1. Učitelj v oddelku podaljšanega bivanja : magistrsko deloUrška Škrabl, 2024, master's thesis Abstract: Razširjeni program osnovne šole, čigar namen je prispevati k optimalnemu razvoju
učencev, predstavlja pomemben del izobraževalnega sistema v Sloveniji. Osnovnošolci
so že desetletja vključeni v oddelke podaljšanega bivanja, ki skrbijo za številne vidike
razvoja učencev, obenem pa lajšajo skrbi zaposlenim staršem. Trenutno je slovenska šola
na prelomu sprememb omenjenega področja. Namesto podaljšanega bivanja se na
nekaterih šola uvaja bolj strukturiran razširjeni program, ki je po novem zapolnjen z
obširnejšo ponudbo dejavnosti, sicer pa ostaja prostovoljen in tako kot podaljšano
bivanje poteka v času po pouku. V teoretičnem delu smo opredelili pomen podaljšanega
bivanja, naloge učitelja, njegovo sodelovanje z drugimi, izzive pri delu ter vizijo njegove
prihodnosti v Sloveniji. Z empirično raziskavo smo želeli ugotoviti razloge učiteljev v
podravski regiji za delo v podaljšanem bivanju, njihovo motiviranost, kompetentnost in
izzive pri delu, vidik sodelovanja z drugimi, pogled na delo in vizijo za naprej. Pri tem so
nas zanimale razlike med učitelji na osnovi delovnih izkušenj in smeri izobrazbe. Rezultati
anketnega vprašalnika so pokazali, da se za delo v podaljšanem bivanju najbolj
usposobljene čutijo izkušenejši učitelji in razredni učitelji. V okviru sprememb
razširjenega programa si želijo predvsem manj strukturiranih dejavnosti oziroma več
prostega časa za igro in gibanje. Keywords: osnovna šola, podaljšano bivanje, razširjeni program, kompetence, učitelji Published in DKUM: 10.01.2025; Views: 0; Downloads: 8 Full text (1,80 MB) |
2. Projektno učno delo v podaljšanem bivanju na primeru izdelave STEM kotička : magistrsko deloZala Hrastnik, 2024, master's thesis Abstract: V podaljšanem bivanju, kjer je poudarek na ustvarjalnem preživljanju prostega časa, smo se odločili za izdelavo STEM kotička kot del projektno učnega dela. Glavni namen naloge je bil oblikovati in implementirati STEM kotiček, kjer bi mlajši učenci skozi praktične aktivnosti razvijali ključne kompetence na področju znanosti, tehnologije in inženirstva. Projektno učno delo je bilo izvedeno v četrtem razredu Osnovne šole Franja Malgaja Šentjur, v katerem je sodelovalo 16 učencev in je potekalo skozi deset srečanj. Učenci so aktivno sodelovali v vseh fazah projekta, od začetnega oblikovanja ideje do končne evalvacije.
Evalvacija, ki je vključevala mnenja učencev in mnenje učiteljice ter lastna opažanja, je pokazala, da je izdelava STEM kotička pozitivno vplivala na motivacijo učencev, sodelovanje med učenci, večjo zavzetost ter izboljšano razumevanje in uporabo pridobljenega znanja. Učenci so prav tako razvijali kritično mišljenje, reševali probleme in spodbujali ustvarjalnost. STEM kotiček se je izkazal kot učinkovito učno orodje, ki spodbuja praktično uporabo znanja, inovativnost in sodelovanje med učenci, ter prispeva k bolj dinamičnem in vključujočem se učnem okolju. Keywords: projektno učno delo, podaljšano bivanje, STEM kotiček, STEM izobraževanje Published in DKUM: 21.06.2024; Views: 239; Downloads: 75 Full text (4,64 MB) |
3. Projektno učno delo v podaljšanem bivanju na primeru natečaja Čudoviti svet vode : magistrsko deloŠpela Cehner, 2024, master's thesis Abstract: Zaključno delo druge bolonjske stopnje z naslovom Projektno učno delo v podaljšanem bivanju na primeru natečaja Čudoviti svet vode, predstavlja izsledke teoretičnih spoznanj na področju podaljšanega bivanja in projektnega dela. Magistrsko nalogo sestavljata teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu je predstavljeno podaljšano bivanje, projektno učno delo in natečaj Cinkarne Celje. Praktičen del magistrske naloge pa vključuje poročilo o izvedbi projektnega učnega dela, opis dela in evalvacija končnega izdelka. Rezultati projektnega učnega dela v podaljšanem bivanju kažejo na bolj kakovostno preživljanje ustvarjalnega časa, napredek pri razvoju sposobnosti in spretnosti učencev, nadgradnjo znanja in ozaveščanje o vplivih onesnaževanja na kakovost naravnih voda. Keywords: projektno učno delo, podaljšano bivanje, ponovna uporaba, vodni krog, onesnaževanje vode Published in DKUM: 14.06.2024; Views: 238; Downloads: 54 Full text (3,30 MB) |
4. Urbanistična, arhitekturna, energetska in krajinska revitalizacija stanovanjske soseske Javornik, na Ravnah na Koroškem : magistrsko deloGregor Haber, 2023, master's thesis Abstract: Mesto Ravne na Koroškem leži na severu Slovenije, v Koroški regiji.
Postavljeno je v manjšo kotlino in na terasasto dvignjena območja ob
reki Meži. Je eno izmed gospodarskih in družbenih centrov Koroške
regije, najpomembnejša panoga pa je jeklarstvo. Na jugovzhodnem delu
mesta se nahaja manjša terasasta ravnina, na kateri so v 80. letih prejšnjega
stoletja zgradili stanovanjsko sosesko. V stanovanjski soseski
Javornik stoji 43 večstanovanjskih blokov s približno 700 bivalnimi enotami,
osnovna šola, vrtec in objekt za javno rabo. Stanovanjski bloki in
obodna napajalna cesta so urejeni v obroč okoli mirnega notranjega
parka. Organizacija grajenega in odprtega, v kombinaciji z južno lego
in orientacijo, ponujata obstoječi soseski dobre pogoje za kvalitetno bivanje.
Projekt revitalizacije soseske zajema adaptacijo in modernizacijo celotne
soseske na urbanistični in arhitekturni ravni, obenem pa skrbi za
reševanje problemov v občinskem merilu. Zaradi omejenosti z reliefom
je praznih parcel za novogradnje zelo malo, zato se je na Ravnah na Koroškem
v zadnjih letih izjemno povečala potreba po novih bivalnih enotah.
V magistrskem delu se prikaže in opiše različne načine dodajanja
enot v zaključeno urbanistično enoto na način, po katerem se obstoječih
kvalitet ne degradira. Vse dodane enote so načrtovane modularno,
kar pospeši in poenostavi gradnjo, istočasno pa omogoča trajnostno in
fleksibilno bivanje skozi celoten življenjski cikel stavb. Keywords: Ravne na Koroškem, Javornik, Stanovanjska soseska, Bivanje, Revitalizacija Published in DKUM: 25.09.2023; Views: 667; Downloads: 210 Full text (166,56 MB) |
5. Sobivanje gostov in njihovih živali v turističnih nastanitvah statistične pomurske regije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaHelena Zemljič, 2023, undergraduate thesis Abstract: Živali že od nekdaj bogatijo življenje ljudi. Odnos ljudi do živali je odvisen od vsakega posameznika in se razlikuje po tem, katera žival biva z njimi, katero uporabljajo za hrano, katero za zabavo in katera je primerna za potovanje in bivanje z njimi na počitnicah. V nalogi smo predstavili odnos ljudi do živali skozi zgodovino, s poudarkom na današnji čas, hišne ljubljence in potovanje z njimi ter njihovo sobivanje z lastniki v turističnih nastanitvah. Raziskali smo turistične nastanitve v statistični pomurski regiji, ki omogočajo bivanje hišnih živali skupaj s svojimi lastniki. Ugotovili smo, kateri tipi turističnih nastanitev v statistični pomurski regiji se najpogosteje odločajo za ponudbo sobivanja hišnih ljubljencev z njihovimi lastniki, in kakšni so razlogi za njihovo odločitev, kakšne so prednosti in slabosti tovrstne ponudbe ter kakšna pravila postavijo turistične nastanitve za primer, če je gost pri njih poleg osebe tudi njegov hišni ljubljenec. Keywords: Hišni ljubljenci, turistične nastanitve, bivanje hišnih ljubljencev v TN, statistična pomurska regija, gostoljubje Published in DKUM: 17.05.2023; Views: 538; Downloads: 94 Full text (1004,29 KB) |
6. Soočanje staršev z otroško hospitalizacijo in s skrbmi, ki nastanejo s stroškiValentina Rečnik, 2021, undergraduate thesis Abstract: Uvod: Nekatere dolgotrajne bolezni niso popolnoma ozdravljive, število otrok s temi boleznimi se vsako leto povečuje, kar vodi v zmanjšano kvaliteto njihovega življenja. Starši se velikokrat soočajo z zdravstvenimi in z nezdravstvenimi stroški, ki jim povzročajo finančno negotovost. Namen je, raziskati soočanje staršev s hospitalizacijo otrok in s skrbmi s stroški, ki nastanejo med hospitalizacijo otrok.
Metode: Uporabili smo kvantitativno raziskovanje z metodo anketiranja in kvalitativno raziskovanje z intervjujem. Raziskovalni vzorec so bili starši kronično bolnih otrok. Podatke smo s pomočjo programa Microsoft Office Word in Excel analizirali, obdelali z opisno statistiko ter jih opisno in v tabelah predstavili.
Rezultati: Ugotovili smo, da so najpogostejši stroški prav nezdravstveni stroški, ki staršem obolelih otrok s pogostejšimi hospitalizacijami povzročajo večje stroške in jih finančno prizadenejo. Največ staršev otrok je sicer informacije o pravicah iz Zakona o zdravstvenem varstvu z zdravstvenim zavarovanjem in Zakona o starševskem varstvu in družinskih prejemnikih ter o dobrodelnih organizacijah pridobilo s strani drugih zdravstvenih delavcev.
Razprava in sklep: Vloga medicinske sestre je pomembna pri prilagajanju otrok in staršev na kronično bolezen. Vzpostavi mora zaupanje, jasno komunicirati, se zavedati svoje odgovornosti pri delu ter stalno nadgrajevati svoje strokovno znanje. V prihodnje bi bilo smiselno usmeriti raziskovanje o nezdravstvenih stroških, saj ti stroški najbolj finančno bremenijo starše. Keywords: osveščenost staršev, dolgotrajno bolan otrok, bolnišnično bivanje, izdatki tekom zdravljenja Published in DKUM: 17.08.2021; Views: 1103; Downloads: 82 Full text (1,46 MB) |
7. Sobivanje v socialni gradnji : magistrsko deloPia Mernik, 2021, master's thesis Abstract: Veliko ljudi se v sodobnem svetu srečuje s stanovanjsko problematiko. Največja ranljiva skupina so mladi in mlade družine z nizkimi dohodki in potrebo po selitvi od staršev ter starostniki, ki največkrat ostanejo osamljeni in izolirani od družbe. Stanovanjska problematika je vedno večja, saj je država dokaj neuspešna pri izvajanju primerne stanovanjske politike. Novi trendi kažejo, da se ravno ti dve ogroženi skupini velikokrat združita v t. i. kooperative, ki omogočajo lažji dostop do stanovanj, hkrati pa ponujajo možnost ustvarjanja skupnosti, v kateri so prebivalci bolj medsebojno povezani. V magistrskem delu smo raziskovali možnosti in izvedbe stanovanjskih kompleksov in enot, ki omogočajo večgeneracijsko sobivanje ter so prilagodljive za vedno novejše bivalne navade. V projektnem delu smo v variantnih študijah na izbranem območju v Mariboru zasnovali stanovanjski kompleks s stanovanjskimi enotami, ki so prilagodljive za mlade, mlade družine in starostnike in ki s svojo arhitekturno zasnovo omogočajo sobivanje. Keywords: sobivanje, medgeneracijsko bivanje, stanovanjska politika, trajnostna arhitektura, socialna gradnja, Maribor Published in DKUM: 18.06.2021; Views: 1790; Downloads: 768 Full text (69,61 MB) |
8. Zasnova centra starejših občanov na Blokah : magistrsko deloŠpela Pogorelčnik, 2020, master's thesis Abstract: Na osnovi vse izrazitejšega trenda staranja prebivalstva se tudi v Sloveniji pojavlja potreba po novem razmisleku o tem, kako poskrbeti za čim kvalitetnejše življenje naraščajočega deleža starejših ljudi. Oskrba starejših je lahko centralizirana ali zgolj podporna, omogočati pa bi morala čim bolj samostojno življenje čim dlje v starost. Center starejših občanov,
ki ga umeščamo v Novo vas na Blokah, združuje podporno domsko oskrbo bolj ali manj samostojnih gospodinjskih skupnosti s stanovanjskimi enotami v samem centru, hkrati pa z dnevnim centrom in ostalimi storitvami ponuja podporno oskrbo tudi starejšim, ki živijo zunaj centra v drugih oblikah bivanja in potrebujejo le posamezne storitve. Center je umeščen na rob Nove vasi, v neokrnjeno naravo, v katero se urbanistično in arhitekturno vklaplja s premišljenimi kubaturami, naravnimi materiali, ozelenjenimi atriji, zeleno streho in prostorsko integriranim parkom, ki razgibano, večvišinsko stavbno strukturo obdaja z vseh strani. Uporaba naravnih materialov, lesene stavbne površine in veliko zasteklitev ustvarja starejšim visoko bivanjsko kvaliteto z veliko naravne svetlobe, razgledi in neposrednim stikom z naravo. Keywords: dom za starejše, gospodinjska skupnost, sodobno bivanje, Bloke Published in DKUM: 25.05.2020; Views: 1864; Downloads: 393 Full text (47,33 MB) |
9. Vključevanje otrok s posebnimi potrebami v oddelke podaljšanega bivanjaMelita Tompa Lebar, 2019, master's thesis Abstract: Otroci s posebnimi potrebami so po pouku vključeni v razširjeni program, v podaljšano bivanje. Inkluzije ne more doseči samo učitelj, ki nadaljuje vzgojno-izobraževalno delo v podaljšanem bivanju. Imeti mora podporo vodstva, pomoč šolske svetovalne službe, vseh strokovnih sodelavcev in staršev.
V nalogi bo predstavljena organizacija dela v podaljšanem bivanju za otroke s posebnimi potrebami, ki se vključujejo v podaljšano bivanje. Preučili bomo, na kakšne način učitelji oziroma vzgojitelji, ki imajo v oddelek vključene otroke s posebnimi potrebami, udejanjajo inkluzijo. Predstavljene bodo vrste posebnih potreb pri otrocih in pogoji za uspešno inkluzijo v šoli.
Namen empiričnega dela je raziskati in predstaviti vidike učiteljev podaljšanega bivanja za vključevanje otrok s posebnimi potrebami v oddelke podaljšanega bivanja. Vzorec raziskave zajema 49 osnovnih in podružničnih šol v pomurski regiji. Vsebuje vprašanja o učencih s posebnimi potrebami v podaljšanem bivanju, o prilagajanju dela za otroke s posebnimi potrebami v podaljšanem bivanju, o socialni vključenosti učencev s posebnimi potrebami ter o sodelovanju učiteljev podaljšanega bivanja s strokovnim kadrom in s starši otrok. Keywords: Podaljšano bivanje, otroci s posebnimi potrebami, inkluzija Published in DKUM: 17.12.2019; Views: 1873; Downloads: 361 Full text (1,11 MB) |
10. Interpolacija v stavbni strukturiDario Dogša, 2018, master's thesis Abstract: Interpolacija v stavbni strukturi je magistrsko delo, ki zaključuje in dopolnjuje karejsko zazidavo v centru mesta Maribor.
Obravnavana lokacija se trenutno izkorišča kot parkini prostor, ki je zamejen na vzhodu s stavbo in dvoriščem Mestne občine Maribor, na severu in zahodu s stanovanjskimi stavbami, medtem ko se južna meja lokacije odpira na Trg generala Maista in stari center mesta. Lokacija ima zelo velik potencial za uspostavitev stanovanjske gradnje saj se v ospredju in ozadju nahajajo parkovne površine, hkrati so tudi v bližini različne storitve - upravne, izobraževalne, gostinske in trgovske.
Zasnova projekta vsebuje stanovanjsko dejavnost, ki v parterju prehaja v javni prostor druženja in ustvarja komunikacijo med mestnim utripom in umirjenim dvoriščem. Z arhitekturno podobo se prilagajamo in poudarjamo dodane vsebine centru mesta, ki koketirajo s historicističnim okoljem. Keywords: arhitektura, interpolacija, stanovanjska stavba, bivanje, Maribor Published in DKUM: 17.10.2018; Views: 1465; Downloads: 387 Full text (92,54 MB) |