| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
PROJEKTIRANJE ORGANIZACIJE ˝INŽENIRKO, D. O. O.˝
Jernej Žajdela, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem tržnem okolju, kjer so pomembni inovativnost, drznost, prodornost in vztrajnost podjetnikov, smo se odločili ustanoviti podjetje, ki se bo ukvarjalo z gradbenim inženiringom in upravljanjem nepremičnin. V diplomskem delu smo se posvetili predvsem predustanovitvenim analizam in politiki planiranja ustanovitve, saj se zavedamo pomembnosti letega. Pri tem smo se osredotočili na tržne raziskave, analizo konkurence in naših potencialnih naročnikov. Poiskali smo naše prednosti in slabosti ter priložnosti in nevarnosti, ki podjetje čakajo na trgu. Pri planiranju poslovanja podjetja smo se odločili za časovno obdobje petih let. Za sedež podjetja smo se odločili za obstoječe prostore ustanovitelja, ki imajo ugodno lego in ustrezne prometne povezave. V planiranem obdobju petih let bo imelo podjetje tri zaposlene, ki bodo s svojimi znanji dograjevali celotno delovanje podjetja na trgu. Ustanovitveni kapital v višini 10.000 € bo zagotovljen s strani ustanovitelja in bo namenjen prvotno za nakup tehnično-tehnološke opreme in opreme pisarniških prostorov, kjer bo podjetje delovalo. Zaradi trenutnih razmer na trgu, ki so za ustanovitev podjetja neugodne in preveč nepredvidljive, smo ustanovitev podjetja prestavili na september naslednjega leta, ko pričakujemo, da se bodo razmere stabilizirale in se bo pokazalo dejansko stanje na trgu. Nastajanje in obstajanje podjetja, njegova uspešnost, razvoj in rast morajo služiti večanju blagostanja vseh njegovih udeležencev.
Keywords: podjetniška ideja, dejavniki uspešnosti, etika podjetja, ustanovitvene aktivnosti, vizija podjetja, vrednote, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti, politika podjetja, poslanstvo podjetja, smotri podjetja, temeljni cilji podjetja, splošne strategije, temeljne strategije, poslovne strategije, razvojne strukture, poslovni izid, bilanca stanja.
Published: 02.12.2009; Views: 3237; Downloads: 644
.pdf Full text (212,11 KB)

2.
PLANIRANJE RAZVOJA TURISTIČNE KMETIJE KOROŠEC
Lana Petković, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V sodobnem tržnem gospodarstvu lahko v zadnjih letih opazimo porast števila malih in srednje velikih podjetij, ki so s hitro rastjo dosegla ključno vlogo v številnih panogah in s tem prisilila tudi velika podjetja k dinamiki. Velik del malih in srednje velikih podjetij predstavljajo družinska podjetja, ki postajajo pomemben dejavnik razvoja slovenskega gospodarstva. Vendar pa skromen delež malih podjetij zraste v srednje velika podjetja, saj jih veliko (okoli 40%) ne preživi prva tri do štiri leta po ustanovitvi. Zato je pomembno, da se razvoju podjetja posveti veliko pozornosti, in da se izvede dosledno, saj je od tega odvisno preživetje podjetja na trgu. V ta namen sem v diplomskem delu predstavila razvoj turistične kmetije na ravni politike podjetja in na ravni strateškega managementa. Iz napisanega lahko povzamem, da je planiranje razvoja podjetja kompleksen proces in bistvena sestavina pri poslovanju podjetja. Zato sem potek razvoja turistične kmetije predstavila na primeru šest let delujoče Turistične kmetije Korošec — Apartmaji in wellness center, Urška Reberčnik, s.p.
Keywords: • majhna in srednje velika podjetja, • družinsko podjetje, • razvoj, • politika podjetja, • vizija, • poslanstvo, • smotri, • temeljni cilji, • strateški management, • splošne strategije, • temeljne strategije, • poslovne strategije, • Turistična kmetija Korošec
Published: 21.07.2010; Views: 2073; Downloads: 455
.pdf Full text (1,16 MB)

3.
UVEDBA URAVNOTEŽENEGA SISTEMA KAZALNIKOV V IZBRANI ORGANIZACIJI
Ana Šumak, 2010, final seminar paper

Abstract: V današnjem času, polnem nenadnih sprememb in velike konkurence je za podjetje izjemno pomembno, da zna izkoristiti konkurenčno prednost in najti načine, da le-to na dolgi rok tudi ohrani. Uspešnost podjetja je odvisna od tega, kako hitro in učinkovito podjetje sprejema in uporablja informacije, ki jih pridobiva s pomočjo določenih kazalnikov. Izjemno pomembno je, da podjetje ne spremlja le finančnih kazalnikov, ampak se usmerja predvsem na tiste vidike, ki omogočajo podjetju doseganje konkurenčne prednosti. Eden izmed načinov takšnega spremljanja uspešnosti je tudi uravnoteženi sistem kazalnikov, ki spremlja uspešnost podjetja s pomočjo štirih vidikov: finančni vidik, vidik poslovanja s strankami, vidik notranjih poslovnih procesov ter vidik učenja in rasti. Predstavljeni model ni le merilni sistem uspešnosti podjetja, ampak daje celovit pregled nad učinkovitostjo poslovanja podjetja (na vseh ravneh odločanja v podjetju). Preden se podjetje odloči za uvedbo uravnoteženega sistema kazalnikov, mora jasno opredeliti vizijo, poslanstvo ter cilje podjetja. Na podlagi tega se oblikuje sistem izbranih kazalnikov iz že omenjenih štirih vidikov, ki je prilagojen potrebam posameznega podjetja. Ta daje poslovodstvu informacije, ali sledi zastavljeni strategiji ter ciljem, ali ne. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo pričeli s projektom uvedbe uravnoteženega sistema kazalnikov v izbranem podjetju. Izbrali smo takšne kazalnike, ki so se nam po preučitvi dosedanjega stanja v podjetju zdeli najprimernejši in najbolj uporabni. Kazalniki bodo podjetju v pomoč, da se pravočasno odzovejo na morebitna odstopanja od želenega ter spremembe na trgu.
Keywords: uravnoteženi sistem kazalnikov, kazalniki, projekt, projektni management, poslanstvo, vizija, cilji podjetja, finančni vidik, vidik poslovanja s strankami, vidik notranjih poslovnih procesov, vidik učenja in rasti
Published: 26.01.2011; Views: 1942; Downloads: 370
.pdf Full text (676,18 KB)

4.
ORGANIZACIJSKA STRUKTURA PODJETJA X
Tanja Cebek, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Svet se sooča s hitrimi in kompleksnimi spremembami, kar neposredno vpliva na delovanje podjetij in njihovo organiziranost. Podjetja se soočajo z izzivi organizacijskega okolja, kot so: globalna konkurenca, organizacijska turbulenca, elektronsko poslovanje, ustrezno ravnanje z znanjem in informacijami, z raznolikostjo svojega okolja ter z etiko in družbeno odgovornostjo. Okolje in potreba po razvoju podjetja narekujeta smer in spreminjanje organizacije podjetja. Obstoječa organizacijska rešitev ni vedno najbolj ustrezna. Podjetje, kjer sem zaposlena, je usmerilo svoje delo v doseganje čim večjega tržnega deleža in s tem v doseganje čim večje učinkovitosti. S tem namenom je prišlo do združitve dveh srednje velikih podjetij v eno močno in veliko podjetje. Z združitvijo se je pojavil problem združitve dveh v veliki meri različnih organizacijskih oblik. Obstajala je samo ena možnost — preoblikovati organizacijo podjetja in zastaviti nove, skupne cilje. Pri uvajanju organizacijskih in tehnoloških sprememb mora sodelovati celotno podjetje. Bistveno je, da vodstvo s svojo namero seznani zaposlene, jih seznani s svojo vizijo in seznani zaposlene z nujnostjo sprememb. Rezultati procesov uvajanja organizacijskih sprememb so usmerjeni v zunanje okolje. Zato je potrebno pri uvajanju sprememb postaviti konkretne, merljive cilje ter pritegniti zaposlene k sodelovanju. Dane so prvi rezultati združitve in spremembe organizacije podjetja že vidni in prinašajo v življenje in delo zaposlenih velike spremembe. Prav tako te spremembe vplivajo na okolje podjetja. Nekateri zastavljeni cilji so že doseženi, vendar je sprememba organizacije dolgotrajen proces. Glede na to, da se spremembe v okolju in na trgu dogajajo nenehno, se tudi v podjetju soočamo z vedno novimi spremembami, izzivi in zahtevami okolja. Podjetje bo moralo za zagotavljanje odličnosti tudi v prihodnje slediti ključnim idejam razvoja: strateška usmerjenost, jasna vizija strateškega managementa, dobro oblikovana in okolju prilagojena organizacija podjetja in dobra organizacijska kultura. Stalno prednost družbe lahko dosegamo le s stalnimi spremembami, ki prinašajo podjetju novo kakovost.
Keywords: Organizacija podjetja, organizacijska struktura, strateška usmerjenost, vizija podjetja, strategija podjetja, cilji podjetja, management, organizacijsko okolje, organizacijska odličnost, reorganizacija.
Published: 15.12.2010; Views: 2946; Downloads: 710
.pdf Full text (271,98 KB)

5.
PROUČITEV PODJETJA VALJI D.O.O. IN PLANIRANJE NJEGOVE POLITIKE PODJETJA
Andreja Kovačič, 2010, final seminar paper

Abstract: Valji d. o. o. Štore je podjetje za proizvodnjo valjev in ulitkov. V podjetju proizvajajo metalurške in nemetalurške valje za gumarsko, kemično, tekstilno, živilsko in druge industrije, različne ulitke za strojegradnjo in druge namene ter metalurške in valjčne kokile. Pri ustanavljanju podjetja in v njegovem razvoju ima planiranje politike podjetja temeljni in izhodiščni pomen. V današnjem času — času svetovne gospodarske krize — je poslovanje podjetij vedno bolj občutljivo in tvegano. Bolj uspešna so tista podjetja, ki znajo jasno in učinkovito gledati naprej. V prvem delu diplomskega seminarja smo predstavili proučevano podjetje in trenutno situacijo v podjetju. Nadalje smo predstavili obstoječo politiko podjetja. Seznanili smo se s splošnimi, temeljnimi in poslovnimi strategijami podjetja ter prikazali lastniško, organizacijsko, kadrovsko, tehnično-tehnološko in premoženjsko strukturo podjetja. Ostajanje v preteklosti in priseganje na »preverjene« rešitve lahko ogrozi zmožnost podjetja za preživetje v dinamičnem svetu, kjer obstoječe strategije niso več enako učinkovite kot nekdaj. V zadnjem poglavju smo napisali predlog vizije podjetja Valji d. o. o. Učinkovita vizija navdihuje ljudi za delo v smeri njenega uresničevanja: vodstvo zaposlene motivira, da skupaj krmarijo podjetje v želeno smer in ga usmerjajo proti želenim ciljem. Neučinkovita vizija, ki je zamegljena in se pretirano nanaša na preteklost, je preveč kompleksna ali nebistvena in lahko podjetju povzroči celo več škode kot odsotnost vizije. Nadalje smo s shemo za profiliranje vrednot proučili vrednote ključnih udeležencev podjetja — zastopa jih direktor podjetja in podpirajo jih lastniki podjetja. V nadaljevanju smo proučili prednosti in slabosti obravnavanega podjetja, raziskali okolje podjetja ter možnosti in nevarnosti za podjetje, ki izhajajo iz okolja. Podjetje, ki zna »videti« in razumeti svojo prihodnost, zmore prepoznati možnosti in nevarnosti, ki ga čakajo in se lahko nanje primerno pripravi. Vse to smo proučevali, da smo lahko prišli do izhodišč, s pomočjo katerih smo določili prihodnjo politiko podjetja. Skladno z mariborskim modelom integralnega managementa, ki nam je služil kot osnova za naše raziskovanje, smo politiko podjetja razdelili na poslanstvo, smotre in temeljne cilje.
Keywords: planiranje politike podjetja, poslanstvo podjetja, smotri, temeljni cilji, vrednote ključnih udeležencev podjetja, vizija podjetja, strategije podjetja, strukture podjetja, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti, Valji d. o. o.
Published: 06.01.2011; Views: 2999; Downloads: 327
.pdf Full text (543,90 KB)

6.
PLANIRANJE POLITIKE PODJETJA: PRIMER PODJETJA GALEX D.D.
Anita Lazar, 2010, final seminar paper

Abstract: Vsako podjetje mora biti v današnjem času bolj pazljivo na samo tržišče in trende, ki vladajo v njem. Ukvarjati se mora predvsem z prihodnostjo in naprej vse planirati. Slediti in prepoznati mora spremembe v okolju in se na njih pravočasno odzvati. Sam razvoj podjetja mora z upravljalno-vodstvenega vidika potekati od vizije k politiki podjetja, nato k strategijam ter k taktičnim in operativnim ukrepom za uresničitev razvojnih nalog. Uspešno planiranje vpliva na nadaljnji obstoj in poslovanje podjetja. Podjetje Galex d.d. je podjetje za proizvodnjo in promet s farmacevtskimi in drugimi proizvodi. Na domačem tržišču delujejo že vrsto let. Skozi leta so se širili na trge EU, v prihodnosti pa se želijo razširiti predvsem na trg Kitajske, Japonske in CIS regije. Podjetje zelo dobro sodeluje z obstoječimi dobavitelji, ki prihajajo iz tujih držav; s tem si želijo ohraniti dobre poslovne odnose. Kupec in zadovoljstvo sta cilj h kateremu stremijo v proučevanem podjetju. Poleg tega dajejo velik poudarek tudi na zadovoljstvo zaposlenih v podjetju, saj se zavedajo, da brez dobro motiviranih in zadovoljnih sodelavcev ni zadovoljnih strank. V diplomskem seminarju smo najprej spoznali in preučili podjetje in njegovo okolje ter opredelili politiko podjetja. Za nadaljnji obstoj in razvoj podjetja je poleg planiranja politike podjetja pomembno tudi, da je ta jasna vsem udeležencem podjetja. Nadalje smo proučili vrednote udeležencev podjetja, analizirali kadrovsko in organizacijsko strukturo, določili prednosti in slabosti podjetja. Pri proučevanju okolja obravnavanega podjetja smo določili možnosti in nevarnosti za podjetje, ki iz proučevanega podjetja izhajajo. Za podjetje smo planirali razvoj na ravni politike podjetja. S proučevanjem, ki smo ga opravili v diplomskem seminarju, želimo podjetju pomagati pri uresničevanju vizije, politike podjetja, planiranju na ravni politike podjetja ter pri uspešnem vodenju in upravljanju v prihodnje.
Keywords: podjetje, razvoj, planiranje, politika podjetja, vizija, poslanstvo, smotri, temeljni cilji, prednosti in slabosti, možnosti in nevarnosti.
Published: 18.11.2011; Views: 1525; Downloads: 188
.pdf Full text (750,37 KB)

7.
RAZLIKE MED PODJETNICAMI IN PODJETNIKI V SLOVENSKI BISTRICI
Katarina Lazić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Število podjetij pod vodstvom žensk se povečuje, kljub temu je to še vedno manjše kot število moških podjetij. Pospeševanje prisotnosti žensk v podjetništvu krepi gospodarstvo, prinaša inovacije v poslovnem svetu ter novosti na ekonomskem, političnem in družbenem področju. Med podjetnicami in podjetniki obstajajo razlike na različnih področjih in pri različnih dejavnikih. Te razlike so očitne na področjih podpornih sistemov, virov sredstev, problemov in ovir, glede motivacije, poklicnih izkušenj, izobrazbe, osebnostnih značilnostih, značilnosti podjetij. Stereotipne predstave o vlogi žensk, da je njihova primarna skrb dom in družina, se počasi spreminjajo in ženske izbirajo podjetništvo kot obliko kariere. Mnoge med njimi so uspešne in svoj uspeh večinoma pripisujejo osebnim kvalitetam, kot so samodisciplina, vztrajnost in trdo delo. Ženske potrebujejo drugačne spodbude za vstop v podjetništvo kot moški. Ukrepi, ki bi izboljšali položaj žensk v podjetništvu, bi morali biti naravnani na boljšo promocijo ženskega podjetništva, ustanavljanje programov in mrež, ki bi omogočale povezovanje podjetnic in izenačevanje možnosti med moškimi in ženskami v podjetništvu.
Keywords: podjetništvo // žensko podjetništvo // podjetnik // podjetnica // razlike // stereotipi // enakost spola // problemi // spodbude // Slovenska Bistrica // kariera in družina // podporne skupine // izobrazba // izkušnje // motivacija // podjetniški cilji // dejavnost podjetja // osebnostne značilnosti //
Published: 09.05.2011; Views: 2750; Downloads: 152
.pdf Full text (1,52 MB)

8.
TEMELJNI CILJI PODJETJA KOT DEL POLITIKE PODJETJA NA PRIMERU IZBRANEGA PODJETJA PRINT-DIVISION D.O.O.
Nina Salapura, 2011, final seminar paper

Abstract: POVZETEK Dan danes je v Sloveniji vedno več majhnih in srednje velikih podjetij. Proučevano podjetje spada med srednje velika podjetja, ki se ukvarjajo z digitalnim tiskom. Zaradi konkurence, ki ga ima podjetje, mora svoje znanje in izkušnje nadgrajevati, da bo ves čas v prednosti pred konkurenco. Podjetje bo lahko uspešno poslovalo, če bo imelo dobro zastavljeno vizijo predvsem pa dobro oblikovano politiko podjetja. Diplomski seminar smo pričeli z opredelitvijo teoretičnih izhodišč o tem, kaj je politika podjetja, torej kaj je poslanstvo, smotri, izhodiščni, vmesni in končni ali temeljni cilji. Prav tako smo v prvem delu teoretično proučevali interese zunanjih in notranjih udeležencev ter interesno usklajevanje in izbiro politike podjetja. Nadaljevali smo s kratko predstavitvijo podjetja in njegovo zgodovino. Sledila je ugotovitev in analiza temeljnih ciljev proučevanega podjetja. V zadnjem delu pa smo predstavili predloge za izboljšanje temeljnih ciljev. Ti predlogi so zadrževanje kvalitet, izboljšave na področju logistike in nabave, povečanje prometa podjetja pri obstoječih naročnikih doma in v tujini in pridobivanje novih naročnikov. Podjetju bodo omogočili, da bo uspešno poslovalo in bo vedno korak pred konkurenco. S tem smo tudi prišli do spoznanja, da je dobro oblikovana politika podjetja ključnega pomena za dobro poslovanje proučevanega podjetja. Politika proučevanega podjetja pa vsebuje poslanstvo, temeljne cilije in smotre, ki izhajajo iz vizije tega podjetja.
Keywords: Ključne besede: • POLITIKA PODJETJA • POSLANSTVO • SMOTRI • TEMELJNI CILJI • VIZIJA • KONKURENCA • PREDNOSTI IN SLABOSTI • MOŽNOSTI IN NEVARNOSTI • MALA IN SREDNJE VELIKA PODJETJA • IZBOLJŠANJE TEMELJNIH CILJEV
Published: 08.11.2011; Views: 2435; Downloads: 373
.pdf Full text (1,02 MB)

9.
VPLIV FINANČNE KRIZE NA KOVINSKO INDUSTRIJO V SLOVENIJI
Andreja Jarc, master's thesis

Abstract: Da bi lahko bilo podjetje pri sprejemanju finančnih odločitev čim bolj uspešno, mora poznati prednosti in slabosti svojega poslovanja, poznati mora pa tudi posledice sprejetih finančnih odločitev. Zato so za podjetje zelo pomembne informacije, ki jih dobi iz računovodskih izkazov. S pomočjo teh podatkov lahko podjetje opravi analizo poslovanja in v okviru nje še zelo pomembno finančno analizo, ki je še toliko pomembnejša zlasti v času negotovih gospodarskih razmer. S finančno analizo podjetje izlušči svoje prednosti in pomanjkljivosti v opravljanju finančne funkcije podjetja. Če se s finančno analizo ugotovijo odmiki od želenega finančnega stanja, za kar je predpogoj seveda natančno določen cilj, razišče razloge za to stanje in skuša korigirati razmere. Namen finančne analize je predvidevanje in boljše spoznavanje financ podjetja, da bi lahko uprava podjetja bolje in kvalitetnejše sprejemala odločitev, ter izvajala in nadzirala financiranje. Magistrska naloga je razdeljena na dva pomembnejša dela. Prvi del vsebuje teoretično podlago za finančno analizo, opis vzrokov nastanka velike finančne krize in njenih vplivov na gospodarstvo, ter analizo vpliva na mikrofinančno pozicijo podjetja v kovinski industriji. Drugi del pa vsebuje aplikacijo te teorije na konkretnem podjetju (analiza primera). V prvem delu so natančneje predstavljeni dejavniki finančnega uspeha s temeljnimi finančnimi cilji, načela finančne politike, pravila financiranja podjetja in vrste finančnih analiz. Pomemben del tega sklopa sta podpoglavji o veliki finančni krizi v letu 2008 in 2009 in vpliv finančne krize na podjetja v kovinski industriji. Drugi del je vsebinsko najpomembnejši, saj preko podpoglavij prikazuje, kako je začetek finančne krize omajal finančno poslovanje analiziranega podjetja. Kratki predstavitvi podjetja, ki je nujna za celovito razumevanje analize in seveda za celovito oblikovanje paketa predlogov za rešitev iz nastale situacije, sledi konkretna finančna analiza. Preko izračuna temeljnih kazalnikov likvidnosti, preko analize poslovnega ravnotežja, stanja financiranja , analize donosnosti in ekonomičnosti ter izračuna splošnega finančnega zdravja podjetja preko Altmanovega modela pridemo do konkretnih zaključkov, kako je vsesplošni gospodarski zaton vplival tudi na analizirano podjetje. Na koncu sledi sklepni del, v katerem so navedene ugotovitve analize, potrjene hipoteze iz uvoda in predlagani ukrepi za izboljšanje nastale situacije.
Keywords: finančna analiza, finančna kriza, kovinska industrija, dejavniki finančnega uspeha, temeljni finančni cilji, načela finančne politike, pravila financiranja podjetja
Published: 03.04.2012; Views: 2235; Downloads: 261
.pdf Full text (1,44 MB)

10.
PROUČITEV FAZE RASTI IN RAZVOJA PODJETJA BSH HIŠNI APARATI D. O.O. NAZARJE
Manja Brinovšek, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V razmerah poslovanja, kakršni so današnji, so podjetja nenehno izpostavljena procesom prilagajanja. Skozi življenje podjetja spreminjajo svojo velikost, organizacijo, cilje, strategijo, itd. Vsaka faza rasti in razvoja podjetja je sestavljena iz številnih različnih karakteristik, ki so značilne za določeno razvojno stopnjo. Različni modeli rasti in razvoja podjetja pa podjetju omogočajo lažji prehod iz ene v drugo fazo. Med raziskavo in proučevanjem rasti in razvoja podjetja BSH Hišni aparati d.o.o. smo spoznali, kako pomembno je, da se podjetje razvija in raste v časih, kot so danes. Podjetja so tiste organizacije, ki nam omogočajo zaposlitev, boljše življenje in ne nazadnje tudi preživetje. Pri pisanju diplomskega seminarja smo ob preučevanju modelov rasti in razvoja podjetja spoznali razsežnosti in kompleksnosti procesa rasti in razvoja podjetja in področja, v katerem delujejo.
Keywords: • podjetje BSH Hišni aparati d.o.o., • rast in razvoj, • modeli rasti in razvoja podjetja, • cilji in strategije, • okolje, • kompleksnost.
Published: 15.12.2011; Views: 2836; Downloads: 418
.pdf Full text (2,27 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica