| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 644
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Konstruiranje transportnega sistema s fleksibilno verigo
Erik Rihter, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljeno konstruiranje transporterja s fleksibilno verigo s poudarkom na konstruiranju Al. nosilnega profila. Na začetku diplomskega dela so predstavljeni različni načini transporta v krivine, v izbranem podjetju in na tržišču. Nato je v diplomskem delu podrobneje predstavljen transporter s fleksibilno verigo. Opisani so sestavni deli, prednosti in slabosti ter delovanje fleksibilnega transporterja. Nato je predstavljen proces razvoja novega Al. nosilnega profila, kot glavnega nosilca fleksibilnega transportnega sistema. Na koncu diplomskega dela je predstavljena celotna konstrukcija fleksibilnega transportnega sistema. Diplomsko delo je zaključeno s sklepom o opravljenem delu.
Keywords: transport, fleksibilni transporterji, vodenje transporta v krivine, konstruiranje aluminijastega nosilnega profila, izbira fleksibilne verige
Published in DKUM: 14.09.2022; Views: 30; Downloads: 0

2.
Akumulacija strižnih napetosti med transportom cepiva
Jan Bertalanič, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je bilo izvedeno modeliranje večfaznega toka na podlagi volumskih sil, ki delujejo na tekočine med gibanjem. V obeh simulacijah je bil cilj ugotoviti količino akumuliranih strižnih napetosti v tekočini. V prvi simulaciji smo ugotavljali količino akumuliranih strižnih napetosti v kapljevini, ko se ta giblje v viali na laboratorijskem instrumentu, natančneje orbitalnem mešalniku (angl. orbital shaker). V drugi simulaciji je bil cilj enak, vendar je bila viala in s tem tudi tekočini, ki se nahajata v njem, izpostavljena določenemu režimu gibanja. Gibanje je bilo skladno s spektrom gibanja vozila, ki je predpisan v transportnem standardu ISTA 3A. Simulacije smo izvedli s pomočjo programa ANSYS FLUENT. Za pridobitev ustreznih vhodnih podatkov glede gibanja v primeru zasledovanja gibanja med transportom je bilo potrebno izvesti pretvorbo protokola gibanja iz PSD (Power Spectral Density) v pospešek tekočine, ki smo jo izvedli s pomočjo programske in numerične platforme MATLAB.
Keywords: biološka zdravila, razpad beljakovin, strižne napetosti, akumulacija strižnih napetosti, transport
Published in DKUM: 09.09.2022; Views: 45; Downloads: 4
.pdf Full text (3,22 MB)

3.
Konstrukcijska prenova in ekonomska upravičenost podpornih valjčkov tračnega transporterja
Andraž Krajnc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V podjetju Premogovnik Velenje, d. o. o., za transport lignita iz rudnika uporabljajo tračni transporter, ki je podprt s podpornimi valjčki, vgrajenimi v nosilce. Valjčki, ki jih trenutno uporabljajo, so nerazstavljivi. Če se pokvari samo ležaj, se menja celoten valjček. Najbolj pogosto so naročeni valjčki premera (133 x 670 mm), ki so vgrajeni pri tako imenovanem glavnem odvozu premoga v nosilce, pod kotom 10°. Podjetje DBSS, d. o. o., je včasih izdelovalo te valjčke v manjši količini, vendar so bili ti drugačni. S pomočjo stiskalnice oziroma z uporabo zunanje sile so bili ti valjčki razstavljivi, kar je omogočalo ob okvari ležaja oziroma drugega dela valjčka zamenjavo poškodovanega elementa. Težavo predstavljajo stroški, saj so pri razstavljivih podpornih valjčkih precej veliki. V diplomskem delu je predstavljena rekonstrukcija razstavljivih valjčkov, izdelava tehniške dokumentacije ter stroškovni preračun izdelave izbrane serije podpornih valjčkov.
Keywords: Transport, tračni transporter, podporni valjčki, rekonstrukcija, stroškovna analiza
Published in DKUM: 05.09.2022; Views: 25; Downloads: 11
.pdf Full text (1,83 MB)

4.
Tržna analiza cestnega transporta v času pandemije covid-19
Ana Fijavž, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Pandemija koronavirusa je v letu 2020 močno vplivala na gospodarstvo in čeprav so nekatera podjetja v tem obdobju iskala možnosti za preživetje na trgu, so druge obrti poslovale v obsegu, kot še nikoli prej. Zaradi hudega vpliva virusa ter posledičnih omejitev in predpisov je bila močno prizadeta tudi transportna industrija, ki je bila ključnega pomena za oskrbo države z osnovnimi izdelki, zdravili in vsemi medicinskimi pripomočki. Zapiranje proizvodnih obratov, odločbe o karanteni in pomanjkanje dela pa so ovirali tudi poslovanje cestnih tovornih prevoznikov. V diplomskem delu smo pripravili tržno analizo cestnega transporta v času pandemije COVID-19 ter obravnavali negativne vplive, s katerimi so se morali soočati tudi prevozniki. Analizirali smo ukrepe in omejitve držav, potrebno dokumentacijo za prestop občinskih ter državnih mej, vpliv konkurence, indeks cen in ponudbo ter povpraševanje po tovornih storitvah in jih primerjali s stanjem še pred pojavom koronavirusa v letu 2019.
Keywords: Transport, cestni tovorni transport, pandemija, COVID-19, analiza
Published in DKUM: 03.03.2022; Views: 372; Downloads: 68
.pdf Full text (1,74 MB)

5.
Načrtovanje pnevmatskega transportnega sistema za praznenje cistern glinice
Timotej Sitar, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Pnevmatski transporterji so nepogrešljivi sistemi za transportiranje prahastih materialov v podjetjih. V diplomskem delu je predstavljena naloga, ki so mi jo dodelili v podjetju Silkem d. o. o. za načrtovanje novega sistema pnevmatskega transporterja za transportiranje glinice iz cistern v silose. Opisan je proces načrtovanja pnevmatskega transportnega sistema ter splošna uporaba pnevmatskih transporterjev. Izvedena sta preračuna tlačnega sistema, katerega namen je izračun potrebne pogonske moči kompresorja. Izveden je tudi preračun pnevmatskega transportnega žleba, katerega namen je določitev njegovo geometrijo ter izračun potrebnega pretoka zraka in minimalnega potrebnega površinskega tlaka. Na koncu preračuna je navedena tudi izbira pogona za pnevmatski transportni žleb.
Keywords: transportni sistemi, pnevmatski transporter, transport glinice, tlačni sistem, pnevmatski transportni žleb, energetska učinkovitost.
Published in DKUM: 28.02.2022; Views: 306; Downloads: 83
.pdf Full text (1,21 MB)

6.
Ukrepi za zmanjšanje ogljičnega odtisa z uporabo vodikovih tehnologij v transportu
Matevž Pavlič, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Onesnaževanje okolja in posledično globalno segrevanje je v zadnjih desetletjih postal velik problem. Največji povzročitelj so izpusti ogljikovega dioksida, ki nastajajo zaradi gorenja fosilnih goriv. V prihodnosti bomo morali delati na ozaveščanju ljudi in spodbujati uporabo alternativnih virov pogonskih goriv, da bomo s tem pripomogli k manjši onesnaženosti planeta, vode in zraka. Na področju prometa bo potrebno pomladiti slovenski vozni park, za vozila na alternativna goriva pa vzpostaviti ustrezno infrastrukturo. V diplomskem delu smo predstavili alternativne vire pogonskih goriv in se še posebno osredotočili na vodik, ki v zadnjem času postaja vroča tema kot pogonsko gorivo osebnih vozil. Podrobneje sta predstavljeni tudi najnovejši vozili, ki ju poganja vodik. Diplomska naloga zajema tudi anketo, ki je bila izvedena prek spleta. V anketi smo preverili poznavanje in uporabo alternativnih goriv. Vprašali smo o pripravljenosti ljudi uporabljati vodik kot alternativni vir pogonskega goriva, če bi s tem zavestno pripomogli k zmanjšanju onesnaženosti okolja.
Keywords: Ogljični odtis, alternativni viri pogonskih goriv, vodik, transport, osebno vozilo na vodik, ukrepi
Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 319; Downloads: 45
.pdf Full text (35,66 MB)

7.
Izračun ogljičnega odtisa podjetja AJM okna-vrata-senčila d.o.o. s poudarkom na transport, ogrevanje in porabo električne energije
Tilen Herinek, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo obravnava izračun ogljičnega odtisa podjetja AJM. Diplomsko delo predstavi podjetje AJM, njihov vozni park, njihove posloven enote in zastopništvo, porabo električne energije in ogrevanje ter izračun ogljičnega odtisa. Z izračunom ogljičnega odtisa smo lahko pokazali vpliv podjetja na okolje in glede na rezultate podali predloge in izboljšave za zmanjšanje ogljičnega odtisa podjetja.
Keywords: 1. ogljični odtis, 2. transport, 3. električna energija, 4. ogrevanje, 5. ogljikov dioksid
Published in DKUM: 30.11.2021; Views: 266; Downloads: 35
.pdf Full text (805,00 KB)

8.
Preračun tračnega transporterja za transport premoga v podjetju Premogovnik Velenje : diplomsko delo
Jani Bezjak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili izziv podjetja Premogovnik Velenje d.o.o za načrtovanje novega tračnega transporterja. Predstavljen je proces načrtovanja tračnega transporterja in splošna uporaba sistemov za transportiranje. Opisani so koraki vzdrževanja, ki jih uporabljajo na Premogovniku Velenje, s katerimi zagotavljajo najvišjo ekonomičnost transportne opreme. V izhodiščnem delu je narejen sekcijski preračun načrtovanja tračnega transporterja, namen katerega je določitev potrebne pogonske moči pogonskih motorjev. V preračunu so predhodno podani tehnični podatki transporterja na podlagi katerih je celoten izračun izveden.
Keywords: tračni transporter, transport premoga, vzdrževanje transportne opreme, določitev odporov pri gibanju, izbira pogonskega motorja, izbira gumijastega traku transporterja
Published in DKUM: 05.10.2021; Views: 416; Downloads: 89
.pdf Full text (2,64 MB)

9.
Izkoriščenost voznega parka pošte slovenije
Neja Kokot, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo v prvem delu zajeli teoretični del obravnavanega problema, kot je logistika nasploh, vozni park v organizacijah, izkoriščenost in učinkovitost ter načrtovanje transporta. Problem izkoriščenosti v voznem parku smo opredelili tudi s pomočjo dobrih praks iz tujine. V drugem, analitičnem delu naloge, pa smo opisali organizacijo in njene glavne dejavnosti. Predstavili smo dejanske podatke izkoriščenosti voznega parka za leti 2019 in 2020, s pomočjo teh pa naredili analizo predlogov rešitev, ki bodo izkoriščenost izboljšali. Ugotovili smo, da bi izkoriščenost izboljšali z uvedbo zunanjega izvajanja transporta na določenih lokacijah, kjer je izkoriščenost res slaba. Ugotovili smo tudi, da bi izkoriščenost povečali z združevanjem dostav z večjih pošt na manjše, saj bi pri tem potrebovali manj vozil. Predstavili smo tudi uvedbo umetne inteligence v transportu, predvsem z uporabo avtonomnih vozil, ki se čedalje bolj razvijajo. Najboljši rešitvi izboljšanja izkoriščenosti sta torej uvedba zunanjega izvajanja transporta in umetna inteligenca. Pri obeh rešitvah bi se dosedanji vozni park zmanjšal, s tem pa bi se povečala izkoriščenost preostalih vozil.
Keywords: izkoriščenost, logistika, transport, vozni park, Pošta Slovenije
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 429; Downloads: 99
.pdf Full text (1,04 MB)

10.
Dobava premoga kot energenta za proizvodnjo toplotne in električne energije v Javnem podjetju Energetika Ljubljana d.o.o.
Luka Ambrož, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena pot energenta – premoga, ki ga Javno podjetje Energetika Ljubljana d. o. o. v svoji enoti TE-TOL uporablja za proizvodnjo toplotne in električne energije. Opisana je pot premoga od rudnika v Indoneziji do Luke Koper ter do končnega uporabnika TE-TOL. Najprej je opisana transportna infrastruktura v premogovniku ter natovarjanje premoga na Capesize ladjo za razsuti tovor, ki premog pripelje v Luko Koper. Sledi opis raztovarjanja premoga na deponijo terminala za premog in železovo rudo, podrobneje pa je nato opisana pot premoga po železnici do TE-TOL. Izpostavljen je ključni problem pri dobavi premoga, in sicer ta, da Slovenske Železnice niso uspele zagotavljati ustrezne dinamike dobav, ki je bila zapisana v pogodbi. Razlog je nezgrajeni drugi tir proge med Luko Koper in Divačo in posledično prevelika obremenjenost obstoječe enotirne proge. V diplomskem delu so predstavljene pomanjkljivosti železniškega omrežja in možne rešitve za ustrezno dinamiko dobav premoga v TE-TOL. Najbolj optimalno rešitev predstavlja uporaba daljše vlakovne kompozicije z dobavo dvakrat dnevno, namesto krajše trikrat dnevno. Dolgoročno rešitev za pravočasno dobavo premoga v TE-TOL pa predstavlja le izgradnja drugega tira na odseku Koper–Divača.
Keywords: transport premoga, Capesize, TE-TOL, vlakovna kompozicija, železniško omrežje
Published in DKUM: 24.09.2021; Views: 367; Downloads: 33
.pdf Full text (4,79 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica