| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza rešitev za elektronsko upravljanje dokumentov (edms)
Tina Tič, 2021, master's thesis

Abstract: Tako v zasebnem kot tudi v poslovnem svetu je urejenost dokumentov in podatkov ključnega pomena, saj v nasprotnem primeru veliko preveč časa porabimo za prebiranje in iskanje točno določnega dokumenta ali listine, ki jo potrebujemo. Vendar iskanje ne prinese samo iskanega dokumenta, ampak v veliko primerih tudi sledi opustošenje vseh ostalih dokumentov, ki smo jih prebrskali in premaknili, da smo našli želen dokument. Nenehno iskanje in prebiranje dokumentov si v poslovnem svetu težko privoščimo, saj lahko nastane velika zmeda, neprimerno porabljen delovni čas za iskanje, preveč porabljenega časa za prenos dokumentov od ene osebe do druge in v primeru, da se na dokumentu naredi napaka/sprememba, se krivec le s težavo pojavi. Zato je uporaba elektronskega upravljanja z dokumenti v podjetju še kako smiselna, saj prepreči vse zgoraj naštete težave. Če želi podjetje preiti na sistem upravljanje z dokumenti, je že potrebno ob sprejemu dokumentov spremeniti vse dokumente iz papirnatega v digitalni format. S tem se omogoči, da so vsi dokumenti v enaki obliki ter na enem mestu. Vse te dokumente pa je potrebno ob vnosu tudi pravilno označili, da jih bomo kasneje lahko enostavneje našli na podlagi filtrov in z njimi tudi upravljali. Zato je pri sistemih za upravljanje z dokumenti ključno, da se poenostavi iskanje dokumentov, lažja je sledljivost upravljanja z dokumenti, dokumenti so varni ter zmeraj na voljo. Magistrsko nalogo smo razdelili v dva dela. Naprej bomo opredelili teoretični del, kjer bomo predstavili, kaj je brezpapirno poslovanje, kako to uvesti v podjetje, katere so prednosti in slabosti. Nadaljevali bomo z elektronskim arhiviranjem, kjer bomo označili, kaj so razlike med klasičnim in elektronskim arhiviranjem ter prav tako opredelili prednosti in slabosti elektronskega arhiviranja. Bolj podrobneje pa bomo opredelili elektronsko upravljanje z dokumenti, kjer bomo prikazali, kako se je razvilo, skozi katere faze gre dokument pri elektronskem upravljanju z dokumenti, kakšni so vzroki za uvedbo, kako poteka uvedba ter katere so prednosti in slabosti elektronskega upravljanja z dokumenti. V teoretičnem delu bomo opredelili pet izbranih slovenskih ponudnikov, ki ponujajo rešitev za elektronsko upravljanje z dokumenti, opredelili njihove funkcionalnosti ter jih med seboj primerjali.
Keywords: elektronsko upravljanje z dokumenti, EDMS, elektronsko arhiviranje, brezpapirno poslovanje, funkcionalnosti EDMS.
Published: 01.09.2021; Views: 51; Downloads: 6
.pdf Full text (1,54 MB)

2.
Primerjalna analiza dokumentnih sistemov v sloveniji
Nike Vrecl, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Obstajajo ljudje, ki imajo osebno raje kaotične delovne postaje in vztrajajo, da kaos prispeva k njihovi ustvarjalnosti. Čeprav je to res, v poslovnem okolju skoraj ne deluje, saj so ljudje ponavadi opremljeni z ustreznimi orodji za produktivnost, ki opravljajo prave posle. Se pa ponavadi zgodi, da dokument postane napačen, se izbriše ali pa ga brez uspeha iščemo več ur. V trenutku, ko prenehamo iskati določen dokument, se nam zdi, da sedi na kupu drugih dokumentov, na našem stojalu ali na drugih mestih, in se zavemo, kako pomembna je urejena dokumentacija. Takrat je nujno potreben sistem za upravljanje dokumentov. Programska oprema za upravljanje dokumentov podjetjem pomaga združevati papirno dokumentacijo in digitalne datoteke v enotno vozlišče, saj se optični dokumenti uvažajo v digitalne formate. Tako imamo vse dokumente na enem mestu, le-te pa lahko opremimo s podatki za lažje iskanje po ključnih besedah. Dober dokumentni sistem nam tako omogoči, da so naše datoteke varne, dostopne točno določenim osebam ter vedno pri roki. Diplomski projekt bomo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bomo opredelili pojem dokumentnega sistema, njegove ključne funkcionalnosti, prednosti in slabosti ter trende na področju brezpapirnega poslovanja. Prav tako bomo navedli trenutno najboljše in najbolj priljubljene ponudnike dokumentnih sistemov na svetu, ki jih bomo izbrali na podlagi različnih raziskav. V teoretičnem delu pa bomo navedli ponudnike dokumentnih sistemov na slovenskem trgu ter analizirali njihove rešitve in jih med seboj primerjali.
Keywords: dokumentni sistem, brezpapirno poslovanje, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti (EDMS).
Published: 06.12.2019; Views: 420; Downloads: 108
.pdf Full text (1,43 MB)

3.
Digitalizacija SWIFT procesov v bančništvu
Aljaž Toman, 2018, master's thesis/paper

Abstract: Magistrsko delo obravnava načrtovanje in razvoj rešitve za avtomatizacijo razvrščanja in posredovanja medbančnih SWIFT-sporočil. Predstavljena rešitev digitalizira obstoječe postopke ter nadalje omogoča digitalizacijo povezanih poslovnih procesov. Tematika je obravnavana in predstavljena v konkretnem okolju bančne ustanove ter prilagojena za delovanje v njem. Cilj magistrskega dela je postaviti koncept rešitve, ga podrobno načrtovati ter evalvirati njegovo realizacijo v sodelovanju z Gorenjsko banko, d. d., Kranj. Glavni cilj rešitve je digitalizacija SWIFT-procesov. To zajema popolno digitalizacijo in avtomatizacijo procesa razvrščanja in posredovanja sporočil, poleg tega pa to delno digitalizira tudi vse povezane poslovne procese. Širši cilj rešitve je omogočiti digitalizacijo povezanih poslovnih procesov na račun izločitve papirnih verzij sporočil kot vhodov v posamezne procese. V prvem delu magistrskega dela so predstavljene teoretične osnove digitalne preobrazbe, digitalizacije poslovnih procesov ter brezpapirnega poslovanja, na podlagi katerih je zastavljena ideja za koncept rešitve. Prav tako so predstavljene tehnične teoretične osnove, ki so potrebne za osnovno razumevanje nadaljevanja. Predstavljena sta SWIFT-sistem ter osnovno delovanje izmenjave medbančnih sporočil preko ponudnika deljene SWIFT-infrastrukture. V nadaljevanju je prikazan osnovni koncept rešitve na podlagi proučenih teoretičnih izhodišč in specifik delovanja SWIFT-sistema na tehničnem nivoju v obravnavani organizaciji. Skladno s tem so natančneje definirani procesi, na katere implementacija rešitve vpliva, skupaj z načrtovanim procesom po opravljeni prenovi. Jedro naloge predstavljajo izdelava klasifikacijskega modela, njegovo testiranje ter načrtovanje programske realizacije rešitve. Ta zajema tri različne funkcionalnosti, in sicer klasifikacijo sporočil, njihovo obdelavo in razširitev ter posredovanje na ustrezno mesto. Delovanje rešitve je na koncu predstavljeno s primerom celotne obdelave konkretnega sporočila, ki ga je banka prejela. V zadnjem delu so predstavljeni ocena učinkov, diskusija z možnostmi za nadaljnji razvoj ter pogoji za uvedbo takšne rešitve v poljubno bančno okolje.
Keywords: Digitalizacija poslovnih procesov, brezpapirno poslovanje, SWIFT, avtomatizacija ročnih postopkov
Published: 19.11.2018; Views: 720; Downloads: 163
.pdf Full text (4,48 MB)

4.
Uvedba brezpapirnega poslovanja v nabavni proces podjetja Unior d. d.
Anže Podgrajšek, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Verjamem, da nisem edini, ki se mu zdi, da smo vse preveč obremenjeni s papirjem. Že na dom prejmemo kupe reklam, ki jih potem preprosto zavržemo. Enako se dogaja tudi v večini pisarn. Zaposleni na dan prejmejo velike kupe dokumentov, za katere v resnici ni nujno, da so natisnjeni. Zato je bila tudi tema diplomskega projekta brezpapirno poslovanje. Večina podjetij je že zaznala, da je treba iti v korak s časom, da je nujno potrebno, da so vsi pomembni dokumenti na voljo takoj, kadar koli in kjer koli. Uvedbe brezpapirnega poslovanja si želijo tudi v podjetju Unior, d. d. Diplomski projekt bomo razdelili na teoretični in praktični del. V teoretičnem delu bomo opredelili, kaj predstavlja pojem brezpapirno poslovanje, opredelili, kaj so dokumentni sistemi in njihove funkcionalnosti, predstavili slabosti in prednosti uvedbe, prikazali nekaj dobrih primerov uvedbe, prikazali bomo tudi proces uvedbe in kaj je pri procesu uvedbe bistvenega pomena, da bo uvedba uspešna. V praktičnem delu pa bomo opredelili nabavni proces, opisali nabavni proces v podjetju Unior, d. d., ter opisali proces uvedbe brezpapirnega poslovanja v nabavni proces.
Keywords: brezpapirno poslovanje, dokumentni sistem, uvedba brezpapirnega poslovanja, nabavni proces
Published: 07.11.2018; Views: 468; Downloads: 92
.pdf Full text (1,36 MB)

5.
Analiza učinkov brezpapirnega poslovanja na izvajanje poslovnih procesov: primer servisne delavnice
Monika Mar, 2018, master's thesis

Abstract: Uvedba brezpapirnega poslovanja predstavlja za podjetja enega izmed pomembnih korakov k temu, da pospešijo izvajanje poslovnih procesov, dosežejo boljši nadzor nad dokumenti in zagotovijo varnejše poslovanje. Podjetja se srečujejo z veliko količino papirnatih dokumentov, ki v njih zasedejo veliko prostora, prav tako pa zaposlenim vzamejo veliko časa, da jih najdejo in jih pravilno shranjujejo. Osnova za prehod na brezpapirno poslovanje so dobre informacijske rešitve s tega področja, ki uporabnikom omogočajo hitro in enostavno delo ter prihranek časa. Pomemben del brezpapirnega poslovanja predstavlja tudi uvedba e-podpisa preko elektronske tablice. Uvedba brezpapirnega poslovanja je tako primerna tako za velika kot tudi manjša podjetja, potrebno je le, da podjetje ugotovi, da se bo s takšno rešitvijo izboljšala učinkovitost izvajanja poslovnih procesov. V magistrskem delu smo se tako posvetili možnosti uvedbe brezpapirnega poslovanja in e-podpisa na primeru servisne delavnice. Poiskali smo dva ponudnika, ki ponujata rešitve s tega področja, in nato primerjali kateri izmed teh dveh ponudnikov je najprimernejši za uvedbo brezpapirnega poslovanja v obravnavani servisni delavnici. Podjetji, ki smo ju izbrali za primerjavo, sta bili Mikrografija d.o.o. in Setcce d.o.o.. Na podlagi zahtev oz. kriterijev, ki smo jih postavili, smo ugotovili, kateri izmed teh dveh ponudnikov je najprimernejši. Ugotovili smo, da obe podjetji ustrezata nominalnim kriterijem in sta povsem izenačeni, tako da je glede izbire najprimernejšega ponudnika vplivalo predvsem naše strokovno mnenje. Na podlagi vseh informacij, ki smo jih dobili, smo ugotovili in predstavili, kako uvedba brezpapirnega poslovanja vpliva na izvajanje poslovnih procesov v servisni delavnici oz. servisnem sprejemu v obravnavanem podjetju.
Keywords: brezpapirno poslovanje, e-podpis, učinkovitost poslovanja, servisna delavnica, digitalizacija poslovanja.
Published: 12.10.2018; Views: 945; Downloads: 180
.pdf Full text (1022,54 KB)

6.
Uvedba brezpapirnega letnega razgovora na primeru rešitve SuccessFactors
Ana Sevšek, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Verjetno smo se že vsi kdaj ustavili v kakšni pisarni in se zagledali v kup papirja. Gospa za pisalno mizo je po navadi morala prestaviti kup papirja, da nas je sploh lahko videla. Takšne pisarne dandanes izumirajo. Živimo v času, ko je potreba po hitri in takojšnji dostopnosti do dokumentov nuja. Podatki in dokumenti morajo biti na voljo kjerkoli in kadarkoli, saj le tako lahko sledimo konkurenci. Zato večina podjetij že uporablja sistem za brezpapirno poslovanje. S problemom papirnega poslovanja se srečujemo tudi v kadrovskih službah, pri izvajanju rednih letnih razgovorih. Diplomski projekt smo razdelili na dva dela. V prvem teoretičnem delu bomo opredelili pojem brezpapirno poslovanje, si pogledali kako uvajamo brezpapirno poslovanje v podjetje, kateri so ponudniki brezpapirnega poslovanja na trgu, opredelili prednosti in slabosti uvedbe brezpapirnega poslovanja ter razlike med klasičnim in elektronskim dokumentom. V drugem delu bomo spoznali pojem redni letni razgovor, opredelili njegov namen in cilje, spoznali kako poteka in kako ga arhiviramo. V drugem delu diplomskega projekta bomo spoznali rešitev na področju kadrovanja – SuccessFactors. Na koncu bomo poznali prednosti, ki jih pridobimo z uvedbo rednega letnega razgovora v rešitvi SuccessFactors.
Keywords: brezpapirno poslovanje, uvedba brezpapirnega poslovanja, elektronski in klasični dokumenti, redni letni razgovor, SuccessFactors
Published: 01.12.2017; Views: 677; Downloads: 72
.pdf Full text (1,47 MB)

7.
Avtomatizacija obdelave prejetih računov z uvedbo dms v proizvodnem podjetju
Metka Javornik, 2017, master's thesis

Abstract: Spremembe so stalnica, ki nas spremljajo skozi celotno življenje. Če je bilo za implementacijo ene tehnične novosti v zgodovini potrebnih tudi več 100 let, se danes to meri v dnevih. Zagotovo pa bodo uspeli tisti, ki se dovolj hitro prilagajajo in odzivajo na spremembe. Namreč bolj hitro, ko se odzivamo na spremembe, bolj lahko ostajamo konkurenčni. Digitalizacija celotnih poslovnih sistemov v proizvodnih podjetjih je postala velika nuja, če želimo s svojim podjetjem ostati konkurenčni na trgih. Cilji uvedbe digitalizacije so predvsem poenostavitev in celostno obvladovanje procesov ter nižji stroški proizvodnje. Pri tem ne gre za nobeno znanstveno fantastiko, temveč poslovanje, ki omogoča komunikacijo med stroji, napravami in ljudmi. Podjetja se pri svojem poslovanju dnevno srečujejo z dokumenti v papirni in digitalni obliki. Razvoj na področju informatike je s seboj prinesel nove možnosti obvladovanja dokumentov. V izogib brskanju in premetavanju kupov papirja podjetja uvajajo elektronske dokumentne sisteme, ki dvigujejo kakovost storitev, povezanih z dokumenti in dokumentacijo, njihovim arhiviranjem, prenašanjem, iskanjem ter podobno obdelavo dokumentov. Če povzamemo, uvedba dokumentnega sistema predstavlja tehnologijo, orodje, zaporedje organiziranih postopkov oz. procesov za zajem, nadzor in hrambo ter distribucijo dokumentov znotraj podjetja, kar lahko strnemo v koncentrirano znanje o rokovanju s poslovno dokumentacijo in pozitivne učinke, ki jih s tem dosežemo. Uporaba dokumentnega sistema predstavlja podjetjem, v njihovih prenapolnjenih oddelkih za obdelavo dokumentov, lažjo prehodnost poslovnih procesov, podporo pri avtomatskih poslovnih dogodkih in velikanske prednosti v učinkovitosti in zmanjševanju stroškov. Takšna avtomatizacija povezuje procese, prenaša ključne podatke in preprečuje podvojeno ali celo potrojeno delo v podjetju več različnih udeležencev procesa z istimi podatki. Z uvedbo dokumentnega sistema v podjetju Marovt, d. o. o. smo uspešno izvedli preobrazbo naših ustaljenih procesov, jih prilagodili možnosti digitalizacije ter jih tako naredili učinkovitejše in enostavnejše. Preobrazba procesov seveda še vedno poteka in raste skupaj z možnostmi, ki jih prinašajo nove rešitve in tehnike. Le z nenehnimi izboljšavami in izpolnjevanji rastemo tako na procesnem kot na tehničnem področju, kar pomeni, da smo lahko še učinkovitejši in konkurenčnejši.
Keywords: uvedba dokumentnega sistema, sistem za upravljanje dokumentov, EBA DMS, Datalab Pantheon, digitalizacija, brezpapirno poslovanje
Published: 14.03.2017; Views: 755; Downloads: 125
.pdf Full text (1,61 MB)

8.
Zagotavljanje logistične podpore delovanja sistema zaščite in reševanja zahodnoštajerske regije
Janez Pišek, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljen model prenove procesov logistike skladiščnega poslovanja na praktičnem primeru skladišča, ki je podpora sistemu zaščite in reševanja. Predlagana rešitev temelji na poznavanju sorodnih rešitev v drugih podjetjih in ustanovah, priporočilih ponudnikov informacijske tehnologije in potrebah zaposlenih v regijskem logističnem centru. Primerno organizirano skladišče z uporabo ustreznih tehnologij in optimalnih procesov lahko pomembno vpliva na kakovost podpore zaščite in reševanja. Delo je poleg uvoda in sklepa razdeljeno na dva dela. V prvem delu je podan opis zaščite in reševanja z umestitvijo in pomenom regijskega logističnega centra za delovanje civilne zaščite in opisom zdajšnjega stanja z ugotovitvijo problemov. Drugi del obsega iskanje rešitve za ugotovljene probleme in izdelani predlog, kako probleme odpraviti. Nekateri predlogi so podkrepljeni s teorijo strokovnjakov v logistiki. V sklepu je podano kritično razmišljanje o pridobitvah po spremembi, kritičnih dejavnikih uspeha prenove in možnostih nadaljnjih izboljšav.
Keywords: skladiščno poslovanje, informacijska tehnologija, brezpapirno poslovanje, skladiščna logistika, črtna koda
Published: 19.01.2017; Views: 624; Downloads: 58
.pdf Full text (1,72 MB)

9.
UVEDBA E-POSLOVANJA V PODJETJE DOMOVANJE D. O. O.
Martin Romih, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga prikazuje stanje e-poslovanja v podjetju Domovanje d. o. o. in predstavlja eno izmed možnih poti do uvedbe e-računov in celovitega brezpapirnega poslovanja. Naloga nudi podroben vpogled v utečene procese naročanja, izvajanja in zaključevanja naročil ter dela z računi. Predstavljamo obstoječe sisteme, ki jih uporabljajo zaposleni v podjetju in opisujemo infrastrukturo, na kateri tečejo. Prikazujemo predlog konkretnih sprememb in dopolnitev v sistemih za uvedbo celovitega brezpapirnega poslovanja. Podan je tudi predlog rešitve za digitalizacijo arhiva, ki obsega vse od predloga opreme do načinov digitalizacije in ocene stroškov predlaganega načina. Na koncu analiziramo vpliv predlaganih sprememb na procese in zaposlene ter predstavljamo priložnosti za nadaljnji razvoj, ki bi lahko še dodatno zmanjšale količino dela v administraciji podjetja in znižalo administrativne stroške.
Keywords: brezpapirno poslovanje, e-poslovanje, sistem za upravljanje dokumentov, digitalizacija arhiva
Published: 10.10.2016; Views: 838; Downloads: 182
.pdf Full text (2,65 MB)

10.
UVEDBA BREZPAPIRNEGA POSLOVANJA V RAČUNOVODSTVU PODJETJA X
Katja Praprotnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Organizacije so izpostavljene stalnemu izboljševanju učinkovitosti dela, še posebej v času gospodarske krize. Uvajanje sistemov za elektronsko upravljanje poslovnih dokumentov v procesih računovodstva in obračuna plač in njihovo arhiviranje v zakonsko skladnem elektronskem arhivu prinaša bistvene prihranke z vidika učinkovitosti dela in uspešnosti poslovanja.
Keywords: dokumentacijski sistem, elektronsko potrjevanje prejetih računov, e-plače, brezpapirno poslovanje, računovodstvo, kadrovski sistem.
Published: 25.08.2016; Views: 930; Downloads: 190
.pdf Full text (7,67 MB)

Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica