| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 42
First pagePrevious page12345Next pageLast page
1.
Dojemanje podnebnih sprememb in preverjanje učinkovitosti apelov strahu v oglaševanju zelenih hotelov : diplomsko delo univerzitetnega študija
Tadeja Tratar, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vprašanje blaženja podnebnih sprememb je osrednje problemsko področje tudi za turizem, kjer ima pomembno vlogo spodbujanje prepoznavnosti trajnostnega certificiranja, kot je Zeleni ključ za turistične nastanitve. Za uspešno delovanje tovrstnih certifikatov je pomembno, kakšno mnenje imajo o njih potencialni gosti in na kakšen način je smiselno izpostavljati certifikate v oglaševanju nastanitev. V skladu s teorijo apelov strahu v prepričevalnem komuniciranju so sporočila o negativnih posledicah podnebnih sprememb lahko učinkovita, vendar le dokler mera strahu ni previsoka in ima občinstvo na voljo učinkovite načine za odpravljanje grožnje. V zaključnem delu smo z eksperimentalno metodo preverjali učinkovitost apelov strahu o podnebnih spremembah in prisotnost certifikata v oglasu na odnos do oglasa, odnos do podobe hotela, namero rezervacije in percepcijo zelenega zavajanja. Eksperimentalna metoda ni pokazala razlik med skupinami glede na tip oglasa: apel strahu ni imel vpliva na odločitve anketirancev, niti ni bilo razlik glede na prisotnost certificiranja v oglasu. Rezultati torej kažejo nizko možnost doseganja sprememb z zgolj enim oglasom in v spletnem okolju, kjer je pozornost občinstev nizka. Je pa raziskava pokazala statistično značilne korelacije med odvisnimi spremenljivkami in okoljevarstvom in odnosom do certificiranosti. Nadalje, rezultati naloge so pokazali, da so bili anketiranci močno naklonjeni okoljevarstvu ter so imeli pozitiven odnos do trajnostnih ali okoljskih certifikatov. Sklepamo, da je smotrno spodbujati turistične ponudnike k zelenim praksam glede na pozitivne ocene certificiranja. Glede vprašanja o vlogi apelov strahu pri komuniciranju podnebnih sprememb pa svetujemo nadaljnje raziskovanje, ki bo vključevalo dolgoročnejše spremljanje učinkov komuniciranja.
Keywords: hotel, trajnost, certifikat, podnebne spremembe, apel strahu.
Published in DKUM: 18.10.2024; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (2,34 MB)

2.
Avtomatizacija postopka podaljševanja digitalnih certifikatov na spletnih strežnikih
Urban Verovšek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Na Univerzi v Ljubljani imajo težave z avtomatskim podaljševanjem digitalnih strežniških certifikatov. Vsako leto je na vseh strežnikih in določenih aplikacijah je treba izbrisati pretečen strežniški certifikat, ga zamenjati z novim in po potrebi v aplikacijah združiti z njihovimi DNS zapisi v IIS. Rešitev težave je mogoča z uvedbo avtomatiziranega sistema za upravljanje strežniških certifikatov. Diplomsko delo se dotakne osnovne teorije enkripcije, za kaj se je uporabljala v osnovi. Pregleda trenutno uporabljenih tehnologij. V nadaljevanju opišemo konkreten problem v organizaciji in postopke, s katerimi bomo odpravili težavo. Nato se odločimo za implementacijo programske opreme, ki bo avtomatizirano podaljševala digitalne certifikate. Na koncu so podane ugotovitve in predlogi, kaj bi še lahko izboljšali.
Keywords: Digitalni certifikat, podaljševanje, avtomatizacija
Published in DKUM: 25.10.2023; Views: 289; Downloads: 40
.pdf Full text (2,41 MB)

3.
Analiza koristi certifikata "Družini prijazno podjetje" za zaposlene v Zdravstvenem domu Ljubljana
Taja Bricelj, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Usklajevanje dela in družine združuje sferi delo in družina, ki morata biti dobro usklajeni, da lahko njuno povezovanje dobro deluje. Posebej je to pomembno v službah, kjer zaposleni opravljajo večizmensko delo, oziroma pri dejavnostih, kot je na primer zdravstvo. V diplomskem delu nas je zanimalo, kako zaposleni v Zdravstvenem domu Ljubljana menijo, da imajo ti sferi urejeni. Na podlagi ankete v omenjeni organizaciji smo preučevali mnenje anketirancev o usklajenosti dela in družine, kakšno vlogo ima certifikat »Družini prijazno podjetje« v organizaciji glede na ukrepe, ki jih ima organizacija. Izkoriščanje ukrepov smo ugotavljali tudi glede na spol. Rezultati raziskave so pokazali, da zaposleni menijo, da imajo razmeroma dobro usklajeno delo in družino, želeli pa bi si ukrepe, ki bi jih lahko zaradi narave dela bolj izkoristili. Družini prijazni ukrepi so pomemben dejavnik pri usklajevanju dela in družine, vendar morajo biti prilagojeni željam zaposlenih ter dejavnostim organizacije. V empiričnem delu diplomskega dela smo tudi podali nekaj predlogov ukrepov, ki bi si jih zaposleni v organizaciji želeli.
Keywords: usklajevanje, delo in družina, certifikat Družini prijazno podjetje, Zdravstveni dom Ljubljana
Published in DKUM: 04.08.2023; Views: 558; Downloads: 149
.pdf Full text (952,06 KB)

4.
Pridobitev certifikata za varilni postopek varjenja jekla S960QL : diplomsko delo
David Novak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo prikazuje postopek pridobitve certifikata varilnega postopka. Za izvedbo eksperimentalnega dela naloge smo uporabili varilni talon iz jekla S960QL, ki je bil zavarjen z MAG postopkom varjenja. Želeli smo prikazati celoten postopek, ki je predpisan za pridobitev certifikata, zato smo v ta namen pripravili ustrezne preskušance, kot jih predpisuje standard. Izvedli smo neporušne raziskave; preskus s tekočino ter ultrazvočno preiskavo zvara in porušne raziskave; meritev trdote, natezni preskus, Charpyjev preskus, upogibni preskus in pregled mikrostrukture. V laboratoriju smo izvedli vse predvidene meritve in jih primerjali z dopustnimi, da smo preverili, ali ustrezajo predpisom. Za zaključek smo naredili še posnetke loma vzorca pri Charpyjevem preskusu ter analizo podatkov, ki jih je med testiranjem zajel senzor.
Keywords: varjenje, neporušne raziskave, porušne raziskave, certifikat varilnega postopka
Published in DKUM: 06.09.2021; Views: 953; Downloads: 127
.pdf Full text (8,57 MB)

5.
Izvedba pametnih inštalacij GIRA za stanovanjske stavbe in njihova primerjava z običajnimi inštalacijami : diplomsko delo
Denis Punčoh, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pametne inštalacije v stanovanjskih hišah so inštalacije, v katerih posamezni elementi delujejo na električni pogon, so upravljani neposredno ročno ali pa daljinsko preko centralno vodenega sistema. To nam omogoča večji nadzor, večjo udobnost, varnost, možnost oddaljenega nadzora in možnost izvajanja vodenja učinkovite rabe energije. S sistemom, kot so pametne inštalacije, lahko opravljamo različne funkcije v stanovanjskem ali gospodarskem objektu. Vse te funkcije pa se upravljajo preko pametnih stikal ali z napravami, ki imajo dostop do internetne povezave. V nadaljevanju te naloge bom pisal o prihodnosti informatizacije (informatizacija = uvajanje informatike) stanovanjskih stavb, analiziral njeno delovanje in vodenje. Podrobneje bom predstavil elemente, ki so potrebni za izvedbo pametne inštalacije in njeno programiranje. Med drugim v nalogi opisujem uporabo njenih elementov, da dosežemo učinkovito rabo energije in možnosti povezovanja v Smart Grids. Raziskal sem tudi prednosti in slabosti pametnih inštalacij ter cenovne razlike v primerjavi z investicijo v navadne inštalacije.
Keywords: El. električne G3-PLC certifikat neodvisnega testnega laboratorija za platformo pametnih števcev NN nizka napetost PVC polivinilklorid PE ozemljitveni vodnik VN visoka napetost SVN predpis o železniških signalnovarnostnih napravah TP transformatorska postaja R-P razdelivec v pritličju Al aluminij GIRA ime podjetja KNX standard avtomatizacije stanovanj in stavb AC izmenična napetost DC enosmerna napetost IP naslov za internetno omrežje BUS tip kabla Itd in tako dalje ETS orodje za programiranje BIM stanovanjsko informacijsko modeliranje PGD Projekt za pridobitev gradbenega dovoljenja PZI Projekt za izvedbo PID Projekt izvedenih del
Published in DKUM: 26.04.2021; Views: 1406; Downloads: 184
.pdf Full text (7,19 MB)

6.
Zadovoljstvo zaposlenih s podporo podjetja pri usklajevanju dela in družine v družini prijaznem podjetju Telekom Slovenije d.d.
Tatjana Kepic, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi nas je zanimalo, kako so zaposleni zadovoljni s podporo podjetja pri koriščenju ukrepov iz certifikata Družini prijazno podjetje. V teoretičnem delu smo predstavili pojme, ki so povezani z usklajevanjem dela in družine, in sicer: družina, delo ter usklajevanje med delom in družino. Zanimalo nas je tudi, v katerih situacijah se pojavi konflikt med delom in družino ter kakšno vlogo imajo pri tem država, podjetje in posameznik. V nadaljevanju smo na kratko opisali, kaj certifikat Družini prijazno podjetje pomeni, ter postopek pridobitve osnovnega in polnega certifikata. V empiričnem delu smo na kratko predstavili podjetje, v katerem smo opravili spletno anketo. Z njo smo ugotavljali zadovoljstvo zaposlenih z ukrepi, ki se izvajajo v okviru certifikata Družini prijazno podjetje, katere ukrepe zaposleni najbolj koristijo ter ali sami menijo, da imajo usklajene delovne in družinske obveznosti. Rezultati analize so pokazali, da so zaposleni na Telekomu Slovenije v povprečju zadovoljni z družini prijaznimi ukrepi, ki jih podjetje izvaja v okviru certifikata. Ugotovili smo tudi, da obstaja razlika v uspešnosti usklajevanja dela in družine glede na spol. Zato podjetju predlagamo, da zaposlenim ženskam na različnih seminarjih in izobraževanjih podrobneje predstavi prednosti koriščenja ukrepov v okviru certifikata Družini prijazno podjetje.
Keywords: delo, družina, usklajevanja dela in družine, certifikat Družini prijazno podjetje
Published in DKUM: 04.11.2020; Views: 1255; Downloads: 198
.pdf Full text (1,61 MB)

7.
Uvajanje biodinamičnega kmetovanja na kmetijah v Sloveniji in certifikat Demeter
Bojana Marjanović, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Biološko-dinamično kmetovanje je vrsta ekološkega kmetovanja, ki pa se v mnogih pogledih razlikuje od le-tega. V diplomskem delu opredelimo značilne ključne razlike med konvencionalnim in ekološkim kmetovanjem ter biološko-dinamičnim in ekološkim kmetovanjem. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. Teoretični del naloge je osnova našega raziskovanja, kjer smo predstavili ključne razlike med različnimi metodami kmetovanja. Spoznali smo ekološke certifikate, ekološke blagovne znamke ter postopek certificiranja ekoloških in biološko-dinamičnih kmetij ter proizvodov le-teh. Podrobneje smo spoznali tudi postopek uvajanja biološko-dinamičnega kmetovanja na kmetijah v Sloveniji ter certifikat Demeter. V empiričnem delu naloge smo opravili analizo najbolj pogostih prodajnih mest z živili ter poiskali živila z ekološkimi certifikati ter s certifikatom Demeter. Opravili smo SWOT analizo, katere podlaga je bil intervju z Biodinamičnim društvom Ajda. S kratko anketo smo potrdili splošno ozaveščenost potrošnikov o poznavanju ekoloških certifikatov ter o ekoloških blagovnih znamkah. Ker se v nalogi osredotočamo na biodinamične kmetovalce ter ekološko biodinamično znamko Demeter, nas je zanimala njihova tekoča problematika, zato smo obiskali Biodinamično društvo Ajda Vrzdenec ter jim zastavili nekaj vprašanj. Prav tako smo se pogovarjali o možnih rešitvah problematike. Pri izvedbi analiz je bila uporabljena tehnika opazovanja prodajnih mest, kratka anketa, razgovor in intervju z Društvom biološko-dinamičnega kmetovanja Ajda, prav tako pa smo se udeležili njihovega predavanja o biodinamiki. Po opravljeni analizi smo na podlagi rezultatov pripravili tudi nekaj predlogov kot možne rešitve.
Keywords: ekološko kmetovanje, biološko-dinamično, certifikat Demeter
Published in DKUM: 03.11.2020; Views: 850; Downloads: 96
.pdf Full text (1,04 MB)

8.
Vpliv certifikata družini prijazno podjetje na zaposlene v podjetju x
Tina Rotar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na problematiko usklajevanja dela in družine. Zanimal nas je predvsem vpliv vpeljave certifikata Družini prijazno podjetje na lažje usklajevanje tako delovnih kot družinskih obveznosti. V teoretičnem delu smo predstavili obe področji življenja, tako delo kot družino, konflikt kot predhodnik usklajevanja ter kaj in kdo pravzaprav vpliva na uspešno usklajevanje dela ter družine. Naprej smo se dotaknili opisa certifikata Družini prijazno podjetje, kako ga podjetje pridobi ter na kakšen način ga vpelje v podjetje oziroma preko katerih ukrepov podjetje lahko zaposlenim olajša situacijo. V empiričnem delu smo preko anketnega vprašalnika raziskovali, kakšni so odzivi zaposlenih na izvajanje ukrepov ter koliko in kateri ukrepi jim pravzaprav najbolj koristijo pri lažjem usklajevanju dela in družine.
Keywords: Delo in družina, družinsko življenje, delovno življenje, certifikat Družini prijazno podjetje, usklajevanje dela in družine
Published in DKUM: 15.01.2020; Views: 1362; Downloads: 151
.pdf Full text (775,76 KB)

9.
Povečanje prepoznavnosti blagovne znamke naravne kozmetike LaboratoriHur
Ana Rak, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Blagovna znamka LaboratoriHur d.o.o. je s svojo 30-letno tradicijo na italijanskem trgu že dobro prepoznavna. Izdelke razvijajo v lastnih laboratorijih z 99% naravnimi sestavinami. Izdelali so tudi svoje certifikate, ki jim potrošnik lahko zaupa. Vsak nov izdelek ima za seboj vrsto nadzorov in raziskav trga ter želja kupcev in potrošnikov. Žal pa zaradi neprepoznavnosti in velike zasičenosti z drugimi kozmetičnimi izdelki na slovenskem tržišču zaenkrat ni na voljo v večjih hipermarketih, trgovinah ali specializiranih prodajalnah. Diplomsko delo je razdeljeno na teoretični in raziskovalni del. V prvem delu bomo spoznali nekaj osnovnih teoretičnih izhodišč, za lažje nadaljnje razumevanje, v drugem delu pa se bomo skušali približati rešitvi težav, s katerimi se blagovna znamka na slovenskem trgu sooča. Znamka je relativna novost in na domačem tržišču skoraj neprepoznavna, saj izdelki zaenkrat niso na voljo v širši prodaji. Distributer za promocijo ne namenja veliko sredstev. Izboljšanje slednjega bi zagotovo dvignilo prepoznavnost in s tem tudi tržni delež. Trg nege telesa je eden najpomembnejših segmentov za omenjeno blagovno znamko in s trdnimi temelji pozitivno zre v prihodnost. Ogromno truda in pozornosti je vloženo v vsako sestavino in vsak proizvod, ki se kasneje pojavi na trgu. Zaradi izjemne kakovosti izdelkov smo prepričani v uspeh naše blagovne znamke tudi na tujih tržiščih, ne samo na italijanskem. Slovensko podjetje Hebesa d.o.o. je pred nekaj leti prevzelo zastopstvo za slovenski trg, a glede na dosedanja razpoložljiva sredstva, ni bilo najbolj uspešno pri uvajanju na širše tržišče. Izdelki so tako zaenkrat na voljo v izbranih lekarnah ter kozmetičnih salonih. V kozmetičnih salonih poleg raznih storitev z njihovimi izdelki nudijo tudi nakup izdelka; zelo nas veseli, da je strank in kupcev vedno več. Zaradi zasičenosti tržišča in močnemu domačemu proizvajalcu kozmetičnih izdelkov bo prodor na prodajne police težji, vendar menimo, da tako kakovostni izdelki s pravilno medijsko podporo in promocijo preprosto mora uspeti.
Keywords: naravna in bio kozmetika, certifikat, blagovna znamka, pospeševanje prodaje
Published in DKUM: 02.04.2019; Views: 1252; Downloads: 146
.pdf Full text (900,55 KB)

10.
Analiza Term Tuhelj z vidika dostopnega turizma in smernice za nadaljnje poslovanje
Tanja Hlebec, 2018, bachelor thesis/paper

Abstract: Dostopni turizem je del turistične ponudbe, ki omogoča, da lahko vsak človek uporablja turistične storitve neodvisno in dostojanstveno. V Evropski uniji ljudje s posebnimi potrebami predstavljajo rastoči trg. Pričakuje se, da bo število še raslo. Problem nastaja pri tem, da se invalidi in ljudje s posebnimi potrebami ne odločajo za preživljanje prostega časa na turističnih destinacijah zaradi prevelikih razlik in ovir v ravni dostopa. Da bi preprečili, da se takšna vrsta diskriminacije dogaja, je pomembno, da se osredotočamo na ovire za dostop na turističnih destinacijah, ne pa na posameznikove oslabitve. Pomembno je, da se zavedamo, da je potovanje kot del človekovega preživljanja prostega časa pravica vsakega človeka in da bi izboljšana dostopnost prinesla koristi posamezniku in pripomogla k družbeni integraciji.
Keywords: dostopni turizem, certifikat »invalidom prijazno«, marketinški splet, Terme Tuhelj
Published in DKUM: 29.11.2018; Views: 1333; Downloads: 253
.pdf Full text (1,05 MB)

Search done in 0.24 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica