| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 196
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Krepitev delovne zavzetosti policijskih vodij skozi koncept vodenja s cilji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Neža Primčič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Policija je ena od strukturno zahtevnih, velikih in pomembnih organizacij s primarno funkcijo zagotavljanja notranje varnosti v državi. Njeno delovanje in oblika organiziranosti je tema raziskovanja že od nekdaj, saj je ena najpomembnejših institucij in delov družbe. Da lahko takšna organizacija deluje, zagotavlja uspešnost, kakovost in učinkovitost je pomembno, da ima dobro vzpostavljen sistem vodenja in organiziranosti znotraj svoje strukture. S strani domačih in tujih preiskovalcev je za sistem vodenja in delovanja policijskih organizacij pogosto omenjan koncept MBO ali drugače imenovan koncept vodenja s cilji. Uvedba tega koncepta omogoča dvig motivacije in delovne zavzetosti skozi usmerjanje delovanja zaposlenih ter omogoči boljše delovanje in prilagajanje organizacije kot enote. Namen raziskave je ugotoviti ali lahko koncept MBO uvedemo v policijske organizacije ter s tem dvignemo tako delovno zavzetost zaposlenih kot tudi vodij, saj so vodje ključnega pomena za delovanje organizacije in motivacijo ter opravljanje nalog ostalih zaposlenih. Metoda, ki je bila uporabljena pri raziskovanju, je sistematični pregled literature, ki je omogočil dober in kvaliteten vpogled v nekatere posledice in napake pri vpeljevanju koncepta ter njegov vpliv na vodstvo, tako skozi vire tujih držav kot Slovenije. Opravljena študija je lahko aplikativna na policijske in druge organizacije ter zagotavlja teoretično podlago za mogočo dejansko implementacijo koncepta MBO v policiji v prihodnosti.
Keywords: policija, policijski vodje, delovna zavzetost, vodenje s cilji, diplomske naloge
Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 7
.pdf Full text (652,96 KB)

2.
Vpliv umetne inteligence na elektronsko poslovanje
Lara Čagran, 2024, master's thesis

Abstract: Pandemija Covid-19 je spremenila svet. Potrošniki so se začeli spreminjati in nanašati na spletno nakupovanje, saj so zakoni zahtevali, da ljudje ostanejo doma. Zardi tega je veliko podjetij moralo spremeniti svoj način poslovanja, če je želelo ostati konkurenčno. Morali so se prilagoditi na hitre spremembe. Ravno pandemija je spodbudila razvoj novih tehnologij med njimi tudi umetne inteligence. Pri umetni inteligenci gre za inženiring strojev in programov za njihovo izdelavo. Inteligentni ljudem posredujejo informacije, ki jim bodo pomagale pri njihovem procesu odločanja ter tudi sprejemajo odločitve. Umetna inteligenca ima programsko opremo, ki jo je mogoče programirati v skladu z cilji in potrebami podjetja. Elektronsko poslovanje zajema različne dejavnosti, vključno z nakupom in prodajo blaga ter storitev, oglaševanjem in komunikacijo s strankami. E-podjetja običajno delujejo preko spletnih mest ali spletnih platform, ki služijo kot glavni vmesnik za transakcije, pri čemer uporabljajo varne plačilne prehode za finančne transakcije. Zaledni sistemi, kot so upravljanje zalog, upravljanje strank in obdelava naročil, so ključnega pomena za delovanje e-poslovanja. Uspeh v e-poslovanju je odvisen od ponudbe izdelkov, uporabniške izkušnje, tržnih strategij, učinkovite dostave in vrhunske storitve za stranke. E-trgovina je podobna vsaki fizični trgovini. Uporabniki obiščejo e-trgovino, se razgledajo po spletni stani in če jim je všeč nekaj kupijo. Razlika je le v tem, da jim ni treba imeti lastnega prostora in lahko vse izdelke iščejo kar doma. Cilji e-trgovine so različni glede na podjetje. Splošni cilj je zmanjšanje stroškov, povečanje prodaje in povečati zadovoljstvo strank. Podjetja si postavijo cilje e-trgovine, da jim pomaga razumeti na kaj se morajo osredotočiti. Cilji zagotovijo smernice za spodbujanje rasti in doseganje uspeha. Cilji morajo biti jasni in jedrnati morajo pa biti tudi merljivi. Umetna inteligenca obsega računalniške sisteme, ki so sposobni izvajati naloge, ki so tradicionalno povezane s človeško inteligenco – kot so napovedovanje, prepoznavanje predmetov, tolmačenje govora in generiranje naravnega jezika. Sistemi umetne inteligence se naučijo kako nekaj storiti, tako da obdelujejo veliko količino podatkov. V nekaj primerih učni proces umetne inteligence nadzorujejo ljudje, ki krepijo dobre odločitve in odvračajo slabe, a obstaja sistemi umetne inteligence , ki so zasnovani tako, da se lahko učijo brez nadzora ljudi. Umetno inteligenco številne tehnologije uporabljajo za izboljšanje zmogljivosti. Najdemo jo v pametnih telefonih s pripomočki umetne inteligence, raznih platformah za e-trgovino z plačilnimi sistemi in vozili s sposobnostmi avtonomne vožnje. Umetna inteligenca pomaga ljudi zaščititi s pilotiranjem spletnih sistemov za odkrivanje goljufij in roboti za nevarna delovna mesta. Vsak stroj, ki ima vgrajeno umetno inteligenco, lahko pretekle izkušnje uporabi za predvidevanje prihodnjih dejanj, spomina in samozavedanja na podlagi različnih sposobnosti stroja. Zato lahko umetno inteligenco razvrstimo v različne podkategorije. Razvoj tehnologije lahko omogoči ustvarjanje strojev z občutkom zavedanja in prepoznavanja. Umetna inteligenca v poslovanju pomeni uporabo orodij umetne inteligence kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in računalniški vid za optimizacijo poslovnih funkcij, povečanje poslovne vrednosti in produktivnosti zaposlenih. Podjetja umetno inteligenco uporabljajo za krepitev analize podatkov in sprejemanja odločitev izboljšanje uporabniške izkušnje, ustvarjanje vsebine, optimizacijo IT, prodaje, trženja in praks kibernetske varnosti. Umetna inteligenca se uporablja kot orodje za podporo človeške delovne sile pri povečanju učinkovitosti poslovanja.
Keywords: Umetna inteligenca, strojno učenje, elektronsko poslovanje, vrste e-trgovine, cilji e-trgovine, Amazon, vrste umetne inteligence, ChatGPT
Published in DKUM: 12.09.2024; Views: 69; Downloads: 36
.pdf Full text (2,33 MB)

3.
Analiza izbranih učbeniških gradiv za pouk glasbene umetnosti od 1. do 3. razreda osnovne šole z vidika uresničevanja učnih ciljev : magistrsko delo
Lucija Vaupotič, 2024, master's thesis

Abstract: Učbeniška gradiva za glasbeno umetnost so pomembna učna sredstva, ki se lahko vključijo v vse faze pouka. V Sloveniji učenci začnejo učbenike in delovne zvezke za glasbeno umetnost uporabljati že v 1. razredu osnovne šole. Obdobje od 1. do 3. razreda osnovne šole (prvo vzgojno-izobraževalno obdobje) je pomembno tako za razvijanje sposobnosti pravilne uporabe učbenikov in delovnih zvezkov v šoli kot tudi samostojno za učenje doma. Njihova vsebina in metodično-didaktična zasnova je tako ključnega pomena, saj so učbeniška gradiva prevladujoče učno sredstvo. Zelo pomembno je, da učbeniška gradiva za glasbeno umetnost vsebujejo dejavnosti in naloge, ki uresničujejo cilje iz Učnega načrta za glasbeno vzgojo (2011). Učni načrt je deljen na vzgojno-izobraževalna obdobja in še bolj podrobno na posamezna področja glasbenih dejavnosti (izvajanje, ustvarjanje in poslušanje). Bistveno je, da so ta glasbena področja zastopana tudi v učbeniških gradivih. V raziskavi smo raziskali možnost, v kolikšni meri izbrana učbeniška gradiva za pouk glasbene umetnosti od 1. do 3. razreda osnovne šole uresničujejo cilje na področjih glasbenih dejavnosti. Za izvedbo raziskave smo uporabili deskriptivno metodo. Za analizo učbeniških gradiv smo oblikovali in uporabili kriterije. Ti temeljijo na presoji, katere operativne cilje je možno uresničiti ob uporabi gradiv. Obdelavo podatkov smo izvedli kvantitativno na osnovi deskriptivne statistike. Ugotovili smo, da ne obstajajo statistično pomembne razlike med učbeniškimi gradivi različnih založb glede števila ciljev, ki jih je možno uresničiti na področju glasbene dejavnosti izvajanja, ustvarjanja ali poslušanja ob uporabi gradiv.
Keywords: glasbena umetnost, učbeniška gradiva, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, učni načrt za glasbeno vzgojo, učni cilji za glasbeno umetnost
Published in DKUM: 02.08.2024; Views: 101; Downloads: 24
.pdf Full text (4,11 MB)

4.
Socialni cilji kot dejavnik razlik v izvajanju medvrstniškega nasilja v obdobju zgodnjega mladostništva : magistrsko delo
Tinkara Koračin, 2024, master's thesis

Abstract: Socialni cilji mladostnike usmerjajo k doseganju želenega socialnega položaja v vrstniški skupini – pogostokrat preko izvajanja medvrstniškega nasilja. Namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kako se učenci glede na izraženost socialnih ciljev razlikujejo v izvajanju medvrstniškega nasilja, negotovosti zaradi socialnega položaja in zaznani opori vrstnikov, ter preveriti, ali spol igra vlogo moderatorja v odnosu med socialnimi cilji in izvajanjem medvrstniškega nasilja. V naši raziskavi je sodelovalo 6244 učencev 8. in 9. razreda iz 118 slovenskih šol, ki so rešili baterijo vprašalnikov, sestavljeno iz Vprašalnika medvrstniških odnosov: nasilno vedenje (APRI-BT), Revidiranega vprašalnika medvrstniških odnosov: spletno nasilno vedenje, Lestvice socialnih ciljev, Lestvice negotovosti zaradi socialnega položaja in Lestvice zaznane opore. Rezultati so pokazali, da učenci z višje izraženimi cilji priljubljenosti izvajajo več nasilja v primerjavi z ostalimi in poročajo o več negotovosti zaradi socialnega položaja, učenci z višje izraženimi cilji naklonjenosti pa izvajajo manj nasilja ter poročajo o več zaznane opore vrstnikov. Dekleta v višji meri izražajo socialne cilje naklonjenosti, fantje pa socialne cilje priljubljenosti. Spol se je izkazal kot pomemben napovednik v odnosu med socialnimi cilji priljubljenosti in izvajanjem nasilja tako pri fantih kot pri dekletih, a je učinek pri fantih večji. Na podlagi navedenih ugotovitev predlagamo določene preventivne ukrepe, ki bi pripomogli k zmanjševanju pojavnosti medvrstniškega nasilja, in spodbujamo k nadaljnjemu raziskovanju socialnih ciljev.
Keywords: socialni cilji priljubljenosti, socialni cilji naklonjenosti, medvrstniško nasilje, zaznana opora, negotovost zaradi socialnega položaja, mladostniki
Published in DKUM: 08.07.2024; Views: 148; Downloads: 29
.pdf Full text (742,02 KB)

5.
Pomembnost trajnostnega poročila za hčerinsko podjetje Wolford : magistrsko delo
Brigita Sever, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali tematiko trajnostnega razvoja in pomembnost trajnostnega poročila za tekstilno hčerinsko podjetje. Ob proučevanju tematike smo ugotovili, da se definicije in smernice razlikujejo glede na stališča avtorjev, vse pa delujejo v korist naravnega okolja in družbe. S pridobljenimi teoretičnimi spoznanji smo zbrali obstoječe informacije za trajnostno poročilo hčerinskega podjetja. Na osnovi 17 ciljev trajnostnega razvoja, predlaganih s strani Združenih narodov, smo za podjetje definirali povezave podjetja s cilji. S pomočjo pridobljenih podatkov in povezanih ovrednotenih ciljev smo oblikovali ustrezne ukrepe. Te pa smo povezali in jih razdelili na tematske sklope. S pomočjo pridobljenih podatkov smo izdelali SWOT analizo na osnovi katere lahko podjetje gradi na prednostih, odpravlja pomanjkljivosti, izkorišča priložnosti in se izogiba tveganjem. Zaenkrat takšno poročilo še ni potrebno, je pa za podjetje pomembno, da lahko sistematično vodi podatke, jih spremlja in definira ustrezne ukrepe za trajnostni razvoj podjetja.
Keywords: trajnostni razvoj, trajnostno poročilo, cilji trajnostnega razvoja, tekstilno podjetje, hčerinsko podjetje, družbena odgovornost
Published in DKUM: 15.02.2024; Views: 416; Downloads: 46
.pdf Full text (2,07 MB)

6.
Smernice za podporo pri načrtovanju in izvajanju projektov za doseganje ciljev trajnostnega razvoja
Saša Strmšnik, 2023, master's thesis

Abstract: V zadnjem desetletju je trajnostni razvoj postal globalen trend, ki v veliki meri vpliva na delovanje podjetij in je povzročil že številne spremembe na gospodarskem trgu. Vendar je družbene in okoljske razsežnosti trajnosti kljub veliki priljubljenosti težko celovito integrirati v programe in projekte. V magistrski nalogi zato proučujemo vidike trajnosti in ugotavljamo, kako jih podjetja vključujejo v svoje delovanje. Prav tako želimo opredeliti pojem korporativne družbene odgovornosti in ugotoviti, kako le-ta vpliva na delovanje podjetja in oblikovanje poslovnih strategij. Ugotoviti želimo, v kolikšni meri se podjetja zavedajo pomembnosti trajnostnega poslovanja in ali ga implementirajo tudi v svojih operativnih procesih. Delo se prav tako dotika povezave med stilom vodenja ter intenziteto in uspešnostjo vpeljevanja ciljev trajnostnega razvoja v razvojne projekte. V empiričnem delu bomo z raziskavo identificirali ključne prednosti, slabosti ter izzive implementacije ciljev trajnostnega razvoja in ugotavljali, ali lahko trajnostno poslovanje res zagotovi konkurenčno prednost. Namen magistrskega dela je razviti okvir, ki bo podjetjem pomagal prepoznati trajnostne priložnosti in bo zagotovil učinkovito implementacijo trajnostne poslovne strategije. Raziskava bo prav tako identificirala ključne smernice za podporo načrtovanju in izvajanju projektov za doseganje trajnostnega razvoja.
Keywords: trajnostni razvoj, cilji trajnostnega razvoja, korporacijska družbena odgovornost, projektni management, konkurenčnost, trajnostno vodenje, trajnostna strategija
Published in DKUM: 27.10.2023; Views: 419; Downloads: 69
.pdf Full text (2,52 MB)

7.
Analiza oglaševanja in pospeševanja prodaje v podjetju Terme Olimia, d.d.
Tamara Zorenč, 2023, master's thesis

Abstract: Marketinško komuniciranje je v sodobnem času ena ključnih komponent v procesu trženja in tega se morajo dobro zavedati v podjetjih. Na poti doseganja zastavljenih ciljev je zelo pomembno, kako ima podjetje začrtane marketinške komunikacijske poti. V želji po konkurenčni prednosti na trgu mora podjetje stremeti k prilagajanju ciljni skupini odjemalcev in slediti sodobnim trendom. Vsekakor je želja vsakega uspešnega podjetja, da ustvari čim večji dobiček in posledično lažje ustvarja konkurenčno prednost oziroma jo samo še povečuje. V sodobnem času sta zelo pomembna način in kakovost informiranja potrošnikov. Podjetja poskušajo z informiranjem pridobiti nove potrošnike ter ustreči njihovim željam in potrebam. Vsekakor morajo podjetja spominjati in prepričati že obstoječe odjemalce, da ponovno kupijo izdelek oziroma koristijo storitev. V magistrskem delu smo preučevali del marketinškega spleta. Zaradi obširnosti področja smo se podrobneje opredelili na oglaševanje in pospeševanje prodaje. Glavni cilj magistrske naloge je bil ugotoviti, kako ter na kakšen način v podjetju Terme Olimia, d. d. oglašujejo in katera orodja že uporabljajo za pospeševanje prodaje. Skozi magistrsko nalogo smo opredelili teoretična spoznanja o oglaševanju in pospeševanju prodaje. Opredelili smo cilje oglaševanja ter možne načine uporabe oglaševanja za podjetja. Sočasno smo preučili še prednosti ter slabosti oglaševanja za podjetja. Skozi teoretična spoznanja smo prav tako opredelili cilje pospeševanje prodaje. Definirali smo njegove prednosti in slabosti ter našteli in opredelili orodja, ki jih podjetja lahko uporabijo za pospeševanje prodaje v podjetju. V praktičnem delu magistrske naloge smo našteli in opisali metode oglaševanja, ki jih podjetje uporablja, ter podali različne primere oglaševanja v podjetju. Nadaljevali smo z raziskovanjem, katera orodja za pospeševanje prodaje podjetje uporablja, ter podali praktične primere uporabe le-teh. V zadnjem delu magistrske naloge smo izvedli analizo anketnega vprašalnika. Z anketo smo anketirance spraševali o poznavanju podjetja Terme Olimia, d. d. Anketirance smo povprašali o načinih oglaševanja in pospeševanja prodaje, ki jih zaznajo za podjetje. Povprašali smo jih, katera orodja oziroma načini oglaševanja in pospeševanja prodaje bi jim najbolj ustrezala ter pritegnila njihovo pozornost. Podjetje Terme Olimia, d. d. je uspešno podjetje, ki je prepoznavno na domačem kot tudi na tujem trgu. Vedno stremijo k doseganju konkurenčne prednosti in svoje odjemalce vedno znova presenečajo z novimi ponudbami. Svojim gostom ponujajo vedno večje udobje in s tem tudi dosegajo dobre finančne cilje.
Keywords: marketinško komuniciranje, oglaševanje, cilji oglaševanja, pospeševanje prodaje, orodja pospeševanja prodaje.
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 412; Downloads: 108
.pdf Full text (3,19 MB)

8.
Trajnostni razvoj v Sloveniji: analiza medijskih objav in vpliv le-teh na ozaveščenost javnosti : magistrsko delo
Gabrijela Cojzer, 2023, master's thesis

Abstract: V zaključnem delu smo se posvetili analizi medijske pokritosti ciljev trajnostnega razvoja v Sloveniji v obdobju 2018–2022. Z metodo kvantitativne analize medijskih objav in anketiranja smo pridobili vpogled v stopnjo zavedanja javnosti glede teh ciljev. Izsledki razkrivajo, da je cilj »Partnerstvo za doseganje ciljev trajnostnega razvoja« dominiral v medijski pokritosti. Statistična analiza je razkrila korelacijo med starostjo respondentov in njihovim zavedanjem o ciljih, medtem ko izobrazba ni pokazala statistično pomembnega vpliva. Na podlagi rezultatov predlagamo diverzifikacijo medijske pokritosti ciljev in segmentirane ozaveščevalne kampanje glede na starostne skupine.
Keywords: Trajnostni razvoj, cilji trajnostnega razvoja, medijska objava, ozaveščenost.
Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 416; Downloads: 40
.pdf Full text (2,37 MB)

9.
Private forest owner willingness to mobilise wood from dense, small-diameter tree stands
Matevž Triplat, Satu Helenius, Ruben Laina, Nike Krajnc, Thomas Kronholm, Zdenka Ženko, Teppo Hujala, 2023, original scientific article

Abstract: Forests are a source of renewable biomass, and their utilisation will play a vital role in the transition towards a climate-neutral economy. Small-diameter tree management could contribute to this transition via providing renewable biomass for sustainable uses and fostering tree growth towards long-lifecycle bioproducts. The utilisation of small-diameter trees in the EU is still low since new technologies and work models are required to make the operations economically profitable, environmentally sound, and socially attractive. The supply of biomass from small-diameter tree stands is dependent on forest owners with diverse perceptions on their forests and diverse ownership objectives. However, there is scarce research on forest owner perceptions on small-diameter tree management, which encompasses home consumption, self-active work, and commercial forestry services. A survey in four EU countries was designed to identify the main factors affecting the motivation of forest owners to mobilise biomass from small-diameter stands. Factor and clustering analyses were used to identify four forest owner segments: weakly-engaged traders, well-being seekers, self-active profit-seekers, and well-informed service users. The willingness to utilise biomass from small-diameter tree stands and participate in the market was shaped by forest owner knowledge of forestry, economic and socio-cultural motivations, and sensitivity to service offerings. Forest owner preferences for market participation are heterogenous, and thus different policy implementation approaches are needed and proposed.
Keywords: profili strank, faktorska analiza, gozdarske storitve, upravljavski cilji, biomasa, komunikacijske strategije, customer profiles, factor analysis, forestry services, management objectives, biomass, communication strategies
Published in DKUM: 10.07.2023; Views: 475; Downloads: 35
.pdf Full text (1,51 MB)
This document has many files! More...

10.
Transformacija kadrovskega managementa
2023, proceedings

Abstract: Znanstvena monografija Transformacija kadrovskega managementa razčlenjuje področja delovanja kadrovskega managementa, ki so bila izpostavljana zadnja leta spremembam v okolju. V sklopu kadrovskega managementa se uporabljajo novi pristopi in načini delovanja, ki izhajajo iz možnosti uporabe informacijske tehnologije in sprememb na globalnem tegu dela. Vsebina znanstvene monografije Transformacija kadrovskega managementa razčlenjuje problematiko izzivov dolgožive družbe, ki na področju kadrovskega managementa zahteva vpeljavo sprememb načinov dela starejših zaposlenih. To zahteva prilagoditev ključnih delovnih ciljev delovnih mest, kar poseže v definiranje in preoblikovanje opisov delovnih mest. Pričajoča znanstvena monografija obravnava tudi spremembe v delovanju zaposlenega zaradi razvoja informacijske tehnologije. Le ta je povzročila spremembe v delovanju zaposlenega, ki ga zaradi različnih načinov dela imenujemo hibridni zaposleni in ga lahko primerjamo z hibridnim potrošnikom. Uporaba sodobnih tehnologij je uvedla spremembe tudi na področju izobraževanja, ki omogočajo kadrovskemu managementu razvoj pametnih učnih okolij in s tem individualen način učenja.
Keywords: kadrovski management, hibridni zaposleni, dolgoživa družba, ravnanje s starejšimi zaposlenimi, delovno mesto, ključni cilji, pametno izobraževanje, pametna pedagogika
Published in DKUM: 15.03.2023; Views: 646; Downloads: 93
.pdf Full text (3,95 MB)
This document has many files! More...

Search done in 0.38 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica