| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Cestno-vremenski sistemi ter njihova implementacija v mesto Kranj
Anže Zavrl, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Zimska služba velja za eno zahtevnejših nalog vzdrževanja cest. Temu botruje dejstvo, da je v zimskem času stanje cest zaradi hitro spreminjajočih se vremenskih dejavnikov izjemno nestanovitno in s tem tudi nepredvidljivo. Cestno vremenski sistemi, ki jih bomo predstavili v tem diplomskem delu, so idealni pripomoček zimske službe. Omogoča namreč stalen nadzor nad dejanskim stanjem cest ter vremenskimi dejavniki, ki nanjo vplivajo. Viri nakazujejo, da uporaba CVIS doprinese k informiranosti vzdrževalcev ter voznikov in s tem tudi k optimalni rabi strojev, opreme, surovin ter zaposlenih. Posledično tako omogoča tudi zmanjšati stroške vzdrževanja cest ter negativne vplive na infrastrukturo in okolje. Omenjene prednosti sistema so nas prepričale, da skozi diplomsko delo poizkušamo tudi sami navidezno implementirati CVIS v MO Kranj. Projekt smo začeli z definiranjem naravnogeografskih in infrastrukturnih dejavnikov, ki vplivajo na nastanek nevarnih voznih razmer ter kritičnih točk. S tem pa smo tudi definirali okolja, ki naj bi bila primernejša za namestitve cestno-vremenskih postaj. Lokacija slednjih naj bi bila izredno pomembna tudi zaradi dejstva, da merilne postaje predstavljajo ključni člen, preko katerega sistem črpa cestno-vremenske podatke. V nadaljevanju smo tudi sami poizkušali poiskati lokacije, primerne za postavitev CVP v MO Kranj. S pomočjo orodja GIS smo primerjali prostorske podatkovne plasti okolij, ki potencirajo nastanek nevarnih voznih razmer s podatkovnimi plastmi cest. Skozi omenjene poizvedbe smo pridobili rezultate, podatkovne plasti z najbolj izpostavljenimi cestnimi odseki. V zaključku diplomskega dela smo preučili tudi nadaljnje možnosti posodobitev ter nadgrajevanja CVIS, ter izpostavili priložnosti, ki jih implementirani sistemi lahko ponudijo prihodnjim ITS.
Keywords: zimsko vzdrževanje, CVIS, cestno-vremenske postaje, izpostavljena mesta, kritične točke
Published: 02.08.2018; Views: 478; Downloads: 62
.pdf Full text (3,81 MB)

2.
DELOVANJE ZIMSKE POSIPNE SLUŽBE Z UPORABO VREMENSKIH PODATKOV
Matej Šteblaj, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava problematiko, kako zagotoviti primerno in pravočasno porabo posipnega materiala za zimsko vzdrževanje cest. Na primeru cestnega podjetja Nova Gorica je bila izdelana analiza trenutnega stanja, popis trenutno uporabljenih modelov in primerjava tega z dejanskim stanjem. Na podlagi trenutnega modela je bil predlagan nov model, z utežnimi koeficienti, ki se v primerjavi z obstoječim, bolje približa dejanskemu stanju hkrati pa vključuje vpliv specifičnih vremenskih pogojev za posamezne cestne odseke. Predlagani model tudi zmanjša porabo posipnega materiala in obremenitev le tega na okolje, hkrati pa naredi posip ekonomsko učinkovitejši.
Keywords: zimsko vzdrževanje cest, vremenske postaje, vplivni dejavniki, Cestno podjetje Nova Gorica
Published: 30.09.2016; Views: 948; Downloads: 73
.pdf Full text (861,93 KB)

3.
Search done in 0.1 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica