| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 74
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
Intermodalni transport v podjetju gorenje d.d.
Teja Janžovnik, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Količina pretovorjenega blaga s cestnim transportnim sredstvom se iz leta v leto povečuje. Posledično prihaja do večjega onesnaževanja zraka, slabšanja infrastrukture, prometnih nesreč in s tem tudi do zamud, poškodb tovora ter dodatnih stroškov. Da bi se države in podjetja temu izognile, so začele uporabljati nove sodobne tehnologije in kombinirani oziroma intermodalni transport. Nekatere evropske države že s pridom izkoriščajo bimodalno tehnologijo in uvedbo novih prevoznih sredstev. Za dolga potovanja (tovor blaga) se največkrat odločijo za uporabo železnic in ceste. Cesta prinaša to prednost, da tovor potuje »od vrat do vrat«, s čimer ni vmesnih manipulacij in ne prihaja do poškodb tovora. Železnica lahko nemoteno prevaža tovor kadarkoli, saj ni prepovedi voženj ob določenih urah in praznikih kot na cesti. Tovor je tudi bolje zavarovan, vendar pa je potrebna dvojna manipulacija.
Keywords: intermodalni transport, cestni transport, železniški transport, Gorenje, bimodalna tehnologija
Published: 14.01.2020; Views: 479; Downloads: 76
.pdf Full text (681,05 KB)

2.
Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Zerina Karajbić, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Keywords: 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Published: 13.01.2020; Views: 427; Downloads: 39
.pdf Full text (1,41 MB)

3.
Problematika proizvodnje emisij co2 kontejnerskih ladij v primerjavi s cestnim kontejnerskim transportom
Iris Čeh, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi je zajeta primerjava emisij CO2 iz ladijskega transporta v primerjavi s cestnim, kjer je fokus na kontejnerskem transportu.
Keywords: emisije CO2, ladijski transport, cestni transport, kontejnerizacija, onesnaženje
Published: 07.01.2020; Views: 323; Downloads: 38
.pdf Full text (1,01 MB)

4.
Alternativna cestna tovorna vozila
Alen Karo, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Okoljska problematika postaja v svetu vse bolj aktualna. Ljudje smo s svojim delovanjem začeli spreminjati svet v negativno smer, kar se nam vrača v obliki podnebnih sprememb. Eden izmed največjih dejavnikov, ki povzročajo onesnaževanje, je transport, ki je zelo pomemben za delovanje celotnega svetovnega gospodarstva. Čeprav večino našega planeta prekriva voda, je največ blaga še vedno prepeljanega po cesti. Cestni transport, v katerem so največji dejavniki tovorna vozila na fosilna goriva, onesnažuje okolje z izpusti toplogrednih plinov, delci PM, črnim ogljikom ter hrupom. Z namenom zmanjšanja vseh teh vplivov so se začeli pojavljati tudi alternativni viri pogonov. Največji potencial so proizvajalci tovornih vozil prepoznali v elektriki in plinu. Prva pride v poštev le pri mestni distribuciji, medtem ko je plin primeren tudi za prevoze na daljše razdalje. Tako iz tujine kot iz Slovenije izhajajo primeri dobrih praks, saj so se nekatera transportna podjetja že odločila za nakup alternativnega tovornega vozila. Do popolnega nadomestka oz. prehoda na alternativne vire pogonov nas še vedno loči veliko časa, saj je treba izpopolniti področje infrastrukture in zakonodaje.
Keywords: transport, cestni transport, onesnaževanje, alternativni viri
Published: 30.07.2019; Views: 434; Downloads: 55
.pdf Full text (2,28 MB)

5.
Optimizacija dostavnih mest in poti v urbanih območjih na osnovi manhattanske metrike in mehke logike
Tomislav Letnik, 2019, doctoral dissertation

Abstract: V disertaciji rešujemo problem statistično optimalnega števila in lokacij dostavnih mest ter optimalnega vodenja tovornih vozil v procesu mestne dostave. Za iskanje optimalnega števila in pozicij dostavnih mest v doktorski nalogi razvijemo večparametrični model idealiziranega mesta. Model obravnava urbano območje velikosti 1 km2 in temelji na metodi vzorčenja latinske hiperkocke za razporeditev strank vzdolž izbrane ortogonalne prometne mreže. Določanje statistično najprimernejših lokacij dostavnih mest temelji na algoritmu mehkega grozdenja c-sredin. Parametrične analize so pokazale statistično značilne geometrijske vzorce optimalnih dostavnih mest. Izkazalo se je, da so identificirani vzorci robustni glede gostote strank in gostote prometne mreže. Problem določanja dostavnih mest je intimno povezan s problemom pokritja. Obravnavan je pomemben mejni primer pokritja mreže z dokazom optimalnosti pokrivnega števila. V disertaciji je podana tudi optimalna konstrukcija limitnega primera na poljubni pravokotni mreži. Model določanja števila in lokacij dostavnih mest je nadgrajen s funkcijo optimalnega vodenja tovornih vozil. Ključna predpostavka modela so štiri vstopno/izstopna vrata v mesto ter pri vsakem obisku mesta največ trojna dostava iz dostavnih mest (t.j. trem različnim strankam). Glede izbire dostavnega mesta sta bila uporabljena dva principa, ki temeljita na rezultatu algoritma mehkega grozdenja c-sredin: (i) trdi – vedno se izbere dostavno mesto, ki je najbližje stranki, (ii) mehki –omogoča tudi izbiro dostavnih mest z nižjimi pripadnostnimi vrednostmi. Problem določitve optimalne transportne poti je rešen s pomočjo nabora izvirnih celoštevilskih linearnih programov. Rezultati simulacij za trojno dostavo kažejo, da skupne razdalje prevoženih poti niso značilno odvisne od števila potencialnih dostavnih mest, jih je pa mogoče pomembno zmanjšati z mehkih pristopom, vendar na račun daljših prehojenih razdalj. Izkaže se, da je najbolje uporabiti mehki pristop pri relativno velikem številu potencialnih dostavnih mest. Model je bil prilagojen tudi za reševanje konkretnega praktičnega problema na primeru mesta Lucca, v Italiji. Za obravnavano mesto smo izdelali usmerjen graf prometnega omrežja, potencialne lokacije dostavnih mest so bile določene na osnovi dostopnosti in prostorskih možnosti. Za generiranje povpraševanja po dostavah je bil razvit simulator, uvedena je bila tudi procedura rezerviranja dostavnih mest in simulacija čakalne vrste vozil zunaj mesta v primeru omejene kapacitete in zasedenosti dostavnih mest. Izračunani so bili časovni in energijski prihranki. S ciljem realizacije predlaganih rešitev je v nalogi predstavljen tudi koncept informacijskega sistema, ki temelji na uporabi mobilnih naprav in omogoča vodenje dostavnega vozila in s tem upravljanje procesa dostav v realnem času. Na koncu doktorske naloge so podane ključne ugotovitve in predlagani koraki za nadaljnje raziskovanje.
Keywords: cestni transport, mestno središče, dostava tovora, dostavno mesto, vodenje vozila, določanje lokacije, optimizacija, modeliranje, mehka logika
Published: 05.03.2019; Views: 910; Downloads: 122
.pdf Full text (8,83 MB)

6.
Modeliranje in optimizacija distribucijskega omrežja za transport modnih izdelkov
Tadej Bratina, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na analizo nekaterih značilnosti distribucijskega omrežja slovenskega trgovca z modnimi izdelki in na izgradnjo ter optimizacijo modela njegovega distribucijskega omrežja. Zaradi zapletenosti procesa pridobivanja podatkov in kompleksne kvantitativne optimizacijske metodologije smo se osredotočili na zgolj 9 vozlišč distribucijskega omrežja, ki sicer dobro predstavljajo značilnosti in karakteristike omrežja ter omogočajo vpogled v delovanje podjetja, ki se ukvarja s prodajo modnih izdelkov, za izvajanje transportnih storitev pa najema zunanje izvajalce. V diplomskem delu smo do potankosti predstavili kvantitativno metodologijo, ki smo jo uporabili za izgradnjo optimizacijskega modela distribucijskega omrežja, prav tako pa smo transparentno predstavili način pridobivanja podatkov, ki smo jih pridobili z zgrajenega modela distribucijskega omrežja v geografskem informacijskem sistemu, s strani slovenskega trgovca z modnimi izdelki in s strani mednarodnega logističnega in transportnega podjetja. Na podlagi pridobljenih podatkov smo lahko do potankosti analizirali značilnosti distribucijskega omrežja, izgradili kvantitativni model in ga optimizirali s pomočjo Excelovega Reševalnika, na koncu pa tudi predstavili optimalne rešitve oz. organizacijske verzije enostavnega in kombiniranega modela distribucijskega omrežja. Najpomembnejša ugotovitev diplomskega dela je, da obstajajo pomembne razlike med karakteristikami stroškovnih podatkov, če so ti podani s strani transportnega podjetja, ali pa so podani s strani podjetja, ki za transport najema zunanje izvajalce. Ko so podatki podani s strani transportnega podjetja, vedno obstaja močna korelacija med transportno razdaljo in stroški transporta, medtem ko te korelacije pri podatkih slovenskega trgovca z modnimi izdelki praktično ni. To se pokaže tudi v optimalnih rešitvah modela distribucijskega omrežja, ugotovitev pa nasprotuje dosedanjim rezultatom preteklih raziskav in s tem odpira nove možnosti za nadaljnje raziskave.
Keywords: distribucijsko omrežje, optimizacijski model, cestni tovorni transport, transportni stroški, transport modnih izdelkov
Published: 28.02.2019; Views: 421; Downloads: 61
.pdf Full text (1,83 MB)

7.
Pravni položaj delavcev v transportni dejavnosti
Petra Zupančič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Proces globalizacije je v koraku s spremembami v družbi, politiki in ekonomiji vodil do velikih napredkov na področju povezovanja gospodarskih središč v svetu, zaradi česar se je povečala potreba po cenovno dostopnem prevoza blaga, ki je postal ključna sestavina gospodarskega razvoja na nacionalni in globalni ravni. Cestno transportni sektor ureja veliko uredb in direktiv, katerih cilj je poenotenje delovnopravne ureditve položaja delavcev v transportni dejavnosti in pravice, ki pripadajo mobilnim delavcem na podlagi sklenjenih delovnih razmerij. Delo voznikov transportnih vozil zaradi mobilne narave dela predstavlja posebno področje v delovnem pravu in delovnopravnih razmerjih. V diplomskem delu se osredotočam na posebnosti, ki jih poleg Zakona o delovnih razmerjih na področju mobilnih delavcev prinašajo določbe Zakona o delovnem času in obveznih počitkih mobilnih delavcev ter o zapisovalni opremi v cestnih prevozih in skozi aktualno sodno prakso analiziram kršitve delovnopravne zakonodaje. Ob tem pa izpostavljam tudi pereč problem socialnega dumpinga v transportnem sektorju, ki vpliva na splošen upad socialne varnosti voznikov tovornih vozil.
Keywords: transport, cestni transport, mobilni delavec, socialni dumping, letter-box podjetja, tahograf, delovno razmerje
Published: 21.09.2018; Views: 676; Downloads: 100
.pdf Full text (900,56 KB)

8.
Varnost voznikov tovornih vozil v cestnem prometu
Aleksandar Vulović, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: Primarni cilj diplomskega dela Varnost voznikov tovornih vozil v cestnem prometu je bilpoiskati rešitve, s katerimi bi pravočasno preprečili škodne dogodke, povezane z voznikom, transportnim podjetjem in naročnikom. V uvodu smo najprej predstavili teoretična izhodišča o transportu in cestnem prometu, opredelili smo tudi udeležence v cestnem prometu. Raziskali smo tudi slovenskepredpise, ki urejajo področje cestnega transporta in prometa, predvsem smo raziskovali področje delovnega časa, prisilnih počitkov in vse faktorje, ki bi lahko vplivali na psihofizično stanje voznika, ki lahko v primeru slabega psihofizičnega stanja povzroči škodni dogodek. Določili smo tudi nevarnosti, katerim je voznik tovornega vozila izpostavljen, in s pomočjo le-teh opredelili rešitve, s katerimi bi lahko v veliki meri preprečili škodne dogodke. Rešitve smo pridobivali s pomočjo strokovne literature, svetovnega spleta in lastnih idej
Keywords: transport, cestni promet, voznik tovornega vozila, delodajalec, škodni dogodki
Published: 03.08.2018; Views: 760; Downloads: 109
.pdf Full text (291,62 KB)

9.
Možnosti uvedbe stranskega nakladalca za potrebe distribucije in manipulacije kontejnerjev v podjetju Gorenje d. d.
Primož Omerzu, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava možnosti uvedbe stranskega nakladalnika v logistični proces podjetja Gorenje d. d. Opisane in predstavljene so značilnosti in trendi razvoja kontejnerskega transporta na splošno, poseben povdarek pa je posvečen analizi obsega in strukture kontejnerskega transporta v Sloveniji. Na osnovi podrobne analize kontejnerskega transporta podjetja Gorenje d. d. smo identificirali problematična področja in prikazali možnosti in prednosti uporabe tehnologije stranskega nakladalnika v intermodalne logistične procese tega podjetja. Dodatno smo izračunali možne prihranke, če bi se storitve izvajale z izbrano tehnologijo.
Keywords: stranski nakladalnik, kontejner, intermodalni transport, cestni prevoz, optimizacija, tehnologije
Published: 29.09.2016; Views: 747; Downloads: 64
.pdf Full text (3,61 MB)

10.
ORGANIZIRANJE LOGISTIČNIH PROCESOV V TRANSPORTNEM PODJETJU
Nataša Tolar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Transport je zelo pomembna gospodarska dejavnost, ki je omogočila globalizacijo gospodarstva. Najbolj fleksibilna vrsta transporta je cestni transport. Glavna prednost cestnega transporta je njegova velika dostopnost, ki jo omogoča razširjenost cestne mreže. Cestni transport se v primerjavi z drugimi vrstami transporta najlaže prilagaja času in prostoru pri prevozu na daljše in krajše razdalje. Vendar pa je vedno večja konkurenca v cestnem tovornem prometu povzročila, da morajo transportna podjetja nenehno spremljati razmere na trgu in se prilagajati spremembam in vedno novim zahtevam. Transportna podjetja morajo biti zaradi nenehnih pritiskov na cene prevozov, stroškovno vedno bolj učinkovita. To pomeni, da morajo stalno optimizirati stroške, glede na prihodke, ki jih imajo. Vedno večja konkurenca je povzročila tudi nenehen pritisk na kakovost opravljenih storitev. To pomeni, da je zelo pomembna točnost dobav in dostava pošiljk brez poškodb, ki bi bile posledica malomarnosti transportnega podjetja. Vedno višji okoljski standardi so povzročili, da morajo podjetja nenehno vlagati v ekološko varne kamione, kar pomeni za podjetje velike stroške. V diplomski nalogi je obravnavan mednarodni cestni transport na območju Evropske unije ter organizacija transporta v podjetju Jurčič & Co., d.o.o., ki je eno največjih transportnih podjetij v Sloveniji in sodi v sam vrh v mednarodnem cestnem transportu na področju EU.
Keywords: cestni transport, konkurenca, dodatne storitve, zniževanje stroškov, nevarne snovi, odpadki
Published: 21.07.2016; Views: 779; Downloads: 119
.pdf Full text (1,04 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica