| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 187
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Analiza mednarodnega trga kave
Tina Subotić, 2021, master's thesis

Abstract: Kava kot ena izmed najbolj uživanih pijač poleg vode podpira preživetje milijonov malih kmetov v več kot 52 državah in ustvarja milijarde dolarjev prihodkov. S kavo se začne dan, ustvarijo se prijateljstva, je del družinskega in družabnega življenja. Globalna industrija kave, neposredno ali posredno, zaposluje več kot 100 milijonov ljudi in kava je zaradi velikega povpraševanja ena najbolj prodajanih dobrih na svetu, ki jo uživajo pripadniki vseh narodov, na vseh celinah. Čeprav kava izvira iz Afrike in Arabije se je v kasnejših letih proizvodnja najbolj razširila v državah Latinske Amerike. Proizvodnja kave je zelo težak proces, ki je v veliki meri odvisen od vremena in drugih dejavnikov. Brazilija je največji svetovni proizvajalec kave, dve osnovni rastlinski vrsti kave pa sta arabica in robusta. Pridelovalci zelene kave, med katerimi je večina malih lastnikov, so v zadnjem desetletju trpeli zaradi velike nestanovitnosti in padca mednarodnih cen tega blaga. Zato je ključnega pomena razumeti dejavnike, ki spodbujajo le-te. Na svetovno industrijo kave in udeležence vrednostne verige vplivajo tudi drugi dejavniki kot so bolezni, podnebne spremembe, urbanizacija in izguba kmetijskih zemljišč, nihanje cen, staranje delovne sile ter migracije. Grožnje, ki jih bolezen covid-19 v zadnjem času predstavlja svetovnemu sektorju kave, so zastrašujoče z globokimi posledicami za proizvodnjo kave. Finančni učinki bodo dolgotrajni in neenakomerni, majhni lastniki pa bodo med nabolj ranljivimi. Učinki temeljijo na sistemski ranljivosti sistema za proizvodnjo kave in neenakih načinih organiziranja sektorja: velike prihodke od prodaje kave na globalnem severu omogočajo večinoma revni mali lastniki na globalnem jugu. Covid-19 pa bo le še poudaril obstoječe ranljivosti in ustvaril nove, s čimer bo mnoge male lastnike prisilil v alternativno preživetje.
Keywords: Mednarodni trg kave, industrija kave, vpliv covid-19, cena kave, proizvodnja kave
Published: 21.10.2021; Views: 35; Downloads: 0
.pdf Full text (1,77 MB)

2.
Analiza stroškovne cene izdelka v podjetju x d.o.o.
Matejka Tkalec, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V projektu je predstavljen model izračuna stroškovne cene v podjetju X, d. o. o. Tema se mi je zdela zanimiva, ker sem tudi sama zaposlena v omenjenem podjetju in sem se pri svojem delu srečala s problemom lastne cene in njenim izračunom. V teoretičnem delu so predstavljeni stroškovna cena in njeni elementi. Na kratko so predstavljeni stroški, stroškovna mesta in nosilci. Predstavljene so še metode in postopki ugotavljanja stroškovnih cen. V praktičnem delu je predstavljeno obravnavano podjetje, analiza stanja v podjetju, predstavljen je tudi model izračuna stroškovne cene. Predlagan je tudi izboljšan model za uporabo v podjetju, predstavljene so tudi njegove prednosti in slabosti. Skozi projekt sem ugotovila, da družba ni izkoristila informacijske tehnologije, ki omogoča natančno spremljanje stroškov po stroškovnih nosilcih. V podjetju je v času nastanka naloge prišlo do posodobitve računalniškega programa in izboljšav, ki omogočajo natančnejše spremljanje stroškov. Ker je projekt še v fazi uvajanja in preizkušanja, še niso vidni končni učinki, ki bi omogočili primerjavo z dosedanjim modelom.
Keywords: stroškovna cena, kalkulacija, stroški, stroškovni nosilci
Published: 18.10.2021; Views: 27; Downloads: 5
.pdf Full text (1,07 MB)

3.
Razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda
Andrej Oprčkal, 2020, master's thesis

Abstract: V nalogi je predstavljen razvoj podstavka za zunanje enote toplotnih črpalk zrak-voda. Prikazan je celoten proces od osnovne ideje do končnega produkta pripravljenega za prodajo. Glavni cilj razvoja je bil ustvariti izdelek, ki je lahek, nosi težo naprave, učinkovito odvaja kondenzat, je enostaven za vgradnjo in estetsko privlačen. Poleg praktičnega prikaza vseh faz razvoja so predstavljene tudi teoretične osnove. Vključene so teme analize trga, iskanja idej, konstruiranja ter proizvodnje izdelka, kontrole kakovosti, oblikovanja pakiranja, priprave dokumentacije, avtorske zaščite in ekonomike izdelka. Do končnega cilja smo prišli z uporabo metod, kot so brainstorming, SWOT, FMEA ter izvedbo benchmarking analize in analize življenjskega cikla. Razvit izdelek ustreza zastavljenim ciljem in podanim tezam.
Keywords: razvoj izdelka, projekt, toplotne črpalke, HVAC, konstruiranje, prodajna cena, pakiranje izdelka, avtorska zaščita, dokumentacija izdelka, ekonomika izdelka, kakovost
Published: 20.10.2020; Views: 255; Downloads: 0

4.
Ocena prireje mleka in analiza investicije na obravnavanih kmetijah
Tomaž Žnidarič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sta bili izvedeni ekonomska analiza na dveh izbranih kmetijah ter analiza smiselnosti finančne investicije na domači kmetiji. Na eni od analiziranih kmetij so za gradnjo hleva pridobili nekaj nepovratnih sredstev s strani ARSKTRP, druga kmetija pa je gradnjo hleva pokrila z lastnimi sredstvi. Glavni cilj diplomske naloge je bil razvoj kalkulacije skupnih stroškov za prirejo mleka ob trenutni povprečni odkupni ceni mleka v Sloveniji. Za vsako analizirano kmetijo je bila izvedena tudi SWOT analiza. Analiza je pokazala, da na kmetiji A lastna cena mleka znaša 0,30 €/kg, koeficient ekonomičnosti pa 1,31, kar kaže na pozitivno prirejo mleka. Na kmetiji B pa je lastna cena mleka 0,24 €/kg in koeficient ekonomičnosti 1,33, kar iz ekonomskega vidika kaže še smotrnejšo prirejo mleka. Lastno ceno mleka smo ocenili tudi na domači kmetiji, ki ob predpostavljenih parametrih analize znaša 0,27 €/kg mleka, koeficient ekonomičnosti pa znaša 1,46. S finančno analizo smo ugotovili, da se ob povprečni ceni mleka v višini 0,32 €/kg mleka ter upoštevanju konstantnega letnega denarnega toka in obrestne mere investiciji povrneta v času 20. let.
Keywords: Kalkulacija skupnih stroškov, ekonomska in finančna analiza, prireja mleka, povprečna odkupna cena
Published: 30.09.2020; Views: 270; Downloads: 73
.pdf Full text (2,57 MB)

5.
Organizacija nabave materiala in upravljanje zalog za modularne pregradne stene plus line v podjetju Arcont d.d.
Nejc Belec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem poslovnem okolju je pomembno uspešno upravljanje zalog materiala. V podjetjih se potreba po materialu hitro in neprestano spreminja, kar pomeni, da je dobra organiziranost nabave zelo pomembna. V diplomskem delu obravnavamo teorijo upravljanja zalog ter sistem nabave v podjetju Arcont. Izvedli bomo analizo zalog v podjetju Arcont za material, ki je potreben za izdelavo pregradne stene. Analiza bo zajemala obseg oziroma nivoje zalog, izračun optimalnih količin naročila, stroške naročanja ter stroške skladiščenja oziroma vzdrževanja. Izvedena bo analiza stroškov nabave za staro in novo modularno pregradno steno. Analizirali in izdelali bomo tabelo materialov, potrebnih za izdelavo pregradne stene in jih analizirali s pomočjo ABC in XYZ analize. V diplomskem delu bomo preverili, če je nabava v podjetju že optimizirana ali je možno stroške nabave še zmanjšati.
Keywords: kvaliteta, cena, sistem nabave, opredelitev zalog, ABC analiza, XYZ analiza, načrtovanje potreb materiala, vrste zalog
Published: 24.09.2020; Views: 170; Downloads: 96
.pdf Full text (1,89 MB)

6.
Oblikovanje prodajne cene in konstruiranje hidravličnega valja
Zala Preglau, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena sestava in delovanje hidravličnih valjev ter postopki oblikovanja prodajne cene izdelka. Na realnem primeru iz podjetja Dorninger Hytronics, d. o. o., je prikazan postopek določitve prodajne cene izdelka na podlagi stroškov in trdnostni preračun hidravličnega valja, ki predstavlja osnovo za nadaljnje konstruiranje hidravličnega valja.
Keywords: hidravlični valj, lastna cena, prodajna cena, trdnostni preračun
Published: 24.09.2020; Views: 245; Downloads: 69
.pdf Full text (4,23 MB)

7.
Analiza prodajnih cen
Nastja Sivka, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Konkurenca na trgu je velika. Trg je zasičen z različnimi blagovnimi znamkami in izdelki. Vsi bi želeli vedeti, kaj so najpomembnejši faktorji, ki vplivajo na nakupno odločitev. Dejstvo je, da preprostega odgovora ni. Lahko pa z gotovostjo trdimo, da sta cena in preplet komunikacijskih aktivnosti dva izmed ključnih elementov. Čokolada Milka zavzema več kot 44 % trga s čokoladami, Gorenjka več kot 12 %, Dorina predstavlja okoli 11 %, trgovske blagovne znamke okoli 10 % in Lindt dobra 2 %. Če povzamemo analizo cen, ima Mercator najnižje cene pri čokoladah trgovske blagovne znamke. Vsekakor pa je glavni favorit na trgu čokolad Spar, saj ima široko paleto izdelkov in je cenovno konkurenčen glede na trg. Pri trgovski blagovni znamki je cenovna primerjava malce težja, saj je velik dejavnik, ki vpliva na ceno, sama sestava izdelka. Produkti blagovnih znamk naj bi zagotavljali isto kakovost pri različnih trgovcih, pri trgovskih blagovnih znamkah pa so lahko odstopanja precejšnja, v odvisnosti ali trgovec zasleduje kvaliteto ali zgolj ceno.
Keywords: analiza prodajnih cen, konkurenca, blagovna znamka, kakovost, trgovci, politika cen, slovenski trg, prodajna cena, popusti, ugodnosti, promocija, življenjski cikel izdelka, promocijske cene, diferencirane cene, analiza raziskave, cenovna primerjava
Published: 19.09.2019; Views: 551; Downloads: 101
.pdf Full text (9,19 MB)

8.
Sistem nabave z raziskavo marketinškega spleta v podjetju Fortis Maribor, d.o.o.
Jernej Kozic, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavil nabavno poslovanje in marketinški splet. Praktični del diplomske naloge sem opravil v sodelovanju s podjetjem Fortis Maribor, d. o. o. V praktičnem delu sem opisal sistem nabave v podjetju ter opravil ABC analizo in XYZ analizo za nabavljene materiale v preteklem letu. Dobljene rezultate sem ovrednotil in predlagal možne rešitve. Z opisanim marketinškim spletom podjetja sem opozoril na prednosti in slabosti, ki jih ima podjetje na tem področju.
Keywords: nabava, marketinški splet, ABC analiza, XYZ analiza, izdelek, cena, marketinške poti, marketinško komuniciranje, Fortis Maribor, d. o. o.
Published: 03.09.2019; Views: 465; Downloads: 37
.pdf Full text (1,82 MB)

9.
Analiza stroškov izdelave za tračni transporter pri trosilcu superfex 700
Mitja Potočnik, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava analizo stroškov treh izvedb tračnega transporterja za trosilnik, in sicer jeklene letve, varjene na veznik, ter veznika, varjenega na verigo (Primer 1), jeklene letve, vijačene na veznik, ter veznika, varjenega na verigo (Primer 2), in jeklene letve, vijačene na veznik, ter veznika, vijačenega na verigo (Primer 3). Tračni transporter je eden izmed sestavnih delov trosilnika SUPERFEX 600 ali SUPERFEX 700. Sestavljen je iz osmih delov, in sicer iz verižnikov gnanih, verižnikov prostih, verige, veznikov, jeklenih letev, spojnega dela verige, matic M10 in vijakov M10. Za namen analize stroškov treh izvedb tračnega transporterja je bilo treba izdelati prototipni izdelek, na podlagi katerega smo izmerili tehnološke čase, s katerimi smo nato izračunali stroške. Stroškovno ugodnejšo izvedbo tračnega transporterja smo izbrali na podlagi vrednosti lastne cene posamezne izvedbe tračnega transporterja in cen kooperanta, ki je priskrbel ponudbe, v katerih je celoten tračni transporter že sestavljen.
Keywords: trosilec, tračni transporter, analiza stroškov, čas izdelave, lastna cena.
Published: 02.09.2019; Views: 511; Downloads: 66
.pdf Full text (4,50 MB)

10.
Vrednotenje terminskih pogodb
Karmen Kolarič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu se bomo osredotočili na pomen nestandardiziranih in standardiziranih terminskih pogodb ter predstavili njihove lastnosti in razlike med njimi. Pojasnili bomo način izračunavanja obrestne mere in prikazali vpliv pogostejše kapitalizacije. Razmislili bomo, kakšna naj bo izpolnitvena cena pri nestandardiziranih terminskih pogodbah na sredstva, ki imetniku ne zagotavljajo dohodka, in tistih, ki imetniku zagotavljajo točen in predvidljiv dohodek. Pri tem bomo proučili, pod kakšnimi pogoji oziroma kdaj nastanejo arbitražne priložnosti. Pri standardiziranih terminskih pogodbah bomo dokazali enakost med izpolnitveno in terminsko ceno v času sklenitve pogodbe ob pogoju, da je obrestna mera konstantna, in na primeru prikazali dnevno spreminjanje depozita na računu investitorja pri klirinški hiši, ki ima pozicijo v standardizirani terminski pogodbi.
Keywords: nestandardizirana terminska pogodba, standardizirana terminska pogodba, izpolnitvena cena, terminska cena, obrestna mera, zvezno obrestovanje, kratka prodaja.
Published: 27.06.2019; Views: 1140; Downloads: 82
.pdf Full text (1,23 MB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica