1. Vloga vzgojitelja pri preprečevanju okužb in pogostih nalezljivih bolezniSuzana Ratajc, 2019, undergraduate thesis Abstract: Raziskovalni problem pričujočega diplomskega dela z naslovom Vloga vzgojitelja pri preprečevanju okužb in pogostih nalezljivih bolezni so pogoste nalezljive bolezni predšolskega otroka in vloga vzgojitelja pri prepoznavanju in pravilnem ukrepanju ob pojavu nalezljivih bolezni v vrtcu.
V teoretičnem delu smo opredelili najpogostejše povzročitelje okužb in načine širjenja nalezljivih bolezni. Osredotočili smo se na vlogo, naloge in dolžnosti vzgojitelja pri odkrivanju bolezni, preprečevanju okužb, prepoznavanju bolezenskih znakov, simptomov in stanj, krepitvi imunskega sistema predšolskega otroka in pri svetovanje staršem. Predstavili smo tudi potrebne ukrepe, ki jim morajo slediti tako strokovni delavci kot tudi starši in vrtci ob pojavu oziroma sumu na nalezljivo bolezen.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih pridobili z anketnim vprašalnikom v vrtcu Šentjur, ki so ga izpolnjevale vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic. V raziskavi smo želeli ugotoviti, ali imajo vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic dovolj znanja in kako ukrepajo pri pojavu okužbe pri otroku. Podatke smo obdelali s pomočjo programa SPSS. Raziskava je pokazala, da imajo vzgojiteljice in pomočnice dovolj znanja o preprečevanju širjenja okužb ne glede na starost in delovno mesto. Ugotovili smo, da so v času izobraževanja pridobile premalo znanja z zdravstveno-preventivnega področja. Keywords: predšolski otrok, vloga vzgojitelja, nalezljive bolezni, okužbe, preprečevanje, vrtec Published in DKUM: 08.11.2019; Views: 1279; Downloads: 191 Full text (327,71 KB) |
2. Pogostost nalezljivih bolezni otrok v vrtcu/skupinskem varstvu in domaErika Kolednik, 2019, undergraduate thesis Abstract: Izhodišča: Otroške nalezljive bolezni so načeloma nenevarne in se otrok z njimi pravzaprav prekuži. V večini jih spremlja povišana telesna temperatura, ki je prvi opozorilni znak, da se z otrokom nekaj dogaja.
Raziskovalne metode: Uporabljeni sta bili deskriptivna metoda dela in kvantitativna metodologija. Kot raziskovalni inštrument je bil uporabljen vprašalnik, ki je vseboval 12 vprašanj. V raziskavi je sodelovalo 212 staršev, katerih otroci obiskujejo vrtec, skupinsko varstvo ali so v domačem varstvu.
Rezultati: V okviru raziskave je 75,00 % staršev, ki imajo svoje otroke v vrtcu, 6,13 % staršev, kjer so otroci v skupinskem varstvu in 18,87 % staršev, ki imajo otroke v domačem varstvu. Na podlagi raziskave smo ugotovili, da otroci, ki obiskujejo vrtec zbolevajo pogosteje za nalezljivimi boleznimi, kot tisti, ki so doma.
Diskusija in zaključek: Otroci, ki so v vrtcu/skupinskem varstvu so bolj izpostavljeni različnim virusom in tako posledično hitreje in pogosteje zbolevajo. Vendar z starostjo bolezni upadajo. Otrok v domači oskrbi nima tolikšnega stika s drugimi otoki in tako tudi redkeje zboleva. Keywords: predšolski otrok, higiena, virusi, respiratorne bolezni, bolezni z izpuščajem Published in DKUM: 01.10.2019; Views: 1045; Downloads: 143 Full text (1,35 MB) |
3. Socialna vključenost otrok s primanjkljajem, ovirami oz. motnjami otrok s posebnimi potrebami z vidika vrstnikovAnja Šekoranja, 2017, master's thesis Abstract: V magistrskem delu se posvečamo socialni vključenosti otrok s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami otrok s posebnimi potrebami z vidika vrstnikov. V teoretičnem delu so predstavljeni otroci s posebnimi potrebami ter njihovo vključevanje v redno osnovno šolo.
Za otroke, ki že v zgodnjem obdobju kažejo motnje v razvoju, je pomembno, da se jih testira, kajti le tako učitelj pri pouku lahko vidi njihova močna in šibka področja in jih motivira, da izrazijo svoje sposobnosti in določene prednosti. Kdaj in kako naj otroka usmerimo v program s prilagojenim izvajanjem in kakšne težave lahko srečamo v postopku usmerjanja? Pregledali smo Ustavo Republike Slovenije ter Konvencijo o otrokovih pravicah, da bi ugotovili, kaj je o otrocih, ki imajo posebne potrebe, zapisano v zakonih. Predstavljene so različne bolezni kot so, slepi in slabovidni učenci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani učenci, otroci s cerebralno paralizo, otroci, ki trpijo za spinalno mišično atrofijo, predstavljen je tip III, poškodbe glave, motnje hranjenja (anoreksija, bulimija, kompulzivno prenajedanje), epilepsija, disleksija, disgrafija, diskalkulija, dispraksija, učenci z vedenjskimi in čustvenimi motnjami, učenci s posebnimi potrebami. Kako se je uveljavila inkluzija nekoč, kako je s tem danes ter kako uspešni so učenci s posebnimi potrebami? V nadaljevanju smo si ogledali značilnosti takšnih oddelkov, koristi in posebnosti le-teh. Nato smo preučili motnjo v duševnem razvoju, agresijo ter hiperaktivnost.
V empiričnem delu je bil namen raziskave anketiranje učencev razredne stopnje, da bi ugotovili, ali jih moti, da njihov oddelek obiskuje učenec s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami. Rezultati so pokazali, da učencev bistveno ne moti, da oddelek, v katerem so, obiskuje učenec s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami, saj je raziskava pokazala, da vrstniki vključujejo otroke s primanjkljajem, ovirami oziroma motnjami v seminarske naloge, raziskovalne naloge, delo v parih, v timsko delo … ter jim pri delu pomagajo. Keywords: otroci s posebnimi potrebami, prilagoditve, zakonodaja, redna osnovna šola, izobraževanje, učenci, vrstniki, bolezni otrok Published in DKUM: 21.07.2017; Views: 2319; Downloads: 0 This document has many files! More... |
4. OTROKOVO DOŽIVLJANJE BOLEZNIAnika Smeh, 2016, undergraduate thesis Abstract: V empiričnem diplomskem delu z naslovom Otrokovo doživljanje bolezni smo podrobneje opredelili odzive otroka na bolezen in na bivanje v bolnišnici oziroma hospitalizacijo. Otrok je lahko ob bolezenskem stanju oskrbovan doma, če je potrebno, pa je vključen v proces zdravljenja v bolnišnici in tako mora za nekaj časa zapustiti domače okolje, ki ga nadomesti tuje okolje, bolnišnica. V teoretičnem delu diplomskega dela smo celostno opredelili otrokovo doživljanje bolezni, medtem ko smo se v empiričnem delu osredotočili na otrokovo doživljanje hospitalizacije. Namen empiričnega dela diplomskega dela je bil ugotoviti, kakšen je odziv predšolskega otroka na bolnišnico. Raziskavo smo izvedli z anketnimi vprašalniki, ki smo jih v tiskani obliki podali staršem otrok in medicinskim sestram, zaposlenim na otroških oddelkih bolnišnice. Podatke smo analizirali s statističnimi metodami s programsko opremo SPSS. Ugotovili smo, da obstajajo pomembne razlike v pogostosti izraženih vedenj med različnimi obdobji v procesu hospitalizacije. Po naših ugotovitvah se najpomembnejše razlike kažejo pri negativnih oblikah vedenja, ki se najpogosteje izražajo ob sprejemu otroka v bolnišnico, najmanj pogosto pa ob odpustu iz bolnišnice. Med pozitivnimi oblikami je pomembnost razlik nizka, fizični hospitalizem pa se pri otrocih ni izražal. Želeli smo ugotoviti, ali obstajajo razlike v doživljanju hospitalizacije pri otroku glede na spol, starost, vrsto bolezni, prisotnost starša in predhodno izkušnjo s hospitalizacijo. Kot predvideno, so se razlike v vedenju izrazile med starostnima skupinama, med spoloma pa niso bile statistično značilne. Prav tako smo predvideli, da se bodo razlike izrazile med otroki s kronično in otroki z akutno boleznijo, vendar se niso izkazale kot statistično značilne. Ugotovili smo, da je večina oddelkov, kjer bivajo predšolski otroci, prilagojena njihovim potrebam (otroke obiskuje bolnišnična vzgojiteljica, na voljo je igralnica, staršem je omogočeno sobivanje) ter da je otroku in družini na voljo ustrezna pomoč, če ima otrok težave s prilagoditvijo na bolnišnico. Keywords: bolan otrok, doživljanje bolezni, starši bolnega otroka, hospitalizacija otroka, bolnišnična vzgojiteljica, psihični hospitalizem, fizični hospitalizem Published in DKUM: 24.10.2016; Views: 1964; Downloads: 354 Full text (3,22 MB) |
5. POMEN GIBANJA V NARAVNEM OKOLJU NA ZDRAVJE OTROKMihaela Vočanec, 2016, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo Pomen gibanja v naravnem okolju na zdravje otrok, je empirično diplomsko delo, v katerem so prikazane kronično nenalezljive bolezni in bolezni dihal, ki danes ogrožajo zdravje otrok. To je predstavljeno v teoretičnem delu, ki pa zajema tudi raziskave in povzetke različnih strokovnjakov, kateri so raziskovali vpliv oz. pomen gibanja zunaj na zdravje otrok in na preprečevanje nenalezljivih kroničnih bolezni sodobnega časa. Le-ti ugotavljajo in dokazujejo, da ima redna vsakodnevna zmerna intenzivna gibalna/športna aktivnost močan vpliv ne le na telesno zdravje in počutje, temveč tudi na druga področja človekovega delovanja in življenja. Še posebej pa poudarjajo pomen zgleda in spodbude ter omogočanje staršev za čim pogostejše gibalne aktivnosti otrok zunaj.
V empiričnem delu diplomske naloge so predstavljeni rezultati raziskave o dejanskem stanju na področju gibanja zunaj pri otrocih, ki obiskujejo vrtec Ivanjkovci. Dobljene rezultate smo obdelali in jih primerjali z rezultati moje diplomske naloge izpred 17. let (Vočanec, 1999) z naslovom Vpliv gibanja na svežem zraku na zdravje otrok. Želeli smo raziskati in ugotoviti, ali se je stanje v tem času spremenilo oz. dokazati, da se je poslabšalo predvsem zaradi vplivov sodobnega načina življenja. Sedanja raziskava in primerjava le-te z rezultati raziskave izpred 17 tih let so pokazale pomembna in zaskrbljujoča dejstva o tem, da se je pogostost obolevanja otrok za boleznimi dihal povečalo, da so otroci zunaj manj časa kot nekoč, čeprav imajo dovolj ustreznih in varnih površin, rekvizitov in možnosti za gibanje na prostem. Keywords: gibanje, narava, zunanji prostor, otrok, bolezni, zdravje, življenjski slog Published in DKUM: 19.07.2016; Views: 3201; Downloads: 554 Full text (1003,50 KB) |
6. SEZNANJENOST STARŠEV S POVZROČITELJI BOLEZNI, KI JIH USPEŠNO OBVLADUJEMO Z CEPLJENJEM OTROKAMarija Horvat, 2014, master's thesis Abstract: Cepljenje je medicinski postopek s katerim aktiviramo imunski odgovor osebe z vnosom oslabljenih mikroorganizmov ali posameznih mikrobnih molekul z namenom ustvarjanja odpornosti. Je najuspešnejši ukrep za obvladovanje nekaterih nalezljivih bolezni. Po cepljenju se vzpostavi individualna zaščita pred boleznijo, proti kateri smo cepili otroka. Zaradi nepravočasnega cepljenja obstaja nevarnost za ponoven pojav in širjenja nalezljivih bolezni. Nekateri starši odklanjajo cepitev svojega otroka zaradi slabe informiranosti o cepljenju in cepivu, življenjskega sloga ter prehranjevanja. Starše je treba informirati, seznaniti o potrebnosti cepljenja zaradi možne nevarnosti razširitve nalezljivih bolezni.
Metodologija raziskovanja: Pri magistrskem delu smo uporabili deskriptivno metodo in analitičen pristop. Pri teoretičnem delu smo uporabili kvalitativno metodo dela in s pomočjo tuje in domače literature opisali dejstva in ugotovitve o cepljenju in seznanjenosti staršev o povzročiteljih bolezni. V raziskovalnem delu smo podatke zbrali s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Ugotovitve na podlagi teoretičnega in empiričnega spoznanja smo predstavili v programu Microsoft Word 2013 in Microsoft Excel 2013. Rezultate smo prikazali v grafični in opisni obliki.
Rezultati: Večina staršev se strinja z obveznim cepljenjem otroka in tudi večina staršev bi vseeno cepila svojega otroka četudi cepljenje ne bi bilo obvezno. Največ informacij so starši pridobili s strani zdravnikov in preko interneta. Ugotovili smo, da so, starši z visoko izobrazbo bolj poznali povzročitelje nalezljivih bolezni proti katerim cepimo otroka, kot starši, ki nimajo končane visoke izobrazbe.
Sklep: Za otroka je cepljenje varen in učinkovit način preprečevanja nalezljivih bolezni, ki bi lahko imele negativne posledice za otroka. Zaupanje staršev v varnost in učinkovitost cepiv, je eden ključnih dejavnikov imunizacije. Zdravniki in zdravstveni delavci, moramo skrbeti za informiranje staršev o cepljenju in zavedanju o možni nevarnosti ponovne razširitve nalezljivih bolezni, če bi ukinili cepljenje. Keywords: otrok, starši, cepivo, cepljenje, nalezljive bolezni. Published in DKUM: 02.02.2015; Views: 2568; Downloads: 333 Full text (1,49 MB) |
7. Pomen preventivnih oftalmoloških pregledov pri otrocihMatej Jelenc, 2012, undergraduate thesis Abstract: Teoretična izhodišča: Preventivni oftalmološki pregledi so pomembni, da pravočasno odkrijemo, če je z otroškim vidom kaj narobe. Le s pravočasnim pregledom in nato z zdravljenjem preprečimo nepopravljivo škodo, ki lahko nastane, če pravočasno ne ukrepamo.
Raziskovalna metodologija: V raziskavi smo uporabili deskriptivno metodo dela, zbrali smo literaturo, ki smo jo analizirali, preučili, uredili in sistematizirali. Za zbiranje podatkov smo uporabili anonimni anketni vprašalnik, sestavljen iz odprtih in zaprtih vprašanj. Sodelovalo je 20 staršev otrok, ki imajo težave z vidom. Anketo smo izvedli v Splošni bolnišnici Celje na očesnem oddelku v ambulanti za ortoptiko in pleoptiko ter predšolske otroke, za kar smo zaprosili vodstvo zavoda. Podatke smo analizirali in predstavili s pomočjo programa Microsoft Excel in Word.
Rezultati in diskusija: Podatki, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete, nam kažejo, da so starši dovolj seznanjeni s pomenom preventivnih pregledov vida pri otrocih, in da so otroci redno na predpisanih kontrolnih pregledih. Ugotovili smo tudi, da je najpogostejši vzrok za obisk v oftalmološki ambulanti astigmatizem. Keywords: Oftalmologija, otrok, preventivni pregledi vida, bolezni oči, zgradba in razvoj očesa. Published in DKUM: 20.11.2012; Views: 2227; Downloads: 231 Full text (1,28 MB) |
8. BOLEZNI OTROK, KI JIH LAHKO PREPREČUJEMO S CEPLJENJEMMartina Klemen, 2010, undergraduate thesis Abstract: Otroci imajo pravico do nemotenega razvoja, pri čemer sta ena od pomembnejših pogojev za to telesno in duševno zdravje. Način življenja v okolju, v katerem otrok raste in dozoreva, ima pri tem velik pomen. Bolezni pa so in bodo vedno del odraščanja predšolskih otrok. Vendar je določene bolezni mogoče tudi preprečiti. V diplomskem delu z naslovom Bolezni otrok, ki jih lahko preprečujemo s cepljenjem, so bile opisane nalezljive bolezni, ki jih zajema nacionalni program cepljenja predšolskih otrok v Sloveniji, proti katerim se otroci morajo obvezno cepiti, in vrste bolezni, proti katerim se je možno cepiti za njihovo preprečevanje. Ob tem je bilo izpostavljeno vprašanje, ali s cepljenjem otroka preprečujemo širjenje bolezni in zaščitimo tudi druge otroke, ki zaradi zdravstvenih razlogov ne morejo biti ali ne želijo biti cepljeni. Strokovna medicinska literatura v vseh pogledih opisuje cepljenje in hkrati cepiva kot varno in učinkovito zaščito pred boleznimi. Skozi analizo izvajanja imunizacije predšolskih otrok, ki jo je pripravil Inštitut za varovanja zdravja RS, smo analizirali pojavljanje bolezni, proti katerim obstaja obvezno cepljenje. Odnos do zdravja se gradi postopno — prek vzpodbud in zgledov v najožjem okolju že v zgodnjem otroštvu in kasneje prek dejavnosti v vzgojno-varstvenih zavodih. Predšolska vzgoja v Sloveniji naj bi se izvajala na visoki ravni in skrbi za otrokov celostni razvoj. Zato smo v diplomskem delu opisali in predstavili zdravstveno-higienski režim ter ob tem odgovorili na vprašanje, ki smo si ga zastavili: Na kakšen način je otrokom, vključenim v vrtec, omogočen zdrav razvoj na vseh področjih: gibalnem, spoznavnem, emocionalnem in socialnem. In spoznali, da ne samo okolje, tudi vzgojitelji in drugi strokovni delavci ter tudi starši so tisti, ki otroku privzgajajo odnos do zdravja, najprej z lastnim vzgledom, nato še preko dejavnosti, ki zdravje vzpodbujajo, vzdržujejo in ohranjajo. Keywords: Ključne besede: bolezni otrok, obvezno cepljenje, cepiva, otroci, vrtec, vzgojitelji, starši Published in DKUM: 17.05.2010; Views: 3874; Downloads: 669 Full text (3,20 MB) |
9. NAJPOGOSTEJŠE BOLEZNI OTROK V VRTCUUrška Erženičnik, 2009, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Najpogostejše bolezni otrok v vrtcu opisuje otroške bolezni in njihove simptome.Zaradi otroških bolezni so otroci v predšolskem obdobju velikokrat odsotni v vrtcu. zelo pogosto zbolevajo otroci v prvem starostnem obdobju in pa tudi otroci, ki so v vrtec vpisani prvo leto. v teoretičnem delu so najprej predstavljene razvojne značilnosti predšolskega otroka ter najpogostejše otroške bolezni in njihove značilnosti. Podrobneje smo predstavili cilje iz kurikula in obveznosti staršev in vzgojiteljev do otrok v vrtcu. Poglavje zaključujemo s podatki o prisotnosti otrok v koroških vrtcih v šolskem letu 2005/2006 in 2006/2007, ki smo jih pridobili s pregledom dnevnikov v omenjenih vrtcih.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih dobili s pomočjo odgovorov 92 staršev na anketni vprašalnik. Na vprašanja so odgovarjali starši otrok v vrtcu Črna na Koroškem, Mežica, Prevalje in v vrtcu Ravne na Koroškem. Namen raziskave je bil s pomočjo anketnih vprašalnikov preveriti podatke o najpogostejših boleznih otrok v predšolskem obdobju. Ugotoviti smo hoteli zaradi katerih bolezni otroci največkrat izostajajo v vrtcih in ali s starostjo postanejo otroci bolj odporni in manjkrat manjkajo v vrtcu. Odgovori staršev na anketna vprašanja so nam pokazali, da so najpogostejši vzrok odsotnosti v vrtcu bolezni dihal. Ugotovili smo tudi, da otroci v drugem starostnem obdobju manjkrat manjkajo v vrtcu zaradi bolezni. Vzgojiteljice starše redno obveščajo o izbruhih bolezni v skupini.
Keywords: otrok, vrtec, predšolsko obdobje, bolezni, starši. Published in DKUM: 06.07.2009; Views: 4863; Downloads: 670 Full text (476,24 KB) |
10. MOŽNOSTI OBLIKOVANJA ODNOSA OSNOVNOŠOLCEV DO NARAVE V ČASU POUKAPolona Celan, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi Možnosti oblikovanja odnosa osnovnošolcev do narave v času pouka so v teoretičnem delu predstavljeni bistveni problemi današnjega stanja okolja tako v svetu kot Sloveniji, ter kako lahko onesnaževanje vpliva na zdravje ljudi, predvsem otrok. Predstavljen je projekt Ekošola kot projekt Evropske unije in projekt Ekošola kot način življenja, ki se izvaja v Sloveniji in vključuje v vzgojno-izobraževalni sistem okoljsko osveščanje in izobraževanje že pri majhnih otrocih.
V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskovali odnos osnovnošolcev do narave. Odnos do narave smo ugotavljali pri anketiranih učencih na naslednjih področjih: znanje in vedenje o ekologiji, igre v naravi, rekreacija v naravi, izvajanje delovnih obvez v naravi, soočanje z nevarnostmi narave in izvajanje dejavnosti, ki razvijajo estetski odnos do narave. Rezultati raziskave so pokazali, da anketirani učenci vedo mnogo o ekologiji, saj veliko časa preživijo v naravi in tako ustvarjajo do nje pozitiven odnos. To se kaže predvsem v tem, da se kar 91 % anketiranih učencev udeležuje čistilnih akcij v okolici šole.
Keywords: stanje okolja, bolezni otrok, ekošola, ekošola kot način življenja, odnos osnovnošolcev do narave. Published in DKUM: 11.06.2009; Views: 3515; Downloads: 208 Full text (817,74 KB) |