| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 28
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Priprava transporta za izvoz blaga na primeru strojne industrije
Xhevat Zumeri, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu bomo skušali predstaviti pripravo, pakiranje in potrebno dokumentacijo za izvoz blaga iz izbranega podjetja. Namen diplomskega dela je izbrati primerne materiale, ki so okolju prijazni, in pripraviti tovor na izvoz, pri tem pa skrajšati čas manipulacij med pripravo tovora. V prvem delu bomo predstavili nekaj teoretičnih osnov, ki se navezujejo na našo nalogo in so ključnega pomena za teme pakiranja, manipuliranja in dokumentacije, ki jih potrebujemo. V diplomskem delu bodo predstavljene potrebne dokumentacije treh različnih vrst prevoza, in sicer gre za potrebno dokumentacijo za cestni promet, zračni promet in pomorski promet. S pomočjo pridobljenega teoretičnega znanja in pridobljenega znanja skozi praktično usposabljanje in zaposlitev v podjetju bomo predstavili dejansko stanje in način pakiranja ter manipuliranja. Na koncu diplomskega dela bomo podali kritično analizo in predlog rešitve za opisani problem. Končni cilj diplomskega dela je podati najboljšo rešitev glede na način pakiranja in uporabo pravih materialov, ki so okolju prijazni, skrajšati čas pakiranja in uskladiti proces manipuliranja ter pakiranja.
Keywords: pakiranje, manipuliranje, dokumentacija, cestni prevoz, zračni prevoz, pomorski prevoz
Published: 10.07.2020; Views: 165; Downloads: 34
.pdf Full text (3,60 MB)

2.
Problematika pri prevozu nevarnega blaga
Aljaž Žagar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Prevoz nevarnih snovi je zaradi vseh predpisov, ki urejajo to področje zelo kompleksen proces. V slučaju prometne nesreče z udeležbo vozila, ki prevaža nevarno blago lahko pride do hudih prometnih nesreč in s tem tudi do nevarnega in škodljivega reagiranja ter delovanja posameznih nevarnih snovi na okolje in ljudi. Upravičeno lahko sklepamo, da so za nastanek nevarnih posledic odgovorni prav vozniki nevarnega blaga saj so pogosto premalo izobraženi in usposobljeni za prevoz le tega. Predvidevamo, da so ti vozniki preporedko ustavljeni in kontrolirani s strani policistov saj v večini primerov tudi sami policisti nimajo ustreznega znanja in potrebnih usposabljanj za nadzor nad prevozom nevarnega blaga. Problem, ki ga obravnavamo pri tej diplomski nalogi je predvsem nestrokoven prevoz nevarnih snovi v cestnem prometu s strani voznikov kot tudi pomanjkanje kontrole nad prevozom nevarnega blaga s strani policistov. Na praktičnem primeru prevoza nevarnega blaga smo prikazali do kakšnih posledic lahko pride če se takšen prevoz izvaja nestrokovno. Namen in cilj tega diplomskega dela je tudi opozoriti na morebitne nesreče in hude posledice, ki lahko nastanejo pri nepravilnem prevozu nevarnega blaga. Zaradi tega želimo širši javnosti predstaviti načine postopanja z nevarnim blagom v slučaju nesreče, ker imajo lahko le te katastrofalne posledice za zdravje ljudi in nevarno delujejo na naravo in okolje.
Keywords: diplomske naloge, prevoz, nevarno blago, cestni promet
Published: 13.02.2019; Views: 665; Downloads: 186
.pdf Full text (1,01 MB)

3.
POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Tine Šrot, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt. V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi. Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu. Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati. Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost. Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok.
Keywords: Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe.
Published: 18.11.2016; Views: 1328; Downloads: 171
.pdf Full text (1013,77 KB)

4.
Možnosti uvedbe stranskega nakladalca za potrebe distribucije in manipulacije kontejnerjev v podjetju Gorenje d. d.
Primož Omerzu, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga obravnava možnosti uvedbe stranskega nakladalnika v logistični proces podjetja Gorenje d. d. Opisane in predstavljene so značilnosti in trendi razvoja kontejnerskega transporta na splošno, poseben povdarek pa je posvečen analizi obsega in strukture kontejnerskega transporta v Sloveniji. Na osnovi podrobne analize kontejnerskega transporta podjetja Gorenje d. d. smo identificirali problematična področja in prikazali možnosti in prednosti uporabe tehnologije stranskega nakladalnika v intermodalne logistične procese tega podjetja. Dodatno smo izračunali možne prihranke, če bi se storitve izvajale z izbrano tehnologijo.
Keywords: stranski nakladalnik, kontejner, intermodalni transport, cestni prevoz, optimizacija, tehnologije
Published: 29.09.2016; Views: 650; Downloads: 62
.pdf Full text (3,61 MB)

5.
"OZELENITEV" VOZNEGA PARKA PODJETJA AVTOBUSNI PREVOZI JOŽICA CAFUTA S.P.
Davorin Lesjak, 2014, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu »Ozelenitev« voznega parka podjetja Jožica Cafuta s. p., smo reševali problematiko ozelenitve voznega parka podjetja. V uvodu smo predstavili izhodišča diplomskega dela, predstavljen je opis problema, cilji in teze diplomskega dela. Nadaljevali smo s predstavitvijo okolja, predpostavkami in omejitvami ter metodami dela. V teoretičnem delu smo navedli nekaj definicij logistike in opisali razliko med prometom in transportom. Opisali smo različne vrste komercialnih potniških prevozov, predvsem avtobusni promet. Predstavili smo tudi okoljski vidik v povezavi s cestnim prometom. V osrednjem delu smo opisali obstoječe stanje podjetja Avtobusni prevozi Jožica Cafuta s. p. Opisali smo dejavnosti podjetja in delo zaposlenih v njem. Predstavili smo velikost voznega parka, porabo goriva vozil, onesnaženost vozil v smislu emisij TGP in stroške delovnih sredstev. V tem delu smo predstavili tudi stanje emisij TGP v Sloveniji in Evropi. Prav tako smo predstavili tudi dosedanje ukrepe namenjene zmanjševanju TGP. V tretjem poglavju smo podali predloge izboljšav v smeri zakonske regulative zmanjšanja emisij z ozelenitvijo voznega parka v podjetju. Podali smo predlog posodobitve znanja in spretnosti voznikov in uvedbo nove tehnologije v administraciji, ki bi avtobusnemu podjetju Cafuta pripomogla k obstojnosti in konkurenčnosti na trgu.
Keywords: cestni promet, transport, prevoz potnikov, ozelenitev, avtobus, emisije.
Published: 21.07.2014; Views: 1615; Downloads: 143
.pdf Full text (1,27 MB)

6.
Prevozi ADR iz skladišč na poligon Poček in Bač
Katja Ivančič, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Slovenska vojska spada pod okrilje ministrstva za obrambo. Sredstva, s katerimi razpolaga za posodabljanje opreme ter razvoj, črpa iz proračuna. Finančna kriza, s katero se sooča svetovno gospodarstvo, je prizadela tudi Slovenijo. Posledica tega je zmanjšanje finančnih sredstev, namenjenih ministrstvu za obrambo. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu smo zajeli teoretične osnove o cestnem prometu in razčlenili Slovensko vojsko. V drugem delu smo opisali težave, s katerimi se srečujemo v Slovenski vojski, kot tudi navedli konkretne rešitve za njihovo odpravo. Zadani cilji diplomske naloge so uresničljivi, saj imamo vso potrebno infrastrukturo že zgrajeno na primerni lokaciji.
Keywords: Cestni promet, prevoz, skladišče, strelišče, vadbišče, streljanje, kaliber.
Published: 17.02.2013; Views: 1067; Downloads: 112
.pdf Full text (487,47 KB)

7.
Izredni cestni prevoz delovnega stroja na relaciji Šentilj-Koper
Nina Labus, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na izredne cestne prevoze. Iz vidika načrtovanja, dokumentacije in izvedbe smo predstavili izredni cestni prevoz delovnega stroja na relaciji Šentilj – Koper, ki ga je izvajalo podjetje Ploj d.o.o. Pri tem smo ugotovili, da je potek pridobivanja dokumentacije dolgotrajen, skupna masa prevoza v našem primeru kar 110 t vpliva na vzdržljivost infrastrukture in da V in X koridor v Sloveniji nista optimizirana za nemoteno izvajanje izrednih cestnih prevozov, saj na primer še vedno stojijo cestninske postaje. Pojavljajo se tudi številni drugi problemi, ki tako kot za naš primer veljajo za cestno problematiko na splošno. Problem se pojavi tudi pri najemanju storitev, saj se je podjetje raje odločilo za nakup informacijskega programa Transics, ki je Nemški, kot pa za CVS Mobile, ki je produkt slovenskega trga.
Keywords: izredni cestni prevoz, dokumentacija, informacijski sistem, infrastruktura
Published: 29.10.2012; Views: 1383; Downloads: 189
.pdf Full text (1,76 MB)

8.
9.
10.
Negativni vplivi cestnega prometa na okolje : diplomsko delo
Sandra Petrović, 2010, bachelor thesis/paper

Abstract: Danes veliko groţnjo okolju predstavlja cestni promet. Vse več podjetij za distribucijo uporablja cestni prevoz, vedno več ljudi uporablja osebna vozila kot edino prevozno sredstvo ter tako povzroča precejšnjo škodo okolju in ogroţa svoje zdravje. Zaradi ugodne geografske lege Slovenije in posodobljene cestne infrastrukture je cestni tovorni promet v stalnem porastu in predstavlja škodljive vplive na okolje. Cilj evropske in slovenske prometne politike je preusmeriti cestni tovorni promet na bolj racionalne oblike transporta oziroma na kombinirani transport. V Sloveniji prevladuje motorizirani promet. Gosto cestno omreţje je povzročilo manjšo uporabo javnega potniškega prometa ter tako povečalo netrajnosten način prevoza oziroma individualni prevoz. Zaradi vse večje uporabe zasebnega prevoza so se povečali izpusti toplogrednega plina ogljikovega dioksida.
Keywords: cestni promet, kombinirani prevoz, javni potniški promet, toplogredni plini, varovanje okolja
Published: 17.05.2011; Views: 4544; Downloads: 724
.pdf Full text (1,10 MB)

Search done in 0.25 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica