| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ANALIZA SPREMEMBE CEN MEDICINSKIH PRIPOMOČKOV VELEPRODAJNEGA TRGOVCA
Sandi Tkalec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Trgovsko podjetje se ukvarja z veleprodajo medicinsko-tehničnih pripomočkov enega izmed največjih proizvajalcev v Evropi. Njegova velika težava je spreminjanje cen na določenih segmentih, ki pogosto ni premišljeno in analizirano. Primerjali smo razlike in podobnosti med domačim in tujim trgom. Segmentiranje trga in ugotavljanje odzivnosti kupcev na spremembo cen bosta pripomogli k bolj poučenemu procesu odločanja. Raziskava bi bila v pomoč podjetju pri izoblikovanju strateškega in taktičnega načrta trženja. V zadnjem delu smo spremljali spremembe cen določenih izdelkov podjetja v zadnjih petih letih. Ugotovili smo, da spremembe cen medicinskih pripomočkov vplivajo na prodajo ne glede na tržni segment. Intenzivnosti odzivnosti prodaje pa ne moremo pripisati zgolj spremembam cen, saj lahko na to vpliva ogromno drugih neposrednih in posrednih dejavnikov, ki so pogosto tudi necenovni. Tako trditev, da spremembe veleprodajne cene medicinskih pripomočkov, ki so vezani na naročilnice ZZZS, manj vplivajo na veleprodajo medicinskih pripomočkov kot pripomočkov, ki nimajo povezave z naročilnicami, lahko ovržemo.
Keywords: karakteristike trga medicinskih pripomočkov, trgovsko podjetje, medicinski pripomočki, cenovna elastičnost, cena
Published: 04.10.2016; Views: 364; Downloads: 77
.pdf Full text (1,30 MB)

2.
PRIHODKOVNI MANAGEMENT V LADJARSKEM PODJETJU
Cvijeta Đukić, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Dandanes nas prihodkovni management spremlja vsepovsod, tudi v situacijah, ko se tega sploh ne zavedamo. Namen prihodkovnega managementa je povečati dobičkonosnost podjetja v času, ko je ponudba večja od povpraševanja, in sicer za izdelke in storitve, za katere so kupci pripravljeni plačati različno ceno. Danes je prihodkovni management prisoten že skoraj v vseh storitvenih dejavnostih, zanimivo pa je, da ga ni zaslediti v pomorski panogi. Pomorski kontejnerski prevoz se že od leta 2009 sooča z velikimi finančnimi izgubami vseh ladjarjev, ki navkljub investiranju v večje optimalne kontejnerske ladje, zniževanju stalnih stroškov, reguliranju razpoložljivih zmogljivosti glede na sezonska nihanja v povpraševanju še vedno ostajajo »v rdečih številkah«. V panogi, v kateri poleg negotove prihodnosti prevladujejo močna konkurenca, stalna zmogljivost na trgu, visoki stalni in nizki spremenljivi stroški, segmentacija trga, sezonsko nihanje in prodaja izdelkov vnaprej, lahko podjetja izboljšajo svojo izkoriščenost in dobičkonosnost le s prihodkovnim managementom ‒ s prodajo pravega izdelka pravemu kupcu ob pravem času in po pravi ceni. Uvedba prihodkovnega managementa na področju ladjarstva bi podjetjem omogočila boljše napovedovanje pričakovanega povpraševanja glede na običajna sezonska nihanja, vzpostavitev oddelka prihodkovnega managementa in razvoj orodij, s katerimi bi lahko zagotavljali izboljšanje dobičkonosnosti podjetja. Cilj diplomskega dela je raziskati možnosti uvedbe prihodkovnega managementa na področju ladjarstva, predstaviti priporočljivo organizacijsko strukturo, ki zagotavlja fleksibilnost v hitro spreminjajočem se okolju, prenos podatkov in znanja med različnimi oddelki, ter analizirati pomen cene v prihodkovnem managementu. Rezultat diplomskega dela je študija primera, ki je potrdila, da je koncept prihodkovnega managementa, kot ga danes poznamo v letalski panogi, možno vpeljati v pomorski kontejnerski prevoz, da vpeljava le-tega izboljša dobičkonosnost podjetja, da mora podjetje temu primerno spremeniti svojo organizacijsko strukturo za doseganje čim boljših rezultatov in da je postavljanje prave cene pravemu kupcu ključ za izboljšanje dobičkonosnosti. Končni rezultat diplomskega dela je model, ki se lahko uporabi v katerem koli podjetju na področju ladjarstva, pa tudi širše.
Keywords: prihodkovni management ladjarska panoga cenovna elastičnost
Published: 13.10.2016; Views: 727; Downloads: 45
.pdf Full text (1,94 MB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica