poslovnem svetu, za katerega menimo, da če ni poštenosti in zaupanja, se poslovni odnosi zelo težko (učinkovito) odvijajo, zato se morajo tako pravne kot tudi fizične osebe zavedati, kaj je prav in kaj narobe. Na davčno moralo vplivajo različni dejavniki, kot so spol, starost, dohodek, zakonski stan, izobrazba, religioznost, socialne norme, različni družbenoekonomski in makroekonomski dejavniki ter vrednote. Vendar se pri vsem tem moramo vprašati, kako to, da so davčni zavezanci voljni sprejeti davčno politiko, zakaj se nekateri izogibajo plačevanja davkov ter zakaj drugi, čeprav je tveganje razkritja nizko, kljub vsemu davčno obveznost izpolnujejo. Finančna in gospodarska kriza je tako pri nas kot v številnih drugih državah povzročila tako imenovani proračunski primanjkljaj. Hkrati pa je to glavni vir, ki privablja oblast ter raziskovalce k raziskovanju. Med pisanjem diplomskega projekta smo se predvsem osredotočili na osnovne pojme, ki so povezani z davčno problematiko, prav tako smo se dotaknili Adlerjeve teorije družbenega interesa in s pomočjo anketnega vprašalnika naredili raziskavo, v kateri smo skušali raziskati vrednote in moralno razmišljanje Slovencev. Pod drobnogled smo vzeli njihove vrednote – katere se jim zdijo najpomembnejše in v kolikšni meri.
Keywords: davčna morala, davčna mentaliteta, davčna disciplina, davčna etika, davčna utaja, vrednote davčnih zavezancev, družbeni interes
Published: 04.12.2018; Views: 556; Downloads: 85
.pdf Full text (1,06 MB)

3.
PRITISKI STRANK IZBRANIH RAČUNOVODSKIH SERVISOV Z PRIREJANJEM POSLOVNIH IZIDOV
Jožica Oprešnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: podjetje, pa naj bo to majhen samostojni podjetnik oziroma vsak drug gospodarski subjekt, mora imeti urejeno vodenje računovodstva. Glede na njihovo velikost ter sam obseg dela se gospodarski subjekti odločajo za notranje oziroma zunanje računovodstvo. Mirko in male gospodarske družbe se po večini odločajo za zunanje računovodstvo, ker so stroški računovodstva bistveno nižji. Vendar ni edini razlog za zunanje računovodstvo cena, veliko strank se odloča za računovodstvi servis na podlagi priporočil o njihovi strokovnosti, izkušenosti in raznolikosti v ponudbi. Vsak večji računovodski servis ima različni segment strokovnjakov za svoje področje, ki svoje kvalitete kažejo v praksi. Ogromno izkušenj izvira iz prakse, saj imajo računovodski servisi več izkušenj zaradi večjega števila različnih strank, tako po dejavnostih, velikosti in različnih načinov in pristopov poslovanja. Računovodski servisi ugotavljajo, da se pojavljajo vse večji pritiski in zahteve s strani strank po prirejanju računovodskih podatkov. Računovodje ta pritisk vse večkrat doživljajo kot pogoj, da stranko obdržijo, zato tudi za ceno preživetja njihovega podjetja takim željam ugodijo. Žal se ugotavlja, da je davčna in posledično tudi poslovna morala v Slovenji zelo slaba, razlogov za to je seveda veliko. Veliko podjetnikov z razočaranjem opazuje delovanje naše vlade, njihovih koruptivnih dejanj in si večino njih misli, zakaj bi jaz dal če oni ne. Večino podjetnikov je mnenja, da so stopnje obdavčitve previsoke in ne dovoljujejo gospodarskega razvoja, zato delno stvari preko različnih prirejanj jemljejo v svoje roke. Rešitev vidimo v povezavi računovodskih servisov, kot boj proti tovrstnim pritiskom. Servisi bi se morali dogovoriti, da tovrstnih dejanj za stranke pod nobenim pogojem ne bi izvajali, oziroma bi jih izvajali v čim manjši meri. Na ta način bi tudi preprečili strah računovodskih servisov, da bi stranka zamenjala servis z namenom, da mu bodo v novem računovodskem servisu zagotovili željni rezultat. Dejstvo pa je, da bo davčna utaja obstajala tako dolgo, kot bodo obstajale davčne obveznosti. Lahko pa bistveno pripomoremo k njihovemu zmanjšanju, z boljšo davčno moralo ter upoštevanjem poklicne etike računovodij. Računovodstva v podjetju ne smemo dojemati kot nujno zlo, ki ne pripomore k dodani vrednosti podjetja. Temveč prav kot njegovo dodano vrednost, saj računovodja razpolaga z zakladnico podatkov, ki lahko pripomorejo k boljšemu poslovanju podjetja in pripeljejo k boljšim poslovnim rezultatom.
Keywords: računovodski servisi, prirejanje poslovnih izidov, davčna disciplina, pritiski
Published: 26.09.2016; Views: 656; Downloads: 59
.pdf Full text (1,47 MB)

4.
DAVČNA MORALA SLOVENSKIH MALIH PODJETNIKOV
Nataša Okorn, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Davek je dajatev, določena z zakonom. Plačujejo ga pravne in fizične osebe in ne glede na njihov materialni položaj, je prisoten odpor do plačevanja. "Gospodarska in finančna kriza, ki je v številnih državah povzročila proračunski primanjkljaj, je najočitnejši vzrok zanimanja oblasti in raziskovalcev za dejavnike, ki oblikujejo vedenje posameznikov in podjetij na področju davkov in vplivajo nanj. Gre za vprašanje, zakaj so davčni zavezanci pripravljeni sprejeti davčno politiko, zakaj se nekateri izogibajo plačilu davka in drugi, kljub nizkemu tveganju razkritja, voljno izpolnjujejo svoje davčne obveznosti" (Čoklec, Križman, 2014, str. 47). Oblikovanje davčne morale je dolgoročni proces, tako z vidika obsega, kot tudi z vidika vsebine. Pri posameznih narodih se je davčna morala skozi zgodovino, glede na vsebino in obseg spreminjala. Na slovenskem prostoru se je vrednostni sistem davčne morale po osamosvojitvi spremenil tako, da je davčna morala postala davčna utaja. Zaradi tega je potrebno narediti vse, da se bosta vrednostni sistem in prepričanja spremenila, tako, da bo davčna utaja postala družbeno nesprejemljiva. Za spremembo le tega, pa je potrebna sprememba davčne miselnosti.
Keywords: davek, davčna morala, davčna disciplina, podjetnik
Published: 18.08.2016; Views: 603; Downloads: 86
.pdf Full text (1,12 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica