| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Prenova in optimizacija spletnega mesta omrežja CEEPUS
Gregor Bele, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu je predstavljena prenova in optimizacija spletnega mesta omrežja CEEPUS. Prenovljeno spletno mesto prikaže delovanje CEEPUS omrežja in članke o ženskih pisateljicah v zgodovini. Optimizacija in estetsko izboljšanje izgleda, mreži ponuja višje število bralcev in s tem poviša njihovo prepoznavnost. Prenova mestu doda večjo uporabnost za uporabnike mobilnih naprav in z estetskimi popravki poviša interaktivnost in zanimanje obiskovalcev. Spletno mesto CEEPUS je bilo izdelano s pomočjo sistema za upravljanje z vsebinami Wordpress. Optimizacijski del nalog smo opravili s pomočjo spletnega priročnika Moz in Google Webmaster guidelines. Za optimalno delovanje smo uporabili Wordpress vtičnike, kateri so mestu dodali varnostne, optimizacije in estetske popravke. Načrti za nadaljno delo temeljijo na poročanju naročniku o številu novih obiskovalcev in možnih dodatnih optimizacijskih popravkih.
Keywords: optimizacija, WordPress, spletno mesto, blog, oglaševanje
Published: 07.06.2021; Views: 54; Downloads: 9
.pdf Full text (4,57 MB)

2.
Vlog - video spletni dnevnik in njegova uporaba v podjetniškem oglaševanju
Simon Koren, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je predstaviti način komuniciranja preko video vsebin. Naziv komuniciranja je vlog oziroma video spletni dnevnik. Poudarek je predvsem v oglaševanju podjetij, izdelkov ali storitev preko video vsebin oziroma video dnevnikov. V delu je predstavljena njegova zgodovina, nastanek in razvoj ter tudi predstavitev razlik med blog in vlog kanalom. Predstavljeni so tudi primeri dobre prakse oglaševanja. Delo vključuje tudi analizo rezultatov javnomnenjske raziskave med uporabniki.
Keywords: VLOG, BLOG, spletni marketing, spletno oglaševanje
Published: 05.01.2021; Views: 211; Downloads: 26
.pdf Full text (2,18 MB)

3.
Prevajanje slovenske kulinarične terminologije v receptih na kulinaričnem blogu Jernej Kitchen (v angleščino)
Nastja Maganja, 2020, master's thesis

Abstract: Pri prevajanju kulinaričnih izrazov pogosto naletimo na kulturno zaznamovane prvine, saj je kulinarika odraz kulture in zgodovine vsakega naroda. Iz večjih in dominantnejših kultur izhaja mnogo imen za narodne jedi in sestavine, ki so dobro poznane po vsem svetu, medtem ko pri manjših kulturah pogosto naletimo na težave, saj je veliko naših narodnih jedi v svetu slabo poznanih. V tem primeru se lahko poslužimo različnih prevajalskih postopkov, ki se med seboj močno razlikujejo. Od prevajalca je odvisno, ali teži k ohranitvi izvirnega imena in identitete jedi ali pa uporabi postopek, ki ima potujitveno funkcijo. Tudi tujih izrazov za jedi in sestavine pogosto ne moremo enostavno prevesti v slovenščino, saj niso sestavni del naše kulture in ustaljenega besedišča jezika. V magistrskem delu bomo obravnavali prevajanje kulinaričnih izrazov na kulinaričnem blogu Jernej Kitchen.
Keywords: prevajanje, kultura, kulinarika, blog, recepti
Published: 07.10.2020; Views: 149; Downloads: 40
.pdf Full text (725,78 KB)

4.
Stilanalyse ausgewählter deutscher und slowenischer politischer blogs
Rok Koštomaj, 2019, master's thesis

Abstract: Dandanašnji je blogerstvo novodobni trend, ki je prisoten tako pri mlajši kot tudi pri starejši generaciji. Izmed številnih podvrst blogov smo izbrali podvrsto politični blog. Politični blogovski zapis spada k presojevalnim besedilom, saj lahko skozenj jasno razberemo avtorjev odnos do tematike. V primerjavi z ostalimi podvrstami blogov, je politični blog bolj podoben poročevalskim žanrom. Njegova temeljna funkcija je interpretiranje, razčlenjevanje in pojasnjevanje aktualnih dogodkov. Bralcu je omogočen vpogled v ozadje različnih političnih dogajanj, avtor pa poleg tega razlaga, vrednoti in ponuja možne rešitve. Blogovske zapise lahko pisci objavljajo na različne načine. Zapis lahko objavijo v tradicionalni obliki časopisnega članka ali v novodobni obliki spletnega bloga. Med njima obstajajo določene razlike. Ena očitna razlika je interaktivnost, saj spletni blogovski zapisi omogočajo medsebojno komunikacijo med sporočevalcem in prejemnikom, pri čemer se bralci na zapis lahko odzovejo. Sporočevalec in prejemnik sta tako v komunikacijskem razmerju, v katerem sporočevalec blogovski zapis objavi, naslovnik pa se naveže nanj s komentarjem. Ta način komunikacije je dialoški, saj poteka obojesmerno. Cilj pričujočega magistrskega dela je analiza in primerjava izbranih nemških in slovenskih političnih blogov. Namen naloge je s pomočjo komparativne analize ugotoviti, katere podobnosti in razlike obstajajo med nemškimi in slovenskimi blogi, tako med obema jezikoma kot med posameznimi avtorji. Naša raziskava vključuje stilno analizo, ki je vitalnega pomena pri sleherni besedilni obravnavi. Pri stilni analizi namreč na tekst pogledamo iz različnih vidikov, ga razčlenimo in analiziramo. S pomočjo holistične analize tako pridemo do odgovorov na številna vprašanja. Vsa obravnavana besedila so analizirana na makro-, mezzo- in mikroravnini. Makrostilostična analiza je celostna analiza, medtem ko sta mezzo- in mikrostilistična analiza podrobni analizi besedila na ravni odstavka in stavka. Pri makrostilistični analizi smo osredinjeni na zunanjo obliko besedila ter splošne značilnosti, medtem ko se pri mikrostilistični analizi natančno posvetimo posameznim besedilnim delom. Izbrana besedila vsebinsko in časovno sovpadajo, saj obravnavajo problematiko migracij, ki je ena izmed osrednjih tem sodobnega časa. V predočeni magistrski nalogi so analizirani štirje politični blogovski zapisi – dva nemška in dva slovenska. Slovenska blogovska zapisa, ki sta bila izbrana za analizo v empiričnem delu, sta: »Cerarjeva budnost in Jelinčičeva grozljivost« Borisa Vezjaka ter N'Tokov »Kateri tujci so zdaj ok«. Nemški besedili pa nosita naslov: »Innenminister Friedrich möchte wieder Grenzkontrollen in der EU« ter »Syrien – der vergessene Krieg«. Njuna avtorja sta Anne Roth in Richard Gutjahr. Magistrsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema teoretične vsebine, ki so podstat empiričnega dela. V njem je obravnavana teorija o besediloslovju, kontrastivni tekstologiji, internetu, blogu in njegovi zgodovini, političnem blogu in njegovih lastnostih, ter retoričnih figurah. Nazadnje je predstavljena in opisana še metoda holistične stilne analize, ki je kasneje v empiričnem delu tudi realizirana. Empirični del vsebuje analizo izbranih nemških in slovenskih blogovskih zapisov. Besedila so najprej analizirana na makro ravnini, pri čemer je besedilo obravnavano kot celota. Makrostilistična analiza vsebuje vsebinski pregled, opiše zunanjo obliko blogovskega zapisa, opiše sestavne elemente, razkrije avtorjev namen pisanja, predstavi kompozicijo in strukturo ter opredeli funkcijski stil in stilne plasti.
Keywords: politični blog, kontrastivna tekstologija, stil, komparativna analiza, stilna analiza, makrostilistična analiza, mikrostilistična analiza
Published: 07.01.2020; Views: 389; Downloads: 51
.pdf Full text (1,86 MB)

5.
Argumentacija v angleških in slovenskih političnih blogih: komparativna analiza
Rok Koštomaj, 2019, master's thesis

Abstract: Odkar je v naše življenje vstopil internet kot multimodalni medij, se je v sklopu razvijajoče se internetne tehnologije ter novonastalih »online« besedilnih vrst koncem prejšnjega tisočletja pojavil tudi novi način dialoške komunikacije v obliki bloga. Le-ta je nadomestil poprejšnjo »offline« obliko dnevniških zapisov in ji dodal argumentativni aspekt ter apelativno funkcijo. Pričujoče magistrsko delo preučuje argumentativno strukturo političnih blogov na podlagi nadrobne strukturne in jezikovno stilne analize. V teoretičnem delu je najprej predstavljena zgodovina blogov, ki so kmalu po vzniku interneta postali priljubljena domena medmrežne komunikacije, ki je ljudem omogočila javno obelodanjenje njihovega mnenja in virtualno povezanost s celotnim svetom. Izhajajoč iz teoretičnih dognanj, smo ugotovili, da se je blogosfera začela razvijati leta 1999 in čez noč postala nepogrešljiv vir vsakdanje komunikacije. Razlog za hitro širjenje je bil tudi ta, da je vsak povprečni slehernik lahko vzpostavil svojo spletno stran in z relativno lahkoto ustvaril svojo blogovsko platformo, preko katere je prenesel svoje sporočilo v svet. Tako so se najprej pojavili osebno-izpovedni blogi, kmalu zatem pa tudi blogi, ki so naslavljali specifične teme. Posledično so že v nekaj letih postali nadvse priljubljeni politični blogi, s pomočjo katerih so blogerji želeli vplivati na javno mnenje. Na tem mestu je treba omeniti, da blogovski zapisi že od samih začetkov veljajo za besedilni žanr, v katerem pisci izražajo svoje mnenje z namenom prepričati bralca. V njih lahko zasledimo tudi moderni duh časa, ki se kaže v novodobnih izraznih strukturah. Blog se od ostalih besedilnih žanrov loči predvsem po tem, da v njem prevladuje avtorjevo lastno vrednotenje dogodka. Večina ostalih, predvsem poročevalskih žanrov, namreč ne dovoljuje podajanje lastnega mnenja, s čimer bi prestopili žanrske okvire. Blog teh okvirov praktično nima, zakaj producentom je dovoljeno vse. Posamezniki namreč ne delujejo znotraj strogo konfiniranega sistema, temveč pravila postavljajo sami. Sicer obstajo tudi takšni blogi, ki delujejo v okviru določene časopisne hiše, a jim v striktnem pomeni besede ne moremo reči blogi, oziraje se na dejstvo, da je blog strogopomensko v domeni individuuma in ne organizacije. Priljubljenost blogov lahko pripišemo številnim dejavnikom. Poglavitni razlog je javna dostopnost, poleg tega pa je tudi zunanja podoba v primerjavi z ostalimi besedilnimi vrstami izjemno zanimiva, lahko bi rekli, da celo razgibana. Sestoji namreč iz fluidnega prepletanja slikovnega gradiva in besedila, obenem pa je načeloma blogu na koncu dodana funkcija komentarja, ki omogoči dialoški proces med producentom, torej stvariteljem bloga, in recipientom, bralcem, ki dostopa do bloga z namenom izpopolniti svojo miselno shemo in rekonstruirati lastno mnenje. Blog smo se namenili analizirati na podlagi predpostavke, da ta besedilna vrsta avtorju omogoča izražanje lastnega mnenja in odnosa do obravnavane vsebine, pri čemer je zapis stilno bogat. Cilj magistrskega dela je bil ugotoviti, vsled česa imajo politični blogi v javni sferi tako silen vpliv. Pri iskanju odgovora na to vprašanje smo se osredinili na strukturno analizo argumentativne sheme blogovskih zapisov in jezikovno stilne lastnosti teh besedil. Argumentacija nas je zanimala zato, ker je pomemben del vsakega teksta. Avtor lahko namreč svoje bralce prepriča le tako, da jih seznani z ustreznimi argumenti in svoje argumente utemelji. Pri tem so mu na voljo vse jezikovno stilne prvine oziroma izrazne možnosti, ki jih ponuja jezik. Argumentacija je tudi edini način, s katerim lahko na plano prodre tud apelativna funkcija, ki se je avtorji često poslužujejo. Persuasija predstavlja namreč avtorjevo ciljno usmerjenost, brez katere bi blogovski zapis ne imel notranje namenskosti.
Keywords: politični blog, stilistična analiza, argumentacija, Toulminov model, komparativna analiza
Published: 23.10.2019; Views: 494; Downloads: 86
.pdf Full text (1,08 MB)

6.
Prikrito oglaševanje na slovenskih in angleških blogih
Svetlana Roškar, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni pojmi blog, bloger in oglaševanje. Slednje je bilo sicer vedno pomembno, vendar se je v zadnjih letih zelo razširilo oglaševanje na blogih, saj so blogerji ljudem bližje in se z njimi lažje poistovetijo, kot pa recimo z oglasi na televiziji in radiu. Na blogih je prisotno tudi veliko prikritega oglaševanja, tako namernega kot nenamernega. V diplomskem delu nas je zanimalo, ali blogerji takšno oglaševanje ter sodelovanje z blagovnimi znamkami in podjetji na svojih blogih označijo, kako jih označijo ter kakšno sploh je takšno sodelovanje. Primerjali smo slovenske in angleške blogerje.
Keywords: Prikrito oglaševanje, blog, blogerji.
Published: 27.08.2019; Views: 755; Downloads: 132
.pdf Full text (3,36 MB)

7.
KOMUNICIRANJE S ŠTUDENTI PREKO DRUŽBENIH OMREŽIJ-PRIMER KOMUNIKACIJE S ŠTUDENTI NA SMERI ELEKTRONSKO POSLOVANJE TER MANAGEMENT INFORMATIKE IN ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA NA EKONOMSKO POSLOVNI FAKULTETI UNIVERZE V MARIBORU
Jerneja Kušenić, 2014, master's thesis

Abstract: Namen magistrske naloge je spoznati, približati in preučiti uporabo družbenih omrežij za namen komuniciranja v relaciji profesor – študent in obratno, ter relaciji študent – študent. Uporaba družbenih omrežij je v Sloveniji in tudi drugod po svetu v velikem razmahu, in njihova uporaba nas spremlja že skoraj na vsakem koraku. Slovenske literature na to temo skoraj da ni, je pa zato na voljo nekaj tuje literature, ki smo jo uporabili. V prvem, teoretičnem delu smo predstavili teoretična izhodišča delovanja družbenih omrežij, njihovo vpletenost v življenje, po bližje pa bomo spoznali tudi nekatera najbolj priljubljena omrežja. V drugem, praktičnem delu bomo spoznali dejansko stanje in dogajanje na družbenih omrežjih, kjer sta prisotni študijski smeri Elektronsko poslovanje in Management informatike in elektronskega poslovanja, ki ju izvaja katedra za e-poslovanje. V teoretičnem delu smo opredelili zgodovino družbenih omrežij in njihovih zametkov ter obravnavali splošni pregled in delovanje le teh. Podrobneje smo obravnavali Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare, Google+, blog, wiki, podcast ter forum. Dotaknili smo se tudi teme komuniciranja preko družbenih omrežij, Martinških dejavnosti in odnosa z javnostjo. Poslužili smo se domače in več tuje literature, saj večina slovenskih avtorjev povzema tujce, ter temo obogati s slovenskimi primeri. Podali smo izhodišča uporabe, splošne usmeritve in predloge. V drugem delu magistrske naloge smo ta teoretična izhodišča primerjali z praktično prisotnostjo študijskih smeri na družbenih omrežjih. Tako smo preverili, kako poteka komuniciranje preko naštetih družbenih omrežij, kakšne so priložnosti ter nevarnosti in zakonske podlage. Podali smo predloge in možne rešitve. Prav tako pa smo pogledali katera druga omrežja še obstajajo, a jih nismo posebej predstavljali. Na kratko smo opisali njihov namen in ponujene možnosti posameznega omrežja. Obravnavana tema je odziv na vsesplošno uporabo družbenih omrežij, ki nas vsakodnevno spremljajo na vsakem koraku. Razumevanje družbenih omrežij in spoznanje, da se za njimi skriva več, kot pa samo povezovanje in igranje iger, je tisto, kar lahko pripomore k popolnemu izkoristku potenciala, ki nam je na voljo.
Keywords: Ekonomsko-poslovna fakulteta, E-poslovanje, Managent informatike in elektronskega poslovanja, komunikacija, družbena omrežja, Facebook, Twitter, LinkedIn, Foursquare, Google+, blog, wiki, podcast, forum
Published: 29.07.2014; Views: 1423; Downloads: 157
.pdf Full text (3,13 MB)

8.
CENTRALIZIRANO UPRAVLJANJE BLOGOV
Urban Muršec, 2013, undergraduate thesis

Abstract: V sklopu diplomske naloge smo razvili rešitev za centralizirano upravljanje blogov. Spletna aplikacija je namenjena uporabnikom večjega števila blogov, ki si želijo poenostaviti delo z blogi. Uporabili smo odprtokodno ogrodje Laravel, ki je razvito v programskem jeziku PHP. Podrobneje smo predstavili blog, njegovo zgodovino, vrste blogov in sisteme, ki omogočajo bloganje. Predstavili smo še centralizirano upravljanje in spletne storitve, ter potek izvedbe izdelave naše rešitve. Pri tem smo pridobili koristne izkušnje pri izgradnji kompleksne programske rešitve.
Keywords: blog, centralizirano upravljanje, spletne storitve, spletna aplikacija, PHP, Laravel
Published: 13.09.2013; Views: 1365; Downloads: 120
.pdf Full text (1,61 MB)

9.
UPORABA MULTIMEDIJSKIH VSEBIN IN DRUŽBENIH MEDIJEV ZA VEČJO PREPOZNAVNOST PODJETJA
Tine Verbole, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Klasično oglaševanje v vedno večji meri ne dosega več potrošnikov. Ti postajajo imuni na tradicionalne oglase na televiziji, radiu in v časopisih, zato se tržniki obračajo k alternativnim komunikacijskim kanalom. V zadnjem času predvsem izredno priljubljenim družbenim medijem. Za podjetja to pomeni, da se morajo kar se da hitro prilagoditi zakonitostim teh novih okolij. Hipertekst, interaktivnost, multimedija, recipročnost, te osnovne lastnosti spleta so prinesle nove možnosti, izkušnje in izzive tako za uporabnike, kot za ustvarjalce. Produkcijska sredstva in kanali promocije, ki so bili prej izključno v domeni velikih medijskih organizacij in oglaševalskih agencij so sedaj na voljo vsakemu posamezniku ali podjetju. Usmerjeni virusni marketing ni realistična strategija za večino organizacij, poleg tega pa kljub velikim vložkom uspeh ni zagotovljen. Podjetja morajo raje poiskati način, kako izkoristiti potencial vzajemnosti in razvoja osebnih odnosov, ki jih omogočajo družabna omrežja in podobne strani. Zbujanje pozornosti z atraktivnimi vsebinami je šele začetek. Enako pomemben, morda še pomembnejši faktor pri vzpostavljanju trajne in uspešne spletne strategije, je pristna vsakodnevna komunikacija z obstoječimi uporabniki. Skupnost ki nastane, ima moč podjetje predstaviti novim potencialnim kupcem bolje kot katerikoli prodajni strokovnjak. To je tisti resnični odmik od tradicionalne oglaševalske forme, ki že desetletja velja v množičnih medijih.
Keywords: multimediji, družbeni mediji, družabna omrežja, Facebook, Facebook vpogledi, blog, spletni dnevnik, Youtube, spletni video, virusni marketing, podcast, poddaja, kodek, interaktivnost, spletni marketing, digitalni marketing, spletno oglaševanje
Published: 14.05.2013; Views: 1687; Downloads: 325
.pdf Full text (1,50 MB)

10.
VPLIV SOCIALNIH MREŽ NA INTERNETNO POSLOVANJE NA SVETOVNEM SPLETU
Jože Aristovnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes se vsi trudimo, da naše poslovne ideje čim uspešnejše predstavimo potencialnim kupcem. Eden od pogosto rabljenih vzvodov je svetovni internet. Vendar zaradi velike konkurence ni več dovolj zgolj odlična internetna stran z vsemi informacijami, ki jih potencialni kupci potrebujejo, če ne najdejo do nje. Google in njemu podobni iskalniki krojijo poslovno uspešnost mnogim podjetjem širom sveta. Torej lahko govorimo v pravem boju za prikaz na prvi strani vseh zadetkov. Ravno za to je potrebno izkoristiti vse načine, katere nam omogoča napredek v tehnologiji. Eden od teh načinov so socialni mediji, katere je potrebno sistematično vpeljati v našo stran. Govorimo o socialnih medijih kot so: Facebook, Youtube, Flicker, Twitter in še bi lahko naštevali. Ti se nenehno razvijajo in rastejo. Poslovanje pa praviloma raste vzporedno z njimi, če jim le namenimo dovolj pozornosti. Pri sami optimizaciji s socialnimi mediji pa se je potrebno držati nekateri pravil, da dosežemo želeni učinek. Predvsem pa je potreben čas in veliko potrpežljivosti. Ob upoštevanju vseh smernic, kako uspešno vplesti uporabnike v samo zgodbo, uspeh prav gotovo ne bo izostal!
Keywords: socialni mediji, Facebook, Twitter, Flicker, Youtube, blog, vrste blogov, Google, spletni forum, strategije, optimizacija spletnih strani, spletni pajek, ključne besede, promocija, marketinško komuniciranje, Hubspot, razvoj socialnih omrežij, strategija spremljanja, organsko iskanje, razvrščanje zadetkov
Published: 07.12.2012; Views: 1968; Downloads: 154
.pdf Full text (1,39 MB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica